Whereswilder: «Τα livestream δε θα μετατρέψουν ποτέ έναν καναπέ σε live venue»

Με αφορμή την πρόσφατη κυκλοφορία του "Movement In Place", κάναμε μερικές ερωτήσεις σε μια καλαίσθητη μπάντα

Από την Αθανασία Χρυσανθοπούλου, 30/12/2021 @ 12:28

Η ενδιαφέρουσα περίπτωση των Whereswilder εξελίσσεται ακόμη και σε δύσκολους καιρούς όπως αυτούς που διανύουμε. Μετά την κυκλοφορία του δίσκου τους, θελήσαμε να μάθουμε μερικά πράγματα για τον τρόπο με τον οποίο δημιουργούν τα κομμάτια τους, τις σκέψεις τους πίσω από την αισθητική τους, την άποψή τους για τη σημερινή κατάσταση της μουσικής σκηνής καθώς και για τα μελλοντικά σχέδια τους.

Ένας δίσκος που υλοποιήθηκε το 2019. Άρα, έρχεται απαλλαγμένος από την απομόνωση της καραντίνας. Τί καινούργιο έχει να μας προτείνει το "Movement In Place" το 2021;

Αν σκεφτούμε το πόσους δίσκους πρόκειται να ακούσουμε στο προσεχές μέλλον που θα φέρουν τη στάμπα "written during quarantine" ίσως και αυτό που λες από μόνο του να συνιστά κάτι το διαφορετικό, αν όχι καινούργιο.

Στην πραγματικότητα, το θέμα που πραγματεύεται το "Movement In Place" ταιριάζει γάντι στην απομόνωση και τα «ταξίδια» που έκανε ο νους μας κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Η έμπνευσή όμως σχετικά με αυτό, έρχεται από εμπειρίες που είχαμε όλοι τόσο πριν από τον εγκλεισμό όσο και τώρα που τέλος πάντων που ζούμε αυτήν την... ενδιάμεση κατάσταση.

Με αφορμή την ερώτηση αυτή, σου αφιερώνουμε ένα από αγαπημένα σκίτσα-σχόλια που είδαμε το τελευταίο διάστημα. Ανήκει στον Bjenny Montero και συμπυκνώνει κάπως το παραπάνω συναίσθημα.

Θεωρούμε αυτόν τον δίσκο πιο άμεσο σε στίχο και μουσική από τους δύο προηγούμενους

Ποιες είναι διαφορές του με τις προηγούμενες δουλειές σας;

Στα δικά μας κεφάλια είναι πάρα πολλές, ωστόσο εσύ και όσοι το ακούσουν θα το κρίνουν αυτό μάλλον πιο αντικειμενικά από ότι εμείς.. Θεωρούμε αυτόν τον δίσκο πιο άμεσο σε στίχο και μουσική από τους δύο προηγούμενους. Είναι επίσης ο πρώτος που περιλαμβάνει νέα στοιχεία που εμπλουτίζουν το performance μας ως κουαρτέτο φτιάχνοντας ηχοτοπία που πάντα είχαμε στο μυαλό αλλά δεν υλοποιήσαμε ποτέ ως τώρα.

Στο τραπέζι των Whereswilder υπάρχουν αρκετά στοιχεία με Lennon-ιστική χροιά. Ήταν μια ηχητική κατεύθυνση που είχατε σχεδιάσει ή προέκυψε αυθόρμητα στο στούντιο;

Υπάρχουν πολλές τέτοιες χροιές μέσα στο νέο υλικό. Η προσωπική δισκογραφία του Lennon είναι σίγουρα μία από αυτές και χαιρόμαστε που την εντόπισες και έκανες τη σύνδεση. Πάει να πει ότι ένιωσες κάτι οικείο ακούγοντας τον δίσκο!

Επιλέξατε την United We Fly για την κυκλοφορία του δίσκου σας. Αναλύστε μας την απόφαση αυτή.

Η United We Fly έχει κάνει ένα μεγάλο άνοιγμα τα τελευταία δύο χρόνια, συγκεντρώνοντας ένα πολύ αξιόλογο roster, του οποίου χαιρόμαστε να είμαστε μέρος. Δεν ήταν μια προειλημμένη απόφαση πάντως από τη μεριά μας, γνωριστήκαμε με την ομάδα τους, είδαμε ότι υπάρχουν κοινοί στόχοι και τρόπος σκέψης και έπειτα προχωρήσαμε.

Το "Yearling" όπως και ο προηγούμενος δίσκος σας ηχογραφήθηκαν με τη χρήση μπομπίνας με αποτέλεσμα ο ήχος σας να είναι άμεσος. Η τακτική αυτή ακολουθήθηκε και στο " Movement in Place";

Ο ήχος του tape recording είναι κάτι που ταιριάζει στο ηχόχρωμα της μουσικής που παίζουμε. Υπάρχει στους δίσκους άλλων καλλιτεχνών που ακούμε και μας αρέσει να υπάρχει και στους δικούς μας δίσκους.

