Tusmørke: «Είμαστε μουσικά outsiders από τα '90s»

Τα τρελά παιδιά του νορβηγικού prog επιστρέφουν με ένα ακόμα θαυμάσιο άλμπουμ και το Rocking.gr βρίσκει την ευκαιρία για μια φευγάτη συζήτηση

Από τον Αντώνη Καλαμούτσο, 22/02/2021 @ 16:58

  Χρόνια ονειρευόμουν μια συνέντευξη με τους prog/folk ήρωες Tusmørke! Η αίσθηση της μουσικής τους είναι τόσο «φευγάτη» που περίμενα ότι μια συνέντευξη μαζί τους θα κινηθεί σε «τρελά» πλαίσια. Με αφορμή λοιπόν το επικό νέο τους άλμπουμ "Nordisk Krim" - το οποίο είμαι σίγουρος πως αποθεώνεται όπως του αρμόζει από τον Σπύρο Κούκα - αναζητήσαμε την μπάντα για μια πρώτη γνωριμία μέσα από τις ψηφιακές σελίδες του Rocking.gr. 

Σταθήκαμε αρκετά τυχεροί για να λάβουμε απαντήσεις τόσο από τον Benediktator (μπάσο, φωνή) όσο και από τον Krizla (φλάουτο, φωνή). Τα παλικάρια τελικά προέκυψαν πιο σοφά, σοβαρά και ακαδημαϊκά απ' όσο περίμενα, σε μια συνέντευξη που πήγε σε πολλά θέματα. Σε διάφορα σημεία της συνέντευξης αυτοπροσδιορίζονται ως ρομαντικοί, outsiders, μάγοι, καθηγητές, προπαγανδιστές των '70s και μουσικοί κανίβαλοι, ενώ ταυτόχρονα παραδίδουν μαθήματα prog (και όχι μόνο) ιστορίας. Γνωρίστε λοιπόν μαζί μας μία από τις πιο αυθεντικές νορβηγικές prog μπάντες!

Με ιδιαίτερη χαρά, σας καλωσορίζω στο Rocking.gr και συγχαρητήρια για το νέο σας άλμπουμ! Κατ’ αρχάς, πώς είστε εκεί με την πανδημία; Εύχομαι να είστε υγιείς και με υψηλό ηθικό!

Benediktator: Χαίρετε! Ναι, είμαστε καλά. Δεν υπάρχουν συναυλίες, ούτε καν πρόβες αλλά ασχολούμαι με τη μίξη του επερχόμενου μας παιδικού άλμπουμ.

Ο νέος σας δίσκος "Nordisk Krim" είναι ένα μακροσκελές, διπλό άλμπουμ, νομίζω ότι είναι το μεγαλύτερο σε διάρκεια άλμπουμ που κυκλοφορήσατε ποτέ. Πώς προέκυψε αυτή η απόφαση; Πόσο απαιτητικό ήταν να μαζέψετε και να ηχογραφήσετε τόση μουσική;

B: Αποφασίσαμε ότι το θέμα παραείναι συναρπαστικό για ένα μονό άλμπουμ. Υπήρξαν πολλές διαφορετικές όψεις του θέματος που θέλαμε να εξερευνήσουμε. Έκανα πολλή έρευνα ενώ γράφαμε το υλικό και ήθελα να ενσωματώσω πολλούς στίχους και θεματικές που παρουσιάζονταν. Επίσης, τα τραγούδια άλλαξαν πολύ κατά τη διαδικασία, λόγω και των αλλαγών στο line-up. Οι προκλήσεις δεν ήρθαν τόσο από την ποσότητα της μουσικής αλλά από τις ατελείωτες δυνατότητες που προσφέρει ένα home studio.

Tusmorke - Nordisk Dim

Το άλμπουμ ηχογραφήθηκε στο προσωπικό σου home studio, Benediktator, σωστά; Ποια είναι τα υπέρ και, κυρίως, τα κατά του να δουλεύεις στον προσωπικό σου χώρο;

B: Ναι, σωστά. Το βασικό υπέρ είναι το ότι δεν υπάρχουν χρονικά όρια. Αυτό είναι επίσης και το σημαντικότερο αρνητικό. Πήρα ένα MiniMoog και ένα Mellotron M4000D για να πειραματιστώ, καθώς και πολλά διαφορετικά delays όπως το Ibanez AD-200, μερικά Roland Space Echos, ένα ring modulator και κάποια MoogerFoogers, και ούτω καθεξής. Συνεπώς, οι πειραματισμοί ήταν συνεχείς. Έγραψα επίσης τις ηλεκτρικές και τις ακουστικές κιθάρες μόνος, οπότε, ναι, πέρασα πολλούς μήνες με τον λιγότερο αγαπημένο μου κιθαρίστα!

