Russian Circles: «Είναι τιμή η κεντρική σκηνή του Roadburn»

Ο Brian Cook μας είπε ότι οι Russian Circles στην πανδημία ηχογράφησαν τον καλύτερο δίσκο τους και ότι δε θα αλλάξουν όνομα λόγω της απαίσιας ηγεσίας της Ρωσίας

Από τον Παντελή Κουρέλη, 09/05/2022 @ 13:15

Έχοντας αναβάλλει την περιοδεία για την υποστήριξη του "Blood Year" επί δύο χρόνια, ήρθε επιτέλους η ώρα για τους Russian Circles να πραγματοποιήσουν συναυλίες στην Ευρώπη. Στο φετινό Roadburn τους θαυμάσαμε επί σκηνής, σε μια επιβλητική, σαρωτική εμφάνιση. Ο μπασίστας τους, Brian Cook, κατάφερε να ξεκλέψει λίγο χρόνο κατά τη διάρκεια της περιοδείας που «τρέχει» στην Ευρώπη και να απαντήσει στις ερωτήσεις που του θέσαμε. Μας δήλωσε αμετανόητος αλμπουμάκιας, πολύ ευχαριστημένος από τη συνεργασία τους με τον Kurt Ballou, καθώς επίσης και ότι όλοι τους ανυπομονούν να κλείσουν το ευρωπαϊκό σκέλος της περιοδείας τους στην Αθήνα, στις 26 Μαΐου.

Από πού προέρχεται το όνομα της μπάντας σας και τι ακριβώς σημαίνει ή αντιπροσωπεύει; Πώς το αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι στις μέρες μας, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία; Υπάρχουν περίεργες ή και αστείες καταστάσεις ή παρεξηγήσεις λόγω του όρου "Russian";

Το συγκρότημα πήρε το όνομά του από μια προπονητική άσκηση για το χόκεϊ επί πάγου. Τόσο ο Mike όσο και ο Dave μεγάλωσαν παίζοντας χόκεϊ επί πάγου και περιστασιακά έπαιζαν ο ένας εναντίον του άλλου. Το όνομα δεν προορίζεται απαραίτητα ως φόρος τιμής στο χόκεϊ, αν και τα παιδιά εξακολουθούν να είναι λάτρεις του αθλήματος. Σε κάποιον βαθμό, το όνομα επιλέχθηκε επειδή ακούγεται σαν μια μυστηριώδης αναφορά στην Ιστορία, πιθανώς και στον Ψυχρό Πόλεμο. Υποτίθεται ότι η συγκεκριμένη άσκηση υιοθετήθηκε στις ΗΠΑ μετά την κατάκτηση του χρυσού μεταλλίου από τη ρωσική ομάδα στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1968, οπότε ο Ψυχρός Πόλεμος ήταν ακόμα για τα καλά στο παιχνίδι. Έτσι, ενώ το όνομα είναι μια καλοήθης αθλητική αναφορά, η φόρτιση αυτής της αναφοράς μας παρότρυνε και συνέβαλε στην επιλογή. Φυσικά, τώρα έχουμε ανθρώπους να μας προτείνουν να αλλάξουμε το όνομά μας λόγω της κατάστασης στην Ουκρανία, κάτι που φαίνεται παράξενο, δεδομένου ότι η Ρωσία έχει τόσο μεγάλη ιστορία και το όνομα του συγκροτήματός μας προηγείται ακόμη και της ανόδου του Πούτιν στην εξουσία. Κανείς δεν υπονόησε ότι έπρεπε να αλλάξουμε το όνομα του συγκροτήματος λόγω του Στάλιν ή του Ιβάν του Τρομερού όταν ξεκινήσαμε το 2004, επομένως δεν έχει νόημα να το αλλάξουμε τώρα μόνο και μόνο επειδή η σημερινή ηγεσία της Ρωσίας είναι διεφθαρμένη και απαίσια. Στεκόμαστε στο πλευρό της Ουκρανίας. Και τελικά το όνομα της μπάντας μας είναι μια αθλητική αναφορά.

