Blind Guardian: «Το ορχηστρικό άλμπουμ θα είναι το αριστούργημα της καριέρας μας»

Μιλήσαμε με τον Andre Olbrich για το νέο live άλμπουμ και το πολύ-αναμενόμενο ορχηστρικό άλμπουμ των Γερμανών

Από τον Κώστα Πολύζο, 21/06/2017 @ 11:46

Ο νέος δίσκος των Blind Guardian θα είναι μια συλλογή από ζωντανές ηχογραφήσεις, οπότε επικοινωνήσαμε με τον Andre Olbrich προκειμένου να μάθουμε κάποιες λεπτομέρειες σχετικά, καθώς και το σκεπτικό πίσω από μια τέτοια κυκλοφορία. Όπως ήταν φυσιολογικό η κουβέντα κατέληξε στο magnum opus τους που δεν είναι άλλο από τον ορχηστρικό άλμπουμ που εδώ και χρόνια ετοιμάζουν, αλλά ακόμα δεν έχουν ολοκληρώσει και ζητήσαμε τις απαραίτητες εξηγήσεις για τον λόγο αυτής της καθυστέρησης.

Andre Olbrich

Λοιπόν Andre, πώς πάνε τα πράγματα;

Μια χαρά! Μόλις τελειώσαμε με τον live δίσκο, δουλεύουμε ήδη πάνω στο ορχηστρικό άλμπουμ, ετοιμαζόμαστε για τα καλοκαιρινά show, οπότε... όλα πάνε καλά.

Το "Tokyo Tales" κυκλοφόρησε το 1993, το "Live" το 2003 και πλέον έχουμε και το "Live Beyond The Spheres". Η ερώτηση λοιπόν είναι, γιατί τώρα;

Το σκεφτόμασταν ήδη εδώ και αρκετό καιρό να κυκλοφορήσουμε έναν ζωντανά ηχογραφημένο δίσκο, καθώς έχουν πλέον μεσολαβήσει τρία studio άλμπουμ και δεν είχαμε κάνει κάτι τέτοιο με τον Frederik [σ.σ.: Ehmke] στα τύμπανα και με τον Barend [σ.σ.: Courbois] πλέον στο μπάσο. Έχουμε δηλαδή ένα εντελώς διαφορετικό rhythm section και από τότε που παίζουμε με αυτά τα παιδιά τα τραγούδια έχουν αλλάξει λίγο. Έχουμε βελτιωθεί σαν μπάντα από το 2003, εδώ και δεκατέσσερα δηλαδή χρόνια. Προφανώς και έχουμε βελτιωθεί λόγω των συνεχόμενων περιοδειών και τα τραγούδια με αυτήν τη σύνθεση ακούγονται πιο δυναμικά και πιο ακριβή νομίζω. Οπότε, ήταν καιρός να κυκλοφορήσουμε κάτι τέτοιο και αυτήν τη στιγμή νιώθουμε πολύ καλά σαν συγκρότημα.

Η ατμόσφαιρα κατά τη διάρκεια της περιοδείας ήταν πραγματικά καλή και έχω την εντύπωση πως η τελευταία περιοδεία ήταν η καλύτερη έως σήμερα, καθώς δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα, δεν υπήρξαν καυγάδες και γενικά όλα κύλησαν πολύ ομαλά. Περάσαμε, όντως, πολύ καλά. Παίξαμε όλα αυτά τα show και μπορείς να δεις από την ποιότητά τους πως η μπάντα είναι πολύ υγιής. Όπου και αν παίξαμε είχαμε φανταστική ανταπόκριση και το καταλάβαινες και από τις αντιδράσεις του κόσμου στο facebook πως περνούσε καλά. Οπότε, νομίζω πως αυτή ήταν η τέλεια στιγμή να το κάνουμε. Είχαμε μια πολύ καλή ιδέα στο μυαλό μας και θέλαμε να την υλοποιήσουμε κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο. 

Αλλάζαμε τουλάχιστον δυο τραγούδια κάθε βράδυ, οπότε κάθε show γινόταν πιο ενδιαφέρον κι αποτελούσε μια πρόκληση για εμάς

Είχα παρακολουθήσει και τα δυο show στην Αθήνα την τελευταία φορά που βρεθήκατε εδώ και η απόδοσή σας ήταν όντως πολύ καλή. Νομίζω η διαφοροποίηση του setlist κάθε βράδυ πρόσθεσε κάτι το ιδιαίτερο σε αυτήν την περιοδεία, οπότε έχω δυο ερωτήσεις να σου κάνω σχετικά. Η πρώτη έχει να κάνει με το πόσο δύσκολο είναι να μάθετε και να αποδώσετε τόσα τραγούδια και δεύτερον, αν αυτή σας η επιλογή είχε να κάνει με το γεγονός πως γνωρίζατε πως θα κυκλοφορήσετε τον δίσκο, οπότε θέλατε όσο το δυνατόν περισσότερα τραγούδια που θα καλύπτουν μεγαλύτερο εύρος της δισκογραφίας σας;