Krizla: Ήταν πολύ διασκεδαστικό να ακούς την πρόοδο του Benediktator ως παραγωγός! Στα αυτιά μου, πρόκειται για μια πολύ προσωπική παραγωγή που τα δίνει όλα. Με το να μην υπάρχουν περιορισμοί, θα μπορούσε και να μην τελειώσει ποτέ, οπότε πρόκειται για ένα σπουδαίο επίτευγμα από τον κύριο B.

Γνωρίζω ότι το concept του "Nordisk Krim" έχει μακριά ιστορία, οπότε θα ήθελα να μας το παρουσιάσετε. Ποιο είναι λοιπόν το Nordic Crime;

B: Ο τίτλος αναφέρεται στο γεγονός ότι όταν βρέθηκαν οι "μούμιες των βάλτων" (σσ: bog bodies, οι μούμιες ή άνθρωποι των βάλτων είναι προϊστορικά λείψανα ανθρώπων που έχουν βρεθεί άριστα διατηρημένα, σε διάφορες περιοχές της Ευρώπης) από εκσκαφείς τύρφης, αρχικά πιστευόταν ότι αποτελούσαν θύματα φόνων. Όταν ανακαλύφθηκε ο Άνθρωπος του Grauballe τη δεκαετία του '50, οι αγρότες της περιοχής ήταν σίγουροι ότι πρόκειται για το πτώμα του Røde Kristian, ενός ντόπιου που είχε εξαφανιστεί 60 χρόνια πριν! Φυσικά, αποδείχτηκε ότι το πτώμα ήταν πολύ παλιότερο. Είχε θαφτεί στον βάλτο το 290 π.Χ. Ο τίτλος αποτελεί κι ένα παιχνίδι με τις λέξεις, αφού το Nordisk Krim είναι ένα δημοφιλές είδος στο κομμάτι του κόσμου που μιλάει αγγλικά, μεταφραζόμενο σε Nordic Noir. Δεν αντέχω την crime λογοτεχνία, συνεπώς διαλέξαμε τον τίτλο για να παίξουμε λίγο με τα κεφάλια των ανθρώπων και να καρπωθούμε λίγη από την επιτυχία του Jo Nesbø (σσ: πολύ επιτυχημένος Νορβηγός συγγραφέας).

Υπέροχο και το εξώφυλλο, ποιος είναι υπεύθυνος γι αυτό;

B: Τα κολάζ φτιάχτηκαν από την Anne Margrete Sjøflot. Έχει δημιουργήσει μερικά υπέροχα έργα κι ήθελα να χρησιμοποιήσω κάποια δουλειά της εδώ και πολλά χρόνια. Το artwork του εξωφύλλου φτιάχτηκε ειδικά γι' αυτήν την κυκλοφορία.

Ένα τυπικό Tusmørke τραγούδι είναι 4 λεπτά και μετά άλλα 5 λεπτά που προσπαθούμε να το λήξουμε, το άτιμο

Το "Mysteries Of Sacrifice" είναι ένα από τα μεγαλύτερα σε διάρκεια tracks που ηχογραφήσατε ποτέ. Η μουσική σας ακούγεται σαν να δημιουργείται από τζαμαρίσματα, πώς την ενώνετε και πώς ξέρετε πότε να σταματήσετε;

B: Δεν ξέρουμε πότε να σταματήσουμε. Ένα τυπικό Tusmørke τραγούδι είναι 4 λεπτά και μετά άλλα 5 λεπτά που προσπαθούμε να το λήξουμε, το άτιμο. Τζαμάρουμε πάρα πολύ, στα live και στις πρόβες. Ύστερα σχεδιάζουμε τι θα ηχογραφήσουμε, βασισμένοι σε ηχογραφήσεις αυτών των jams. Τα τραγούδια μεγαλώνουν και αλλάζουν συνεχώς. Προσπαθούμε να σεβαστούμε τις αρχικές προθέσεις του αρχικού συνθέτη, πάντως. Η τελευταία λέξη ανήκει πάντα σε εκείνον που πρωτοπαρουσίασε το concept ή την ιδέα.

