[7]: '90s Action B-Movies
Σκασμός, γιατί θα πλακωθούμε
Από τους Ιάσονα Τσιμπλάκο, Μαρίσα Άνδροβικ, 02/04/2015 @ 12:54
Λοιπόν, ας το φιλοσοφήσουμε, γιατί ήδη νιώθω την καυτή σου ανάσα στο λαιμό μου. Υπάρχουν B-movies, και υπάρχουν και B-movies. Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν γενικότερα οι ταινίες που ακολουθούν. Είναι κατά κυρίως λόγο ταινίες με ντεμί-καλτ στάτους οι οποίες όμως απαρτίζονται από δυνατό casting (ή τουλάχιστον casting το οποίο συμπεριλαμβάνει καλτώδης τύπους) και ακολουθούν μία συγκεκριμένη φόρμα η οποία άνθιζε στα '80s και '90s. Είναι ταινίες που σίγουρα βλέπονται, αλλά δεν έχουν αγγίξει την στρατόσφαιρα όπως όλα τιτάνια έπη του είδους, όπως τα "Dia Hard" σου, τα "The Rock" σου και λοιπά. Είναι ρε παιδί μου δευτέρας διαλογής, με αποδεκτό star quality, ok παραγωγή και all-around ευπρόσδεκτο πασατέμπο.
Μετά έχεις τα πραγματικά B-movies. Εκείνες είναι οι χαμηλού budget ταινίες, με άγνωστους συντελεστές και κάκιστη γενικότερη σκηνοθετική -και κινηματογραφική γενικότερα- τεχνική. Εδώ έχεις ταινίες που παίζουν μπάλα σε άλλα επίπεδα και η αξία τους μετράται συνήθως στο πόσο διασκεδαστικά απαίσια ήταν. Αυτές είναι ταινίες για άλλη λίστα (λίστες!), αλλά επειδή δεν βρίσκαμε καλύτερο τρόπο να περιγράψουμε κοφτά το εφτάρι που ακολουθεί, αρκεστήκαμε στο γενικότερο «B-movies».
Eίμαι σίγουρος πως θα υπάρχουν διαφωνίες - είτε το γιατί προσβάλαμε κάποιο άρτιο καλλιτέχνημα των '90s κοτσάρωντάς της το B-movie μπροστά, είτε γιατί δεν αναφέραμε κάποιο άλλο αριστούργημα. Θα χαρώ να το συζητήσουμε και θα χαρώ να ακούσω προτάσεις. Τετραήμερο έχω μπροστά μου, δώσε μου πράμα να δω.
Μία μίκρη υποσημείωση πριν μπούμε στο ζουμί, για χάρη δικιάς σας, αν κάποια ταινία σας τραβήξει το ενδιαφέρον -είτε εγκυκλοπαιδικά, είτε νοσταλγικά- περάστε μία βόλτα από το trivia section της αντίστοιχης IMdB σελίδας (είναι λινκαρισμένη κάτω από το κείμενο), πραγματικά αξίζει τον χρόνο σας.
Για πάμε.
1. Timecop (1994)
'90s action movie λίστα χωρίς Jean-Claude Van Damme είναι σαν τριετία χωρίς αποχαιρετηστήριο tour Scorpions στην Ελλάδα. Παρά τις όποιες νότες B-movieλας προσδίδουν ντε φάκτο οι συντελεστές της, το "Timecop" είναι κινηματογραφικό χρυσάφι. Και θα σου πω γιατί. Καταρχάς, είναι μία από τις ελάχιστες ταινίες με άξονα τα πηγαινέλα στον χρόνο που δεν αναλώνεται σε 25-λεπτη μυθοπλαστική εξήγηση για το πηγαινέλα (ή στην περίπτωση του Νόλαν σε δίωρη). Πρώτη σκηνή, Αμερικανικός εμφύλιος, άγνωστος ζητάει από ιππική περιπολία μπάρες χρυσού, οι έφιπποι αρνούνται, τους σκοτώνει με αυτόματο. Simple as that.