Η πρώτη φορά που σας είδα ήταν το 2008, όταν μια φίλη με πήγε, χωρίς να σας γνωρίζω, στο μικρό μέρος που παίζατε μπροστά σε περίπου 50 άτομα. Πριν από μερικές εβδομάδες, ήσασταν headliners της πρώτης μέρας του Roadburn. Ποια ήταν τα συναισθήματά σας παίζοντας σε ένα τόσο καλό slot στην κεντρική σκηνή του φεστιβάλ; Ίσως ένα αίσθημα επιτυχίας ή καθιέρωσης;

Είμαστε πολύ ευγνώμονες που κλείσαμε την πρώτη βραδιά στο Roadburn στην κεντρική σκηνή. Είναι σίγουρα μεγάλη τιμή. Κάνουμε περιοδείες στην Ευρώπη και στο Ηνωμένο Βασίλειο εδώ και 15 χρόνια και ήταν μια πολύ σταδιακή διαδικασία να βλέπουμε τα πλήθη να μεγαλώνουν λίγο κάθε φορά που επιστρέφουμε. Ήμασταν πολύ τυχεροί από αυτήν την άποψη και συνεχίζουμε να είμαστε ευγνώμονες στον κόσμο που συνεχίζει να υποστηρίζει το συγκρότημα μας. Πραγματικά δεν είχαμε ιδέα ότι θα μπορούσαμε να το κάνουμε αυτό 15 χρόνια αργότερα.

Κανείς δεν υπονόησε ότι έπρεπε να αλλάξουμε το όνομα του συγκροτήματος λόγω του Στάλιν ή του Ιβάν του Τρομερού όταν ξεκινήσαμε, επομένως δεν έχει νόημα να το αλλάξουμε τώρα επειδή η σημερινή ηγεσία της Ρωσίας είναι διεφθαρμένη και απαίσια

Αυτά τα δύο bloody years [sic] της κατάστασης του Covid-19 ενίσχυσαν τη θέλησή σας να κάνετε δίσκο και να εκφραστείτε; Έχετε συνθέσει ή ακόμα και ηχογραφήσει κάποια νέα μουσική κατά τη διάρκεια της πανδημίας που θα πρέπει να περιμένουμε σύντομα να βγει στην επιφάνεια;

Ήταν προφανώς απογοητευτικό που έπρεπε να ακυρώσουμε τόσες πολλές ημερομηνίες περιοδειών όταν ξέσπασε ο COVID. Είχα ετοιμάσει τις βαλίτσες μου και βρισκόμουν δύο ώρες από το να πάω στο αεροδρόμιο για να ξεκινήσω για μια ευρωπαϊκή περιοδεία έξι εβδομάδων όταν αποφασίσαμε να ακυρώσουμε, κυρίως επειδή πολλοί διοργανωτές έπρεπε να ακυρώσουν συναυλίες λόγω των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας στη χώρα τους. Από μια πλευρά βέβαια, ήμασταν τυχεροί... μόνο λίγες μέρες αργότερα, πολλοί φίλοι μας που ήταν ήδη σε περιοδεία στην Ευρώπη προσπαθούσαν να βρουν αεροπορικά εισιτήρια για να επιστρέψουν στο σπίτι μιας και τα πάντα ήταν πια κλειστά. Εμείς θα βρισκόμασταν ακόμα στα πρώτα legs της περιοδείας για το "Blood Year", οπότε η αναγκαστική αυτή αναμονή ήταν απογοητευτική. Όμως, εκμεταλλευτήκαμε την ευκαιρία για να γράψουμε νέο υλικό και να βρούμε καλύτερους τρόπους για να δουλεύουμε εξ αποστάσεως, κάτι που θα έπρεπε να είχαμε κάνει εδώ και πολύ καιρό, δεδομένου ότι όλοι ζούμε σε διαφορετικές πολιτείες. Ήταν μια αλλαγή για εμάς, δεδομένου ότι είχαμε περιοδεύσει πολύ και σκληρά για το προηγούμενο άλμπουμ μας και υπό πολλές έννοιες λειτουργούσαμε με απλώς με το momentum της στιγμής. Έτσι, το να τεθούν τα πάντα σε αναμονή ήταν μια καλή στιγμή για να καλιμπράρουμε εκ νέου και να εξετάσουμε τον τρόπο λειτουργίας μας. Συνθέσαμε και ηχογραφήσαμε ένα νέο άλμπουμ και όλοι συμφωνούμε ότι είναι ό,τι καλύτερο έχουμε κάνει ως συγκρότημα, οπότε τελικά καταφέραμε να κάνουμε κάτι θετικό από μια αρνητική κατάσταση.