Προβάραμε σαράντα πέντε τραγούδια για αυτήν την περιοδεία, γιατί πιστεύουμε πως είναι ωραίο να αλλάζουμε τα τραγούδια που παίζουμε και το κάναμε αυτό σε όλη τη διάρκεια της περιοδείας. Αλλάζαμε τουλάχιστον δυο τραγούδια κάθε βράδυ, οπότε με αυτό το rotation, κάθε show που δίναμε γινόταν πιο ενδιαφέρον και αποτελούσε μια πρόκληση για εμάς. Κατ' αυτόν τον τρόπο δεν υπάρχει ρουτίνα, γιατί ξέρεις... Η ρουτίνα σε τέτοιες περιπτώσεις είναι θανατηφόρα [γέλια]. Θέλαμε να το κρατήσουμε ζωντανό όλο αυτό, πραγματικά ζωντανό. Επίσης, με αυτόν τον τρόπο μπορούσαμε να παρουσιάζουμε πολλά διαφορετικά τραγούδια, οπότε αν μας έβλεπε κάποιος σε δυο show σε αυτήν την παγκόσμια περιοδεία πιθανόν να έβλεπε ένα κατά το ήμισυ αλλαγμένο setlist.

Σωστά. Στην Αθήνα, αν δεν με απατά η μνήμη μου, παίξατε επτά ή οκτώ διαφορετικά τραγούδια τη δεύτερη μέρα.

Ακριβώς! Και νομίζω πως αυτό είναι κάτι δίκαιο για τον κόσμο. Υπήρχαν πιθανότατα άτομα και στα δυο show. Οπότε, γι' αυτούς θα ήταν κάπως βαρετό να ξαναδούν ακριβώς το ίδιο πράγμα. Προσπαθήσαμε να το κάνουμε όσο πιο ενδιαφέρον γινόταν τόσο γι' αυτούς, όσο και για εμάς.

Το "Tokyo Tales" ήταν μια διήμερη ηχογράφηση και το "Live" ήταν ένα ποτ-πουρί ηχογραφήσεων κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας περιοδείας για την προώθηση του "A Night At the Opera". Ο καινούργιος δίσκος είναι επίσης μια συλλογή ηχογραφήσεων από διαφορετικές πόλεις και φαντάζομαι είναι πιο εύκολο αν έχεις να διαλέξεις τις καλύτερες εκτελέσεις ανάμεσα σε τόσα ηχογραφημένα show, αλλά ποιο είναι το κόστος για κάτι τέτοιο; Πιστεύεις πως ίσως να χάνεται η αίσθηση ενός ολόκληρου show από μια τέτοια επιλογή;

Αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε αυτό το concept, καθώς υπάρχουν αρκετά bootleg εκεί έξω που μπορείς να βρεις στο youtube και οπουδήποτε αλλού. Δεν νιώθαμε την ανάγκη να κυκλοφορήσουμε ένα μεμονωμένο show, αν και είχαμε ηχογραφήσει κάποια τα οποία ήταν πολύ καλά, όπως στο Ντίσελντορφ ή στο Παρίσι. Ήταν πραγματικά φανταστικά και θα μπορούσαμε να τα κυκλοφορήσουμε, αλλά κάτι τέτοιο μπορούσε ο κόσμος να το βρει έτσι κι αλλιώς. Γιατί να πληρώσουν χρήματα για κάτι που έχουν ήδη; Οπότε αποφασίσαμε πως θέλουμε να κάνουμε κάτι ιδιαίτερο το οποίο δεν είχαν οι οπαδοί και αυτό ήταν μια συλλογή από μαγικές στιγμές της περιοδείας.

Σαν μπάντα δεν ήταν δυνατόν να γνωρίζουμε πότε αυτές οι μαγικές στιγμές θα λάβουν χώρα. Θα μπορούσε να ήταν γίνει ανά πάσα στιγμή και στο οποιοδήποτε μέρος. Σκεφτήκαμε λοιπόν πως έπρεπε να ηχογραφήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερα show και στη συνέχεια να τα ακούσουμε προσεκτικά και να διαλέξουμε αυτές τις μαγικές στιγμές και να τις συρράψουμε. Αυτό είναι κάτι που ο κόσμος δεν μπορεί να βρει στο internet. Αυτό είναι κάτι ιδιαίτερο το οποίο μόνο εμείς μπορούμε να το παρέχουμε στους οπαδούς μας. Και νομίζω πως η ιδιαιτερότητα έγκειται και στο γεγονός πως δεν έγινε με τον παραδοσιακό τρόπο που ηχογραφούνταν τα ζωντανά άλμπουμ στα '70s και τα '80s, όπου οι μπάντες ηχογραφούσαν μια βραδιά και το κυκλοφορούσαν. Στη σημερινή εποχή δεν νομίζω πως υπάρχει ανάγκη για κάτι τέτοιο.