Επίσης αυτό που ξεχωρίζει το καλό από τo κακό B-movie είναι το αν είναι ηθελημένα ή όχι B-movie. Το πόσο σοβαρά δηλαδή παίρνουν την παραγωγή οι συντελεστές είναι ευθέως ανάλογο της διασκέδασης του θεατή. Ο Hyams ξεκάθαρα ενδιαφέρθηκε να φτιάξει μια ταινία στα δικά του στάνταρ και όχι ένα αριστούργημα, και χαμηλώνοντας τον πήχη ξεπέρασε τις προσδοκίες. Οι δευτεραγωνιστές είναι απολαυστικά κλισεδιάρικοι και παράλληλα αριστοτεχνικά αναπτυγμένοι, το ρίσκο του time-travel έδωσε πολύ καλή απόδοση και ο Van Damme έφτασε στο ζενίθ του, υποκριτικά και σωματικά.
IMdB
Trailer
Μ.Α.
2. Payback (1999)
Ο Mel Gibson είναι ως γνωστόν ένας από τους βασικούς στηλοβάτες των action movies των '90s. Εν προκειμένω όμως αφήνει το comfort zone της σκληρής αλλά συναισθηματικά «σπασμένης» περσόνας (Mad Max, Martin Riggs) για να υποδυθεί τον πιο εγγενώς και ατόφια κακό χαρακτήρα της καριέρας του. Απατεώνας πυροβολείται σαν άλλος Αγαμέμνονας από την γυναίκα του και το εραστή της, δυστύχως γι' αυτούς αφήνουν τη δουλεία μισοτελειωμένη και ο Mel o Gibson όπως προλογίζει ο τίτλος επιστρέφει για αιματηρή εκδίκηση.
Για να φτάσει στη νέμεσή του πρέπει να περάσει από διεφθαρμένους μπάτσους, κινέζικη μαφία -που περιλαμβάνει μια καυτή, σαδό-μαζό Lucy Liu- και ένα πολύ καλά στημένο δίκτυο εμπορίου ηρωίνης. Μοναδικό του sidekick η πραγματική γυναίκα της ζωής του, που δεν θα μπορούσε να είναι τίποτα άλλο από ένα call girl (Maria Bello) προορισμένο να τον εξιλεώσει από τη λέρα του παρελθόντος. To "Payback" είναι σκοτεινό, βίαιο, άρρωστο και βρώμικο από την αρχή μέχρι το τέλος. Ακροβατεί επιδέξια μεταξύ καλτίλας και B-movie και εικάζω φανερά ότι απότελεσε μεγάλη πηγή έμπνευσης για το σύγχρονο εφάμιλλο έπος που ακόυει στο όνομα "John Wick". Δες το.
IMdB
Trailer
Μ.Α.
3. Last Boy Scout (1991)
Τέως ήρωας της προεδρικής φρουράς και πλέον μπεκρούλιακας ιδιωτικός ντετέκτιβ με ημι-διαλυμένη οικογένεια, συνεργάζεται με επίσης ξεπεσμένο παίκτη αμερικάνικου φούτμπωλ για να διαλευκάνουν τη δολοφονία της γκόμενας του δεύτερου. Όπως καταλαβαίνεις, σε λαμπρή αντίθεση με τον Mel Gibson, ο Bruce Willis δεν αποκλίνει καθόλου από τον χαρακτήρα που έχουμε συνηθίσει να ενσαρκώνει. Και το προτιμάμε ακριβώς έτσι.
Ο μοναδικός λόγος που το "Last Boy Scout" υποβιβάστηκε σε δεύτερης κατηγορίας action movie (παρά την παρουσία του Tony Scott που φέρει τεράστια κληρονομιά λόγω "Top Gun" και "True Romance") είναι το ανεπαρκές πρόμο και η από το πουθενά εμφάνιση του τότε αξιόλογου Michael Bay, ο οποίος νίκησε τον Σκοτ στο ίδιο του το παιχνίδι. Παρ' όλα αυτά, πρόκεται για μία ταινία που υπερτερεί έναντι σύγχρονων action movies γιατί έχει την ιδανική ισορροπία δράσης, χιούμορ, πλοκής και ανάπτυξης χαρακτήρων και δεν στηρίζεται σε φτηνιάρικες τεχνικές εφέ ή shaky cam για να σε κερδίσει. Το "Last Boy Scout" αποδεικνύει περίτρανα γιατί τα '90s παραμένουν η καλύτερη δεκαετία για ταινίες του είδους.
IMdB
Trailer
Μ.Α.
