Ken Mode: «Η νέα γενιά συναυλιόφιλων είναι πιο ενθουσιώδης από την προηγούμενη»

Μετά την έκρηξη του "NULL" και την αναμονή του "VOID", ο Jesse Matthewson των KEN mode μιλά στο Rocking.gr για τα προηγούμενα και μελλοντικά τους βήματα

Από την Ειρήνη Τάτση, 11/09/2023 @ 14:22

Οι KEN mode είναι ένα συγκρότημα που μετά από πολλά χρόνια σταθερής ανοδικής πορείας, αρχίζουν να κάνουν αίσθηση. Από τον μακρινό και κρύο Καναδά φέρνουν ένα οργισμένο και βασανισμένο noise που μπορεί να αγγίξει ακόμη και τον μη μυημένο ακροατή με τη συναισθηματική του δεινότητα. Ο περσινός τους δίσκος, "NULL", τους έθεσε στο προσκήνιο του σκληρού ήχου και συνοδεύτηκε από μία καταιγιστική εμφάνισή τους στη μεγάλη σκηνή του Roadburn Festival του 2023. Ο ιθύνων νους των KEN mode, Jesse Matthewson, μιλά στο Rocking.gr για τον επερχόμενο δίσκο τους, "VOID" λίγο πριν την κυκλοφορία του, τις πιο πρόσφατες εμπειρίες τους, τη διαδικασία του να διατηρεί ένα συγκρότημα με τον αδερφό του, Shane, το πως έχει διαμορφωθεί ο συναυλιακός κόσμος μεταπανδημικά και πολλά ακόμη.

Ken Mode

Καλησπέρα και καλωσήλθατε στο Rocking.gr! Πολύ ταιριαστά στο τρέχον διάστημα όπου όλοι συζητούν για Barbies και Kens, ποιος είναι ο δικός σας Ken; Οι KEN mode έχουν σίγουρα μια πολύ περισσότερο σκοτεινή έννοια, οπότε συστηθείτε στους αναγνώστες μας!

Αυτή η ταινία είναι η αποκρυστάλλωση ενός branding που είναι κυριολεκτικά ακίδα στο δάχτυλο μας και μας ακολουθεί σε όλη μας την καριέρα. Είχαμε οπαδούς τόσο από τη hardcore όσο και από τη metal σκηνή που νομίζουν ότι το όνομά μας έχει σχέση με την Barbie ήδη από το 1999, και τώρα τυχαίνει να βρισκόμαστε εξαιτίας της ταινίας στο επίκεντρο της προσοχής. Είμαστε λοιπόν ένα συγκρότημα από το Winnipeg του Καναδά και διαχέουμε noise μουσική στον κόσμο από το 1999.

Πολλά συνέβησαν τα τελευταία χρόνια. Η πανδημία σας οδήγησε στη σύνθεση ενός δίσκου που άφησε πολλούς άφωνους, δηλαδή το "NULL". Τι σημαίνει αυτός ο δίσκος πλέον για εσάς, τώρα που μπορείτε να αποστασιοποιηθείτε λίγο από την κυκλοφορία του και έχετε βιώσει την ανταπόκριση του κόσμου;

Ειλικρινά δεν έχουμε καταφέρει να αποστασιοποιήσουμε καθόλου τους εαυτούς μας από το "NULL" καθώς περιοδεύουμε για το δίσκο ήδη από το προηγούμενο φθινόπωρο, και τώρα κυκλοφορούμε το δεύτερο μέρος της σύνθεσης και ηχογράφησης της συγκεκριμένης περιόδου με το "VOID", οπότε πρακτικά μιλάω για την ίδια ακριβώς περίοδο ηχογραφήσεων από την αρχή, χαχα! Το "NULL" ήταν η αρχή όλων αυτών με όσα είχαμε να διαχειριστούμε στην πανδημία, το "VOID" είναι το δεύτερο μισό - 2021, εισερχόμενοι στην πτώση και μετά… στην επάνοδο.