Όντως, αυτή είναι η τακτική που ακολουθήσαμε και στο Movement In Place απλά αυτή τη φορά με διαφορετικό τρόπο: αντί του να ηχογραφήσουμε όλοι μαζί την ίδια στιγμή, το κάναμε ο καθένας ξεχωριστά. Αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να προσέξουμε όλα τα όργανα καθώς και το performance στην παραμικρή λεπτομέρεια.

Whereswilder

Δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στο εμπνευσμένο εξώφυλλο. Ποιος είχε την ιδέα και ποιοι άνθρωποι συντέλεσαν στην υλοποίηση του;

Σε ευχαριστούμε πολύ. Είμαστε κι εμείς πολύ περήφανοι για το αποτέλεσμα. Η σύλληψη του concept ήρθε από εμάς. Το μοιραστήκαμε με δύο φανταστικούς ανθρώπους και εξαιρετικούς επαγγελματίες: τον φωτογράφο Έβαν Μαραγκουδάκη και τον εικαστικό Στέφανο Πλέτση.

Ο πρώτος λοιπόν είναι υπεύθυνος για το απίθανο κλικ που μπήκε στο εξώφυλλο ενώ ο δεύτερος έχει επιμεληθεί τον πίνακα που βλέπετε κρεμασμένο από πάνω μας: μία ακόμη ερμηνεία του Movement In Place.

Δεν μπορούσες να δεις την έκφραση στο πρόσωπο κανενός καθώς κρυβόταν από τη μάσκα

Πώς σας φάνηκε η εμπειρία της συναυλίας σε καιρό πανδημίας;

Δεν μπορούσες να δεις την έκφραση στο πρόσωπο κανενός καθώς κρυβόταν από τη μάσκα. Έπρεπε να μαντέψεις από το body language αν περνάει καλά και αν συμμετέχει σε αυτό που συμβαίνει εκείνη τη στιγμή στη σκηνή. Πέρα από αυτό χαιρόμασταν πάρα πολύ κάθε φορά που βρισκόμασταν στη θέση να παίξουμε έστω και υπό περιοριστικές συνθήκες σε κοινό.

Πιστεύετε ότι οι καλλιτέχνες πρέπει να βρουν εναλλακτικούς τρόπους επαφής με το κοινό στη σημερινή εποχή που οι συναυλίες ακόμη είναι σε δυσμενή θέση; Η συναυλιακή επαφή είναι αναντικατάστατη για όποιον έχει προλάβει να τη νιώσει προτού χτυπήσει ο COVID. Όσο κι αν εξελιχθούν τα livestream events δεν θα μπορέσουν ποτέ να μετατρέψουν έναν καναπέ σε live venue. Παρόλα αυτά, είμαστε υπέρ του πειραματισμού και προς αυτήν την κατεύθυνση καθώς μπορεί να εξελιχθούν σε ένα τελείως διαφορετικό είδος ψυχαγωγίας, με τη δική τους μαγεία.

Γενικά το να είσαι προσαρμοστικός είναι κάτι που βοηθάει στη σημερινή εποχή. Οι αλλαγές που φέρνει η επικαιρότητα στον τρόπο ζωής μας και ειδικά στον τομέα των θεαμάτων έρχονται αλλεπάλληλες και φέρνουν ραγδαίες αλλαγές σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.

Δυστυχώς θεωρείται δεδομένο από την πολιτεία ότι ο καλλιτεχνικός χώρος είναι ο τελευταίος που θα λάβει πόρους από αυτήν για την ανάκαμψη του. Ειδικότερα, μπάντες της φιλοσοφία σας έχουν συνηθίσει σ’ αυτές τις συνθήκες και προ κορονοϊου. Θα συμμετείχατε σε κάποια δράση ενάντια στη λογική αυτη;

Όντως, για εμάς ως συγκρότημα οι προσδοκίες σχετικά με την οποιαδήποτε θεσμική στήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας ήταν μηδαμινές γιατί δεν έχει υπάρξει στ’ αλήθεια και ποτέ στο παρελθόν σε κάποιον ουσιαστικό βαθμό.

Ήμασταν εκεί στην ειρηνική συγκέντρωση που έγινε στο Σύνταγμα για το κίνημα Support Art Workers και χαρήκαμε πολύ όταν έπειτα από πολλή συλλογική προσπάθεια των καλλιτεχνικών σωματείων εγκρίθηκε επιτέλους ένα επίδομα για τους πληγέντες του κλάδου. Όχι φυσικά ότι αρκεί...

Στην πανδημία υπήρξε παραγωγική περίοδος, έχετε νέο υλικό σε επεξεργασία; Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Πρώτα όσα περισσότερα live μπορούμε και μας επιτρέπονται στο πλαίσιο της προώθησης του Movement In Place. Υλικό για μετά υπάρχει, αλλά ακόμη δεν υπάρχει ανακοινώσιμο σχέδιο που να το περιλαμβάνει.

  • SHARE
  • TWEET