4. Freejack (1991)
Αν δεν είσαι σίγουρος για το αν μία ταινία τοποθετείται στην κατηγορία B-movie, σιγουρεύεσαι όταν παίζει ο απόλυτος B-movie hero, Emilio Estevez και όταν την έχει δείξει το Alter. Σε πολύ μινιμαλιστικά πλαίσια, η πλοκή αφορά μία συμμορία κεφαλοκυνηγών που στέλνει στο μέλλον έναν ραλίστα, με σκοπό να τοποθετήσει στο σώμα του, το μυαλό του ενός αποθανόντα εκατομμυριούχου. Τι μας κέρδισε; Το εντυπωσιακό θεματολογικό κράμα που περιέχει όχι μόνο ταξίδι στο χωροχρόνο και απολυταρχικά, αλά big brother status quo, αλλά και cyber δολοπλοκίες, τη ζωή μετά θάνατον και τη ρευστότητα της ανθρώπινης συνείδησης.
Παρά τον καλοδουλεμένο σκηνοθετικό χειρισμό ενός σχετικά απαιτητικού σεναρίου, το "Freejack" θα είχε καταχωνιαστεί -βαθύτερα- στο κινηματογραφικό χρονοντούλαπο αν δεν έχαιρε ενός πολύ καλού καστ, με τον Estevez να κάνει ό,τι ήξερε τότε τελοσπάντων, την Rene Russo και τον Anthony Hopkins εξαιρετικούς στους ρόλους τους και τον Mick Jagger (!) να συνιστά μία ευχάριστη (και ροκ) προσθήκη. Για βροχερά σαββατόβραδα κινηματογραφικού μαραθώνιου, σφήνα μεταξύ "Matrix" και "Dark City".
IMdB
Trailer
Μ.Α.
5. Under Siege (1992)
Η αλήθεια είναι πως δύσκολα μπορεί να θεωρήσει κανείς το "Under Siege" b-movie, κυρίως επειδή εάν τη συγκρίνει κανείς με την υπόλοιπη φιλμογραφία του Seagal, πρόκειται πραγματικά περί αριστουργήματος. Πρώην επίλεκτος ΟΥΚάς, νυν μάγειρας πλοίου (!), είναι η μόνη ελπίδα για τη σωτηρία του καταδρομικού USS Missouri που έχει καταληφθεί από τρομοκράτες, οι οποίοι απειλούν κάτι να κάνουν. Βασικά πράματα. Αυτό το οποίο ανεβάζει το "Under Siege" στα ύψη όμως είναι τα εντελώς διαφορετικά είδη λόξας που φέρνουν στην ταινία οι Gary Busey, Steven Seagal και Tommy Lee Jones.
Ο Seagal -ο οποίος κάπως κατάφερε να αλλάξει το ορίτζιναλ σενάριο και να μπάσει μέσα μία πλεημέητ- είναι ο ζαμανφού δείρτης με τις τρελές δεξιότητες, ο Jones είναι ο προδωμένος-από-την-πατρίδα-ζητάω-εκδίκηση μανιακός, και ο Busey είναι απλά ο Gary Busey. Στ' αρχίδια του όλα, είναι ο υποπλοίαρχος που για κάνεναν απολύτως λόγο αποφασίζει να ντυθεί γυναίκα, επειδή απλά μπορεί και φαίνεται σε όλους απολύτως λόγικο.
Μόνο σοβαρό μειονέκτημα της ταινίας είναι η φανερή έλλειψη κοτσίδας από μεριάς Seagal, αλλά θα ήταν απρεπές για έναν ειδικά εκπαιδευμένο μάγειρα του ναυτικού να σκάει μύτη με τη μαλλούρα ως τον κώλο.
IMdB
Trailer
Ι.Τ.
6. Passenger 57 (1992)
Αυτός είναι ο λόγος ύπαρξης του συγκεκριμένου άρθρου. Έχεις λοιπόν τον πληγωμένο Wesley Snipes (πριν χάσει τα λογικά του), πρώην κάτι-σαν-μπάτσος, ο οποίος σχετικά πρόσφατα έχασε την γυναίκα του και κατηγορεί τον εαυτό του γιατί δεν μπόρεσε να τη σώσει. Φίλος του βρίσκει δουλειά ως υπεύθυνο ασφαλείας σε αεροπορική εταιρεία (τι σου είναι οι φίλοι!) και εκεί που πάει να πάρει τη πτήση για τη συνέντευξη, βρίσκεται στο ίδιο αεροπλάνο με τον πιο επικίνδυνο τρομοκράτη του πλανήτη!