Κανείς δεν χρειάζεται ένα δίσκο 75 λεπτών από εμάς… έτσι χωρίσαμε το υλικό σε δύο ξεχωριστά έργα

Έτσι λοιπόν, σχεδόν έναν ολόκληρο χρόνο αργότερα είστε έτοιμοι για μία ακόμη κυκλοφορία με τον επερχόμενο δίσκο σας, "VOID". Το "VOID" πρόκειται να είναι ένας συνοδευτικός δίσκος ως προς το "NULL" και συνετέθησαν την ίδια περίοδο. Τι σας οδήγησε σε αυτή την απόφαση και τι σας ενέπνευσε να κυκλοφορήσετε δύο αλληλοσυμπληρωματικά έργα;

Οι κυβερνητικές απαγορεύσεις και οι χρόνοι και οι προθεσμίες που άλλαζαν συνεχώς κυριάρχησαν στη συνθήκη που οδήγησε στο να δημιουργηθούν δύο δίσκοι και όχι ένας. Αρχικά σκοπεύαμε να ηχογραφήσουμε μέχρι τον Ιούλιο του 2021 με τον Andrew Schneider στο Winnipeg, αλλά ήδη μέχρι το Μαΐο δεν μπορούσαμε να τον φέρουμε από τη Νέα Υόρκη στον Καναδά, εφόσον τα σύνορα ήταν κλειστά για όλους εκτός από τα άτομα σε αναγκαίες θέσεις εργασίας. Έτσι έπρεπε να επιλέξουμε να είμαστε διαλλακτικοί, σπρώξαμε την ηχογράφηση για αργότερα μέσα στο χρόνο, κάτι που μας έδωσε έξι ακόμη μήνες για να συνθέσουμε. Έτσι συνεχίσαμε να γράφουμε… καταλήγοντας με 75 λεπτά νέου υλικού που θέλαμε να ηχογραφήσουμε. Κανείς δεν χρειάζεται ένα δίσκο 75 λεπτών από εμάς… έτσι χωρίσαμε το υλικό σε δύο ξεχωριστά έργα που μπορούν να συνδυαστούν για να κάνεις μια κοινή δήλωση.

Πώς καταλήξατε να κυκλοφορήσετε τους δύο συγγενικούς δίσκους σε διαφορετικές δισκογραφικές;

Στην πραγματικότητα οι δύο δίσκοι θα κυκλοφορήσουν και οι δύο από την Artoffact Records, όμως ο δίσκος μας "LOVED" που είναι φυσικός προάγγελος των δύο, ήταν η πρώτη φορά που δουλέψαμε με την Kathrynn και τον Andrew Schneider.

Ken Mode

Βουτώντας μέσα στο "VOID", σας είδαμε να κυκλοφορείτε πρώτα μια τριάδα από singles, "Painless", "I Cannot" το οποίο μάλιστα είναι πολύ περιγραφικό της ποιότητας του ήχου σας ως τώρα αλλά και το "The Shrike". Μπορώ να διακρίνω ότι αυτά τα κομμάτια είναι μουσικά πολύ πιο κοντά στο "NULL" σε σχέση με τον υπόλοιπο δίσκο, γιατί όμως διαλέξατε τα συγκεκριμένα ώστε να συστήσετε το δίσκο στους ακροατές σας;

Μας ένοιαζαν τα πιο χαρακτηριστικά κομμάτια για να χρησιμοποιήσουμε ως singles, ενώ βοηθούν στο να εγκλιματιστεί το κοινό μας με τη σταδιακή αλλαγή του ήχου. Από τη στιγμή ειδικά που όλα τα κομμάτια προέρχονται από την ίδια περίοδο ηχογραφήσεων, θέλαμε να δημιουργήσουμε για αίσθηση ροής, ακόμη και με την επιλογή των singles.