K: Όλα τα τραγούδια του άλμπουμ είναι μαζί μας εδώ και πολύ καιρό, είχαμε λοιπόν τη δυνατότητα να αναμίξουμε όλες τις αυθόρμητες ιδέες που προέκυψαν σε πρόβες ή συναυλίες. Το ότι πήραμε τόσο χρόνο μέχρι να φτάσουμε στην τελική ηχογράφηση ήταν αυτήν τη φορά ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Σε παλιότερες ηχογραφήσεις, με την πάροδο του χρόνου αυτομαστιγωνόμασταν, βλέποντας ότι ύστερες live εκδοχές τραγουδιών εξελίσσονταν σε κάτι πολύ πιο ενδιαφέρον.

Θέλουμε να κρατήσουμε τις αξίες των '70s ζωντανές και να τις μεταδώσουμε σε ένα ανυποψίαστο κοινό. Σαν να κάνουμε προπαγάνδα για παιδιά

Έχετε κυκλοφορήσει δύο παιδικά άλμπουμ, κάτι που αποτελεί μια ενδιαφέρουσα και πολύ σπάνια επιλογή. Τι σας ελκύει στη μουσική για παιδιά και τι κοινό βρίσκετε σε αυτήν και τη μουσική των Tusmørke;

B: Μεγαλώσαμε στα '80s, τότε υπήρχε πολλή cool μουσική για παιδιά. Η κρατική τηλεόραση της Νορβηγίας ήταν πολύ αριστερή, συνεπώς υπήρχαν πολλά concept "ριζοσπαστικής κουλτούρας" για νέους ανθρώπους, όπως το "Tramteateret". Η νορβηγική παιδική τηλεόραση εισήγαγε επίσης πολλά μικρά animation από χώρες που βρίσκονταν πίσω από το Σιδηρούν Παραπέτασμα. Ο σκοπός των παιδικών άλμπουμ ήταν να μεταγγίσουμε στα παιδιά λίγο από το πνεύμα των '70s. Στη Νορβηγία, το πνεύμα των '70s άντεξε ως τα βαθιά '80s, με την οικολογία, τον φεμινισμό και τον αντικαπιταλισμό να είναι ιδέες πολύ δημοφιλείς στους καλλιεργημένους ανθρώπους. Θα θέλαμε να κρατήσουμε αυτές τις αξίες ζωντανές και να τις μεταδώσουμε σε ένα ανυποψίαστο κοινό. Σαν να κάνουμε προπαγάνδα για παιδιά.

K: Οι παιδικοί δίσκοι ήταν για μένα ένας σπουδαίος τρόπος να ανταπεξέλθω, ενώ δούλευα με παιδιά σε after school δραστηριότητες. Το να φτιάχνεις και να παίζεις τραγούδια σε παιδιά είναι πολύ διασκεδαστικό και μου επιτρέπει να τους γνωρίζω μουσικές και ιδέες που θεωρώ σημαντικές. Έχει πλάκα να ακούς παιδική μουσική, μου έδωσε σπουδαία ευκαιρία να χρησιμοποιήσω αστείους synth ήχους και να γράψω χαζά στιχάκια, εμπνευσμένα από τα παιδικά τηλεοπτικά προγράμματα των '80s σε Νορβηγία και Σουηδία. Τα τηλεοπτικά studio τότε προσλάμβαναν πολύ ικανούς συνθέτες και πλήρωναν πολλά για studio εξοπλισμό, γι αυτό και υπάρχει σπουδαία μουσική από την τηλεόραση και το ραδιόφωνο εκείνης της εποχής.

