Melan Selas: «Η κάθε μπάντα έχει τις απαρχές και τις ρίζες της»

Το όραμα των Τρικαλινών blacksters φανερώθηκε φέτος με καθάριο τρόπο, καθ' οδόν προς την αναγνώρισή τους εντός και εκτός εγχώριων τειχών

Από τον Πάνο Ζαρκαδούλα, 05/11/2023 @ 11:23

Η πορεία των Τρικαλινών blacksters Melan Selas υπήρξε ανοδική από την πρώτη τους κυκλοφορία, φτάνοντας σε μια πρώτη κορύφωση φέτος μέσω του "Zephyrean Hymns". Πιστοί στις ρίζες του ελληνικού μαυρομέταλλου, με διάθεση για εξέλιξή του, καθώς δεν το αναπαράγουν στείρα. Το εμπλουτίζουν με τα δικά τους στοιχεία, ενσωματώνουν την ελληνική γλώσσα στους στίχους, δίνοντάς της λογοτεχνική και ποιητική υπόσταση. Θεωρώντας λοιπόν τη συγκεκριμένη δουλειά συναρπαστική, επικοινωνήσαμε με την ερμηνεύτρια / στιχουργό Astraea για μια μικρή κουβέντα.

Σας καλωσορίζω στις σελίδες του Rocking. Ήταν τόσο δυνατός ο αντίκτυπος του νέου σας δίσκου, ώστε μια κουβέντα μαζί σας να κριθεί απαραίτητη. Ξεκινάω με μία απαραίτητη διευκρίνηση από μέρους σας, καθώς δηλώνω μπερδεμένος: πρόκειται για τον δεύτερο ή τρίτο full-length δίσκο σας; Κάπου το έχω χάσει με τα EP. 

Ευχαριστούμε πολύ για το σχόλιο σχετικά με τον δίσκο. Πράγματι υπάρχει ένα ερωτηματικό γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα. Για εμάς το "Zephyrean Hymns" αποτελεί την δεύτερη ολοκληρωμένη κυκλοφορία. Ως πρώτο full-length ορίζουμε το "ΦΑΟΣ". Το "ΡΕΟΝ", αν και πρακτικά μπορεί να θεωρηθεί full-length, δεν διαθέτει την θεματική και υφολογικά μουσική ομοιομορφία ώστε να αποτελεί για εμάς αυτό που ορίζεται ως full-length. Είναι επομένως κάπως νοηματική η διαφορά με τα υπόλοιπα και θα λέγαμε ότι πρόκειται για μία μεταβατική κυκλοφορία για την μπάντα, εμπεριέχοντας το προηγούμενο EP και δύο νέα για την τότε χρονική φάση κομμάτια που λειτουργούν συνδετικά μεταξύ της προηγούμενης και ακόλουθης του "ΡΕΟΝ" κυκλοφορίας.

Ανάμεσα στα όσα σας ξεχωρίζουν, κυρίαρχη θέση κατέχουν οι στίχοι, με μία προσέγγιση ποιητικού λόγου. Ο λόγος στην Astraea ως η άμεσα εμπλεκόμενη. Μάλλον το διάβασμα αποτελεί ξεχωριστό κομμάτι της ζωής σου, αντλείς έμπνευση από συγκεκριμένες δημιουργίες ή καταστάσεις;

Το διάβασμα αποτελεί κυρίαρχο και θεμελιώδες κεφάλαιο σε προσωπικό επίπεδο. Έχοντας σπουδάσει κιόλας κλασική φιλολογία η αγάπη για αυτό είναι πασιφανής. Καταρχάς, η έμπνευση αντλείται από την ίδια την ζωή στις διάφορες εκφάνσεις της με συγκεκριμένα πεδία ενδιαφέροντος να επικρατούν. Η φύση, το μεγαλείο της και η σχέση του ανθρώπου με αυτήν είναι ένα από αυτά, η αρχαιότητα και η μελέτη αυτής αποτελεί επίσης βασική πηγή άντλησης εικόνων και ερεθισμάτων και τέλος, όλα υπερκαλύπτονται από μία κάπως φιλοσοφική οπτική, καθορίζοντας έτσι και την κατεύθυνση του περιεχομένου μας. 