Το μόνο χειρότερο από δίσκο 75 λεπτών από εμάς, θα ήταν 75 λεπτά μουσικής που ακούγονται όλα ίδια

Υπάρχει όμως και μια πιο σκοτεινή πλευρά στο "VOID" ειδικά σε κομμάτια όπως το "These Wires", το Godflesh-ικό "A Reluctance Of Being" αλλά και το "He Was A Good Man, He Was A Taxpayer" κινούνται πολύ πιο αργά από τις συνηθισμένες σας ταχύτητες αλλά πάντα με τα χαρακτηριστικά σας riffs στο προσκήνιο. Νιώθεις σχεδόν το θυμό από την προηγούμενη δουλειά σας να βουλιάζει όμορφα στην απόγνωση του "VOID". Πως επιλέξατε να κάνετε αυτή τη στροφή προς περισσότερο sludge μονοπάτια αυτή τη φορά;

Υπάρχει σίγουρα ένα στοιχείο μελαγχολίας και βαθιάς απογοήτευσης στα χνάρια του "VOID" που χτίζουν πάνω σε όσα έχουμε κάνει στο παρελθόν - και είναι ευθύ αποτέλεσμα της χρονικής στιγμής στην οποία γράφτηκε. Άρχισε στο τρίτο μας lockdown στη Manitoba, που διήρκησε έξι μήνες, παράλληλα με το σκοτεινότερο και πιο κρύο κομμάτι του χειμώνα 2020-2021 - και κατέληξε στην κυκλοφορία των εμβολίων και στο γενικότερο κακόγουστο κοινωνικό διαχωρισμό που περιβάλλει αυτή τη συνθήκη.

Η μετάβαση αυτή στον ήχο μας στα κομμάτια του "VOID" ως η μία πλευρά του νομίσματους αυτού του έργου, ήταν απλά λόγω αναγκαιότητας του να μην επαναλάβουμε τους εαυτούς μας κατά τη διάρκεια αυτής της μακράς περιόδου ηχογραφήσεων. Η επιπρόσθετη ένεση μελωδίας συνέβη έτσι ώστε τα κομμάτια να μην ακούγονται όλα το ίδιο… το μόνο χειρότερο από δίσκο 75 λεπτών από εμάς, θα ήταν 75 λεπτά μουσικής που ακούγονται όλα ίδια. Ως καλλιτέχνες δεν είχαμε κανένα ενδιαφέρον για κάτι τέτοιο, αλλά και από μια εμπορική σκοπιά, θα μπορούσαμε απλά να τεμαχίσουμε τις ηχογραφήσεις σε ένα μόνο δίσκο αν αυτό θέλαμε να κάνουμε.

Ken Mode

Η πρόσφατη προσθήκη της Kathryn Kerr στο βασικό σας lineup λάμπει, ειδικά στο τελευταίο κομμάτι του "VOID", "Not Today, Old Friend" όπου τα πλήκτρα και το σαξόφωνό της στοιχειώνουν σχεδόν όλο τον δίσκο. Πως είναι για το συγκρότημα να δουλεύει μαζί με μία γυναίκα ως βασικό μέλος; Με ποιο τρόπο διευρύνει το δικό της καλλιτεχνικό όραμα τους ορίζοντές σας;

