Μοιραζόμενος τις απόψεις του μέσω του Rocking.gr, προσπαθεί να ισορροπήσει στην λεπτή γραμμή μεταξύ υποκειμενικού οπαδισμού και αντικειμενικής οπτικής περί μουσικής. Καθώς κινείται ηχητικά σε μια περιοχή...

Loudness
Thunder In The East
Ο κιθαριστικός κεραυνός που έφερε την ιαπωνική metal σκηνή στο διεθνές προσκήνιο
Βρισκόμενοι στα χωράφια του ιαπωνικού heavy metal, είναι αδύνατον να μην αναφέρουμε πρώτα και κύρια τους Loudness. Και όταν μιλάμε για τους Loudness, το “Thunder In The East” είναι η δουλειά τους εκείνη που έβαλε το σχήμα, αλλά και την ιαπωνική metal σκηνή συνολικά, στον παγκόσμιο χάρτη. Κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο του 1985 και αποτέλεσε το πρώτο άλμπουμ ιαπωνικής metal μπάντας που έφτασε στα charts των Ηνωμένων Πολιτειών, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για ολόκληρη τη σκηνή που απάρτιζαν τα συγκροτήματα της Χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου.
Μετά την επιτυχία του “Disillusion”, η μπάντα έμοιαζε έτοιμη να κάνει το εμπορικό άλμα που όλοι περίμεναν. Υπό την καθοδήγηση του παραγωγού Max Norman (σε συνεργασία με τον Bernie Grundman), γνωστού για τη δουλειά του με καλλιτέχνες όπως ο Ozzy Osbourne, οι Loudness μπήκαν στα Sound City Studios στο Los Angeles για να ηχογραφήσουν το πρώτο τους άλμπουμ αποκλειστικά στα αγγλικά. Η απόφαση να ηχογραφήσουν στις Ηνωμένες Πολιτείες δεν ήταν τυχαία. Ουσιαστικά, ήθελαν να διασφαλίσουν ότι ο ήχος τους θα είχε τον αντίκτυπο και τον όγκο που απαιτούσε η αμερικανική αγορά, πόσο μάλλον σε μια εποχή διαρκών απαιτήσεων για το heavy γίγνεσθαι. Ο Max Norman, που είχε ήδη δουλέψει σε εμβληματικούς metal δίσκους, βοήθησε να διαμορφώσουν ένα πιο γυαλισμένο κι εκλεπτυσμένο ήχο, χωρίς να χάσουν την επιθετικότητα και την τεχνική αρτιότητα που τους χαρακτήριζε έτσι κι αλλιώς.
Το “Thunder In The East” περιλαμβάνει δέκα κομμάτια που συνδυάζουν τη μελωδικότητα με την ακατέργαστη ενέργεια, φέροντας μια ελκυστική, εξωτική αύρα στο κλασικό heavy metal του τότε. Από το εναρκτήριο "Crazy Nights" μέχρι το "Run For Your Life" και το "Clockwork Toy", το άλμπουμ στέκει πλούσιο σε απαστράπτουσες κιθαριστικές εμπνεύσεις, ερμηνείες γεμάτες πάθος και, συνολικά, κορυφαίες συνθέσεις. Ο Akira Takasaki, δε, φανερώνει το πλήρες φάσμα των δυνατοτήτων του, παραδίδοντας μαθήματα δεξιοτεχνίας και πραγματικής heavy metal κιθαριστικής μαγείας, έχοντας εύστοχα συγκριθεί με τον θρυλικό Eddie Van Halen.
Έτσι, μονάχα εντύπωση δεν προκαλεί που η υποδοχή από το κοινό και τον Τύπο της εποχής υπήρξε παραληρηματική. Το άλμπουμ έφτασε στο Νο. 74 του Billboard, μια τεράστια επιτυχία για μια μπάντα από την Ιαπωνία, με το "Crazy Nights" να παίζει σταθερά στα ραδιόφωνα των Ηνωμένων Πολιτειών, ενώ το βίντεο του να λαμβάνει σημαντική προβολή από το MTV, έναν καθοριστικό παράγοντα για την επιτυχία μιας rock μπάντας εκείνη την περίοδο. “Το Thunder In The East” δεν ήταν απλώς ένας επιτυχημένος δίσκος για τους Loudness. Ήταν η απόδειξη ότι οι ιαπωνικές μπάντες δεν υστερούσαν πουθενά, μα αντιθέτως είχαν την ικανότητα να σταθούν επάξια δίπλα στους δυτικούς κολοσσούς του σκληρού ήχου, δίχως παραδοχές ή αστερίσκους.
Σαράντα χρόνια αργότερα, το άλμπουμ αναγνωρίζεται ως ένα υπαρκτό σημείο καμπής, όχι μονάχα για τη διεθνή καριέρα και αποδοχή των Loudness, αλλά και για την οικουμενικότητα του heavy metal σε παγκόσμιο επίπεδο που προοικονομούσε με την δημιουργία και αποδοχή του. Ταυτόχρονα, άνοιξε το δρόμο για μπάντες όπως οι Anthem ή οι X Japan ώστε να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στο διεθνές στερέωμα, αλλά καθόρισε και τα επόμενα βήματα της ίδιας της μπάντας, όπως διαφάνηκε ήδη από το “Lightning Strikes” της επόμενης χρονιάς. Η «αμερικανοποίηση» της μπάντας έφτασε στο απόγειο της με την αντικατάσταση του Minoru Niihara από τον Mike Vescera, σε μια κίνηση που απέδωσε καρπούς άμεσα, αλλά έπληξε την κληρονομιά τους στο σκληρό οπαδικό πυρήνα τους, γεγονός που αποκαταστάθηκε τα επόμενα χρόνια. Αυτά, όμως, είναι μια άλλη ιστορία…