Δεν χρείαζεται να ξέρεις άλλα πράγματα για την πλοκή γιατί δεν έχει καμία απολύτως σημασία. Σημασία έχει μόνο ο Snipes και τα ασήκωτα αρχίδια του. Για να μπεις στο κλίμα, πάρε 'δω το μουσικό θέμα των τίτλων αρχής. Όλο το OST είναι γραμμένο από τον τιτάνα Stanley Clarke, που δεν σημαίνει τίποτε άλλο παρά ανελέητο μπασοslapping και synth. ΝΑΙ! O Snipes έχει δικό του theme και προφανώς λέγεται "Lookin' Good" και προφανώς είναι τίγκα στο σαξόφωνο. Οι σκηνές δράσης είναι πραγματικά καλοδουλεμένες και η σχετικά μικρή διάρκεια της ταινίας την καθιστούν άκρως διασκεδαστική.
Το "Passenger 57" όμως το βλέπεις για έναν και μόνο λόγο, που δεν είναι άλλος από τις ατάκες Snipes, ο οποίος ασπάζεται πλήρως το ρόλο του ως περήφανος αφροαμερικάνος και δεν συγχωρεί κανέναν και τίποτα.
IMdB
Trailer
Ι.Τ.
7. Cliffhanger (1993)
Άλλη μία ταίνια για την οποία δεν είμαι εκατό τοις εκατό σίγουρος ότι χωράει στη λίστα, κυρίως επειδή παιζόταν ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ στην τηλεόραση και πίστεψα -χωρίς να την δω, επειδή γονείς- ότι ήταν κάποιου είδους αξεπέραστης ταινιάρας. Έκτοτε, όμως, μεγάλωσα αλλά ακόμα πιστεύω ότι ήταν ταινιάρα. Ο Stallone είναι όσο Stallone τον θες, οι υπερδραματικές σχέσεις ανθρώπων χτίζονται από την πρώτη κιόλας σκηνή, και ο κυρίως ανταγωνιστής της υπόθεσης είναι όσο γλίτσας τον χρειάζεσαι.
Ταινία λοιπόν που διαδραματίζεται στα άγρια βουνά, με τον Stallone ως τοπικό διασώστη / ορειβάτη / χτυπημένο από τη μοίρα σε έναν αγώνα δρόμου να βρει κάτι βαλίτσες με χρήματα που έπεσαν από το αεροπλάνο των κακών πριν από τους κακούς, οι οποίοι όμως έχουν και τη βοήθεια της Θεάς Τεχνολογίας.
Δεν έχουν μείνει παραπάνω πράγματα να πεις για την ταινία, το μόνο που χρειάζεται να ξέρεις για το σταρ στάτους της είναι πως έχει γίνει καρέ καρέ ρημέηκ της εναρκτήριας σκηνής με τον Ace Ventura και ένα ρακούν. Nough said.
IMdB
Trailer
Ι.Τ.
Μετά έχεις τα πραγματικά B-movies. Εκείνες είναι οι χαμηλού budget ταινίες, με άγνωστους συντελεστές και κάκιστη γενικότερη σκηνοθετική -και κινηματογραφική γενικότερα- τεχνική. Εδώ έχεις ταινίες που παίζουν μπάλα σε άλλα επίπεδα και η αξία τους μετράται συνήθως στο πόσο διασκεδαστικά απαίσια ήταν. Αυτές είναι ταινίες για άλλη λίστα (λίστες!), αλλά επειδή δεν βρίσκαμε καλύτερο τρόπο να περιγράψουμε κοφτά το εφτάρι που ακολουθεί, αρκεστήκαμε στο γενικότερο «B-movies».
Eίμαι σίγουρος πως θα υπάρχουν διαφωνίες - είτε το γιατί προσβάλαμε κάποιο άρτιο καλλιτέχνημα των '90s κοτσάρωντάς της το B-movie μπροστά, είτε γιατί δεν αναφέραμε κάποιο άλλο αριστούργημα. Θα χαρώ να το συζητήσουμε και θα χαρώ να ακούσω προτάσεις. Τετραήμερο έχω μπροστά μου, δώσε μου πράμα να δω.
Μία μίκρη υποσημείωση πριν μπούμε στο ζουμί, για χάρη δικιάς σας, αν κάποια ταινία σας τραβήξει το ενδιαφέρον -είτε εγκυκλοπαιδικά, είτε νοσταλγικά- περάστε μία βόλτα από το trivia section της αντίστοιχης IMdB σελίδας (είναι λινκαρισμένη κάτω από το κείμενο), πραγματικά αξίζει τον χρόνο σας.