Blind Guardian

Απάντησες εν μέρει στην επόμενή μου ερώτηση. Για εμένα νομίζω πως ήταν σημαντικό μεγαλώνοντας να ακούω δίσκους όπως τα "Alive" των KISS, το "Priest... Live!" ή το "Live After Death" των Iron Maiden, γιατί αυτός ήταν ο μοναδικός τρόπος να αποκτήσω μια ιδέα για το πώς ακούγονταν αυτές οι μπάντες ζωντανά. Πλέον, όμως, οι συναυλίες που γίνονται είναι τόσο πολλές, υπάρχει το internet και το youtube, οπότε... Ποιο το νόημα τέτοιων κυκλοφορών; Τι προσφέρουν στον κατάλογο των συγκροτημάτων και στους οπαδούς;

Όπως σου είπα και προηγουμένως, δεν βλέπω κάποιον λόγο να κυκλοφορούν παραδοσιακά live άλμπουμ, γιατί δεν είναι απαραίτητο για τους οπαδούς να τα αποκτήσουν. Γι' αυτόν τον λόγο καταλήξαμε στο concept του να δώσουμε στους οπαδούς καταπληκτικές ηχογραφήσεις που δεν μπορούν να βρουν πουθενά αλλού, με τη συγκεκριμένη ποιότητα ήχου. Το σκεφτήκαμε αρκετά και πήραμε μαζί μας ένα πολύ καλό σύστημα ώστε να ηχογραφούμε με την ίδια ποιότητα κάθε βράδυ, γιατί αυτό είναι ένα ζήτημα στο οποίο πολύ εύκολα μπορείς να αποτύχεις, καθώς το κάθε venue έχει διαφορετική ακουστική και δεν θα ακουγόταν αυτή η συλλογή σαν ένα ενιαίο show, αλλά απλά σαν μια συλλογή ηχογραφήσεων από την οποία δεν θα μπορούσες να πάρεις την αίσθηση μιας μεμονωμένης εμφάνισης.

Όμως αυτό ήταν το ζητούμενο. Ο οπαδός να αισθάνεται ακούγοντας τον δίσκο πως βρίσκεται στο venue που έγινε η συναυλία. Γι' αυτόν τον λόγο τοποθετήσαμε μικρόφωνα παντού, καθώς το να πιάσεις το vibe κόσμου ήταν κάτι πολύ σημαντικό για εμάς. Νομίζω πως μπορείς να καταλάβεις ανεπαίσθητα τη διαφορά του μικρού με τα μεγαλύτερα venue, αλλά στο τέλος επικρατεί το ίδιο ηχητικό συναίσθημα και η ίδια δυναμική σε όλη τη διάρκεια του δίσκου.

Νομίζω πως έχετε χωρίσει τις κιθάρες σε ξεχωριστά κανάλια. Εσύ ακούγεσαι κυρίως από το αριστερό ηχείο και ο Markus από το δεξί. Σωστά; 

[Γελάει] Ειλικρινά δεν ξέρω, μπορεί να συμβαίνει όντως κάτι τέτοιο. Αν συμβαίνει, σίγουρα θα είμαι αυτός στα αριστερά, σωστά [γέλια]

Υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που πιστεύουν στους ψεύτικους live δίσκους που φτιάχνονταν στο παρελθόν

Λαμβάνοντας υπόψη αυτό που είπες πιο πριν για την ποιότητα, σε ό,τι έχει να κάνει με τα live άλμπουμ, κάποιος θα μπορούσε να ισχυριστεί πως υπάρχει κάποιο όραμα από πίσω από αυτά. Κάποια έχουν να κάνουν με την ηχητική τελειότητα και κάποια με την ωμότητα και να ακούγεται όσο το δυνατόν πιο «ζωντανό». Το δικό σας όραμα ποιο ήταν;

Και τα δυο! Θέλω να πω, γιατί να μην έχεις τέλειο ήχο και το ζωντανό συναίσθημα; Γιατί να πρέπει να διαλέξεις μόνο ένα; [γέλια] Φυσικά και μπορείς να έχεις και τα δυο, αν ηχογραφήσεις σωστά. Αν ξοδέψεις χρήματα για ένα καλό σύστημα και αφιερώσεις χρόνο για να το σχεδιάσεις και προτίθεσαι να δουλέψεις σε αυτό σωστά, τότε μπορείς να έχεις και τα δυο.

Το πρόβλημα είναι πως υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που πιστεύουν στους ψεύτικους δίσκους που φτιάχνονταν στο παρελθόν. Τότε που οι μπάντες δεν είχαν χρήματα, ή ήταν αρκετά τεμπέληδες και ηχογραφούσαν μόνο ένα συγκεκριμένο show και αν το αποτέλεσμα ήταν σκατά έμπαιναν στο studio και ξαναηχογραφούσαν τα πάντα από την αρχή. Στη συνέχεια το κυκλοφορούσαν ως live δίσκο και όλοι τον γούσταραν, μόνο που δεν ήταν ακριβώς αυτό που λέμε «ζωντανά ηχογραφημένος». Κατά την άποψή μου αυτό είναι παλιομοδίτικο.