Σχετικά με τη δυναμική αρσενικού/θηλυκού, η Kathrynn δεν είναι η πρώτη γυναίκα με την οποία έχουμε δουλέψει μαζί ως συγκρότημα, οπότε δεν είναι κάτι καινούριο για εμάς - αλλά το να την έχουμε ως βασικό μέλος του συγκροτήματος, ενώ είναι το νεότερο μέλος μας, βοηθά πολύ εμφυσώντας έναν βαθμό αθώας θετικότητας στο σύνολο. Η Kathrynn δεν έχει περιοδεύσει τόσο διεξοδικά και εξουθενωτικά όσο οι υπόλοιποι από εμάς, οπότε τώρα κάνει πράγματα που δεν έχει ξανακάνει με τη μουσική της καριέρα μέχρι τώρα, πράγμα που είναι αναπόφευκτο να μην επηρεάσει και εμάς… για παράδειγμα η επερχόμενη ευρωπαϊκή περιοδεία μπορεί να μην είναι μεγάλο ζήτημα για εμάς, αλλά για εκείνη θα είναι το πρώτο - οπότε το όλο εγχείρημα θα έχει διαφορετική αίσθηση. Κατά τα άλλα, η Kathrynn ταιριάζει εκνευριστικά καλά μαζί μας, γι’ αυτό και έχει λειτουργήσει απόλυτα η συμμετοχή της σε ένα συγκρότημα που υπάρχει πλέον τόσα χρόνια.

Από καλλιτεχνική σκοπιά - έχουμε απλά ξύσει την επιφάνεια με την Kathrynn, αφού το μόνο που έχει γράψει η ίδια για το συγκρότημα είναι οι μελωδίες του σαξόφωνου - το πιάνο και τα πλήκτρα τα έχουμε γράψει εγώ και ο Skot. Θα αρχίσουμε να επεκτείνουμε τη συμβολή της τώρα που είμαστε κανονική τετράδα και θα μπορούμε να αυτοσχεδιάσουμε μαζί - σε αντίθεση με τα κομμάτια που γράφτηκαν μέσα σε μια φούσκα κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

Οι ρίζες τόσο πολλών κοινωνικών σχέσεων είναι οι δραστηριότητες με κοινή συμμετοχή

Ποια είναι η αίσθηση τώρα πια που έχετε φτάσει την ένατη κυκλοφορία σας, του να γράφεις μουσική μαζί με τον αδερφό σου; Πως μεταφράζεται ο οικογενειακός δεσμός στη μουσική των KEN Mode;

Πιστεύω πως η μεγαλύτερη επιρροή του οικογενειακού δεσμού είναι στη μακροβιότητα του συγκροτήματος. Έχουμε πετύχει μια βάση για το συγκρότημα που οι ρίζες της απλώνονται στα ίδια ακριβώς πρωταρχικά υλικά, οπότε εκκινούμε από το ίδιο μέρος σε κυριολεκτικά όλες μας τις αποφάσεις. Σχετικά με το πως νιώθουμε; Είναι υπέροχο που έχουμε χτίσει κάτι που μας επιτρέπει να ταξιδεύουμε σε ολόκληρο τον κόσμο, τώρα ειδικά που πλησιάζουμε τα σαράντα, ενώ ταυτόχρονα αυτό δεν μας αδειάζει το ταμείο εντελώς. Οι ρίζες άλλωστε τόσο πολλών κοινωνικών σχέσεων είναι οι δραστηριότητες με κοινή συμμετοχή, και έχουμε δημιουργήσει μια εξαιρετική δραστηριότητα που έχει ως αποτέλεσμα να σχηματίσουμε φιλίες με ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

Πώς μια παρέα ανθρώπων περνάει από τα "Success" και "LOVED" στα "NULL" και "VOID"; Τι υποννοεί η αλλαγή διάθεσης στους τίτλους των δίσκων σας;

Πως δεν γελάμε καν πλέον με αστεία.

Πώς επιλέξατε να χρησιμοποιείτε, λακωνικά, μόνο μια λέξη ως τίτλο των δίσκων σας ενώ αντίθετα, οι τίτλοι των κομματιών σας μπορεί να είναι εκτενής σε λέξεις;

Πάντα μας άρεσε αυτή η αισθητική. Οι Jesus Lizard κυκλοφορούσαν πάντα δίσκους με τίτλους που ήταν μία λέξη με τέσσερα γράμματα, ενώ πάντα μας άρεσε η συνέπεια στο branding. Αυτή είναι η δική μας εκδοχή.