Για πάμε.
1. Timecop (1994)
'90s action movie λίστα χωρίς Jean-Claude Van Damme είναι σαν τριετία χωρίς αποχαιρετηστήριο tour Scorpions στην Ελλάδα. Παρά τις όποιες νότες B-movieλας προσδίδουν ντε φάκτο οι συντελεστές της, το "Timecop" είναι κινηματογραφικό χρυσάφι. Και θα σου πω γιατί. Καταρχάς, είναι μία από τις ελάχιστες ταινίες με άξονα τα πηγαινέλα στον χρόνο που δεν αναλώνεται σε 25-λεπτη μυθοπλαστική εξήγηση για το πηγαινέλα (ή στην περίπτωση του Νόλαν σε δίωρη). Πρώτη σκηνή, Αμερικανικός εμφύλιος, άγνωστος ζητάει από ιππική περιπολία μπάρες χρυσού, οι έφιπποι αρνούνται, τους σκοτώνει με αυτόματο. Simple as that.
Επίσης αυτό που ξεχωρίζει το καλό από τo κακό B-movie είναι το αν είναι ηθελημένα ή όχι B-movie. Το πόσο σοβαρά δηλαδή παίρνουν την παραγωγή οι συντελεστές είναι ευθέως ανάλογο της διασκέδασης του θεατή. Ο Hyams ξεκάθαρα ενδιαφέρθηκε να φτιάξει μια ταινία στα δικά του στάνταρ και όχι ένα αριστούργημα, και χαμηλώνοντας τον πήχη ξεπέρασε τις προσδοκίες. Οι δευτεραγωνιστές είναι απολαυστικά κλισεδιάρικοι και παράλληλα αριστοτεχνικά αναπτυγμένοι, το ρίσκο του time-travel έδωσε πολύ καλή απόδοση και ο Van Damme έφτασε στο ζενίθ του, υποκριτικά και σωματικά.
IMdB
Trailer
Μ.Α.
2. Payback (1999)
Ο Mel Gibson είναι ως γνωστόν ένας από τους βασικούς στηλοβάτες των action movies των '90s. Εν προκειμένω όμως αφήνει το comfort zone της σκληρής αλλά συναισθηματικά «σπασμένης» περσόνας (Mad Max, Martin Riggs) για να υποδυθεί τον πιο εγγενώς και ατόφια κακό χαρακτήρα της καριέρας του. Απατεώνας πυροβολείται σαν άλλος Αγαμέμνονας από την γυναίκα του και το εραστή της, δυστύχως γι' αυτούς αφήνουν τη δουλεία μισοτελειωμένη και ο Mel o Gibson όπως προλογίζει ο τίτλος επιστρέφει για αιματηρή εκδίκηση.
Για να φτάσει στη νέμεσή του πρέπει να περάσει από διεφθαρμένους μπάτσους, κινέζικη μαφία -που περιλαμβάνει μια καυτή, σαδό-μαζό Lucy Liu- και ένα πολύ καλά στημένο δίκτυο εμπορίου ηρωίνης. Μοναδικό του sidekick η πραγματική γυναίκα της ζωής του, που δεν θα μπορούσε να είναι τίποτα άλλο από ένα call girl (Maria Bello) προορισμένο να τον εξιλεώσει από τη λέρα του παρελθόντος. To "Payback" είναι σκοτεινό, βίαιο, άρρωστο και βρώμικο από την αρχή μέχρι το τέλος. Ακροβατεί επιδέξια μεταξύ καλτίλας και B-movie και εικάζω φανερά ότι απότελεσε μεγάλη πηγή έμπνευσης για το σύγχρονο εφάμιλλο έπος που ακόυει στο όνομα "John Wick". Δες το.
IMdB
Trailer
Μ.Α.
3. Last Boy Scout (1991)
Τέως ήρωας της προεδρικής φρουράς και πλέον μπεκρούλιακας ιδιωτικός ντετέκτιβ με ημι-διαλυμένη οικογένεια, συνεργάζεται με επίσης ξεπεσμένο παίκτη αμερικάνικου φούτμπωλ για να διαλευκάνουν τη δολοφονία της γκόμενας του δεύτερου. Όπως καταλαβαίνεις, σε λαμπρή αντίθεση με τον Mel Gibson, ο Bruce Willis δεν αποκλίνει καθόλου από τον χαρακτήρα που έχουμε συνηθίσει να ενσαρκώνει. Και το προτιμάμε ακριβώς έτσι.