Ήθελα να δημιουργήσουμε κάτι που θα περιλάμβανε το ζωντανό συναίσθημα, αλλά με φοβερή ποιότητα ήχου, γιατί αν φέρουμε σαν παράδειγμα τον ήχο του youtube από τις κάμερες και τα τηλέφωνα, αυτό είναι κάτι που όλοι μπορούν να βρουν, οπότε γιατί να κυκλοφορήσω κάτι τέτοιο; Αν είναι να το κάνουμε θα πρέπει τους παρέχουμε φοβερό ήχο και αυτό είναι κάτι που μπορώ να το κάνω. Οπότε κυκλοφορούμε έναν τέτοιο δίσκο και τους αφήνω και όλα τα υπόλοιπα, δεν σας τα παίρνω [γέλια]. Αν θες ήχο bootleg ή που ακούγεται σαν να ακούς ραδιόφωνο, μπορείς ακόμα να το έχεις. Πλέον έχεις και τα δυο και ο κόσμος μπορεί να διαλέξει. Υπάρχουν ξέρεις πολλοί οπαδοί με πολύ καλά ηχοσυστήματα και θέλουν να ακούσουν έναν φοβερό ήχο ή που θέλουν να ακούσουν τον δίσκο στο αυτοκίνητό τους στο τέρμα και θέλουν η μπότα από τα τύμπανα να τσακίζει κόκκαλα και όχι να ακούγεται χάρτινη, κάπως σαν «τσικ, τσικ, τσικ», καταλαβαίνεις [γέλια]. Οπότε παρέχουμε ένα πολύ καλό ηχητικό αποτέλεσμα για εκείνους που το προτιμούν έτσι.

Blind Guardian

Πολλές φορές έχω αναρωτηθεί αν όλα όσα συμβαίνουν κάτω από τη σκηνή επηρεάζουν την απόδοσή σας. Θέλω να πω, τι συμβαίνει αν το κοινό δεν είναι εκδηλωτικό; Επίσης βλέποντας διάφορα βίντεο και από προσωπική εμπειρία, ακούω τον κόσμο σε τραγούδια όπως το "The Lord Of The Rings" και "The Bard's Song (In The Forest)" να μην μπορεί να συγχρονίσει τα παλαμάκια με το κομμάτι και είμαι σε φάση «τελειώνετε, τους μπερδεύετε, δεν είναι τόσο δύσκολο να βαρέσεις σωστά παλαμάκια»... [γέλια]

Λοιπόν, πραγματικά δεν υπήρξε συναυλία μας που το κοινό ήταν βαριεστημένο [γέλια]. Όποτε παίζουμε και όπου και αν παίξουμε το κοινό τραγουδάει πολύ και είναι αρκετά ενθουσιώδες. Είπες πως ήσουν στις δυο τελευταίες μας εμφανίσεις στην Αθήνα, αρά θα είδες την ατμόσφαιρα που επικρατούσε και τον κόσμο να τα δίνει όλα, οπότε στην πραγματικότητα ποτέ δεν αντιμετωπίσαμε ένα ψόφιο κοινό.

Αλλά το χειροκρότημα σε λάθος χρόνο... ναι! [γέλια] Αυτό συμβαίνει κάποιες φορές ειδικά όταν παίζουμε τα ακουστικά τραγούδια που ο κόσμος ακούγεται πιο δυνατά από εμάς - το οποίο φυσικά είναι κάτι καλό αφού αυτό σημαίνει πως δημιουργείται καταπληκτική ατμόσφαιρα - αλλά από εκείνο το σημείο και μετά δεν με ενδιαφέρει αν μπερδευτούμε και γίνουν κάποια λάθη. Πρόκειται για μια ζωντανή εμφάνιση στην τελική και έχει να κάνει με το να ζεις τη στιγμή και για όσο γουστάρουν αυτό που βλέπουν και ακούν μπορούν να χτυπάνε παλαμάκια με όποιον τρόπο θέλουν. Τις περισσότερες φορές έχει να κάνει με το δέσιμο, οπότε μπορώ να ζήσω με αυτό, γιατί ξέρω πως οι οπαδοί μας πραγματικά το απολαμβάνουν.

Η εκδοχή του "Bard's Song" που ακούς στο "Somewhere Far Beyond" δεν μου αρέσει ιδιαίτερα

Μιας και ανέφερες αυτές τις φανταστικές ακουστικές στιγμές των συναυλιών σας αναρωτιέμαι... Πότε αποφάσισες πως το να πάρεις μια ακουστική κιθάρα και να γράψεις ένα τέτοιο τραγούδι ήταν καλή ιδέα;

Βασικά ήταν ο Hansi που πήρε την ακουστική κιθάρα και αν δεν κάνω λάθος ήταν και η μοναδική κιθάρα στην οποία είχε πρόσβαση στο προβάδικο [γέλια]. Πήρε που λες την κιθάρα και βρήκε κάποια riff και τη βασική φωνητική μελωδία και την επόμενη ήρθε σε εμένα και μου είπε «Ξέρεις, προσπάθησα να παίξω αυτό και αυτό και ίσως θα μπορούσες να με βοηθήσεις να βρω κάποιους καλύτερους αρπισμούς» και επειδή μου άρεσε πολύ η φωνητική μελωδία που είχε βρει σκέφτηκα πως θα ήταν ωραίο να κάνουμε κάτι. Έτσι έγινε η αρχή με τον Hansi να έχει αυτήν την ιδέα για ένα ακουστικό τραγούδι, το δοκιμάσαμε και βγήκε πολύ καλό.