Το Roadburn ήταν πραγματικά κάτι που θα κρατήσω για πάντα και χαίρομαι που κατάφερα να βρίσκομαι εκεί για το μεγαλύτερο μέρος του Σαββατοκύριακου, καθώς είναι ένα τόσο ιδιαίτερο φεστιβάλ

Πριν ωστόσο πάρει σάρκα και οστά το "VOID", ένα ακόμη μεγάλο γεγονός συνέβη στη ζωή των KEN Mode - η εμφάνισή σας στο Roadburn Festival του 2023. Πως νιώσατε ως μέρος αυτού του θρυλικού φεστιβάλ, ειδικά σε μια χρονιά του που το φεστιβάλ συνέβη έπειτα από τρία ατέλειωτα χρόνια και στήριξε το underground όσο ποτέ άλλοτε;

Βασικά ήταν η δεύτερη φορά που παίρναμε μέρος στο Roadburn, αλλά η πρώτη φορά ήταν το 2015 - και δεν είχαμε καθόλου χρόνο να απολαύσουμε το φεστιβάλ εκείνη τη φορά, αφού είχαμε πολύ αυστηρό πρόγραμμα περιοδείας. Το 2023, η σκηνή που παίξαμε ήταν πιθανον δέκα φορές μεγαλύτερη από αυτή που εμφανιστήκαμε το 2015, και αναμφίβολα το φεστιβάλ έχει μεγαλώσει υπερβολικά μέσα σε οκτώ χρόνια. Ήταν πραγματικά κάτι που θα κρατήσω για πάντα και χαίρομαι που κατάφερα να βρίσκομαι εκεί για το μεγαλύτερο μέρος του Σαββατοκύριακου, καθώς είναι ένα τόσο ιδιαίτερο φεστιβάλ, τόσο για το κοινό όσο και για τα συγκροτήματα. Με φεστιβάλ σαν κι αυτό, δεν θεωρούμε τη εμπλοκή μας δεδομένη - μιας και έχουν περάσει χρόνια από την τελευταία φορά που είχαμε την ευκαιρία να συμμετάσχουμε σε κάτι τέτοιο. Είναι ωραίο να σου ξαναζητούν να είσαι μέρος του.

"Υπάρχει μια εντελώς νέα γενιά συναυλιόφιλων που έχουν έρθει στη σκηνή με έναν ενθουσιασμό που η προηγούμενη γενιά τη σκηνής στερούνταν, και πιθανόν είναι άμεσο αποτέλεσμα των δύο χρόνων που ξοδέψαμε στο κοινωνικό καθαρτήριο

Πώς μοιάζει ένας μετα-πανδημικός κόσμος για ένα συγκρότημα που υποστηρίξει την underground ακραία μουσική σήμερα; Πως έχουν αλλάξει τα πράγματα σύμφωνα με την οπτική σας;

Πραγματικά δεν ξέραμε τι να περιμένουμε - και ειλικρινά ανησυχούσα ότι η κατάσταση θα οδηγούσε στον τερματισμό των περιοδειών για εμάς. Έτσι όπως ήταν τα πράγματα το 2018, αν μειωνόταν το κοινό στις εμφανίσεις μας κατά ένα 25%, οι περιοδείες θα ήταν εντελώς ασύμφορες οικονομικά. Παραδόξως, έγινε το αντίθετο. Λαμβάνω την αίσθηση ότι υπάρχει μια εντελώς νέα γενιά συναυλιόφιλων που έχουν έρθει στη σκηνή με έναν ενθουσιασμό που η προηγούμενη γενιά τη σκηνής στερούνταν, και πιθανόν είναι άμεσο αποτέλεσμα των δύο χρόνων που ξοδέψαμε στο κοινωνικό καθαρτήριο. Για το συγκρότημά μας, τα κοινά που συναντάμε πλέον είναι τα καλύτερα που είχαμε ποτέ, και ξανά, είναι κάτι που ποτέ δεν θεωρούμε δεδομένο.