Ο μοντέρνος κόσμος είναι ακόμα πολύ νέος και η λεγόμενη πρόοδος δεν έχει δώσει μακροπρόθεσμα οφέλη ως προς την ανθρώπινη ευτυχία κι ευημερία

Στιχουργικά, ασχολείστε βαθιά με ζητήματα μαγείας, παγανισμού, φαντασίας και με την αρχαιότητα. Είναι αυτός ένας τρόπος απόδρασης από τη ρουτίνα της καθημερινότητας; Είναι ένα αστείο; Ένας ρόλος; Ή μήπως πραγματικές πεποιθήσεις;

B: Έχουμε ένα ακαδημαϊκό ενδιαφέρον για την Ιστορία. Είμαι καθηγητής Ιστορίας σε τάξεις Λυκείου. Η μαγεία και ο παγανισμός προέρχονται από την αθεΐα της παιδικής μου ηλικίας, η οποία ήταν γεμάτη από τους μύθους και τους θρύλους που μου έλεγε ο πατέρας μου. Τελικά, αντί να γίνω θρήσκος, έγινα βαθιά προληπτικός! Προσπαθώ να συνδέομαι με τη μαγεία που με περιβάλλει με τη ρομαντική έννοια, όχι μέσω δογματικών πρακτικών αλλά κρατώντας τις πόρτες της αντίληψης μου ανοιχτές.

K: Η αληθινή πίστη στη μαγεία θα ήταν κάτι εντελώς ανόητο. Το να βλέπεις τον κόσμο ως μαγικό είναι όμως εντελώς διαφορετικό. Εμπνέομαι από την ενόραση που έχω κερδίσει μέσα από χρόνιες πρακτικές μαγείας και τις έχω εσωτερικοποιήσει στον βαθμό του να πω ότι η ζωή μου είναι γεμάτη μαγεία. Επίσης, οι αντίστοιχες πρακτικές με έχουν οδηγήσει στη μελέτη αρχαίων γλωσσών, όπως Αρχαία Ελληνικά, Λατινικά, Εβραϊκά, Σανσκριτικά και Σουμεριακά, αλλά και στο να γίνω ιστορικός. Ο αποκρυφισμός είχε σημαντικό αντίκτυπο στη ζωή μου. Είναι σημαντικό για μένα να θεωρώ ότι ο κόσμος είναι ανοιχτός σε διαφορετικές ερμηνείες, συνεπώς με ενδιαφέρει πολύ ο παγανισμός σε διάφορες μορφές του, ως διαφορετικές ερμηνείες του πώς λειτουργούν τα πράγματα. Ο μοντέρνος κόσμος είναι ακόμα πολύ νέος και η λεγόμενη πρόοδος δεν έχει δώσει μακροπρόθεσμα οφέλη προς την ανθρώπινη ευτυχία κι ευημερία. Γι αυτό, δεν θα ήταν ούτε «ιστορικό», ούτε «σοφό» να αρνούμαστε άλλους τρόπους ερμηνείας του κόσμου.

Είστε μια παλιά μπάντα καθώς ξεκινήσατε το 1994. Τι θυμάστε από τις μέρες σας ως Les Fleurs De Mal; Έχετε επανακυκλοφορήσει ποτέ αυτό το υλικό ή υπάρχουν τέτοιες σκέψεις;

B: Ως Les Fleurs De Mal ηχογραφήσαμε μόνο ένα demo, το οποίο συμπεριλήφθηκε στην έκδοση του cd του "Underjordisk Tusmørke". Πέραν αυτού, συζητάμε για την ηχογράφηση παλιού υλικού αλλά, ως τώρα, δεν έχει βρεθεί ο χρόνος. Οι μέρες των Les Fleurs De Mal ήταν σημαντικές για την ιδέα που σχημάτισα για πολλά πράγματα και τις θυμάμαι πολύ όμορφα.

K: Η πρώτη ενσάρκωση των Tusmørke έπειτα τους Les Fleurs De Mal συνέβη το 1997 και σήμαινε ότι θέλαμε να κάνουμε ένα επιπλέον βήμα, όσον αφορά τις φιλοδοξίες και τις μουσικές μας ικανότητες. Είχαμε παρατήσει το πανεπιστήμιο για ένα χρόνο και ζούσαμε σ’ ένα κοινόβιο, κάνοντας αυτήν την περίοδο πολύ διαμορφωτική.