Ο μοναδικός λόγος που το "Last Boy Scout" υποβιβάστηκε σε δεύτερης κατηγορίας action movie (παρά την παρουσία του Tony Scott που φέρει τεράστια κληρονομιά λόγω "Top Gun" και "True Romance") είναι το ανεπαρκές πρόμο και η από το πουθενά εμφάνιση του τότε αξιόλογου Michael Bay, ο οποίος νίκησε τον Σκοτ στο ίδιο του το παιχνίδι. Παρ' όλα αυτά, πρόκεται για μία ταινία που υπερτερεί έναντι σύγχρονων action movies γιατί έχει την ιδανική ισορροπία δράσης, χιούμορ, πλοκής και ανάπτυξης χαρακτήρων και δεν στηρίζεται σε φτηνιάρικες τεχνικές εφέ ή shaky cam για να σε κερδίσει. Το "Last Boy Scout" αποδεικνύει περίτρανα γιατί τα '90s παραμένουν η καλύτερη δεκαετία για ταινίες του είδους.
IMdB
Trailer
Μ.Α.
4. Freejack (1991)
Αν δεν είσαι σίγουρος για το αν μία ταινία τοποθετείται στην κατηγορία B-movie, σιγουρεύεσαι όταν παίζει ο απόλυτος B-movie hero, Emilio Estevez και όταν την έχει δείξει το Alter. Σε πολύ μινιμαλιστικά πλαίσια, η πλοκή αφορά μία συμμορία κεφαλοκυνηγών που στέλνει στο μέλλον έναν ραλίστα, με σκοπό να τοποθετήσει στο σώμα του, το μυαλό του ενός αποθανόντα εκατομμυριούχου. Τι μας κέρδισε; Το εντυπωσιακό θεματολογικό κράμα που περιέχει όχι μόνο ταξίδι στο χωροχρόνο και απολυταρχικά, αλά big brother status quo, αλλά και cyber δολοπλοκίες, τη ζωή μετά θάνατον και τη ρευστότητα της ανθρώπινης συνείδησης.
Παρά τον καλοδουλεμένο σκηνοθετικό χειρισμό ενός σχετικά απαιτητικού σεναρίου, το "Freejack" θα είχε καταχωνιαστεί -βαθύτερα- στο κινηματογραφικό χρονοντούλαπο αν δεν έχαιρε ενός πολύ καλού καστ, με τον Estevez να κάνει ό,τι ήξερε τότε τελοσπάντων, την Rene Russo και τον Anthony Hopkins εξαιρετικούς στους ρόλους τους και τον Mick Jagger (!) να συνιστά μία ευχάριστη (και ροκ) προσθήκη. Για βροχερά σαββατόβραδα κινηματογραφικού μαραθώνιου, σφήνα μεταξύ "Matrix" και "Dark City".
IMdB
Trailer
Μ.Α.
5. Under Siege (1992)
Η αλήθεια είναι πως δύσκολα μπορεί να θεωρήσει κανείς το "Under Siege" b-movie, κυρίως επειδή εάν τη συγκρίνει κανείς με την υπόλοιπη φιλμογραφία του Seagal, πρόκειται πραγματικά περί αριστουργήματος. Πρώην επίλεκτος ΟΥΚάς, νυν μάγειρας πλοίου (!), είναι η μόνη ελπίδα για τη σωτηρία του καταδρομικού USS Missouri που έχει καταληφθεί από τρομοκράτες, οι οποίοι απειλούν κάτι να κάνουν. Βασικά πράματα. Αυτό το οποίο ανεβάζει το "Under Siege" στα ύψη όμως είναι τα εντελώς διαφορετικά είδη λόξας που φέρνουν στην ταινία οι Gary Busey, Steven Seagal και Tommy Lee Jones.
Ο Seagal -ο οποίος κάπως κατάφερε να αλλάξει το ορίτζιναλ σενάριο και να μπάσει μέσα μία πλεημέητ- είναι ο ζαμανφού δείρτης με τις τρελές δεξιότητες, ο Jones είναι ο προδωμένος-από-την-πατρίδα-ζητάω-εκδίκηση μανιακός, και ο Busey είναι απλά ο Gary Busey. Στ' αρχίδια του όλα, είναι ο υποπλοίαρχος που για κάνεναν απολύτως λόγο αποφασίζει να ντυθεί γυναίκα, επειδή απλά μπορεί και φαίνεται σε όλους απολύτως λόγικο.
