«A Buyer's Guide»: Accept

Από τον Κώστα Πολύζο, 17/10/2012 @ 12:46
Η λέξη «στυλοβάτες» δεν είναι υπερβολική για να χαρακτηρίσει την προσφορά των Accept στη σκληρή μουσική. Μπάντα που μνημονεύεται ως βασική επιρροή εκατοντάδων συγκροτημάτων, αποτέλεσε και εξακολουθεί να αποτελεί τον κύριο εκφραστή του τευτονικού metal.

Accept

Με σταθερά ανοδική πορεία τα πρώτα χρόνια της καριέρας τους, χτύπησαν κορυφές ποιότητας οι οποίες θέσανε στεγανά και είχανε εξασφαλίσει την υστεροφημία του συγκροτήματος από τα μέσα των 80s, ακόμα και αν η πρώτη διάλυση του γκρουπ που ακολούθησε τη φυγη του Udo και το κακό άλμπουμ που κυκλοφόρησαν χωρίς αυτόν, ήταν μόνιμη.

Accept

Η επανασύνδεση του συγκροτήματος το 2010 θα έχει ως αποτέλεσμα δύο καταπληκτικές κυκλοφορίες, ενώ γίναμε μάρτυρες ίσως μια από τις πιο πετυχημένες αντικατάσεις τραγουδιστή που έγιναν ποτέ. Ο Αμερικάνος Mark Tornillo που κλήθηκε να καλύψει το μεγάλο κενό που άφησε η μη επιστροφή του Udo, κατάφερε να κερδίσει την πλήρη εμπιστοσύνη της μπάντας και την απόλυτη αποδοχή των οπαδών.

Accept
 
Με αφορμή λοιπόν την συναυλιακή επιστροφή των Accept στη χώρα μας, το Rocking.gr βρίσκει την ευκαιρία να ρίξει μια ματιά στη δισκογραφία της μπάντας και προσπαθεί να ταξινομήσει τη δουλειά τους, πράγμα όχι και τόσο εύκολο τελικά αν αναλογιστούμε την ποιότητα των άλμπουμ που έχουν κυκλοφορήσει, αλλά και την καθορίστικη επίδραση ορισμένων από αυτών στη rock μουσική κοινότητα.

Masterpieces
Accept - Restless And Wild Restless And Wild
Brain Records (2/10/1982)

Πρόκειται για την κυκλοφορία που καθόρισε τον ήχο των Accept, αλλά και επηρέασε αναρίθμητα μεταγενέστερα συγκροτήματα. Οι φλεγόμενες flying V στο εξώφυλλο προϊδεάζουν για την ηχητική καταιγίδα που συνεπάγεται η ακρόαση του δίσκου, ο οποίος περιέχει κάποιες από τις σημαντικότερες και πλέον αναγνωρίσιμες συνθέσεις της μπάντας. Το "Fast As A Shark" αποτελεί ίσως ένα από τα καλύτερα ανοίγματα δίσκου και είναι αυτό το οποίο αναγκάζει τους κριτικούς και τους οπαδούς της εποχής να αρχίζουν να χρησιμοποιούν τον όρο «speed metal». Η ανισότητα των συνθέσεων των προηγούμενων album τείνει να εκλείψει, ο Hoffmann δείχνει πως έχει το ταλέντο να εξελιχτεί σε guitar hero, o Udo για πρώτη φορά τραγουδάει σε όλα τα κομμάτια με την αντισυμβατικά υπέροχη φωνή του και τα πολυφωνικά μέρη θα γίνουν σήμα κατατεθέν.
Accept - Metal Heart Metal Heart
CBS (12/3/1985)