Δυστυχώς, ο παραγωγός μας είχε διαφορετικό όραμα για το ακουστικό τραγούδι και η τελική εκδοχή του "Bard's Song" που ακούς στο "Somewhere Far Beyond" δεν μου αρέσει ιδιαίτερα. Πέραν τούτου, ήταν μια πολύ καλή ιδέα να εισάγουμε αυτό το στοιχείο στη μουσική των Blind Guardian και δεν σταματήσαμε έκτοτε να γράφουμε ακουστικά τραγούδια. Είναι διασκεδαστικό να παίζεις αυτό το όργανο. Στην περιοδεία κάποιες βραδιές παίζαμε τρία ή τέσσερα ακουστικά τραγούδια στη σειρά [σ.σ.: στην τελευταία περιοδεία συνήθως έπαιζαν δυο], το οποίο ήταν πολύ ιδιαίτερη φάση. Ίσως κάποια στιγμή στο μέλλον θελήσουμε να ξαναφτιάξουμε ένα άλμπουμ όπως το "Forgotten Tales" μόνο με ακουστικά τραγούδια.

Πώς πήγε η τελευταία περιοδεία; Ήταν επιτυχημένη; Πώς αντέδρασε ο κόσμος στα τραγούδια του "Beyond The Red Mirror";

Η περιοδεία ήταν πολύ πετυχημένη. Βασικά, ήταν τόσο επιτυχημένη που χρειάστηκε να την επεκτείνουμε σε διάρκεια και να παίξουμε περισσότερα show από όσα είχαμε προγραμματίσει αρχικά. Τα καινούρια τραγούδια εκτιμήθηκαν πολύ περισσότερο απ' όσο περιμέναμε. Δεν θυμάμαι ποτέ άλλοτε να έχουν τέτοια αντιμετώπιση τραγούδια όταν τα πρωτοπαρουσιάζαμε. Ανοίγαμε με το "The Ninth Wave" και ο κόσμος τρελαινόταν με αυτό το τραγούδι σε όποιο μέρος του κόσμου και αν το παίξαμε. Ήταν το τέλειο εναρκτήριο κομμάτι. Παίζαμε επίσης το "Twilight Of The Gods" στο encore και το οποίο είχε και αυτό πολύ καλή αποδοχή. Οπότε, είναι ασφαλές νομίζω να πούμε πως το νέο υλικό δουλεύει καλά.

Πιστεύω πως το "Prophecies" είναι μια σπουδαία στιγμή στo setlist...

Ναι, ναι! Το "Prophecies" είναι τόσο διασκεδαστικό να το παίζουμε...

Ξέρεις, ταιριάζει πραγματικά, σαν να είναι ένα κομμάτι που είχατε γράψει χρόνια πριν...

Ναι, αποπνέει ένα πολύ ωραίο vibe. Είναι από τα αγαπημένα μου τραγούδια. Είναι πραγματικά πολύ καλό.

Blind Guardian

Οπότε, μιλήσαμε για το πώς αντέδρασε ο κόσμος στον καινούργιο δίσκο, εσύ μετά από δυόμισι χρόνια από την κυκλοφορία του, πως νιώθεις; Υπάρχει κάτι που θα άλλαζες;

Να σου πω την αλήθεια, δεν τον ξανάκουσα έκτοτε [γέλια] γιατί, άπαξ και ένα άλμπουμ ηχογραφηθεί και ολοκληρωθεί η μίξη του, θα τον ακούσω λίγες φορές για να γιορτάσω την ολοκλήρωσή του και μετά δεν τον ξανακούω. Και αυτό το κάνω γιατί θέλω να αποκτήσω απόσταση από το εν λόγω songwriting, έτσι ώστε όταν ξεκινήσω να γράφω για τον επόμενο δίσκο, με το πέρας της περιοδείας, να μπορώ να παρουσιάσω νέες ιδέες.

Όση μεγαλύτερη απόσταση δημιουργήσω τόσο καλύτερο για τα καινούργια τραγούδια. Διαφορετικά θα είμαι ακόμη πολύ επηρεασμένος από το προηγούμενο υλικό και θα αναμασώ τις ίδιες ιδέες και αυτό είναι κάτι που δεν θέλω να συμβεί. Αυτό που πραγματικά θέλω είναι να δημιουργήσω κάτι νέο και γι' αυτό έχω ανάγκη να αποστασιοποιηθώ. Δουλεύω μόνο με τα τραγούδια που παίζουμε στην περιοδεία. Φυσικά και παίζω πολύ συχνά αυτά τα τέσσερα τραγούδια, αλλά από την άλλη είναι κάτι διαφορετικό. Οι ζωντανές εκτελέσεις είναι διαφορετικές από τις στουντιακές.

