Revocation: «Η ανθρωπότητα πρέπει να αποβάλει τον φυλετισμό και τις ιδεοληψίες της»

Ο ταλαντούχος David Davidson μας μιλά για την ενεργητικότατη μπάντα του, το νέο line-up, τον νέο δίσκο, τις επιρροές του και το πώς βλέπει το μέλλον γενικότερα

Από την Ίριδα Κουκουβίνη, 29/08/2016 @ 13:50

Οι Revocation με έξι δίσκους ως εμπειρία στη πλάτη τους, έχουν εδραιωθεί μέσω της δουλειάς τους  στην metal σκηνή. Επ' ευκαιρίας του νέου άλμπουμ των tech death metallers από τη Βοστόνη, που κυκλοφόρησε στα τέλη Ιουλίου, επικοινωνήσαμε με τον ιθύνοντα νου της μπάντας, David Davidson.

Revocation

Καταρχάς, στο νέο σας άλμπουμ δουλέψατε με νέο line-up, με τον Ash Pearson ως νέο ντράμερ. Αυτό βοήθησε να εξελιχθεί με νέο τρόπο ο ήχος σας, ή θα έλεγες ότι το ύφος σας παραμένει σταθερά το ίδιο;

Ναι, νομίζω κάθε φορά που φέρνεις ένα νέο άτομο, θα υπάρχουν κάποιες μικρές διαφοροποιήσεις, γιατί ο καθένας φέρει τις δικές του επιρροές. Ο Ash μεγάλωσε ακούγοντας metal, αλλά λατρεύει επίσης και τους Rush και Frank Zappa, οπότε, πιστεύω, σίγουρα μπορείς να ακούσει κάποιες από τις prog/fusion επιρροές του διασκορπισμένες εδώ και εκεί μέσα στο νέο άλμπουμ.

Από την αρχή της μπάντας ως Revocation, έχετε κυκλοφορήσει έξι εξαιρετικά άλμπουμ και όλα αυτά μόλις σε οκτώ χρόνια. Είναι σίγουρα δύσκολο να μπορείς σε τόσο γρήγορους ρυθμούς, να βγάζεις σταθερά πολύ καλό υλικό χωρίς να επαναλαμβάνεσαι. Και ειδικά με τον νέο δίσκο θέσατε ακόμα ψηλότερα τον πήχη. Πόσο φυσικά σας βγαίνει αυτό;

Νομίζω ότι αυτό γίνεται επειδή συνεχώς ψάχνω νέα μουσική από μία γκάμα διαφορετικών μουσικών ειδών, οπότε πάντα βρίσκω έμπνευση από διαφορετικές και ποικίλες πηγές. Όταν γυρίζω σπίτι, μετά τις περιοδείες, διδάσκω επίσης, πράγμα που, νομίζω, με βοηθά να λειτουργήσω με έναν διαφορετικό τρόπο που βοηθά τη συνολική μουσική μου σκέψη.

Ξεκινήσατε ως Cryptic Warning και συνεχίσατε ως Revocation, όντας μέρος της γενιάς του διαδικτύου. Πιστεύετε ότι αυτή η πρόσβαση σε τόσο πολύ διαφορετικό υλικό βοήθησε τον ήχο σας και ότι αποτελεί ένα πλεονέκτημα για τις νέες μπάντες;

Ναι, το ίντερνετ σίγουρα σου επιτρέπει να αγγίξεις και ένα τεράστιο κοινό σε όλο τον κόσμο. Το πρόβλημα είναι ότι κανένας δεν έχει βρει πώς ακριβώς να το χρησιμοποιήσει σωστά οικονομικά επικερδώς, όταν έχεις να κάνεις με τη μουσική, με αποτέλεσμα πολλοί καλλιτέχνες να έχουν μεγάλη έκθεση στο κοινό, αλλά να είναι σε δύσκολη οικονομική θέση. Η δημοσιότητα είναι πολύ χρήσιμη, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι ζούμε σε ένα καπιταλιστικό σύστημα, οπότε τα συγκροτήματα χρειάζονται να βγάλουν κάποια χρήματα, ώστε να πληρώσουν τους λογαριασμούς για να διατηρηθούν, αλλιώς οι μουσικοί δεν θα μπορούσαν να συνεχίσουν. Γιατί το να βρίσκεσαι σε μία μπάντα, έχει πολλά άλλα πράγματα που πάνε μαζί πακέτο.

Διάβασα ότι έχετε σπουδάσει στο Berklee College of Music πολυρυθμία για jazz. Πώς αυτό επηρέασε το παίξιμο σας, γιατί είναι εμφανές ότι έχει κάποια πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά;

Το να σπουδάζεις μαζί με πολλούς διαφορετικούς jazz μουσικούς, πραγματικά άνοιξε τα αυτιά μου στο τι είναι δυνατό να κάνεις στη μουσική και μου έδωσε ένα τη γνώση για το πώς να συνθέσεις μελωδίες και σόλο. Η jazz βασίζεται στον αυτοσχεδιασμό, οπότε έχω ξοδέψει πολλές ώρες δουλεύοντας γράφοντας τις συνθέσεις και σκεπτόμενος μουσικές φράσεις, κάτι που με βοήθησε πολύ ως σολίστα.