Οι Wobbler είναι μια αδερφική μπάντα με τους Tusmørke, έχετε μοιραστεί κοινά μέλη κι έχετε κοινή ιστορία. Φαίνονται να είναι πια μεγάλο όνομα στο symphonic prog, πώς αισθάνεστε για τη μουσική και την επιτυχία τους; Ποιες ήταν επίσης οι βασικές σας επιρροές στα ξεκινήματα σας ή ακόμα και τώρα;

B: Είμαι μεγάλος οπαδός των Wobbler και αξίζουν ολοκληρωτικά την επιτυχία τους. Βασικά, μου κάνει εντύπωση πως δεν συνέβη και νωρίτερα. Οι επιρροές έχουν διαφοροποιηθεί, την εποχή των Les Fleurs De Mal ήταν οι Genesis, ELP, King Crimson, Gentle Giant, Gryphon και Bo Hansson, καθώς και οι Änglagård, Anekdoten και Landberg. Νορβηγικά γκρουπ όπως οι Host, ST. Helena, Hades και Folque ήταν επίσης σημαντικά. Μεσαιωνική μουσική από μια κασέτα από το Soundalive Consort ήταν τεράστια επιρροή, όπως κι ο Erkin Koray. Όταν οι Tusmørke ξαναφτιάχτηκαν το 2009, ήμουν πολύ επηρεασμένος από τους Current 93. Είμαι συλλέκτης βινυλίων και περνάω πολλές φάσεις, τώρα ακούω πολύ Arne Nordheim και Gustav Mahler.

Η μουσική σας δεν ακούγεται απλώς σαν να είναι επηρεασμένη από τα '70s, ακούγεται σαν να ανήκει εκεί. Πώς εξηγείτε αυτήν τη σύνδεση;

B: Νομίζω εξαιτίας του γεγονότος ότι μεγαλώσαμε σε ένα τέτοιο '70s περιβάλλον κι είχαμε φίλους που μεγάλωσαν με τον ίδιο τρόπο. Οι γονείς μας και οι φίλοι τους διατήρησαν το ήθος και τα ιδανικά εκείνης της εποχής για μεγάλο διάστημα. Για μένα ήταν φυσιολογικό όλοι οι άνδρες να έχουν μούσια και οι γυναίκες να φιλοξενούν εκθέσεις κεραμικής και γλυπτικής.

K: Υποθέτω ότι το να είμαστε μουσικά outsiders από τα '90s και το να ακολουθούμε τα δικά μας γούστα, έκανε δύσκολο να κολλήσουν μαζί μας οι πιο σύγχρονες επιρροές. Επίσης, το έντονο ενδιαφέρον μας για την αρχαία ιστορία και τις παγανιστικές κουλτούρες επηρεάζουν και τις μουσικές μας ιδέες, κάνοντας τις να ακούγονται περισσότερο vintage.

Στη Νορβηγία, έχεις πολύ χρόνο για να εξασκηθείς και να ενσωματώσεις παράξενες, απομονωμένες υποκουλτούρες όταν καλλιεργείς τον ήχο σου

Είστε ένα ζωτικό κομμάτι της νορβηγικής prog σκηνής, ποιο πιστεύετε πως είναι το μυστικό της; Γιατί αυτή η σκηνή είναι στη χώρα σας τόσο δυνατή, εμπνευσμένη και διαρκής;

B: Μάλλον ευθύνονται οι μεγάλοι χειμώνες και το ότι δεν υπάρχουν πολλοί άνθρωποι. Έχεις πολύ χρόνο για να εξασκηθείς και να ενσωματώσεις παράξενες, απομονωμένες υποκουλτούρες όταν καλλιεργείς τον ήχο σου. Βοηθάει επίσης ότι οι άνθρωποι έχουν χρήματα για όργανα κι εξοπλισμό.

K: Έχεις επίσης λίγα να κερδίσεις παίζοντας εμπορική μουσική σε μια μικρή χώρα, οπότε αξίζει τον κόπο να κάνεις αυτό που σου αρέσει. Δεν έχει νόημα να μπεις στον κόσμο της pop μουσικής, έτσι κι αλλιώς.

Δεν έχει υπάρξει πραγματικό prog εδώ και τουλάχιστον 3000 χρόνια

Τελευταία ερώτηση περί prog: πιστεύετε ότι η prog μουσική δικαιολογεί τη λέξη; Είναι ακόμα τολμηρή κι εξερευνητική μουσική ή απλώς ένα στυλ;

B: Είναι ακόμα εξερευνητική για μένα, αλλά όπως λέει και στο αγαπημένο μου κομμάτι στη Βίβλο, στον Εκκλησιαστή: «Δεν υπάρχει τίποτα καινούριο κάτω από τον ήλιο». Δεν έχει υπάρξει πραγματικό prog για τουλάχιστον 3000 χρόνια. Δεν με πειράζει να είναι απλώς στυλ, παρόλα αυτά. Είναι έτσι κι αλλιώς δύσκολο να εκτιμήσεις πράγματα που είναι πραγματικά καινοτόμα.

