Forest Swords

Compassion

Ninja Tune (2017)
Από τον Μάνο Πατεράκη, 09/10/2017
Η ευφυέστατη σύμπτυξη ηλεκτρονικών και αναλογικών ήχων με σκοτεινή, πολεμική ατμόσφαιρα που μυρίζει βρεγμένο χώμα: Μέρος δεύτερο
Πώς βαθμολογείτε το δίσκο;

Το 2013 στην κριτική του ντεμπούτου των Forest Swords, "Engravings", μέσα στη μεγαλοστομία που μας διακατέχει όταν μιλάμε για μουσικές που μας ενθουσιάζουν, αλλά και διακρίνοντας κάποια στοιχεία που δικαιολογούσαν κάτι τέτοιο, μίλησα για έναν καθόλα ηλεκτρονικό folk δίσκο που «θα μνημονεύεται για χρόνια». Έχουμε 2017 και μπορώ με ανακούφιση να διαπιστώσω πως διόλου έχει ξεχαστεί, καθώς αυτό που έκανε ο κύριος Matthew Barnes από το Merseyside της Αγγλίας παραμένει μοναδικό. Η ευφυέστατη σύμπτυξη ηλεκτρονικών και αναλογικών ήχων με σκοτεινή, πολεμική ατμόσφαιρα που μυρίζει βρεγμένο χώμα δεν συναντάται αλλού.

Στον δεύτερο δίσκο του, "Compassion", ο Barnes συνθέτει με τη μέγιστη σύνεση που μπορεί κανείς κατά το δεύτερο full-length δισκογραφικό χτύπημα: Κρατάει στο έπακρο τα στοιχεία που τον έκαναν να ξεχωρίσει. Ούτε διαφοροποιείται πολύ για να διεκδικήσει δάφνες πειραματισμού, ούτε βαλτώνει σε καλλιτεχνική επαναληψιμότητα. Ο αναγνωρίσιμος ήχος του είναι εκεί καθ’ όλη τη διάρκεια και επεκτείνεται διακριτικά προς κάποιους επιπλέον ορίζοντες.

Μετά την κυκλοφορία του ντεμπούτου, ο Barnes ασχολήθηκε με διάφορα άλλα πρότζεκτς όπως ένα EP με κομμάτια γραμμένα για σύγχρονο χορό, το soundtrack μιας ταινίας που γυρίστηκε εξολοκλήρου με drones καθώς και τη μουσική του βιντεοπαιχνιδιού Assassin’s Creed. Επίσης, η συνεργασία του με τους Massive Attack του άνοιξε τους ορίζοντες όσον αφορά τον τρόπο εργασίας στο στούντιο.

Σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, το "Compassion" δεν δείχνει να αποτελείται από μεμονωμένα κομμάτια, αλλά περισσότερο να συνθέτει μια ολική οντότητα. Βέβαια, ο ίδιος ο Barnes προτίμησε να τον λανσάρει μοιράζοντας ξεχωριστά κομμάτια με έναν ιδιαίτερο τρόπο προώθησης: έδωσε στη δημοσιότητα το τηλέφωνό του και ζήτησε από κόσμο να του στείλει μήνυμα στο WhatsApp. Όσοι το έκαναν, είχαν το προνόμιο να λάβουν από ένα καινούργιο κομμάτι. Έπειτα, ο Banes συνέχισε να μιλάει με κάποιους από αυτούς μέχρι σήμερα.

Σε αυτό το συννεφιασμένο ταξίδι που είναι το "Compassion", σίγουρα θα ξεχωρίσουμε το πρώτο single, "The Highest Flood", ένα απειλητικό, φουρτουνιασμένο συνονθύλευμα από samples φωνητικών και ήχων πνευστών με σχεδόν πολεμικά τύμπανα. Από εκεί μέχρι την τραγικότητα του "Vandalism" και του "Sjurvival" και τέλος στο αναπάντεχο πιάνο του τελευταίου κομματιού, "Knife Edge", οι ambient dub ήχοι των Forest Swords ξεδιπλώνονται σαν ένα παζλ που θέλει πολλές ματιές για να βρεις τις κρυφές συνδέσεις πέρα από την εμφανέστατη όλων: το φως στο τέλος του τούνελ το οποίο έψαχνε να βρει ο Barnes κατά τη διάρκεια της συνθετικής διαδικασίας. Αυτήν την αναζήτηση μεταρσίωσε εν τέλει σε καθηλωτικούς ήχους.

Να σημειώσουμε πως το εξαιρετικό εξώφυλλο είναι δημιουργία του ίδιου του Barnes, κατάλοιπο του προηγούμενου επαγγέλματός του ως γραφίστα.

BandCamp

  • SHARE
  • TWEET