Ken Mode

Μιλώντας για τη σκηνή σήμερα, θα μου αναφέρεις μερικά συγκροτήματα που δημιουργήθηκαν πρόσφατα και έχεις ακούσει ή εμφανιστεί μαζί τους τα τελευταία χρόνια, που πιστεύεις στη μουσική και στον τρόπο που δουλεύουν;

Υπάρχουν πολλά συγκροτήματα που κάνουν τρομερά πράγματα και είχαμε την ευχαρίστηση να παίξουμε ή να συσχετιστούμε μαζί τους. Στις τελευταίες ημερομηνίες της Αμερικανοκαναδικής περιοδείας μας είχαμε τη χαρά να συνδεθούμε με τους Frail Body, Chat Pile, Aeviterne, Vile Creature, Body Void, Sprain, Capra, Black Magnet, Djunah, Stress Positions, Thirdface, Glassing, Fange και πολλούς ακόμη που μου διαφεύγουν αυτή τη στιγμή.

Πώς νιώθετε για τις περιοδείες εν τέλει; Τελευταία βρίσκεστε στο δρόμο αρκετό καιρό, ποια είναι τα αγαπημένα σας μέρη για να παίζετε μουσική ζωντανά;

Από τη στιγμή που δεν είμαστε «μεγάλο» συγκρότημα, συνήθως είναι τα μεγάλα αστικά κέντρα εκεί που πάει καλύτερα για εμάς. Μπορεί να ακουστεί κλισέ, αλλά μου αρέσουν πόλεις όπως Brooklyn, LA, Seattle, Chicago, Vancouver, Toronto, Denver, και τα λοιπά. Σε πολλά από αυτά τα μέρη είχαμε μερικές από τις πιο επιτυχημένες headlining συναυλίες μας οπότε δεν μπορώ να παραπονεθώ.

Εκμεταλλευόμαστε καλές ευκαιρίες όταν αυτές προκύπτουν και να δημιουργούμε ανεξίτηλες εμπειρίες για εμάς σε αυτά τα μέρη

Πλησιάζοντας προς το τέλος, ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια μετά την επίσημη κυκλοφορία του "VOID"; ¨Εχετε σχέδια να επισκεφθείτε την Ελλάδα αργά ή γρήγορα; Θέλουμε πολύ να σας δούμε εδώ και μερικά χρόνια! Ποια άλλα μέρη δεν έχετε επισκεφθεί αλλά θα θέλατε πολύ να πάτε;

Υπάρχουν πολλά μέρη στην Ευρώπη που θα ήθελα πάρα πολύ να ξαναπάω… η Ελλάδα είναι ένα από αυτά! Δεν έχουμε βρεθεί στη Σουηδία, τη Νορβηγία και τη Φινλανδία εδώ και πολλά χρόνια. Θέλω να κάνουμε και μια αξιοπρεπή περιοδεία στο Ηνωμένο Βασίλειο, μιας που δεν έχουμε πραγματοποιήσει πολλές εμφανίσεις εκεί για περισσότερο από μία δεκαετία. Έχουν όλα σε αυτόν τον τομέα να κάνουν με εμάς να εκμεταλλευόμαστε καλές ευκαιρίες όταν αυτές προκύπτουν και να δημιουργούμε ανεξίτηλες εμπειρίες για εμάς σε αυτά τα μέρη.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ που αφιερώσατε το χρόνο να απαντήσετε στις ερωτήσεις μου! Μπορείτε να λήξετε αυτή τη συνέντευξη όπως επιθυμείτε!

Ελπίζω όλοι να ακούσουν το "VOID" και αν έχετε τη δυνατότητα να αντέξετε οικονομικά ένα φυσικό αντίτυπο, το να αποκτήσετε ένα μας βοηθά αυτή την περίοδο όσο ποτέ άλλοτε! Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ!

Φωτογραφίες: Brenna Faris

  • SHARE
  • TWEET