Συνέντευξη Τύπου Joey DeMaio, Κωνσταντίνου Καζάκου και Σάκη Τόλη

Στο επίκεντρο το νέο «ομηρικό έπος» και η επερχόμενη, μεγάλη συναυλία των Manowar

Από τον Θοδωρή Ξουρίδα, 17/11/2021 @ 14:59

Το έδαφος είχε προετοιμαστεί από τον περασμένο Ιούνιο, όταν οι Manowar είχαν εκφράσει την επιθυμία να επιστρέψουν στην χώρα μας για συναυλία, στην επέτειο δύο ετών από την εξαιρετική τους εμφάνιση στην Πλατεία Νερού, στα πλαίσια του Release Athens Festival. Τότε μάλιστα, είχε γίνει γνωστό ότι προετοιμάζεται ένα νέο «ομηρικό έπος» με τίτλο "The Revenge Of Odysseys", χωρίς όμως κανείς να μπορεί να φανταστεί τις εξελίξεις.

Λίγους μήνες μετά, οι συνθήκες επέτρεψαν να προκύψουν με επισημότητα οι επίσημες ανακοινώνεις. Σε μία σπάνια συγκυρία για τα ελληνικά δεδομένα, ειδικά των τελευταίων αρκετών ετών, διοργανώθηκε press event με κεντρικό πρόσωπο τον ιστορικό αρχηγό Joey DeMaio. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στη μεγάλη συναυλιακή επιστροφή των Manowar, και βεβαίως στην σπουδαία συνεργασία με τους Κώστα Καζάκο, Κωνσταντίνο Καζάκο και Σάκη Τόλη.

Με μεγάλη χαρά διαβήκαμε το κατώφλι του πάντοτε φιλόξενου Fuzz Club μετά από πάρα πολλούς μήνες, αναμένοντας με μουσική υπόκρουση μεγάλες στιγμές από το σύνολο της δισκογραφίας των Αμερικανών, τον Joey DeMaio και τους συνεργάτες του για το επερχόμενο έργο του. Πρώτος στη σκηνή βρέθηκε ο Jim Immortal, γνωστός στους κύκλους των οπαδών από τις εποχές των fan club και μέλος του crew τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια.

Manowar Joey DeMaio Καζάκος Σάκης Τόλης Συνέντευξη τύπου

Ο συμπατριώτης μας προχώρησε σε μια αναδρομή της προσωπικής του σχέσης με το συγκρότημα, αρχικά ως οπαδός με ενδεχόμενη συμβολή στην ιστορική πρώτη εμφάνιση στο Στάδιο Ειρήνης & Φιλίας το 1992, και κατόπιν στην επαγγελματική εξέλιξή της, καθώς πλέον εργάζεται στο κομμάτι του merchandise. Κατέχοντας δε αντικειμενικό πλεονέκτημα λόγω της καταγωγής του, κατεύθυνε τον DeMaio στην αναζήτηση συνεργατών, όταν εκείνος οραματίστηκε την δημιουργία ενός νέου τραγουδιού, εμπνευσμένου από την "Οδύσσεια" του Ομήρου.

Σύμφωνα με την διαδικασία που ακολουθήθηκε, ο Σάκης Τόλης των Rotting Christ ανέλαβε να μεταφράσει από την αγγλική στην αρχαία ελληνική γλώσσα, τα μέρη που απήγγειλαν οι σπουδαίοι ηθοποιοί μας, Κώστας Καζάκος και Κωνσταντίνος Καζάκος, υποδυόμενοι τον Οδυσσέα και τον Τηλέμαχο αντίστοιχα. Για τις ανάγκες της ηχογράφησης, ο Joey DeMaio είχε βρεθεί το καλοκαίρι στην Αθήνα, εξαίροντας σε σχετική του δήλωση τον τεράστιο Κώστα Καζάκο:

«Θεωρώ τον Κώστα τον Έλληνα Orson Welles, όχι μόνο επειδή αυτοί οι δύο γίγαντες έχουν πολλές αξιοσημείωτες καλλιτεχνικές ικανότητες και απίθανες φωνές, αλλά και για το παρόμοιο πάθος τους να παραδώσουν μία τέλεια αφήγηση, καθώς παραμένουν ταπεινοί και ευγενείς. Ανυπομονούμε να μοιραστούμε τα πάντα με τους οπαδούς μας.» Μέρος όσων συνέβησαν, μαρτυρούνται και στο σχετικό, making of video που δόθηκε στην δημοσιότητα.