Η δεύτερη κυκλοφορία στην πολυεθνική CBS θα αποτελέσει άλλον ένα κορυφαίο και καταλυτικό δίσκο στην καριέρα των Γερμανών. Για πρώτη φορά ο Hoffmann θα εισάγει τα κλασικά στοιχεία στο παίξιμό του, ενώ τα τραγούδια,τα οποία κινούνται για άλλη μια φορά στα γνωστά λημέρια που μας έχουν συνηθίσει, μπορούν άνετα να χαρακτηριστούν ως στιγμές metal ανθολογίας, με το ομώνυμο να σέρνει το χορό σε αυτό το απίστευτο γαϊτανάκι δυναμικών mid και up tempo συνθέσεων. Το "Metal Heart" αποτελεί μια από τις πιο ώριμες στιγμές από μια μπάντα που ήξερε τι ήθελε και αποτελεί αποκορύφωμα δημιουργικότητας και φοβερού songwriting, καταφέρνοντας να μας παρουσιάσουν ένα συναρπαστικό από όλες τις απόψεις δίσκο. Οι Accept με αυτή την κυκλοφορία δικαιωματικά κερδίζουν μια θέση στο πάνθεον της heavy metal μουσικής.
 
Cornerstones
Accept - Balls To The Wall Balls To The Wall
CBS (5/12/1983)

Το εμβληματικό εξώφυλλο καθιστά σαφές το περιεχόμενο του δίσκου, που δεν είναι άλλο από κλασικό heavy metal στα καλύτερα του. Το μεγάλο βήμα έχει γίνει καθώς μόλις έχουν μεταπηδήσει σε πολυεθνική εταιρεία και στην καρέκλα του παραγωγού κάθεται ο πολύπειρος Dieter Dierks, δείγμα του ότι το budget έχει ανέβει. Το "Balls To The Wall" καταφέρνει να αντεπεξέλθει του breakthrough που συντελέστηκε με το "Restless And Wild" και διαφοροποιείται από αυτό καθώς οι αγριότητα στην προσέγγιση των συνθέσεων αντικαθίσταται από μια πιο ώριμη ματιά με τον παραγωγό να έχει βάλει σίγουρα το χέρι του. Οι μπασογραμές του Baltes είναι αρκετά ευδιάκριτες στη μίξη με αποτέλεσμα ο ήχος να ακούγεται αρκετά ογκώδης, τα σόλο του Hoffmman θα εμπνεύσουν εκατοντάδες πιτσιρικάδες να ασχοληθούν με την κιθάρα και ο Udo εξακολουθεί να ξερνάει το λαρύγγι του.
Accept - Blood Of The Nations Blood Of The Nations
Nuclear Blast (20/08/2010)

Κι όμως, ένα συγκρότημα που όλοι είχαμε ξεγράψει, επιστρέφει μετά από 15 χρόνια απραξίας. Μάλιστα όχι απλά επιστρέφει, αλλά παραδίδει κιόλας μαθήματα καλοπαιγμένου heavy metal και αποδεικνύει πως υπάρχει ζωή μετά τον Udo Dirkschneider, κάτι που ούτε ο πλέον αισιόδοξος οπαδός μπορούσε να φανταστεί. Ο trademark ήχος της μπάντας είναι ξανά εδώ αδιαπραγμάτευτος με την παραγωγή του Andy Sneap να τον εκμοντερνίζει και να τον καθιστά απόλυτα ελκυστικό στα αυτιά των παλιών και κυρίως των νέων οπαδών και 30 χρόνια μετά το ντεμπούτο τους οι Accept δείχνουν πως διανύουν μια νέα δεύτερη νιότη, όντας σε περίοδο δημιουργικότατου οίστρου. Ακούγοντας το "Blood Of The Nations" με τον Αμερικάνο Mark Tornillo να βουλώνει στόματα και να διακορεύει τις συνειδήσεις των «αντιφρονούντων» δεν μπορείς παρά να φωνάξεις... «It's teutonic terror, bitches».
 
