Sodom

Persecution Mania

Steamhammer / SPV (1987)
Από τον Φίλιππο Αλέκου, 30/10/2009
Πώς βαθμολογείτε το δίσκο;
Οι Sodom γεννήθηκαν σαν ιδέα στο Gelsenkirchen, μια πόλη ανθρακωρύχων της Γερμανίας, το 1982. Αποτέλεσαν την μουσική διέξοδο του, νεαρού τότε, Thomas Such, ο οποίος μετά από μία επεισοδιακή πρώτη live εμφάνιση βρέθηκε με ένα συμβόλαιο στα χέρια από τη νεοσύστατη τότε Steamhammer. Οι πρώτες κυκλοφορίες των Sodom δεν έχουν μεγάλη σχέση με την μουσική που ο περισσότερος κόσμος αναγνωρίζει ως δουλειά της μπάντας. Βαθειά επηρεασμένοι από μπάντες όπως οι Venom και οι Slayer, άτεχνοι και με μία εντελώς ωμή προσέγγιση στα τραγούδια τους, οι Γερμανοί το μόνο που ήθελαν τότε ήταν να ξεπεράσουν τα είδωλα τους σε ταχύτητα και βαρβαρότητα. Και τα πήγαιναν πολύ καλά. Τόσο το "In The Sign Of Evil" EP όσο ο πρώτος τους ολοκληρωμένος δίσκος "Obsessed By Cruelty" γνώρισαν σημαντική επιτυχία και τους οδήγησαν στην ηχογράφηση ενός δεύτερου full length.

Μπαίνουν λοιπόν τον Οκτώβριο του 1987 στα Musiclab Studios του Βερολίνου και ηχογραφούν το "Persecution Mania", τον πρώτο πραγματικά μεγάλο δίσκο των Sodom και παράλληλα το πρώτο βήμα προς μία πολύ διαφορετική μουσική κατεύθυνση. Καταλυτικό ρόλο στην ριζική αλλαγή της μπάντας έπαιξε η αντικατάσταση στις κιθάρες του Destructor - που συμμετείχε στο "Obsessed By Cruelty" - από τον Frank Blackfire. Με τον Chris Witchhunter σταθερά πίσω από το drum kit και φυσικά τον Tom Angelripper να χειρίζεται το μπάσο και τα φωνητικά, το συγκεκριμένο trio αποτέλεσε και το πρώτο, κλασσικό, line up των Sodom. Ο Blackfire, όντας τεχνικά πιο καταρτισμένος από τον προκάτοχο του και με μία πιο thrashy προσέγγιση στο παίξιμο του έκανε αμέσως το "Persecution Mania" να ξεχωρίζει για την απίστευτη κιθαριστική δουλειά του.

Απανωτά, ξυραφιαστά riff, συνεχείς αλλαγές tempo και ένα μανιασμένο rhythm section που δεν έχει ξεχάσει την ωμότητα των πρώτων ημερών της μπάντας δημιουργούν ένα δίσκο που χαρακτηρίζεται instant classic και κάθε κομμάτι του αποτελεί και έναν thrash ύμνο, με αποκορύφωση το καταιγιστικό "Bombenhagel" που κλείνει την original ηχογράφηση. Παράλληλα με τα δικά τους τραγούδια, μέσα στο track list του δίσκου βρίσκουμε και μια διασκευή στο "Iron Fist" από τον ομώνυμο δίσκο των Motorhead. Η συγκεκριμένη διασκευή πέρα από μία ενδεικτική επιρροή των Γερμανών αποτέλεσε και προάγγελο της μελλοντικής εξέλιξης της μουσικής του γκρουπ.

Η μεταμόρφωση των Sodom όμως, δεν περιορίστηκε μόνο στο μουσικό κομμάτι. Οι Γερμανοί μαζί με την black metal προσέγγιση του ήχου τους, άφησαν πίσω τους και την αντίστοιχη θεματολογία που είχαν μέχρι τότε. Τα σατανολάγνα θέματα έδωσαν δειλά δειλά την θέση τους σε πιο ρεαλιστικά θέματα, γύρω από τον πόλεμο, την βία, ενώ ακόμα και η κριτική κατά του Χριστιανισμού που γίνετε στο "Christ Passion", είναι πολύ πιο κομψά τοποθετημένες απ’ ότι στο παρελθόν. Μαζί με το πολεμικό concept που σταδιακά θα υιοθετηθεί πλήρως από την μπάντα, στο εξώφυλλο του "Persecution Mania" κάνει πρεμιέρα και η γνωστή σε όλους μας φιγούρα του μαυροντυμένου στρατιώτη με την αντιασφυξιογόνο μάσκα. Ο Knarrenheinz όπως ονομάστηκε, καθιερώθηκε σαν μασκότ και διακόσμησε τα περισσότερα εξώφυλλα του συγκροτήματος από κει και πέρα με μικρές παραλλαγές.

Το "Persecution Mania" κρίθηκε επιτυχημένο από τον τύπο και τους οπαδούς και έσπρωξε τους Sodom στον δρόμο, για την πρώτη τους Ευρωπαϊκή περιοδεία. Η Sodomania Tour έλαβε χώρα την άνοιξη του 1988 και μας έδωσε και το πρώτο live album της μπάντας. Το "Mortal Way Of Live" ηχογραφήθηκε στο Ντίσελντορφ και αποτελεί ένα πραγματικό ντοκουμέντο της δυναμικής των Sodom πάνω στο σανίδι. Και το σημαντικότερο είναι ότι το "Persecution Mania" έβγαλε την μπάντα από το cult status που διατηρούσε μέχρι τότε και, μαζί με το αριστουργηματικό "Agent Orange" που ακολούθησε δύο χρόνια μετά, εδραίωσε επάξια την θέση της στην Αγία Τριάδα του Γερμανικού thrash, μαζί με τους Kreator και τους Destruction.
  • SHARE
  • TWEET