Revocation

Οπότε, έχεις ενσωματώσει στοιχεία της jazz στον ήχο σας. Πέραν από αυτά, υπάρχουν και ορισμένα thrash και progressive στοιχεία. Από που έρχονται αυτές οι επιρροές;

Από την πλευρά της metal άκουγα πολύ Gorguts, Voivod και Thantifaxath, ενώ από την πλευρά της jazz με επηρέασαν μουσικοί όπως Pat Martino, Adam Rogers, John Coltrane και Wayne Shorter.

Κάτι πολύ ενδιαφέρον στη μουσική σας είναι το περιεχόμενο των στίχων. Στο παρελθόν κάνατε αναφορές στον Lovecraft και σε αυτό το άλμπουμ χρησιμοποιήσατε τίτλο από τα λόγια του Δαρβίνου. Τι άλλες επιρροές έχετε από τη λογοτεχνία;

Για το νέο άλμπουμ, επηρεάστηκα πολύ από το "The Rich And The Rest Of Us" («Οι πλούσιοι και εμείς οι υπόλοιποι») από Cornel West και Tavis Smiley. Πέραν αυτού, έμπνευση πολύ βρίσκω διαβάζοντας για τα τρέχοντα γεγονότα και για την ιστορία, ειδικά όταν ένα παλιότερο ιστορικό γεγονός αφορά κάτι που συμβαίνει σήμερα.

Προφανώς και η άλλη μεγάλη επιρροή είναι οι καιροί της κρίσης που ζούμε. Βρίσκεσαι σε μία ηλικία που έχεις γνωρίσει πώς δουλεύει ο κόσμος, αλλά ακόμα έχεις το πάθος και τον ιδεαλισμό της νέας γενιάς. Οπότε, πώς βλέπεις εσύ το μέλλον;

Το μέλλον δείχνει ζοφερό, αλλά είμαι αισιόδοξος. Πιστεύω ότι η ανθρωπότητα πρέπει να αποβάλει το φυλετισμό και τις ιδεοληψίες της που μαστίζουν την κοινωνία εδώ και τόσο καιρό και η τεχνολογία πιθανόν να μπορεί να να συνεισφέρει σε αυτό. Βέβαια, πιθανώς να είναι ήδη πολύ αργά για αλλαγή, ή η τεχνολογία εντέλει να συντελέσει στην ολοκληρωτική ισοπέδωση, ανάλογα με το ποιος έχει τη δύναμη.

Αισθάνεσαι ότι μέσω της μουσικής, με κάποιον τρόπο, ξορκίζεις όλο αυτό το σάπιο σύστημα;

Προσπαθώ να παίξω το δικό μου ρόλο, στο να αναδείξω αυτό το σάπιο πυρήνα του συστήματος μέσω της μουσικής μου, ελπίζοντας ότι έτσι κάπως συντελώ στην αλλαγή. Για μένα, όμως, το να γράφεις μουσική είναι εντέλει μία καθαρτική διαδικασία που την κάνω πρωτίστως και κυρίως για τον εαυτό μου. Με βοηθά στο να αντιμετωπίσω την απογοήτευση, το προβληματισμό και τα άγχη, που αισθάνομαι σκεπτόμενος το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Αν ο κόσμος, μέσω της μουσικής μου, παρακινείται στο να επιδράσει θετικά στο κόσμο, τότε αυτό είναι υπέροχο. Αν όχι, και πάλι όλα καλά. Είμαι χαρούμενος και μόνο αν ο κόσμος απολαμβάνει τη μουσική μας και κάτι αναμοχλεύεται μέσα του στο συναισθηματικό κομμάτι. Όσο υπάρχει αυτή η συναισθηματική σύνδεση, εγώ κάνω τη δουλειά μου.

Revocation

Θα ήθελα να σημειώσω και το υπέροχο εξώφυλλο. Γενικώς, είναι εντυπωσιακό το να δημιουργείς ένα τέτοιο άλμπουμ, κυρίως λόγω του συνολικού αποτελέσματος· όλα δείχνουν φροντίδα και καλλιτεχνική αξία. Θα ήθελες να κάνεις κάποιο σχόλιο για το cover art; Ποιος το επιμελήθηκε;

Ο Tom Strom είναι ο καλλιτέχνης που το δημιούργησε. Είναι εξαιρετικός ζωγράφος και είμαστε φίλοι εδώ και χρόνια. Ο Tom και εγώ μιλάγαμε πολύ ώρα μέσω Skype για την κατεύθυνση του artwork.Του έστειλα στίχους και του ζήτησα να τους χρησιμοποιήσει σαν έμπνευση. Πιστεύω ότι αν διαβάσει κανείς τους στίχους και προσέξει το εξώφυλλο του άλμπουμ θα μπορέσει να δει πολλούς συμβολισμούς που αντικατοπτρίζει.

Έχεις ξεχωρίσει κάποιες κυκλοφορίες για φέτος; Κάποια που να περιμένεις;

Ναι, έχω κατενθουσιαστεί με τις νέες κυκλοφορίες των Wormed, Gorguts και Defeated Sanity και αδημονώ για το νέο άλμπουμ των Meshuggah.

Τι σχέδια έχετε για περιοδεία; Κάποιο ευρωπαϊκό πλάνο;

Θα ξεκινήσουμε περιοδεία στην Ευρώπη το φθινόπωρο με τους Obscura, Beyond Creation και Rivers Of Nihil. Περιμένουμε πώς και πώς, να περάσουμε τον Ατλαντικό και να παίξουμε για σας!

Διαβάστε εδώ την κριτική του δίσκου "Great Is Our Sin" από την Ίριδα Κουκουβίνη.

 

  • SHARE
  • TWEET