«10»: Οι ξεχωριστές στιγμές των πρώτων ημερών των Cyanna Mercury

Οι Έλληνες rockers μας διηγούνται την ιστορία από τη δημιουργία τους ως την ηχογράφηση του πρώτου τους single

Από τον Χρήστο Καραδημήτρη, 05/12/2016 @ 12:07

Με αφορμή την κυκλοφορία του ντεμπούτου άλμπουμ τους "Archetypes" και τη μίνι περιοδεία των Cyanna Mercury που θα ολοκληρωθεί στις 22 Δεκεμβρίου στο Gagarin, οι ίδιοι μας διηγούνται το πώς έφτασαν από τη δημιουργία τους μέχρι το πρώτο τους single μέσα από δέκα στιγμές.

«Οι πρώτες μέρες των Cyanna Mercury ήταν ουσιαστικά ο Φεβρουάριος και ο Μάρτιος του 2014. Τον Φεβρουάριο έγινε η προετοιμασία για να παίξουμε ένα ωριαίο σετ για λογαριασμό του Mezzo Voce, μια τηλεοπτική μουσική εκπομπή του καναλιού France 3, που γυρίζεται και ηχογραφείται ζωντανά σε ένα κτίριο του 19ου αιώνα στο Ajaccio (Αιάκειο) της Γαλλίας. Την πρώτη βδομάδα του Μαρτίου πήγαμε για τέσσερις ημέρες στην Κορσική, όπου φέραμε εις πέρας την πρώτη μας αποστολή ως μπάντα. Σε εκείνο το σετ, παίξαμε έξι από τα τραγούδια του "Archetypes" που εκείνη την περίοδο είχαμε ολοκληρώσει συνθετικά. Σε εκείνες τις πέντε εβδομάδες κυρίως συνέβησαν αυτά που ακολουθούν.»