Λαμβάνοντας όλα τα παραπάνω υπόψη και σχετικά με το αν θα άλλαζα κάτι στον δίσκο, μάλλον θα έλεγα πως όχι. Νομίζω πως έχει φοβερή παραγωγή. Πιστεύω πως ο δίσκος έχει σωστή ισορροπία μεταξύ παλιών και νέων στοιχείων, αλλά και ηχητικά. Δεν νομίζω πως θα ήταν απαραίτητο να αλλάξω κάτι.

Λοιπόν, τώρα θα μου επιτρέψεις να είμαι λίγο σκληρός μαζί σου και να στην πω [γέλια]. Νιώθω πως πάντα δουλεύετε πάνω σε κάτι καινούργιο λες και δεν θέλετε να ολοκληρώσετε τον ορχηστρικό δίσκο. Πριν πέντε χρόνια είχατε να κάνετε το "Traveler's Guide To Space And Time", στη συνέχεια έπρεπε να δουλέψετε πάνω στον καινούριο studio δίσκο και τώρα έχουμε το Live άλμπουμ. Λοιπόν, άκου πως έχει το πράγμα. Θέλω εδώ και τώρα την ακριβή ημερομηνία κυκλοφορίας του. Όχι απλά το έτος, αλλά την ακριβή ημερομηνία! Νισάφι πια ρε Andre! [γέλια]

[Πολλά γέλια] ΟK, OK... Καταλαβαίνω το αίτημα σου και πραγματικά εκτιμώ την ανυπομονησία σου. Αυτήν τη στιγμή ο Hansi βρίσκεται στο studio ηχογραφώντας φωνητικά για τον ορχηστικό δίσκο. Στις αρχές του χρόνου γράψαμε το τελευταίο κεφάλαιό του. Ταυτόχρονα, αυτήν τη στιγμή ετοιμάζουμε τις παρτιτούρες γιατί τον Ιούλιο θα κάνουμε τις τελευταίες ηχογραφήσεις στην Πράγα με τη συμφωνική ορχήστρα. Το μόνο πράγμα που θα απομένει θα είναι η ηχογράφηση των υπόλοιπων φωνητικών.

Υπάρχει όμως ένα μικρό πρόβλημα και αυτό έχει να κάνει με τη φωνή του Hansi. Μπορείς να τραγουδήσεις μόνο όταν η φωνή σου είναι πραγματικά ξεκούραστη και φρέσκια, αλλά όλο το καλοκαίρι θα δίνουμε συναυλίες και μπορείς να φανταστείς πως μετά από μια περιοδεία η φωνή του θα ακούγεται κάπως διαφορετική [γέλια]. Οπότε, μάλλον θα χρειαστούμε ένα μικρό διάλλειμα μετά την περιοδεία πριν προχωρήσουμε με την ηχογράφηση του δίσκου.

Πάντως τα πράγματα δείχνουν καλά μέχρι στιγμής, Σίγουρα θα τελειώσουμε τον δίσκο το 2018 και ελπίζω πως θα μπορέσουμε να τον κυκλοφορήσουμε στα τέλη του 2018 ή το αργότερο αρχές του 2019. Αυτό που μπορώ να σου υποσχεθώ, όμως, είναι πως αυτή θα είναι η επόμενη κυκλοφορία μας. Δεν θα υπάρξει κάτι άλλο στο ενδιάμεσο. Ο ορχηστρικός δίσκος θα είναι η επόμενη μας κυκλοφορία. 

Το ορχηστρικό άλμπουμ θα είναι το αριστούργημα της καριέρας μας

OK, ας ευχηθούμε πως όντως θα γίνουν τα πράγματα όπως τα λες αυτήν τη φορά... [γέλια]

[Γέλια] Και ξέρεις... Είμαι σίγουρος πως όταν ακούσεις τον δίσκο θα καταλάβεις γιατί μας πήρε τόσο πολύ για τον ολοκληρώσουμε. Πρόκειται για μια δουλειά την οποία κάνουμε με πολλή αγάπη και έχουμε δουλέψει πάρα πολλές λεπτομέρειες και πιστεύω πως αυτό θα είναι το αριστούργημα της καριέρας μας. Οπότε, οι προσδοκίες μπορούν να είναι πολύ υψηλές, δεν έχω πρόβλημα με αυτό [γέλια], γιατί πραγματικά πιστεύω πως φτιάξαμε κάτι πολύ ιδιαίτερο και οι οπαδοί μας θα καταλάβουν γιατί μας πήρε τόσο χρόνο.

