Λίγη μουστάρδα στ' αχαμνά

Ο Νίκος Παπαδογιάννης είδε την παράσταση των Last Shadow Puppets να γίνεται έρμαιο ενός ιπτάμενου μπέργκερ με διπλό τυρί

Από τον Νίκο Παπαδογιάννη, 07/06/2016 @ 11:26

Καθώς η παράσταση των The Last Shadow Puppets πλησίαζε στην τελική της ευθεία, οι στίχοι του αυτοαναφορικού "The Dream Synopsis" πήραν μια παράξενη τροπή:

"Visions of the past and possible future,
Οοοh, I got a cheeseburger in the groin!
Just when you think you’re in a romantic mood,
You get a cheeseburger in the groin…"

Ο Αlex Turner συνέχισε να τραγουδάει κανονικά, αλλά οι στίχοι της ρομαντικής μπαλάντας γέμισαν με κέτσαπ και με μουστάρδα. Το μπέργκερ που τον πέτυχε στ' αχαμνά του χάλασε για λίγο τη διάθεση και δρομολόγησε την επίσπευση του προγράμματος. Ο Turner πλησίασε τον Μiles Kane, του είπε κάτι στο αυτί και ξεκίνησε τις πρώτες νότες του "Standing Next To Me", το οποίο χρησιμοποιείται συνήθως ως encore.

Ήταν, όμως, πολύ νωρίς για φινάλε. Οι Puppets είπαν στα γρήγορα άλλα δύο τραγούδια και εξαφανίστηκαν στα σκοτάδια δίχως «καληνύχτα». Αυτό ήταν, λοιπόν; Για ένα ρημαδομπέργκερ;

Όχι. Φαίνεται ότι οι δυο τους το ξανασκέφτηκαν και αποφάσισαν να συνεχίσουν την απολαυστική βραδιά. Ήταν φανερό ότι περνούσαν υπέροχα και μετέδιδαν την καλή τους διάθεσή στο κοινό της Μαλακάσας.

Δεν ήταν αρκετό ένα μεμονωμένο περιστατικό για να καταστρέψει το σουαρέ. Ναι, αλλά τι παίζουμε τώρα που «κάψαμε» το προγραμματισμένο encore; Και γι’ αυτό στενοχωριέσαι, μωρέ Μάιλς;

Όταν ο -εμφανώς μεθυσμένος από νωρίς- Turner ξεκίνησε να παίζει το "505" των Arctic Mοnkeys, ξάφνιασε και την ίδια του την μπάντα. Five-o-five; Από πού κι ως πού, μίστερ;

Ποτέ άλλοτε δεν είχε ακουστεί σε συναυλία των Last Shadow Puppets αυτός ο παλαιός ύμνος των Monkeys από το 2007. Για μερικά δευτερόλεπτα, τα εννιά μέλη του συγκροτήματος έπαιζαν εννιά διαφορετικά τραγούδια, ώσπου να καταλάβουν την εντολή που είχε δοθεί σιωπηλά από τον μπροστάρη. Ο ίδιος ο Αlex δεν θυμόταν τα λόγια. Όταν το "505" έδωσε τη θέση του στο "Sweet Dream, TN", τα παραζαλισμένα εννιά μέλη του συγκροτήματος έπαιζαν για λίγο εννιά διαφορετικά τραγούδια.

Ακολούθησε μία ξεκούδουνη διασκευή του Leonard Cohen («Λένι Κόεν» τον είπε ο Turner) και το "Μeeting Place" που περίσσεψαν από το κανονικό σετ, όταν πήρε τη θέση του το "Standing Next To Me".

Οταν ένιωσε τη βότκα-λεμόνι να ξεχειλίζει από τα αυτιά του, ο Turner ξάπλωσε χάμω και στροβιλιζόταν σαν θύμα ηλεκτροπληξίας. "Ι got burgers for eyes", τραγουδούσε. Και πράγματι, είχε τοποθετήσει μπροστά στα μάτια του τα στρογγυλά ψωμάκια από το ένοχο τσίζμπεργκερ.

Αλκοόλ, αδρεναλίνη, αναρχία και σεξ απήλ: το rock 'n' roll στα καλύτερά του. Η ωραιότερη συναυλιακή βραδιά των τελευταίων ετών. Το σύνθημα δόθηκε νωρίς από τους Subways, που δίνουν την εντύπωση ότι πρέπει να ανοίγουν όλα τα φεστιβάλ για να ζωντανεύει ο κόσμος στις 6μμ, ενώ οι Suede του δανδή Brett Anderson ήταν, με μία λέξη, θεσπέσιοι.

Το πρόγραμμα της επάνω σκηνής (με Turbonegro και Dropkick Murphys) μας φάνηκε κάπως πανηγυρτζήδικο, οπότε προτιμήσαμε να μείνουμε στο κάγκελο της κεντρικής, για να κρατήσουμε συνεκτική την brit μυσταγωγία. Μάλλον αποδείχθηκε καλή ιδέα.

Μολονότι μοιάζει έγκλημα κατά της ανθρωπότητας να τοποθετούνται οι Suede στην τρίτη θέση πίσω από τους Dropkick Murphys, αυτοί οι τελευταίοι ευθύνονται για την -όποια- εισπρακτική επιτυχία της βραδιάς. Ούτε σε αγώνα του Παναθηναϊκού δεν βλέπεις τόσα πράσινα μπλουζάκια με τριφυλλάκια!

Όσο για τους πλημμυρισμένους με ταλέντο, φλόγα και σιγουριά Last Shadow Puppets, που ξεκίνησαν διασκευάζοντας το καλύτερο, ίσως, τραγούδι των Beatles, ήταν αυτό ακριβώς που περιγράφει ο τίτλος του πρόσφατου δίσκου τους: "Everything You’ve Come to Expect". Kαι πολύ, πολύ περισσότερα.

  • SHARE
  • TWEET