Cyanna Mercury
Στην πρώτη πρόβα που κάναμε και οι πέντε μαζί το Φεβρουάριο, ο Διαμαντής έπαιξε με μια μινιατούρα ενισχυτή VOX που στέκεται στη ζώνη του παντελονιού για να μην αποκλίνουμε αρχικά από τον ήχο που είχαμε ήδη φτιάξει στους οδηγούς δουλεύοντας στο σπίτι, μέχρι να αποκτήσει τον κανονικό εξοπλισμό του. Ο Ντένις και ο Τζίλα όταν είδαν τον μεγέθους παλάμης ενισχυτή σάστισαν, οι υπόλοιποι είχαμε συνηθίσει.
Όταν έφτασε η μέρα να φύγουμε για Γαλλία, είχαμε κάνει ακριβώς δώδεκα πρόβες όλοι μαζί, μέσα σε τέσσερεις εβδομάδες. Για να παίξουμε μια ολόκληρη ώρα ένα λάηβ που θα ηχογραφείτο. Απαιτήθηκε από όλους πρωτόγνωρη προσπάθεια, αλλά ο χρόνος προετοιμασίας αντικειμενικά δεν ήταν αρκετός για ένα τέτοιο εγχείρημα. Κατα βάθος γνωρίζαμε ότι πηγαίναμε να παίξουμε με ένα μεγάλο ποσοστό αφημένο στο χάος και στην αδρεναλίνη που ελπίζαμε να μας βγάλει ασπροπρόσωπους και να καλύψει τα κενά. Στην τελευταία πρόβα πριν το ταξίδι, όλοι νιώθαμε το άγχος της αβεβαιότητας. Είχαν κάτι το μεταφυσικό οι μέρες εκείνες γενικά, ο καθένας είχε επιστρατεύσει ό,τι τοτέμ μπορούσε να σκεφτεί για κουράγιο.
Cyanna Mercury
Στην πτήση για Ajaccio από Παρίσι στις 4 Μαρτίου, υπήρξαν σοβαρές αναταράξεις λόγω ακραίων καιρικών φαινομένων και προσγειωθήκαμε με μεγάλη καθυστέρηση σε άλλο αεροδρόμιο του νησιού. Όταν φτάσαμε, ο πιλότος βγήκε από το cockpit κάθιδρος με πετσέτα και κοντομάνικο. Εκεί καταλάβαμε τι έπαιξε. Κάποιοι από μας, όσες φορές έχουμε ξαναμπεί σε αεροπλάνο από τότε, το ξαναζούν για λίγο.
Ajaccio
Τη διαδρομή μέχρι το Αjaccio την κάναμε με νοικιασμένο αυτοκίνητο και οδηγό τον σκηνοθέτη/παραγωγό της εκπομπής, μέσα από ένα βουνό ενώ μαινόταν καταιγίδα και χαλάζι. Φτάσαμε νύχτα στο Ajaccio μετά από ένα πραγματικό rollercoaster. Κάποιοι από μας είχαν φρικάρει ελαφρώς, κάποιοι άλλοι δεν πήραν χαμπάρι και κοιμόντουσαν.
5&6
Cyanna Mercury
Η πρώτη ζωντανή εμπειρία της μπάντας μπροστά σε κοινό ήταν το γύρισμα για το Mezzo Voce μπροστά στο συνεργείο και μερικές δεκάδες φίλους τους. Το σκηνικό έγινε δυο φορές σε δύο νύχτες στις 5 και 6 Μαρτίου, τη μια σαν πρόβα για τις κάμερες και τη δεύτερη κανονικό γύρισμα με ταυτόχρονη ηχογράφηση του ήχου. Για εμάς ήταν δύο κανονικές συναυλίες και εκεί γεννήθηκε ουσιαστικά η μπάντα και καθορίστηκε εν πολλοίς ο χαρακτήρας της. Το επεισόδιο που παράχθηκε αποτέλεσε το κορυφαίο της σεζόν (ήταν το τρέηλερ), και από τον Δεκέμβριο του 2014 που προβλήθηκε για πρώτη φορά, δεν έχει σταματήσει να προβάλλεται σε επανάληψη κάθε τόσο στη γαλλική τηλεόραση. Άπειρα τα λάθη και τα κενά της ατελούς προετοιμασίας, αλλά το αποτέλεσμα ήταν ανώτερο των προσδοκιών όλων.
Στο δωμάτιο που λειτούργησε σαν καμαρίνι τις δύο μέρες γυρισμάτων, υπήρχε ένα τραπέζι με κάρτες Ταρώ και άλλα «παιχνίδια» ηλικίας άνω των 100 ετών. Υπήρχε και ένα μπαούλο γεμάτο σοκολάτες και άλλα γλυκά, που μας κέρδισε αμέσως. Επίσης, υπήρχε ζεστός καφές σε ένα ισοθερμικό δοχείο, που κάποιος φρόντιζε να μένει γεμάτο από το πρωί ως το βράδυ. Τέλος υπήρχαν μπουκάλια Τζακ σε ένα ράφι που, όποτε τελείωναν, κάποιος τα αντικαθιστούσε. Λογικά ο ίδιος που γέμιζε και τον καφέ. Δεν έχουμε νιώσει πιο ωραία σε ένα δωμάτιο.
Cyanna Mercury
Ο Τζαμάλ ήταν ένας Γάλλος, μετανάστης με καταγωγή από Αλγερία, που η παραγωγή είχε μισθώσει σαν οδηγό του βαν που μας πήγε και μας έφερε από το αεροδρόμιο του Παρισιού στο αεροδρόμιο για Κορσική. Την ημέρα της επιστροφής, μας έκανε ένα τουρ στο Παρίσι δωρεάν (κανονικά θα μας άφηνε στο Ντε Γκωλ δυό ώρες πριν την πτήση και θα έφευγε), υπερβαίνοντας κατα πολύ το ωράριο εργασίας του χωρίς κανένα όφελος. Μάλιστα στο προαύλιο του ναού της Notre-Dame σταμάτησε με αλάρμ και μας περίμενε, για να δούμε από κοντά τα αγάλματα. Όταν επιστρέψαμε στο βαν, μάς είχε αγοράσει δώρα μπρελόκ με τον Πύργο του Άιφελ από ένα μαγαζί σουβενίρ. Σοβαρά τώρα.
Η πρώτη επίσημη στημένη φωτογραφία της μπάντας έξω από τη Notre-Dame, είναι παρμένη από τον Τζαμάλ. Δεν θα ξεχάσουμε αυτόν τον ευγενικό άνθρωπο, η γνωριμία με τον οποίο ήταν το καλύτερο αποχαιρετιστήριο δώρο από τη Γαλλία.
Περίπου δύο μήνες μετά από όλα αυτά ολοκληρώσαμε την ηχογράφηση του διπλού single "Ode To The Absent Father/Dirty Things", την πρώτη μας επίσημη κυκλοφορία. Τον Ιούνιο, τη νύχτα του θερινού ηλιοστασίου, ανεβάσαμε το πρώτο κομμάτι online και συστηθήκαμε επισήμως στο κοινό. Εκείνο το βράδυ τελείωσαν «οι πρώτες μέρες των Cyanna Mercury».