Υπάρχει και κάτι άλλο που σκέφτομαι εδώ και καιρό, πιθανότατα από το "The Forgotten Tales" ή το "A Night At the Orchestra" δεν θυμάμαι. Πάντα προσπαθούσα να φανταστώ πώς θα ακουγόσασταν αν δίνατε μια συναυλία με ορχήστρα. Υποθέτω πως αυτό θα είναι κάτι που έχετε κατά νου να κάνετε όταν το ορχηστρικό άλμπουμ κυκλοφορήσει, αλλά μήπως σκέφτεστε να κάνετε κάτι τέτοιο και με τα «κανονικά» τραγούδια σας;

Λοιπόν, υπάρχουν πολλά προβλήματα για να γίνει κάτι τέτοιο. Φυσικά και το σκεφτόμαστε. Αγαπάμε την ορχήστρα και θα ήταν υπέροχο να γίνει, μιας και τα τραγούδια μας περιέχουν πολλά σημεία που θα ταίριαζαν σε αυτό το concept και το να κάνουμε ένα τέτοιου είδους show είναι όνειρο ζωής. Δυστυχώς, όμως, είναι πολύ δύσκολο και έχει να κάνει με την ίδια την ορχήστρα. Τα περισσότερα venue δεν έχουν την απαραίτητη ακουστική για κάτι τέτοιο. Το πιο πιθανόν είναι να χρειαστείς έναν χώρο όπερας. Εκεί είναι άλλωστε το μέρος που παίζουν οι ορχήστρες λόγω της σωστής ακουστικής αρχιτεκτονικής. Δεν θες κάποια μεσοβέζικη μαλακία. Πρέπει να ακούγεται σωστά, ώστε να υπάρχει το σωστό συναίσθημα προκειμένου να σε συνεπάρει η όλη φάση. Οπότε από τεχνικής άποψης δεν είναι κάτι εύκολο. Από την άλλη βέβαια, ένας τέτοιος χώρος ανοίγει κάποιες πόρτες.

Σκεφτόμασταν πως ο μοναδικός ίσως τρόπος για να πραγματοποιηθεί αυτή η ιδέα είναι να γίνει στο πλαίσιο ενός ακόμη φεστιβάλ των Blind Guardian, όπου τη μια μέρα θα παρουσιάσουμε στην ολότητά του τον ορχηστρικό δίσκο με τον Hansi να τραγουδάει συνοδεία μόνο της ορχήστρας και χορωδίας. Τη δεύτερη μέρα θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε την ορχήστρα μιας και οι μουσικοί θα είναι ήδη εκεί και να παίξουμε μαζί τους τα τραγούδια των Blind Guardian που περιέχουν αυτού του είδους τα μέρη.

Αυτή είναι η ιδέα και θα πραγματοποιηθεί πιθανόν το 2019, αν πραγματοποιηθεί. Δεν υπάρχει σχέδιο παρά μόνο η ιδέα τη δεδομένη στιγμή κι αυτό γιατί υπάρχουν πολλοί που μας ρωτάνε τι θα γίνει όταν το άλμπουμ κυκλοφορήσει και κατά πόσο θα έχουν τη δυνατότητα να το ακούσουν να αποδίδεται ζωντανά [γέλια]. Φυσικά και θα θέλαμε να τους παρέχουμε κάτι τέτοιο, αλλά σίγουρα δεν μπορούμε να βγούμε σε περιοδεία έτσι, καθώς ο καθένας μπορεί να φανταστεί τι θα σημαίνει αυτό από άποψη εξόδων. Το να έχεις μαζί σου ογδόντα μουσικούς, να τους κοιμίζεις και να τους ταΐζεις και όλα αυτά [γέλια]. Δεν αντέχει η τσέπη μας κάτι τέτοιο. Είναι πολύ ακριβό. Είναι ακατόρθωτο. Μπορούμε να τους φέρουμε στη σκηνή μια μόνο φορά ή για μερικές ακόμα. Οπότε, για την ώρα ας πούμε πως αυτή η ιδέα με το φεστιβάλ μπορεί να δουλέψει και πως είναι η μόνη λύση που έχουμε σκεφτεί μέχρι στιγμής. 

Είμαστε ακόμα οπαδοί της metal μουσικής και εξακολουθούμε να αγαπάμε αυτό που κάνουμε

Ίσως είναι λίγο νωρίς ακόμα, αλλά μιας και πενηντάρισες, θέλω να ρωτήσω αν σκέφτεσαι καθόλου τη σύνταξη ή μπορείς να φανταστείς τον εαυτό σου να το κάνει όλο αυτό στα εξήντα και βάλε;

Που λες, είμαι μεγάλος οπαδός των Rolling Stones, οπότε καταλαβαίνεις τι μπορεί να σημαίνει κάτι τέτοιο [γέλια]. Οι Rolling Stones είναι ακόμα πολύ καλοί και δεν ενδιαφέρονται για την ηλικία τους. Απλά συνεχίζουν να παίζουν γιατί αυτό είναι το πάθος τους και θέλω να πιστεύω πως το ίδιο συμβαίνει και με εμάς. Θα το αισθανθώ κατευθείαν αν κάποιος από τους μουσικούς στο συγκρότημα θα αρχίσει να το κάνει μόνο για τα χρήματα και δεν είναι παθιασμένος με αυτό πλέον. Θα το αισθανθώ και ξέρω πως δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο.