Ο τόπος καταγωγής μίας μπάντας πλέον δεν αποτελεί τροχοπέδη για την εξέλιξη του σχήματος, ούτε είναι δεσμευτικός με οποιονδήποτε άλλον τρόπο

Αρκετοί καλλιτέχνες δηλώνουν την ευρύτερη περιοχή που μένουν ως επιρροή σε μουσική / στίχους. Ισχύει κάτι ανάλογο στην περίπτωσή σας; Φαντάζομαι για παράδειγμα τα Μετέωρα ως τέτοια για τα "Darkened Cliff" και "Mountain Tops".

Όντως ο τόπος μας αποτελεί για εμάς πηγή έμπνευσης, ιδίως και αρκετά ξεκάθαρα για τους στίχους. Οι ποταμοί, τα δάση και τα όρη γύρω μας ορίζουν και εμάς τους ίδιους. Τα δύο αυτά κομμάτια στιχουργικά σχετίζονται με αναφορές από ορεινά τοπία και οικείες εικόνες βαθιά χαραγμένες στο μυαλό και την καρδιά.

Στον τίτλο συναντάμε έναν από τους θεούς των ανέμων της ελληνικής μυθολογίας. Πώς επιλέχθηκε ο συγκεκριμένος έναντι π.χ. του αδερφού του Βορέα;

Ο Βορέας είναι συνδεδεμένος με τον βοριά και ως εκ τούτου με κάτι το τραχύ και σκληρό. Ο Ζέφυρος από την άλλη, σχετιζόμενος με τον δυτικό άνεμο, χρησιμοποιείται συμβολικά στον τίτλο και την εξιστόρηση του δίσκου συνολικά ως κάτι το λαμπρό και ελπιδοφόρο.

Ποια είναι τα υπέρ και ποια τα κατά για ένα metal συγκρότημα που έχει ως έδρα την επαρχία; Το διαδίκτυο και η τεχνολογία έχουν επιλύσει ζητήματα που κάποτε φάνταζαν βουνό;

Εννοείται ότι σε σχέση με παλαιότερα χρόνια η τεχνολογία προσφέρει τεράστια ευκολία σε όποιο πρόβλημα υπήρχε κάποτε στο εν λόγω θέμα. Ο τόπος καταγωγής μίας μπάντας πλέον δεν αποτελεί τροχοπέδη για την εξέλιξη του σχήματος, ούτε είναι δεσμευτικός με οποιονδήποτε άλλον τρόπο. 

Κάνετε εκ νέου επίκαιρο το ελληνικό black metal, βάζοντας τον δικό σας χαρακτήρα. Νιώθετε ενδεχομένως μέρος της νέας του γενιάς με μπάντες όπως, ενδεικτικά αναφέρω, οι Cult Οf Eibon, Synteleia και Caedes Cruenta;

Μας τιμά ιδιαιτέρως αυτή η αρχική διατύπωση. Δεν συγκαταλέγουμε τους εαυτούς μας ως κομμάτι κάποιου ορισμένου μουσικού κύματος ή γενιάς. Η κάθε μπάντα έχει τις απαρχές και τις ρίζες της, το περιεχόμενο και την κατεύθυνσή της. Νιώθουμε κομμάτι του καιρού μας, όσο και του μουσικού παρελθόντος που μας ορίζει, οτιδήποτε άλλο μπορεί να κριθεί εξωτερικά και με το πέρας του χρόνου ασφαλέστερα.

Το εξώφυλλο και οι φωτογραφίες σας εκπέμπουν κάτι το μυστικιστικό και συνδεδεμένο με τη Φύση, κυριαρχεί δε το γκριζόμαυρο ως χρώμα. Δεν υπήρχε χώρος για τα υπόλοιπα;

Οτιδήποτε έχει επιλέγει ως απεικόνιση είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το περιεχόμενο του δίσκου. Βασικός σκοπός είναι η μετάδοση του ύφους και της ατμόσφαιρας αυτού. 

