Perturbator, Φωνόπτικον @ Gagarin 205, 30/04/22

Φώτα, καπνός, μπλιμπλίκια, action!

Από τον Αντώνη Μαρίνη, 04/05/2022 @ 11:50

Πόσοι από εδώ είπαμε κάποια στιγμή στα δύο και κάτι τελευταία χρόνια την ατάκα «άντε να τελειώσει η πανδημία, να γίνει η τάδε συναυλία, να μη μείνει τίποτα όρθιο» ή παραλλαγή της; Όλοι; Όμορφα, χαίρομαι που είμαστε ειλικρινείς μεταξύ μας. Στο πνεύμα αυτής της ειλικρίνειας, οφείλω να δηλώσω ότι στα δικά μου βιβλία ο James Kent, aka Perturbator, μετά την τελευταία προ-κορώνας αθηναϊκή του εμφάνιση είχε κλεισμένη θέση χωρίς πολλά-πολλά. Ξεπερνώντας είδη και ταμπέλες, δεν υπάρχουν πολλοί καλλιτέχνες που να στήνουν τόσο διασκεδαστικά σόου όσο αυτός.

Όπως είναι γνωστό, σε κάθε πάρτι που σέβεται τον εαυτό του, η μεγάλη ατραξιόν δεν βγαίνει με το καλησπέρα. Στην συγκεκριμένη περίπτωση το άνοιγμα ανέλαβε ο Στέφανος Κωνσταντινίδης, aka Φωνόπτικον. Μεταξύ της ανυπομονησίας, των μετακινήσεων και των συναντήσεων συναυλιακών γνωστών και φίλων, μία κάποια αναταραχή ήταν αναπόφευκτη. Παρόλα αυτά οι ηλεκτρονικές μελωδίες, τα έντονα μπάσα και τα συνοδευτικές προβολές έγειραν αργά αλλά σταθερά τη ζυγαριά υπέρ του Αθηναίου δημιουργού.

Φωνόπτικον

Το οπτικό κομμάτι έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην ανατροπή του κλίματος. Σε ένα ύφος που η σκηνική παρουσία περιορίζεται πίσω από κονσόλες και πλήκτρα, η χρήση πλάνων που τραβούσαν το μάτι και έδεναν με τον ήχο πρόσθεσαν πολλούς πόντους. Ακόμα περισσότερο από τη στιγμή που περιλάμβαναν John Carpenter στα καλύτερά του. Και λίγο παραπάνω, από τη στιγμή που μπήκαν σφήνα στο παιχνίδι ταιριαστές ατάκες. Οι χοροί και το χειροκρότημα που ακολούθησαν το πέρασμα της Ellen Ripley κερδήθηκαν επάξια.

Φωνόπτικον

Ακολουθώντας ευλαβικά το πρόγραμμα, στις 22:30 τα φώτα χαμήλωσαν, οι φωνές κάτω από τη σκηνή δυνάμωσαν και τα πάντα ήταν έτοιμα για να ξεκινήσει το synthwave-ish γλέντι. Η σχέση αγάπης του ελληνικού κοινού με τον Perturbator μετά από δύο πετυχημένες επισκέψεις θα έπρεπε να θεωρείται δεδομένη· όποιος περίμενε ότι κάτι θα μπορούσε να είχε αλλάξει στον καιρό της κοινωνικής απομόνωσης, μάλλον βλέπει λάθος. Από τα εναρκτήρια χτυπήματα του "Excess", τα ρυθμικά χειροκροτήματα και οι κραυγές ενθουσιασμού έδιναν κι έπαιρναν.

Perturbator

Ο Kent είναι η επιτομή του mainman. Η παρουσία του στη σκηνή ξεχειλίζει ενέργεια. Την αμεσότητα στην επικοινωνία που έχει με το κοινό πρέπει να τη δεις για να την πιστέψεις. Χωρίς μικρόφωνα. Με το μαλλί μονίμως ριγμένο μπροστά στο πρόσωπο και το κεφάλι στραμμένο στα σύνθια. Αν στο Roadburn, λίγες μέρες πριν, τα βλέμματα μοιράζονταν ανάμεσα σε εκείνον και τον Johannes Persson, εδώ δεν γινόταν παρά να μείνουν καρφωμένα πάνω του. Εκτός ίσως από τα γεμίσματα ή όταν δεν μπορούσες να σταθείς σταθερά μέσα στον πανικό.

Perturbator

Η ευκολία με την οποία το κλαμπ άρχισε να πηγαίνει πάνω-κάτω στα "Future Club" και "The Other Place" από μόνη της λέει πολλά. Για το ίδιο το υλικό και για την απόδοσή του. Η παρουσία φυσικών ντραμς δούλεψε για ακόμα μία φορά ιδανικά. Η προσθήκη κιθάρας στα κομμάτια του "Lustful Sacraments" έβαλε μία καλοδεχούμενη πινελιά διαφορετικότητας στο σύνολο και ταίριαξε σαν κομμάτι του παζλ από το πουθενά. Για τα φώτα, τα λόγια ωχριούν. Χωρίς υπερβολή, αναπόσπαστο μέρος της πρότασης. Κι αν έφτασα στα όρια της επιληψίας κάνα-δυο φορές, χαλάλι.

Perturbator

Το μοναδικό μελανό σημείο της βραδιά ήταν ο καπνός. Που κρίνοντας από τις μηχανές στη σκηνή, ένα ποσοστό ερχόταν από εκεί, αλλά κοιτώντας τριγύρω γινόταν εμφανές ότι άλλο τόσο ήταν από τσιγάρα. Πέρα από αυτή την ανορθογραφία, μιλάμε για μία εμφάνιση με τόση ένταση και τόσο στυλ που ήταν πρακτικά αδύνατο να αφήσει ακόμα και τον πιο δύσκολο α(συγ)κίνητο. Μία συναυλία που έβλεπες μεταλάδες με μπλούζες Slayer και Morbid Angel να λικνίζονται πάνω από synths και κοπέλες με ανοιξιάτικα φορέματα να χτυπιούνται σα να μην υπάρχει αύριο.

Φωτογραφίες: Αφροδίτη Ζαγγανά

SETLIST

Excess
Reaching Xanadu
Lustful Sacraments
Future Club
The Other Place
She Moves Like A Knife
She Is Young, She Is Beautiful
Death Of The Soul
Humans Are Such Easy Prey
God Says
Dethroned Under A Funeral Haze
Tainted Empire

Encore:

Welcome Back
Perturbator's Theme
The Cult Of 2112

  • SHARE
  • TWEET