Μόνο σοβαρό μειονέκτημα της ταινίας είναι η φανερή έλλειψη κοτσίδας από μεριάς Seagal, αλλά θα ήταν απρεπές για έναν ειδικά εκπαιδευμένο μάγειρα του ναυτικού να σκάει μύτη με τη μαλλούρα ως τον κώλο.
IMdB
Trailer
Ι.Τ.
6. Passenger 57 (1992)
Αυτός είναι ο λόγος ύπαρξης του συγκεκριμένου άρθρου. Έχεις λοιπόν τον πληγωμένο Wesley Snipes (πριν χάσει τα λογικά του), πρώην κάτι-σαν-μπάτσος, ο οποίος σχετικά πρόσφατα έχασε την γυναίκα του και κατηγορεί τον εαυτό του γιατί δεν μπόρεσε να τη σώσει. Φίλος του βρίσκει δουλειά ως υπεύθυνο ασφαλείας σε αεροπορική εταιρεία (τι σου είναι οι φίλοι!) και εκεί που πάει να πάρει τη πτήση για τη συνέντευξη, βρίσκεται στο ίδιο αεροπλάνο με τον πιο επικίνδυνο τρομοκράτη του πλανήτη!
Δεν χρείαζεται να ξέρεις άλλα πράγματα για την πλοκή γιατί δεν έχει καμία απολύτως σημασία. Σημασία έχει μόνο ο Snipes και τα ασήκωτα αρχίδια του. Για να μπεις στο κλίμα, πάρε 'δω το μουσικό θέμα των τίτλων αρχής. Όλο το OST είναι γραμμένο από τον τιτάνα Stanley Clarke, που δεν σημαίνει τίποτε άλλο παρά ανελέητο μπασοslapping και synth. ΝΑΙ! O Snipes έχει δικό του theme και προφανώς λέγεται "Lookin' Good" και προφανώς είναι τίγκα στο σαξόφωνο. Οι σκηνές δράσης είναι πραγματικά καλοδουλεμένες και η σχετικά μικρή διάρκεια της ταινίας την καθιστούν άκρως διασκεδαστική.
Το "Passenger 57" όμως το βλέπεις για έναν και μόνο λόγο, που δεν είναι άλλος από τις ατάκες Snipes, ο οποίος ασπάζεται πλήρως το ρόλο του ως περήφανος αφροαμερικάνος και δεν συγχωρεί κανέναν και τίποτα.
IMdB
Trailer
Ι.Τ.
7. Cliffhanger (1993)
Άλλη μία ταίνια για την οποία δεν είμαι εκατό τοις εκατό σίγουρος ότι χωράει στη λίστα, κυρίως επειδή παιζόταν ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ στην τηλεόραση και πίστεψα -χωρίς να την δω, επειδή γονείς- ότι ήταν κάποιου είδους αξεπέραστης ταινιάρας. Έκτοτε, όμως, μεγάλωσα αλλά ακόμα πιστεύω ότι ήταν ταινιάρα. Ο Stallone είναι όσο Stallone τον θες, οι υπερδραματικές σχέσεις ανθρώπων χτίζονται από την πρώτη κιόλας σκηνή, και ο κυρίως ανταγωνιστής της υπόθεσης είναι όσο γλίτσας τον χρειάζεσαι.
Ταινία λοιπόν που διαδραματίζεται στα άγρια βουνά, με τον Stallone ως τοπικό διασώστη / ορειβάτη / χτυπημένο από τη μοίρα σε έναν αγώνα δρόμου να βρει κάτι βαλίτσες με χρήματα που έπεσαν από το αεροπλάνο των κακών πριν από τους κακούς, οι οποίοι όμως έχουν και τη βοήθεια της Θεάς Τεχνολογίας.
Δεν έχουν μείνει παραπάνω πράγματα να πεις για την ταινία, το μόνο που χρειάζεται να ξέρεις για το σταρ στάτους της είναι πως έχει γίνει καρέ καρέ ρημέηκ της εναρκτήριας σκηνής με τον Ace Ventura και ένα ρακούν. Nough said.
IMdB
Trailer
Ι.Τ.