Η αίσθηση των επικών σημείων της μουσικής σας απέχει από το τρίπτυχο σπαθιά - ιδρώτας - αίμα. Περισσότερο ακούγεται ως επακόλουθο μιας σύγκρουσης ή ως περιγραφή μεγαλειωδών τόπων με κρυμμένα μυστικά. Οι σκέψεις σας πάνω σε αυτό;

Είναι εύστοχη όντως αυτή η τοποθέτηση. Το επικό στοιχείο των μουσικών μας συνθέσεων ενώνεται και εναρμονίζεται με μάχες πνευματικής φύσης και με υψηλά συναισθήματα που εκφράζονται μέσω των στίχων. 

Νιώθουμε κομμάτι του καιρού μας, όσο και του μουσικού παρελθόντος που μας ορίζει, οτιδήποτε άλλο μπορεί να κριθεί εξωτερικά και με το πέρας του χρόνου ασφαλέστερα

Τα riffs τα βρίσκουμε σε πληθώρα και κατακλύζουν τον δίσκο. Υπήρξε εξ αρχής αυτή η σκέψη; Συνεργαστήκατε με άλλους μουσικούς ή άπαντα έχουν παιχτεί από τον D.K; Αν ναι, πόσο εύκολο ή δύσκολο υπήρξε να ανταποκριθείς σε όλους τους ρόλους;

Αρχικά, δεν υπήρξε κάποια συνεργασία με άλλους μουσικούς. Όλες οι συνθέσεις των κομματιών και οι εκτελέσεις των οργάνων έγιναν από τον D.K.. Όσον αφορά στην πληθώρα των riffs, αυτό είναι φυσικό επακόλουθο της μέχρι τώρα πορείας του D.K. (Riffobia, Katavasia, For My Sanity), καθώς επίσης και των διάφορων επιρροών του μέσα στα χρόνια, αντλώντας έμπνευση από το κλασικό heavy metal μέχρι τον black και death ήχο. Από την στιγμή που υπάρχει η έμπνευση και έχοντας την απαραίτητη τεχνογνωσία στο κομμάτι της ηχογράφησης, η εκτέλεση των οργάνων αποτέλεσε ένα πρακτικά εύκολο κομμάτι της δημιουργικής διαδικασίας τόσο του νέου μας δίσκου, όσο και των προηγούμενων.

Τολμώ να πω, πως λόγω εντοπιότητας και εξ αρχής σύνδεσης με τον συγκεκριμένο ήχο, η πλειοψηφία των Ελλήνων ακροατών διακρίνει τις ποιοτικές του κυκλοφορίες και ενίοτε γίνεται αυστηρός κριτής σε άλλες. Τι ανταπόκριση έχετε λάβει έως τώρα από το εξωτερικό, αν και απ’όσα πρόλαβα να δω μιλάμε για αναγνώριση τουλάχιστον.

Έχουμε λάβει εξαιρετικό ενδιαφέρον και θετική ανταπόκριση από το εξωτερικό έως τώρα. Εννοείται ότι θα υπάρξουν πάντα και ακροατές, Έλληνες και μη, που δεν θα αισθανθούν την σύνδεση με τον εν λόγω ήχο, αλλά αυτό είναι κάτι το αναμενόμενο και δεν μας απασχολεί αρνητικά. Κάθε κριτική είναι ευπρόσδεκτη και μέχρι τώρα έχουμε λάβει συνολικά ιδιαίτερη στήριξη και ενθουσιασμό για το "Zephyrean Hymns".

Πλάνα για ζωντανές εμφανίσεις; Όντας ντουέτο, πόσα άτομα θα ήταν απαραίτητα στο σανίδι ώστε να αποδοθεί με ακρίβεια ό,τι έχετε κατά νου;

Είμαστε ενεργοί σε αυτήν την φάση όσον αφορά στις ζωντανές εμφανίσεις. Για τα live πέντε άτομα συνολικά απαρτίζουν το σχήμα, όπως έχει συμβεί και στο παρελθόν. 

Σας ευχαριστώ πολύ για αυτή την κουβέντα, εύχομαι να είστε γεροί και δυνατοί και να μας απασχολήσετε με τη μουσική σας για πολύ καιρό ακόμα.

Σας ευχαριστούμε και εμείς θερμά για το ενδιαφέρον και όλες τις ερωτήσεις. Αντευχόμαστε τα καλύτερα!

  • SHARE
  • TWEET