Εκτός από τους προφανείς περιορισμούς που ισχύουν για όλους μας (ταξίδια, συναυλίες κ.λπ.), έχει αλλάξει η πανδημία τον τρόπο που συνθέτετε και ηχογραφείτε νέα μουσική ή τον τρόπο που κάνετε πρόβες για μια επερχόμενη περιοδεία; Αν ναι, πώς;

Δεν ζούσαμε ποτέ στην ίδια πόλη και πλέον δεν ζούμε καν στην ίδια πολιτεία από το 2016, επομένως έχουμε συνηθίσει να συναντιόμαστε κάθε λίγους μήνες για να γράφουμε και να κάνουμε πρόβες. Το να μην μπορούμε να συναντιόμαστε για δύο χρόνια όμως, σήμαινε ότι έπρεπε να βρούμε μια καλύτερη μέθοδο σύνθεσης υλικού. Πάντα ανταλλάζαμε demo, αλλά αυτά συνήθως ήταν πολύ ακατέργαστα και lo-fi. Έτσι, αυτήν τη φορά αρχίσαμε να δουλεύουμε σε demo στο Logic και ο Dave άρχισε να ηχογραφεί ντραμς σε ένα ηλεκτρονικό kit για να μπορεί να κάνει track στα μέρη του από το σπίτι του. Το περασμένο φθινόπωρο βρεθήκαμε όλοι μαζί στο Σικάγο και ηχογραφήσαμε τα πάντα μαζί στο Electrical Audio (σ.σ. το studio του Kurt Ballou των Converge, που είναι ο παραγωγός τους).

Ήταν μια πολύ σταδιακή διαδικασία να βλέπουμε τα πλήθη να μεγαλώνουν λίγο κάθε φορά που επιστρέφουμε

Τόσο το "Guidance" και το "Blood Year", η παραγωγή έγινε από τον Kurt Ballou. Ενώ το πρώτο ηχογραφήθηκε κιόλας στο studio του Kurt, το δεύτερο ηχογραφήθηκε τόσο στου Kurt όσο και στου Steve Albini. Έχετε κατά νου μια πιθανή συνεργασία με τον Steve ως παραγωγό στο μέλλον ή ηχογραφήσατε εκεί απλώς και μόνο επειδή το studio του είναι στο Σικάγο;

Λατρεύω τη δουλειά που κάνει ο Albini ως μηχανικός ήχου, αλλά νομίζω ότι θα δυσκολευόμουν πάρα πολύ να κλονίσω την εφηβική μου ευλάβεια για τους Big Black και να δουλέψω μαζί του. Αλλά, αγαπάμε το studio του και έχουμε ηχογραφήσει ένα σωρό από τα άλμπουμ μας σε αυτό... Τα "Enter", "Geneva" και "Memorial" ηχογραφήθηκαν εκεί. Είναι μια ιδανική τοποθεσία γιατί βρίσκεται στο Σικάγο και είναι ένα απολύτως εκπληκτικό studio. Για εμάς, η συνεργασία με τον Kurt είναι ιδανική γιατί νιώθουμε ισότιμοι, προερχόμαστε από παρόμοιο υπόβαθρο και κατανοούμε ο ένας τα σημεία αναφοράς του άλλου. Επομένως, η συνεργασία με τον Kurt και το Electrical Audio του είναι η καλύτερη δυνατή.

Όσον αφορά την τρέχουσα περιοδεία σας, πώς πάει και για τι ανυπομονείτε περισσότερο για αυτήν;

Η τρέχουσα περιοδεία πηγαίνει υπέροχα. Δεν ήμασταν σίγουροι τι να περιμένουμε με το τελευταίο κύμα της πανδημίας που μόλις πέρασε από την Ευρώπη και με το όλο θέμα του να έχουμε τον όρο "Russian" στο όνομα του συγκροτήματός μας σε μια χρονική στιγμή όπου όλοι μισούν τη Ρωσία. Αλλά οι αντιδράσεις ήταν στ’ αλήθεια εκπληκτικές. Δεν ξέρω αν είναι απλώς ένα πράγμα όπου οι άνθρωποι είναι πραγματικά ενθουσιασμένοι που επιστρέφουν και ξαναβλέπουν συναυλίες ή αν υπήρχαν απλώς πολλοί που ήθελαν να δουν συγκεκριμένα εμάς μετά την αναβολή της περιοδείας μας επί δύο χρόνια, αλλά αυτές ήταν εύκολα μερικές από τις μεγαλύτερες συναυλίες στην ιστορία μας. Νιώθουμε πολύ τυχεροί.