Worth Exploring
Accept - Breaker Breaker
Brain Records (13/3/1981)

Ή αλλιώς ο πρώτος πραγματικός Accept δίσκος. Στις απλές φόρμες και δομές των τραγουδιών φαίνεται πως οι Γερμανοί προσπαθούν να αποκτήσουν ταυτότητα αποβάλλοντας την hard rock περιβολή και εν μέρη το καταφέρνουν παρουσιάζοντας φοβερές συνθέσεις όπως τα "Breaker", "Starlight", "Son Of A Bitch" και "Burning" (μέσα στη μεγαλοπρεπή του AC/DC-ίλα). Στα αξιοσημείωτα του δίσκου είναι -και πάλι- η παρουσία δύο μπαλαντών, οι οποίες φαντάζομαι έχουν στοιχειώσει τις νύχτες των περισσοτέρων. Απίστευτη ερμηνεία από των Udo στο "Can't Stand The Night" και αξιοπρεπέστατος ο Baltes στο "Breaking Up Again". Πρόκειται για δίσκο που δείχνει τη στόφα από την οποία είναι φτιαγμένοι οι Accept και μπορούσε να σε κάνει να προβλέψεις την εξέλιξή τους.
Accept - Russian Roulette Russian Roulette
Portrait (21/4/1986)

Πρόκειται μάλλον για το πιο υποτιμημένο album των Accept. Δεν είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς γιατί, όταν πρέπει να στριμωχτεί ανάμεσα σε υπερκλασικές κυκλοφορίες αλλά και πάλι έστω και εν μέσω εμπορικών παλινδρομήσεων ("It's Hard To Understand"), το "Russian Roulette" είναι άλλο ένα δισκογραφικό διαμαντάκι που μας δείχνει και ένα άλλο πρόσωπο της μπάντας. Τα τραγούδια, αν και κυρίως μέσης ταχύτητας, συνθέτουν έναν μουσικό καμβά, στον οποίο ανακατεύουν την αντιπολεμική ρητορεία, τις πιασάρικες κιθάρες και την καλογυαλισμένη  παραγωγή με την ίσως πιο ώριμη ερμηνεία του Udo στον τελευταίο δίσκο του με τους Accept πριν την πρώτη του αποχώρηση, που σηματοδότησε και την αρχή μιας δύσκολης περιόδου για τους υπόλοιπους.
Accept - Objection Overruled Objection Overruled
RCA (1/2/1993)

Εδώ τα πράγματα είναι απλά. Μετά την αδρανοποίηση του 1989 ο Udo επιστρέφει και οι Accept κυκλοφορούν το "Objection Overruled". Αυτό, τίποτα άλλο. Σε αυτό το δίσκο ερχόμαστε αντιμέτωποι με την απόλυτα επιτυχημένη προσπάθεια της μπάντας να αναβιώσει το μύθο της. Έντεκα συνθέσεις αγνού παρθένου Accept-ικου metal οι οποίες στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, με το συγκρότημα για πρώτη φορά να αναλαμβάνει την παραγωγή, με εξώφυλλο εφάμιλλης αισθητικής με εκείνου του "Balls To The Wall" και με το στροφόμετρο της ποιότητας να πιάνει κόφτες. Μαγευτικές κιθαριστικές στιγμές, γνήσιος τσαμπουκάς και ένας συγκλονιστικός Udo στην τελευταία μεγάλη κυκλοφορία των Accept με αυτόν πίσω από το μικρόφωνο. Worth exploring indeed.
 
Nerd Alert
Accept - Predator Predator
RCA (15/1/1996)

Μπορεί κάποιος να πει πως ο δίσκος πλέει σε ρηχά νερά, αλλά η αλήθεια είναι κάπως διαφορετική. Πρόκειται για δίσκο του οποίου το μεγάλο μειονέκτημα είναι η συνοχή καθώς ο ακροατής γίνεται μάρτυρας μιας σύγκρουσης της μοντέρνας τάσης του "Death Row" με τα παλαιάς κοπής hard rock στοιχεία των Accept , αλλά και πάλι δεν μπορείς να αρνηθείς πως εξακολουθούν να γράφουν ωραία τραγούδια όπως τα "Hard Attack" και "Crucified", ενώ το "Crossroads" με τις εναλλαγές στο μικρόφωνο μεταξύ του Udo και του Baltes, όπως και να το κάνουμε δεν γράφεται κάθε μέρα. Να έλειπε και το "Primitive" στο τέλος...
 
