Συνέντευξη Baroness

«Θέλω οι εικόνες μας και η μουσική μας να εξελίσσονται, ώστε στο τέλος να έχουμε δημιουργήσει την ιστορία μιας ζωής»

Από τον Μανώλη Γεωργακάκη, 12/12/2012 @ 13:15
Ετοιμαζόμασταν να θέσουμε χίλιες δυο ερωτήσεις για το εντυπωσιακό νέο τους άλμπουμ, "Yellow & Green", όταν οι Baroness μάς κοψοχόλιασαν, πραγματοποιώντας μια βουτιά εννέα μέτρων μετά πούλμαν στη βρετανική ύπαιθρο. Βαριά τραυματισμένοι, οι περιπετειώδεις εκφραστές ενός νοθευμένου sludge από την Savannah/Georgia της Αμερικής πολέμησαν με αξιοθαύμαστο σθένος την ατυχία τους και, μετά από μερικούς μήνες ανάρρωσης, βρήκαν τον χρόνο να μας πουν τα νέα τους. Ο μπροστάρης τους συγκροτήματος, ο κιθαρίστας και τραγουδιστής John Baizley, μας μετέδωσε ένα μήνυμα ψυχικής δύναμης και επιβεβαίωσε την πρόθεσή τους να επιστρέψουν στην ενεργό δράση, ενώ παράλληλα αποκάλυψε ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την δραστηριότητά του, ως εικαστικός και δημιουργός μοναδικών και αναγνωρίσιμων εξωφύλλων.

Γεια σου, John. Σε ευχαριστώ για τον χρόνο που μας διαθέτεις. Πώς είσαι αυτόν τον καιρό; Πώς είναι η καθημερινότητά σου και πώς πηγαίνει η ανάρρωσή σου;
Είμαι καλά. Η ζωή γίνεται, μέρα με τη μέρα, ευκολότερη και η ανάρρωσή μου προχωρεί - αν και πιο αργά από ό,τι θα ήθελα. Επιτέλους σηκώθηκα από το αναπηρικό μου κάθισμα και ξεκινάω να παίξω μουσική και να ζωγραφίζω ξανά. Το γεγονός ότι κατάφερα και πάλι να περπατήσω ήταν καλό για την εν γένει κατάστασή μου. Προσμένω την ημέρα που οι τραυματισμοί μου θα με επηρεάζουν λιγότερο άμεσα από ό,τι τώρα.

Μπορείς να μας πεις, με τα σημερινά δεδομένα, πώς το ατύχημα θα επηρεάσει τους Baroness;
Το ατύχημα μάς ανάγκασε να διακόψουμε για λίγο τις περιοδείες, αλλά, μόλις μπορέσουμε, θα ξεκινήσουμε πάλι τα ταξίδια. Αναλογιζόμενος ότι όλοι μας θα αναρρώσουμε (με τον καιρό), δεν βλέπω οποιονδήποτε λόγο αυτό το ατύχημα να φέρει κάποιο άλλο αποτέλεσμα, πέραν αυτής της μικρής ανάπαυλας των ζωντανών εμφανίσεων. Θα ήταν κρίμα να επέτρεπα σε αυτό το ατύχημα να φέρει οποιεσδήποτε περιττές αρνητικές συνέπειες. Η πρακτική διάθεσή μας προσέφερε πολλά κατά τους τελευταίους μήνες και μια λογική δόση αισιοδοξίας μάλλον θα μας βοηθήσει να προχωρήσουμε ως το τέλος αυτής της περιπέτειας. Σε κάθε περίπτωση, το να παραμένουμε συγκεντρωμένοι και να νιώθουμε σιγουριά δεν κάνει και κακό.

BaronessΠριν το ατύχημα, το συγκρότημα είχε επιστρέψει στη δισκογραφία με ένα εντυπωσιακό διπλό καινούριο άλμπουμ, το “Yellow & Green”, το οποίο φαίνεται να είναι πολύ ήπιο και ίσως, κατά κάποιο τρόπο, λιγότερο περίπλοκο από τα προηγούμενα άλμπουμ. Τι σας οδήγησε σε αυτό το αποτέλεσμα;
Το "Yellow & Green", για εμάς, δεν είναι λιγότερο περίπλοκο από οποιοδήποτε από τα άλλα άλμπουμ που έχουμε κάνει. Ο σκοπός -για να το θέσω απλά- ήταν να γράψουμε έναν καλύτερο δίσκο από τον προηγούμενο. Για να το καταφέρουμε αυτό, έπρεπε να αγνοήσουμε ό,τι είχαμε καταφέρει των προηγούμενων δίσκων μας και να ξεκινήσουμε από κάποιο φρέσκο σημείο. Αισθανθήκαμε ότι πρέπει να ωριμάσουμε ως συνθέτες και να στηριζόμαστε λιγότερο σε στιλιστικές παγίδες και τεχνικά τεχνάσματα. Τα τραγούδια του "Yellow & Green" προήλθαν από ένα λιγότερο «ασφαλές» μέρος από ό,τι πολλά από τα παλιότερα τραγούδια μας.

BaronessΤο "Eula" είναι ένα από τα εξαιρετικά τραγούδια του καινούριου άλμπουμ. Θα ήθελες να μας εξηγήσεις τον τίτλο του; Έχουμε περιέργεια, γιατί φαίνεται να πρόκειται για την σύντμηση του ελληνικού ονόματος «Ευλαλία».
Ο τίτλος "Eula" παραπέμπει σε λογοτεχνική πηγή, σε ένα κεφάλαιο του "The Hamlet" (ελλ. μτφ. "Το Χωριουδάκι") του William Faulkner, που είναι ένα μυθιστόρημα το οποίο είχε αποφασιστική επίδραση στη γραφή μου για το "Yellow & Green".