Εμείς της prog σκηνής είμαστε σαν κανίβαλοι, «τρώμε» τα πάντα, από jazz και black metal ως ηλεκτρονική μουσική

Οφείλω να πω ότι μου άρεσε πάρα πολύ το "Northern Gothic" των Wudewuse! Σε ποια άλλα side projects εμπλέκεστε αυτήν τη στιγμή;

B: Κι εμένα! Παρόλα αυτά, ο Skrubben αποφάσισε να αφιερωθεί στους Wudewuse από τους Tusmørke.

K: Έχω το δικό μου project, Alwanzatar, για synthesizer μουσική. Συνεργάστηκα με τον Wudewuse στο πρώτο του άλμπουμ κι εκείνος έχει παίξει κιθάρα σε κάποιο Alwanzatar υλικό. Παίζω φλάουτο σε διάφορα project. Έπαιξα στο επερχόμενο άλμπουμ των Umoral και στο Jacob Holm Lupo's Donner project, έπαιξα επίσης στο επερχόμενο άλμπουμ των indie rockers SLYC. Επίσης, ο Haugebonden Gode Gullstein παίζει στους Actionfredag, το άλμπουμ τους κυκλοφορεί σύντομα. Η Åsa Ree μόλις έβγαλε ένα άλμπουμ με την μπάντα της Meer (σσ: ω, το θαυμάσαμε!). Ο Dauinghorn κυκλοφορεί άλμπουμ ως Jordsjø (σσ: ω, τον αγαπάμε!). Τα project είναι πολλά για να τα θυμηθώ όλα, όλοι εμπλέκονται σε διάφορα σχήματα. Εμείς της prog σκηνής είμαστε σαν κανίβαλοι, «τρώμε» τα πάντα, από jazz και black metal ως ηλεκτρονική μουσική.

Πόσο δύσκολο είναι για «ονειροπόλους» και «weirdos» να την παλέψουν με τη μουσική βιομηχανία, ειδικά με τις υπάρχουσες συνθήκες γύρω μας; Για παράδειγμα, θα κάνετε livestream συναυλίες;

B: Έχουμε κάνει livestream για παιδιά, ο κόσμος όμως δεν ενδιαφέρεται και πολύ. Υπήρξε ένα «παράθυρο» μερικών βδομάδων για streaming συναυλίες στο Oslo, στη συνέχεια όμως ο κόσμος βαρέθηκε. Δεν ξέρω πώς την παλεύουν οι ονειροπόλοι και οι weirdos, εμείς έχουμε κανονικές δουλειές, δεν υπήρχε περίπτωση να επιβιώσουμε από τη μουσική.

K: Έκανα ένα livestream ως Alwanzatar στην αρχή της πανδημίας κι ήταν ωραία εμπειρία, νομίζω όμως ότι είναι ήδη νεκρή η φάση.

Η ποιότητα της μουσικής σας έχει υπάρξει εξαιρετικά σταθερή μέσα στα χρόνια, παρόλα αυτά το "Nordisk Krim" ακούγεται σαν ένα άλμπουμ που σας ορίζει αρκετά. Συμφωνείτε; Είστε το ίδιο παθιασμένοι και πεινασμένοι όπως 25 χρόνια πριν;

B: Ευχαριστούμε! Δεν είμαι σίγουρος πάντως πως εννοείς ότι «μας ορίζει». Είμαι όσο παθιασμένος ήμουν πάντα. Όπως είπε κι ο Schopenhauer, η ζωή δεν θα είχε κανένα νόημα χωρίς μουσική. Μεγαλώνοντας καταλαβαίνω ότι η αγάπη για την ίδια τη μουσική πρέπει να είναι το αληθινό κίνητρο. Η αφοσίωση μας δυναμώνει με τον χρόνο.

K: Κρύβουμε ακόμα πολλούς άσσους στο μανίκι, τα καλύτερα δεν έχουν έρθει ακόμα. Αλλιώς δεν θα ήμασταν progressive. 

Σας ευχαριστώ πολύ για τη συνέντευξη κι εύχομαι να σας δούμε live σύντομα!

B: Παρομοίως! Cheers!   

  • SHARE
  • TWEET