Keep Away
Accept - Eat The Heat Eat The Heat
Epic (11/3/1989)

Δίσκος παραφωνία στον κατάλογο της μπάντας. Σου φεύγει ο τραγουδιστής με την «βρώμικη» φωνή και εσύ τι κάνεις; Πας και προσλαμβάνεις κάποιο τυχάρπαστο «φλώρο» Αμερικάνο τραγουδιάρη, γράφεις μέτρια τραγούδια και θες να τα κυκλοφορήσεις με το όνομα των Accept στο εξώφυλλο. Όχι ευχαριστώ, δεν θα πάρω. Το μέγιστο ατόπημα είναι η ριζοσπαστική αλλαγή της μουσικής κατεύθυνσης την οποία δεν μπορούν να να στηρίξουν συνθετικά. Δεν χρειάζεται και πολύ να καταλάβεις τι συμβαίνει, αρκεί να κοιτάξεις το εξώφυλλο. Δυστυχώς ένα "X-T-C" και ένα "Mistreated" δεν φέρνουν την άνοιξη και ο δίσκος βινυλίου είναι καταδικασμένος να πιάνει αράχνες. Αν μέσα στην άγνοιά σου είσαι τυχερός και το έχεις πάρει σε CD, μπορείς να το χρησιμοποιήσεις και ως σουβέρ.
 
Live
Accept - Staying A Life Staying A Life
Epic (21/10/1990)

Ηχογράφηση που έλαβε χώρα στην Ιαπωνία (Osaka) το 1985 και αποτυπώνει επακριβώς τι συμβαίνει όταν οι Accept πατάνε το σανίδι της σκηνής. Φοβερή απόδοση, η οποία έρχεται να επιβεβαιώσει την ωριμότητα και τη δυναμική της μπάντας, η οποία μόλις έχει κυκλοφορήσει το "Metal Heart" και διένυε περίοδο δαιμονισμένης φόρμας. Αλάνθαστοι, δεμένοι, με φοβερό ήχο και από κάτω ...οι Ιάπωνες. Με πρόσφατη την εμφάνιση της μπάντας στα μέρη μας και την πραγματικά επαγγελματικότατη και γεμάτη πάθος εμφάνιση της, δεν χρειάζεται να μαντέψουμε το πως μπορεί να ακουγόντουσαν τότε. Άλλωστε υπάρχει και το "Staying A Life" για όσους αμφισβητούν την ικανότητά τους να αναπαράγουν τη μαγεία των δίσκων τους ζωντανά.


A Compilation
Η δημιουργία ενός CD διάρκειας 80 λεπτών, αποδεικνύεται σπαζοκεφαλιά από τις λίγες καθώς, το να διαλέξεις ποια τραγούδια θα αφήσεις απ' έξω μοιάζει με την ερώτηση «ποιό δάχτυλο θες να σου κόψουν;». Προσπαθώντας να τηρήσουμε τα προσχήματα, η παρακάτω διαλογή έγινε και βάσει της αναγνωρισιμότητας περαν της, ούτως ή άλλως, εγγυημένης ποιότητας, αλλά και της αντιπροσώπησης όσο το δυνατόν περισσοτέρων άλμπουμ σε αυτή.
                                             
I'm A Rebel (I'm A Rebel)
Breaker (Breaker)
Son Of A Bitch (Breaker)
Fast As A Shark (Restless And Wild)
Restless And Wild (Restless And Wild)
Princess Of The Dawn (Restless And Wild)
Balls To The Wall (Balls To The Wall)
London Leatherboys (Balls To The Wall)
Metal Heart (Metal Heart)
Midnight Mover (Metal Heart)
Living For Tonite (Metal Heart)
T.V. War (Russian Roulette)
Aiming High (Russian Roulette)
Objection Overruled (Objection Overruled)
All Or Nothing (Objection Overruled)
Beat The Bastards (Blood Of The Nations)
Teutonic Terror (Blood Of The Nations)
Stalingrad (Stalingrad)
  • SHARE
  • TWEET