Ποιό από τα εξώφυλλα των Baroness έχει σημαντικότερο νόημα για εσένα και για ποιό λόγο;
Ειλικρινά, δεν μπορώ να πω ότι κάποιο από τα εξώφυλλα έχει μεγαλύτερο ή μικρότερο νόημα από οποιοδήποτε από τα άλλα. Το "Yellow & Green" είναι πιο πρόσφατο και συνεπώς το περιεχόμενό του είναι αυτό που έχει την εντονότερη σχέση με το σήμερα, δεδομένου ότι τα συναισθήματα και οι χαρακτήρες που περιέχει είναι πιο κοντά στο παρόν. Η αφήγησή του και το νόημά του είναι τα πιο κοντινά σε εμένα, προς το παρόν και τουλάχιστον μέχρι να έχουμε έναν καινούριο δίσκο, του οποίου θα πρέπει να φιλοτεχνήσω το εξώφυλλο. Τα εξώφυλλα, όπως και η μουσική που γραφούμε, είναι -όπως βέβαια συνηθίζεται- φωτογραφίες των στιγμών κατά τις οποίες δημιουργήθηκαν. Θέλω οι εικόνες μας και η μουσική μας να εξελίσσεται και να αναπτύσσεται με τον καιρό, ώστε στο τέλος να έχουμε δημιουργήσει την ιστορία μιας ζωής.

BaronessΠοιά είναι η μέθοδος που ακολουθείς όταν δημιουργείς ένα εικαστικό έργο ή ένα εξώφυλλο δίσκου; Τι εργαλεία χρησιμοποιείς;
Δημιουργώ εικόνες με τον παραδοσιακό τρόπο, χρησιμοποιώντας μολύβια, πενάκια, πινέλα, ακουαρέλες και μελάνι. Δεν χρησιμοποιώ υπολογιστές για να δημιουργήσω τους πίνακές μου. Φτιάχνω ένα αρχικό σκίτσο, το μετατρέπω σε πιο λεπτομερές σχέδιο και τελικά χρησιμοποιώ διάφορα χρώματα. Είναι λίγο αρχαΐζων, είναι ακατάστατος, είναι δαπανηρός, χρονοβόρος και είναι ο μόνος τρόπος που εγώ αντιλαμβάνομαι.

Μήπως έχεις δεχθεί επιρροές από τον Pushead; Μερικά από τα έργα σου μοιάζουν να έχουν κάτι από την αισθητική εκείνου του σκελετού των Metallica.
Ο Pushead υπήρξε σημαντικός ως παράγων που έριξε φως στο πώς τα εξώφυλλα τέμνονται με την μουσική. Οι εικαστικές τέχνες και η μουσική εξελίχθηκαν μαζί κατά τη διάρκεια της ιστορίας και ο Pushead υπήρξε, πράγματι, ο καλλιτέχνης που με επηρέασε με τον πιο άμεσο τρόπο, όταν ήμουν έφηβος, σχετικά με την εικαστική επένδυση των δίσκων. Τα εξώφυλλά του έμοιαζαν να συλλαμβάνουν το συναίσθημα, την ενέργεια και την αισθητική της μουσικής που ήταν τόσο σημαντική για εμένα στα νεανικά μου χρόνια.

BaronessΠοιούς εικαστικούς ή ζωγράφους θαυμάζεις;
Άλλοι που ξεχώρισαν είναι ο Raymond Pettibon, ο Roger Dean και η ομάδα της Hipgnosis.

Ποιά είναι τα αγαπημένα σου εξώφυλλα δίσκων «όλων των εποχών»; Μπορείς να μου πεις ένα «top 5»;
Των Damad το "Burning Cold", των Black Flag το "My War", των Yes το "Relayer", του Miles Davis το "Bitches Brew" και των Led Zeppelin το "Houses Of The Holy".

Τι γνώμη έχεις σχετικά με τη διαδικτυακή πειρατεία της μουσικής;
Είναι απαραίτητο κακό. Ισοπέδωσε τον αγωνιστικό χώρο. Αν η μουσική είναι δωρεάν και διαθέσιμη παντού και σε όλους, η ποιότητα μετράει περισσότερο. Σίγουρα, βλάπτει τους μουσικούς που γράφουν, ηχογραφούν και παίζουν ζωντανά μουσική, αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό ώστε να μαζευτούμε και να παραιτηθούμε. Αντιθέτως, η απώλεια κέρδους στην μουσική βιομηχανία εξανάγκασε τον μουσικό να αντιδράσει, επιβάλλοντάς του να εξακριβώσει ξανά το αληθές των πεποιθήσεών του. Όποιος ασχολιόταν με τη μουσική καθαρά για το κέρδος θα φύγει από το παιχνίδι, αλλά η καρδιά και η ψυχή της μουσικής θα παραμείνουν.

BaronessΠοιοί είναι οι λόγοι που ο μπασίστας Summer Welch εγκατέλειψε το συγκρότημα;
Έφυγε γιατί δεν μπορούσε να δώσει όλη του την καρδιά στη μουσική, πλέον. Δεν ήθελε αυτή η απώλεια ενθουσιασμού του να μολύνει το συγκρότημα, οπότε έφυγε.

Παρείχε κάποια σημαντική συνεισφορά στην δημιουργία του "Yellow & Green";
Βοήθησε σε ένα μέρος της γραφής, αλλά δεν έπαιξε σημαντικό ρόλο στην δημιουργία του δίσκου.

Σε ευχαριστώ. Εύχομαι σε όλους σας πλήρη ανάρρωση και ό,τι καλύτερο.
Σε ευχαριστώ.
  • SHARE
  • TWEET