+++ (Crosses)

Crosses

Sumerian (2014)
Από τον Γιάννη Κοτζιά, 23/06/2014
Μια καλή δουλειά με βάση συγκεκριμένες στιγμές και συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και όχι με βάση το σύνολο
Πώς βαθμολογείτε το δίσκο;
Για να συνειδητοποιήσουμε ότι ο Chino Moreno είναι από τις μεγαλύτερες μορφές του σκληρού εναλλακτικού ήχου αλλά και ένας μουσικός με πολύ διευρυμένους ορίζοντες δεν είναι ανάγκη να λάβουμε υπόψη το side project των Palms ούτε και το άλμπουμ των ††† (Crosses) που τίθεται προς αξιολόγηση στο συγκεκριμένο review. Αρκεί και περισσεύει η δουλειά που έχει παρουσιάσει με τους Deftones εδώ και μια εικοσαετία σχεδόν που δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης για το ποιες είναι οι ικανότητες και οι φιλοδοξίες του συγκεκριμένου μουσικού, ο οποίος σε πολλές του συνεντεύξεις έχει τονίσει πως αντλεί επιρροές από συγκροτήματα που ο ήχος τους φαινομενικά απέχει αρκετά από αυτόν της κύριας μπάντας που τον έκανε γνωστό.

Oι ††† (Crosses) είναι η μορφή έκφρασης κάποιων εξ' αυτών των επιρροών, καθώς το ομώνυμο άλμπουμ είναι μια κατά βάση ηλεκτρονική δουλειά αλλά με την έννοια που οι Depeche Mode έχουν ορίσει το «ηλεκτρονική» στα pop / rock πλαίσια που κινούνται. Με αρκετά κομμάτια των ††† (Crosses) είχαμε έρθει σε επαφή εδώ και αρκετό καιρό μέσω δύο EP πέντε κομματιών έκαστος και το άλμπουμ ουσιαστικά αυτό που κάνει είναι να ενώνει τα δύο EP προσθέτοντας άλλα πέντε. Δεκαπέντε κομμάτια λοιπόν, ένα στοιχείο που εν τέλει είναι και η «αχίλλειος πτέρνα» της συγκεκριμένης κυκλοφορίας όπως θα δούμε παρακάτω.

Το "Crosses" έχει να παρουσιάσει καλοδομημένες συνθέσεις και ενορχηστρώσεις, μια εξαιρετική παραγωγή («δανεισμένη» από αντίστοιχες των Deftones), μια ελκυστική ατμόσφαιρα και τα ιδιαίτερα φωνητικά του Chino Moreno. Η προαναφορά προς τους Depeche Mode, τους οποίους ουκ ολίγες φορές έχει εκθειάσει ο Moreno, καθόλου τυχαία με το γενικό σύνολο να θυμίζει αρκετές στιγμές από τη μετά-2000 εποχή των Βρετανών σε συνδυασμό με μερικές από τις υποτονικές στιγμές των Nine Inch Nails.

Υπό αυτά τα πλαίσια εξαιρετικά κομμάτια όπως το "Telepathy", το "Bitches Brew", το "This Is A Trick", το "The Epilogue", το "Thholyghst", το "Prurient" θα αποτυπωθούν άμεσα στο μυαλό του ακροατή χάρη στις χαρακτηριστικές μελωδίες τους. Με την ίδια ευκολία όμως, αρκετές από τις υπόλοιπες συνθέσεις (που τυχαίνει να είναι και μαζεμένες στο δεύτερο μισό του άλμπουμ οι περισσότερες) θα περάσουν και δεν θα ακουμπήσουν κυρίως γιατί δεν έχουν να παρουσιάσουν κάποια ιδιαίτερη κορύφωση και ιδιαιτερότητα. Ενώ π.χ, το low-tempo "Trophy" έχει τα φόντα να ξεχωρίσει, δεν μπορεί να ειπωθεί το ίδιο για τα "Nineteen Ninety Four" και "Nineteen Eighty Seven".

To τελικό αποτέλεσμα είναι ένα σύνολο δεκαπέντε κομματιών που αν συμμαζευόταν και «πετούσε» από το tracklist πέντε-έξι από αυτά, θα άνηκε ήδη στα κορυφαία άλμπουμ του 2014. Αντιθέτως, με τα ισχύοντα δεδομένα, η πρώτη δισκογραφική προσπάθεια των ††† (Crosses)  ναι μεν παραμένει μια καλή δουλειά αλλά με βάση συγκεκριμένες στιγμές και συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και όχι καλή με βάση το σύνολο.
  • SHARE
  • TWEET