Ποιες είναι οι προσδοκίες σας από το ελληνικό κοινό; Έχετε αναμνήσεις από την τελευταία φορά που παίξατε εδώ; Πιστεύω ότι όλοι οι παρευρισκόμενοι έχουν και πολύ έντονες και πολύ αγαπημένες…

Περάσαμε καταπληκτικά όταν παίξαμε την προηγούμενη φορά στην Αθήνα, οπότε ελπίζουμε ότι θα είναι άλλη μια υπέροχη συναυλία. Οι άνθρωποι στην Ελλάδα ήταν πάντα τόσο ευγενικοί μαζί μας. Θυμάμαι ότι ήταν το μεγαλύτερο headlining show που είχαμε παίξει ποτέ μέχρι τότε. Και αυτό μας φαινόταν τρελό, γιατί την πρώτη φορά που ήρθαμε στην Αθήνα οι εμφανίσεις μας ήταν καλές, αλλά είχαν πολύ λιγότερο κόσμο. Θυμάμαι το κοινό να είναι φοβερό. Θυμάμαι ότι ήταν τα γενέθλια του ηχολήπτη μας. Θυμάμαι ότι φάγαμε πάρα πολύ και καταπληκτικό φαγητό. Και θυμάμαι ότι ήταν ένα σύντομο, γρήγορο ταξίδι γιατί πετάξαμε για τη συναυλία μεταξύ των ημερομηνιών περιοδείας στη Νορβηγία και τη Γερμανία σε μια περιοδεία πέντε εβδομάδων. Ήταν μια μεγάλη περιπέτεια και είναι όλα λίγο θολά τώρα.

Για εμάς, η συνεργασία με τον Kurt Ballou και το Electrical Audio του είναι η καλύτερη δυνατή, είναι ιδανική

Ποιο είναι το αγαπημένο σου κομμάτι για να παίζεις ζωντανά;

Σε αυτήν την περιοδεία παίζουμε ένα ολοκαίνουργιο τραγούδι που ονομάζεται "Conduit" και αυτό είναι το αγαπημένο μου τραγούδι για να παίζω ζωντανά.

Ποιο είναι το μυστικό της διατήρησης μιας σταθερής σύνθεσης; Είστε μαζί περίπου 15 χρόνια τώρα.

Λοιπόν, οι Russian Circles είναι συγκρότημα εδώ και 18 χρόνια, αλλά εγώ είμαι μόνο 15. Επομένως, ίσως τα τρία πρώτα χρόνια να μην πληρούν τις προϋποθέσεις για αυτήν την ερώτηση, αφού δεν υπήρχε σταθερή σύνθεση. Χα! Αλλά στην πραγματικότητα, δεν ξέρω ποια είναι η απάντηση. Θέλω να πω... το γεγονός ότι στον κόσμο φαίνεται να αρέσει η μπάντα μας σίγουρα μας βοηθά να μείνουμε μαζί! Είναι πολύ πιο δύσκολο να έχεις μια σταθερή σύνθεση αν ως μπάντα είστε άφραγκοι και κοιμάστε στα πατώματα κάθε βράδυ. Κάτι άλλο που ίσως βοηθάει, είναι το να μην είσαι ένα συγκρότημα που παρτάρει ασυστόλως. Σίγουρα παλιότερα πίναμε αρκετά στις περιοδείες, αλλά τώρα είμαστε όλοι μεγαλύτεροι και δεν το κάνουμε και τόσο πολύ πια. Μας αρέσει να κοιμόμαστε πολύ και να τρώμε ωραία γεύματα και να πηγαίνουμε στις συναυλίες νιώθοντας ξεκούραστοι και υγιείς, και νομίζω ότι αυτό βοηθά στη σταθερότητα περισσότερο από οτιδήποτε άλλο.