Όλοι μας αυτήν τη στιγμή έχουμε την ίδια ιδεολογία σχετικά με τη μουσική και ιδιαίτερα με τη metal μουσική. Είμαστε ακόμα οπαδοί της metal μουσικής και εξακολουθούμε να αγαπάμε αυτό που κάνουμε. Οπότε, δεν υπάρχει λόγος να παραιτηθούμε από όλο αυτό γιατί απολαμβάνουμε αυτόν τον τρόπο ζωής, τα πάμε πολύ καλά μεταξύ μας όπως σου είπα και πιο πριν, κάναμε μια πραγματικά πολύ καλή περιοδεία και ιδιαίτερα πλέον με τον Frederik και τον Barend περνάμε πολύ καλά μαζί. Οπότε, δεν υπάρχει λόγος να το παρατήσουμε όλο αυτό εκτός κι αν φυσικά ο κόσμος πάψει να ενδιαφέρεται για εμάς.

Blind Guardian

Θα ήθελα να ρωτήσω τη γνώμη σου ως κιθαρίστα. Ξέρω πως ήσουν μεγάλος οπαδός των Metallica, άκουσες τον τελευταίο τους δίσκο μήπως;

Όχι, δεν είχα την ευκαιρία να το κάνω, συγγνώμη...

OK, δεν πειράζει θα προχωρήσω στο επόμενο σκέλος της ερώτησης. Ο Kirk Hammet είναι ένας κιθαρίστας που του αρέσει να ανακατεύει λίγο τα μέρη των solo στο live. Αυτό που σε ρωτάω, λοιπόν, είναι πώς αισθάνεσαι εσύ σχετικά με αυτήν την τάση; 

Λοιπόν, καταλαβαίνω πως υπάρχουν κιθαρίστες όπως ο Richie Blackmore που πάντα αυτοσχεδίαζε και νομίζω πως είναι θαυμάσιο κάτι τέτοιο, αν αυτό είναι το στυλ σου. Αν είσαι ένας τύπος σαν τον Richie είναι θαυμάσιο. Μου άρεσε η κάθε διαφορετική εκτέλεση τραγουδιού που έκανε.

Αλλά, δεν μπορώ να πω πως αυτό είναι κάτι που κάνει ο Hammett, γιατί την τελευταία φορά που τους είδα πριν λίγα χρόνια έπαιξε τα μέρη του ακριβώς όπως τα ήξερα. Για εμένα ο Kirk Hammett είναι ένας φανταστικός κιθαρίστας. Και είναι φοβερός γιατί πίσω στα '80s ήταν ένας από τους βασικούς παίχτες που δημιούργησαν αυτό το speed metal solo στυλ. Θέλω να πω, δεν υπήρχαν πολλοί κιθαρίστες πίσω στο 1983-1984 που έπαιζαν τόσο γρήγορα αυτές τις φανταστικές μελωδίες. Ήταν κάτι το εξαιρετικό. Την τελευταία φορά που τον είδα έπαιζε το ίδιο καλά. Οπότε, για εμένα ποτέ δεν έγινε χειρότερος απ' ό,τι ήταν. Δεν μπορώ να μιλήσω για τη δημιουργικότητά του καθώς δεν έχω ακούσει ακόμα τον τελευταίο δίσκο και αν γράφει τόσο ποιοτικά solo όπως έκανε στο παρελθόν, αλλά παικτικά θα έλεγα πως είναι ακόμα το ίδιο καλός.

Τελευταία ερώτηση. Ποιες γερμανικές μπάντες είναι ο λόγος που εμείς οι δύο κάνουμε σήμερα αυτήν τη συζήτηση;

Νομίζω πως αρχικά ήταν οι Accept και μετά οι Helloween. Εξίσου σημαντική μπάντα ήταν βέβαια και οι Kreator και λίγο αργότερα ήρθαμε και εμείς οπότε... Ναι, θα έλεγα πως είχαμε κάποιες σπουδαίες μπάντες με παγκόσμια επιτυχία και ελπίζω στο μέλλον να βγουν κι άλλες μεγάλες μπάντες από τη Γερμανία [γέλια]. Έχουμε πολλές γαμάτες μπάντες που ξεκίνησαν στα '80s, αλλά νομίζω πως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει με την καινούργια φουρνιά.

Λοιπόν Andre, αυτά είχα να σε ρωτήσω. Σε ευχαριστώ για τον χρόνο σου. Ήταν πολύ ευχάριστο να μιλάω ξανά μαζί σου. Ελπίζω βέβαια να τηρήσεις την υπόσχεσή σου και το αργότερο στις αρχές του 2019 να ακούσουμε επιτέλους τον ορχηστρικό δίσκο, εντάξει;

[Γέλια] Σίγουρα, σίγουρα, σίγουρα... Έχουμε σχεδόν τελειώσει! Σε ευχαριστώ για τον χρόνο σου και την υποστήριξη. Το εκτιμώ ιδιαίτερα.

  • SHARE
  • TWEET