Kimbra, Daphne And The Fuzz @ Gazarte, 29/09/19

Οι απογυμνωμένες εκδοχές των κομματιών της γλυκύτατης Νεοζηλανδής έδωσαν σοφιστικέ χαρακτήρα και ανέδειξαν μια εξαιρετική φωνή

Από τον Μάνο Πατεράκη, 01/10/2019 @ 13:11

Βράδυ μιας άκρως καλοκαιρινής Κυριακής, της τελευταίας του Σεπτεμβρίου, έλαβε χώρα η πρώτη συναυλία της Kimbra στη χώρα μας. Τόσο το event στο Facebook όσο και το Δελτίο Τύπου είχαν φάτσα φόρα το ντουέτο της με τον Gotye στο υπερ-χιτάκι "Somebody That You Used To Know", πράγμα λογικό αν αναλογιστεί κανείς το αντίκτυπο του εν λόγω κομματιού. Ωστόσο, ούτε επρόκειτο να το ακούσουμε, ούτε είναι επί της ουσίας δίκαιο για την 29-χρονη Νεοζηλανδή, η οποία με τα τρία άλμπουμ της, προεξέχοντος του περσινού "Primal Heart", μπορεί πια να θεωρείται φτασμένη στον χώρο της art pop.

Λίγο μετά τις εννιά, οι Daphne And The Fuzz, δηλαδή η Δάφνη Λάζου, ανέβηκαν (-ε) στην κυρίως σκηνή του Gazarte, το οποίο βρισκόταν ακόμα σε στάδιο προσέλευσης κόσμου. Δεδομένου του χαρακτήρα του live (θέσεις κατά βάση καθήμενων, που θα δώσουν προσηλωμένη προσοχή και στο support), η Δάφνη κλήθηκε να μας βάλει στο κλίμα της βραδιάς, μέσα από πιο uptempo και ηλεκτρονικό μονοπάτι. Ο ρόλος της ήταν αν μη τι άλλο άχαρος, αφού ο όγκος του ήχου της ήταν μικρός για να γεμίσει την ατμόσφαιρα - και τα προηχογραφημένα σημεία κυρίαρχα στη μουσική της.

Daphne And The Fuzz

Ωστόσο, έδειξε και την θέληση και την ικανότητα να περάσει αυτούς τους σκόπελους, οδηγούμενη από την ηχητική στροφή του "2 AM", την εμφανή θετική της αύρα και την πραγματικά πολύ καλή φωνή της. Νομίζω πως μια πιο πειραματική pop στροφή θα της ταίριαζε πολύ, ειδικά αν υπήρχε και η δυνατότητα να έχει κι άλλους μουσικούς να μοιράζονται τη σκηνή μαζί της. Ακόμα και έτσι, η εμφάνισή της είχε θετικό πρόσημο και κατάφερε να μας κερδίσει.

Μετά από 40 λεπτά, η Kimbra εμφανίστηκε στη σκηνή πλαισιωμένη από τον πιανίστα και τον μπασίστα της. Βλέπετε, στη φετινή σειρά εμφανίσεών της, αποφάσισε να παρουσιάσει απογυμνωμένες εκδοχές των κομματιών της, στα πλαίσια και της κυκλοφορίας του "Songs From The Primal Heart: Re-Imagined". Έτσι, τα τραγούδια της αποδόθηκαν δίχως τα ηλεκτρονικά/pop στοιχεία τους, με έναν σαφώς πιο jazzy και σοφιστικέ αέρα. Σ’ αυτό συνέβαλλε και ο εξαιρετικός τεχνικά πιανίστας που την συνόδευε με την δέουσα διακριτικότητα, αλλά και η φοβερή (κλασική) διασκευή της στο "Plain Gold Ring" της Nina Simone στις αρχές της συναυλίας.

Kimbra

Αυτή η stripped down ενορχήστρωση, όπως ήταν αναμενόμενο, είχε και τα θετικά και τα αρνητικά της επακόλουθα. Ωστόσο, ευτυχώς, τα πρώτα υπερνίκησαν τα δεύτερα. Για να εξηγηθούμε, με δύο ακουστικά όργανα μόνο (σε λίγα τραγούδια είχαμε και πλήκτρα αντί πιάνου), είναι ιδιαίτερα δύσκολο να δημιουργήσεις τόσο πολλές δυναμικές, ούτως ώστε να αποφύγεις κάποιες κοιλιές λόγω μονοτονίας. Από την άλλη, τα περισσότερα κομμάτια κατέληξαν να είναι πιο ατμοσφαιρικά, καταφέρνοντας να εντυπωσιάσουν περισσότερο και από τις στούντιο εκτελέσεις τους.

Kimbra

Επίσης, δόθηκε χώρο στην φοβερή φωνή της Kimbra να αναδειχθεί και να κάνει πειστικό performance, δίνοντας σημασία στην κάθε λέξη - εξηγώντας μας μάλιστα τις ιστορίες αρκετών εκ των κομματιών της: σχέσεις εξ αποστάσεως, κλήσεις Skype, πρώτοι έρωτες, πρώτα ραγίσματα της καρδιάς, «καλοί» πόλεμοι κ.ο.κ. Στις πιο παιχνιδιάρικες στιγμές, όπως τα "Settle Down", "Lightyears" και το "Top Of The World" που ακούστηκε στο encore, η Kimbra έκανε το απαραίτητο interaction με τον κόσμο - ενώ δημιούργησε και μια ωραία κορύφωση με κραυγές και παθιασμένη ερμηνεία στο τέλος του κανονικού set με το “Version Of Me”.

Kimbra

Φωτογραφίες: Αφροδίτη Ζαγγανά

SETLIST

 

The Magic Hour
Plain Gold Ring (διασκευή Nina Simone)
The Good War
Everybody Knows
Hi Def Distance Romance
Withdraw
Old Flame
Settle Down
Rescue Him
Black Sky
Lightyears
Past Love
Version Of Me

Encore:

Top Of The World

  • SHARE
  • TWEET