Σας ενδιαφέρει καθόλου να προσθέσετε περισσότερους στίχους (και, κατά συνέπεια, φωνητικά) στα τραγούδια σας ή θεωρείτε ότι εκφράζεστε κυρίως μέσω της μουσικής αρκετά ικανοποιητική για τις καλλιτεχνικές σας ανάγκες;

Μας άρεσε που συνεργαστήκαμε με την Chelsea Wolfe γιατί είναι καλή φίλη και η συνεργασία μαζί ήταν πολύ φυσική και αβίαστη. Αλλά δεν βλέπουμε τους εαυτούς μας να προσπαθούμε να κάνουμε περισσότερες από αυτές τις συνεργασίες, επειδή μπορεί ο συντονισμός τους μπορεί να αποδειχτεί δύσκολος. Προτιμούμε να επικεντρωθούμε στη σύνθεση μουσικής που μπορούμε να εκτελέσουμε ζωντανά ως τρίο.

Στην πανδημία συνθέσαμε και ηχογραφήσαμε ένα νέο άλμπουμ και όλοι μς συμφωνούμε ότι είναι ό,τι καλύτερο έχουμε κάνει ως συγκρότημα

Ποιες είναι οι μουσικές σας επιρροές; Υπάρχουν μπάντες που είχαν τέτοια επίδραση πάνω σας ώστε να σας ωθήσουν να γίνετε μουσικοί; Ποια είναι τα δικά σου μουσικά γούστα αυτήν την περίοδο; Ακούτε μουσική παρόμοια ή διαφορετική από αυτή που φτιάχνετε;

Μας αρέσει πολύ διαφορετική μουσική. Όσον αφορά τις κοινές επιρροές όταν ξεκινήσαμε... όλοι αγαπήσαμε τους Fugazi, πολύ από το math rock της δεκαετίας του '90 και βαριά πράγματα όπως οι πρώιμοι Metallica. Αλλά τώρα είναι δύσκολο να πει κανείς ποιες είναι οι επιρροές μας γιατί όλοι ακούμε μια μεγάλη ποικιλία μουσικής. Σε αυτήν την περιοδεία έχουμε ακούσει πράγματα όπως οι Sven Wunder, Alice Coltrane, Pantera, Spectral Wound, MolchatDoma, Immolation, Not Waving, Cadaveric Fumes και Electric Light Orchestra. Επειδή έχω την τάση να επιλέγω εγώ τη μουσική που θα παίξει στο στερεοφωνικό του van, μάλλον η λίστα αναπαραγωγής θα ήταν διαφορετική αν κάποιος άλλος καθόταν στη θέση του συνοδηγού. Πάντως, δεν ακούμε πολλή μουσική που είναι κοντινή σε αυτή που παίζει το συγκρότημά μας, μόνο και μόνο επειδή αισθανόμαστε ότι κάτι τέτοιο ίσως καταπνίξει τη δημιουργικότητά μας.

Ποιο είναι το αγαπημένο σου μέσο για να ακούς μουσική ως ακροατής; Σχεδόν όλα φαίνονται να μεταβαίνουν στα ψηφιακά μέσα στις μέρες μας, νιώθεις άνετα με αυτό ή προτιμάς πιο «παραδοσιακούς» τρόπους;

Η ψηφιακή εποχή είναι υπέροχη γιατί σου επιτρέπει να ακούς μουσική υπό πολύ διαφορετικές συνθήκες και σχεδόν σε οποιοδήποτε περιβάλλον. Αλλά, όταν είμαι στο σπίτι και θέλω να επικεντρωθώ πολύ στη μουσική, ακούω βινύλιο γιατί είμαι από εκείνους τους ενοχλητικούς ανθρώπους που πιστεύουν ότι το βινύλιο ακούγεται πιο cool. Και νομίζω ότι εξ’ αιτίας του ότι ακούω μουσική σε αυτήν τη μορφή, είμαι λιγότερο επιρρεπής στο να χαζολογάω και να παραλείπω τραγούδια (σ.σ.: κι άλλος αλμπουμάκιας!). Είναι πολύ πιο εύκολο για μένα να καταλήξω να ακούσω ένα άλμπουμ ολόκληρο όταν το ακούω σε βινύλιο παρά σε μια πλατφόρμα streaming.

Θα ήθελες να κλείσεις αυτήν τη συνέντευξη με ένα μήνυμα ή μια ευχή που απευθύνεται στους οπαδούς σας εδώ στην Ελλάδα;

Είμαστε πολύ ευγνώμονες σε όλους όσους περίμεναν δύο χρόνια αναβολών για αυτήν τη συναυλία! Είμαστε ενθουσιασμένοι που επιστρέφουμε στην υπέροχη πόλη σας!

  • SHARE
  • TWEET