Manowar Joey DeMaio Καζάκος Σάκης Τόλης Συνέντευξη τύπου

Καταλαμβάνοντας θέση στα αριστερά της σκηνής, ο παλιός οπαδός Κωνσταντίνος Καζάκος δήλωσε περισσότερο εντυπωσιασμένος από τις σκηνοθετικές ικανότητες του DeMaio και τον εξαιρετικό τρόπο που καθοδήγησε την αφήγηση, ενώ αναφέρθηκε και στον δύσκολο ρόλο να εξηγήσει στον πατέρα του περί τίνος πρόκειται και ποιοί είναι οι Manowar. Ανάμεσα στις υπόλοιπες αφίσες που κάλυπταν εξ ολοκλήρου τους τοίχους των εφηβικών δωματίων υπήρχε κι εκείνη των Αμερικανών, λειτουργώντας τουλάχιστον νοερά, ως σύνδεση του παρελθόντος με τον παρόν.

Πιθανότατα τον δυσκολότερο ρόλο λόγω του γλωσσικού χάσματος είχε ο Σάκης Τόλης, το γεγονός αυτό όμως δεν τον απέτρεψε από το να απολαύσει την συνεργασία. Με την σειρά του δήλωσε εντυπωσιασμένος από τον τρομερό και ίσως πρωτόγνωρο επαγγελματισμό του DeMaio, δηλώνοντας ότι οι Manowar συγκαταλέγονται στο top five των αγαπημένων του συγκροτημάτων, ενώ αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην μοναδική ικανότητά τους σε όρους σύνθεσης. Γνωστός ούτως ή άλλως για την ευθύτητα του χαρακτήρα του, άφησε μάλλον εκ παραδρομής υπόνοιες για περαιτέρω συνεργασία, οπότε ίσως θα πρέπει να περιμένουμε νέες εκπλήξεις στο μέλλον.

Αναμενόμενα, τελευταίος στην σκηνή του Fuzz βρέθηκε o Joey DeMaio, εμφανώς ευδιάθετος, πιθανώς λόγω της κατανάλωσης τσίπουρου, όπως ανέφερε δις, προφανώς αστειευόμενος. Σχετικά με την δημιουργία του "The Revenge Of Odysseys", εμφανίστηκε σαφώς ικανοποιημένος από την συνεργασία τους με τους Έλληνες καλλιτέχνες, ενθυμούμενος ότι είχε την τύχη να πάρει στα χέρια του την "Οδύσσεια" του Ομήρου σε ηλικία δέκα μόλις ετών. Η διαχρονικότητα και η οικουμενικότητα του έργου είναι άλλωστε αναμφισβήτητη, γεγονός που ως λαός μπορούμε πιθανότατα να κατανοήσουμε σε μεγαλύτερο βαθμό.

Manowar Joey DeMaio Καζάκος Σάκης Τόλης Συνέντευξη τύπου

Έτερο μείζον ζήτημα αποτέλεσε φυσικά η επικείμενη συναυλιακή επιστροφή των Manowar στην χώρα μας. Ο DeMaio, χωρίς να αφήσει αιχμές για τις διοργανώτριες εταιρείες το 1992, 1994, 1999, 2007 και 2011, εξήρε τον επαγγελματισμό και την αφοσίωση της διοργάνωσης του Release Athens Festival, καθώς και την διάθεση για την υλοποίηση μιας συναυλιακής εμπειρίας χωρίς προηγούμενο. Όσον αφορά το stage show, σύμφωνα και με σχετικό video που προβλήθηκε, θα πρέπει να περιμένουμε ότι η σαφώς μεγαλύτερη σκηνή θα «πλημμυρίζεται» από τις γραφικές απεικονίσεις με μάλλον εντυπωσιακό τρόπο.

Στο τελευταίο κομμάτι του event, o Joey DeMaio απάντησε σε ερωτήσεις εκπροσώπων του Τύπου, παρουσιάζοντας διαφορετικές πτυχές του τρόπου με τον οποίο αντιλαμβάνεται την μουσική πραγματικότητα και τον ρόλο του συγκροτήματός του διαχρονικά. Στο κλασικό ερώτημα για το εάν το heavy metal αποτελεί την κλασική μουσική της εποχή μας, αρκέστηκε να απαντήσει ότι πρόκειται για μια νεότερη μορφή τέχνης με ανάπτυξη κατά τις τελευταίες δεκαετίες και ανεξερεύνητα όρια.

Σε ερώτησή μας σχετικά με την κεντρική στα ομηρικά έργα υστεροφημία των ηρώων και το πώς αντιλαμβάνεται ο ίδιος την κληρονομιά της τέχνης του, ανέφερε πως βασικό πνεύμα που διακατέχει διαχρονικά την δράση του και τα έργα του είναι η πίστη στις πεποιθήσεις του και η αδιαφορία μπροστά σε κάθε είδους πιέσεις από εταιρείες και μέσα ενημέρωσης.

Manowar Joey DeMaio Καζάκος Σάκης Τόλης Συνέντευξη τύπου

Όσον αφορά το περίφημο σύνθημα death to false metal και για το εάν αισθάνεται πιθανώς δικαιωμένος, υπό την προϋπόθεση ότι ολοένα και περισσότερος κόσμος πιστεύει ότι το hair metal ευθύνεται περισσότερο για την εμπορική παρακμή της metal μουσικής στις αρχές των '90s, δήλωσε ότι σε βάθος χρόνου λειτουργεί αλάνθαστο συλλογικό κριτήριο που διαχωρίζει το εφήμερο από το ποιοτικότερο και διαχρονικό.

Για το εάν το "The Revenge Of Odysseys" σχετίζεται και υφολογικά, εκτός από θεματολογικά, με το "Achilles, Agony and Ecstasy In Eight Parts" από το "The Triumph Of Steel", ο DeMaio ξεκαθάρισε ότι κάθε κυκλοφορία αποτελεί ένα νέο κεφάλαιο στο βιβλίο των Manowar με ξεχωριστά χαρακτηριστικά. Τέλος στο ερώτημα εάν διαβλέπει την ύπαρξη νέων Manowar, η απάντησή του ήταν επίσης ξεκάθαρη.

Οι Manowar είναι μοναδικοί έχοντας διαγράψει την δική τους πορεία. Όπως δεν θα υπάρξει επόμενος Παβαρότι ή επόμενη Μαρία Κάλλας, έτσι δεν θα υπάρξουν και νέοι Manowar. Στα δικά μας, καλλιτέχνες όπως οι Jimi Hendrix, Led Zeppelin, Cream, Black Sabbath και Uriah Heep έχουν αφήσει το δικό τους αποτύπωμα που είναι αδύνατον να τεθεί σε σύγκριση.

Με δύο μεγάλες ειδήσεις λοιπόν που αφήνουν ανοικτούς λογαριασμούς για τους επόμενους μήνες, δεν έχουμε παρά να περιμένουμε νεότερα για την κυκλοφορία του "The Revenge Of Odysseys", την διάθεση του επόμενου DVD που θα περιλαμβάνει σίγουρα την εκτέλεση του "Swords Ιn Τhe Wind" από την εμφάνιση στην Αθήνα το 2019, και φυσικά την μεγάλη συναυλία του καλοκαιριού, μετρώντας ήδη αντίστροφα.

  • SHARE
  • TWEET