Subheim: «Έχω ελάχιστο ενδιαφέρον γι' αυτό που λέμε μουσική ασανσέρ»

Μιλήσαμε με τον Έλληνα παραγωγό επτά χρόνια μετά την τελευταία του συναυλία στην Αθήνα και λίγο πριν την εμφάνισή στο Ρομάντσο

Σε αναμονή της εμφάνισης του στο Ρομάντσο (21/1) με νέο ακυκλοφόρητο υλικό καθώς και κομμάτια από ολόκληρη τη δεκαπενταετή δισκογραφία του, ο Subheim απαντά στις ερωτήσεις μας και παρουσιάζεται στο κοινό του Rocking.gr.

Διαβάστε παρακάτω:

Με ποιον τρόπο οι rock, goth και metal επιρροές του καταλήγουν σε κάτι τόσο ατμοσφαιρικό;

Πώς δημιουργούνται τελικά αυτά τα σκοτεινά, μελαγχολικά και κινηματογραφικά τοπία;

Τι ακριβώς να περιμένουμε στην εμφάνιση του Σαββάτου;

Πώς ξεκίνησες να δημιουργείς μουσική;

Στα δεκατρία μου ανακάλυψα τη μεγάλη μου αγάπη για το metal, αρχικά thrash που αργότερα επεκτάθηκε και σε πιο ακραία ακούσματα όπως το black και το death metal, ενώ αργότερα έκανα και το άνοιγμα σε εντελώς διαφορετικά είδη όπως το trip hop, η electronica, η ambient και η ατμοσφαιρική μουσική γενικότερα.

Ποια είναι τα ακούσματα σου και πώς περνούν αυτά στις συνθέσεις σου;

Για να μη γίνω γραφικός λέγοντας ότι ακούω τα πάντα, νομίζω ότι αυτό που αναζητώ στη μουσική είναι στοιχεία και μελωδίες που με συγκινούν και μου δημιουργούν έντονα συναισθήματα. Για αυτό και έχω ελάχιστο ενδιαφέρον για αυτό που λέμε μουσική ασανσέρ, δηλαδή μουσική που υπάρχει απλά "για να παίζει κάτι" αλλά χωρίς να έχει πραγματική επίδραση στον ακροατή/την ακροάτρια. Αγαπώ τους Godspeed You!Black Emperor και τους Sigur Ros όσο αγαπώ τον Moby, τους Massive Attack, τον Lorn και την Kate Bush. Λατρεύω το goth rock της πρώιμης περιόδου των Fields Of The Nephilim όσο λατρεύω και τους Boards of Canada, τις Τρύπες και τους My Dying Bride. Χάος δηλαδή. Όλα αυτά περιέργως φιλτράρονται μέσα στον εγκέφαλό μου και ασυνείδητα τις περισσότερες φορές βρίσκουν το δρόμο τους στα κομμάτια, τα οποία μου παίρνουν πάρα πολύ χρόνο και προσπάθεια μέχρι να τα ολοκληρώσω - πολλές φορές ακριβώς επειδή έχω τόσες πολλές επιρροές και δυσκολεύομαι να κατασταλάξω σε μία κατεύθυνση.

Ποια μουσικά όργανα / εξοπλισμό χρησιμοποιείς για τη δημιουργία της μουσικής σου;

'Εχω λίγα πράγματα γιατί υποφέρω από διάσπαση προσοχής και έχω διαπιστώσει πώς όσο περισσότερα έχω τόσο πιο αναποφάσιστος είμαι. Η πιο παραγωγική μου περίοδος ήταν το 2010 που σπούδαζα στην Αγγλία και έμενα σε ένα διαμέρισμα-τρύπα που είχε χώρο μόνο για έναν υπολογιστή και ένα ζευγάρι ακουστικά. Είχα και ένα φορητό μικρόφωνο με το οποίο ηχογραφούσα τα πάντα γύρω μου, και όταν πήγαινα σπίτι τα μετέτρεπα σε κομμάτια. Αυτές τις μέρες στο στούντιο έχω μια telecaster με διάφορα πετάλια, ένα αναλογικό/πολυφωνικό συνθεσάιζερ OB-6, το μικρόφωνο TLM103 της Neumann, και βέβαια τα βασικά, δηλαδή υπολογιστή, ηχεία Solo6 της Focal και μια κάρτα ήχου ID44 της Audient. Δουλεύω με το Ableton Live και χρησιμοποιώ πολύ τους ήχους, τα εφέ και τα όργανα που εμπεριέχει.

Πώς θα περιέγραφες τον ήχο του "Πόλις" σε κάποιον που θα ακούσει για πρώτη φορά τη μουσική σου;

Φορτισμένο, βαρύ αλλά και με μια κάπως γλυκόπικρη αίσθηση ελπίδας. Είναι βαθιά βιωματικό album, εμπνευσμένο από τη ζωές των ανθρώπων στις μεγαλουπόλεις. Εκεί που η μία εφήμερη σχέση διαδέχεται την άλλη, που ο καθένας βιώνει εργασιακές δυσκολίες, εμπόδια στη δημιουργία ουσιαστικών φιλιών και σχέσεων και τη συναισθηματική μοναξιά που προσπαθείς να αντιπαλέψεις με περισπασμούς, καταχρήσεις κλπ. Το “ΠΟΛΙΣ” έχει και μια ξεχωριστή σημασία για μένα, λόγω της ζωής μου σε πόλη του εξωτερικού και των επιπρόσθετων δυσκολιών που επιφέρει η διαφορά κουλτούρας, γλώσσας και τρόπου σκέψης.

Ζεις μόνιμα στη Γερμανία, έπαιξε ρόλο η σταδιοδρομία σου στη μουσική σε αυτήν την απόφαση;

Στη Γερμανία βρίσκομαι μόνιμα από το 2011 αλλά τα τελευταία τρία χρόνια ζω μεταξύ Αθήνας και Βερολίνου. Ίσως το μόνο καλό που έκανε ο Covid ήταν ότι μου επέτρεψε να δουλεύω από απόσταση εκτός Γερμανίας για αρκετούς μήνες το χρόνο, οπότε το εκμεταλλεύομαι για να περνάω περισσότερο χρόνο στην Ελλάδα κοντά στην οικογένεια μου και σε αγαπημένα πρόσωπα, που πραγματικά μου είχαν λείψει.

Εκεί ξεκίνησε συνεργασία με την Denovali; Πόσο σε βοήθησε αυτή στην εξέλιξη της καριέρας σου;

Εκεί. Η συνεργασία μου με τη Denovali ξεκίνησε αφού έληξε η συνεργασία μου με την επίσης Γερμανική Ad Noiseam, η οποία ήταν μία πολύ σημαντική δισκογραφική στο χώρο του πειραματικού και ακραίου ηλεκτρονικού ήχου. Επομένως η μετάβαση στη Denovali ήταν περισσότερο μια φυσική εξέλιξη παρά ένα άλμα. Για να είμαι ειλικρινής, επειδή έχει αλλάξει τόσο πολύ η μουσική βιομηχανία για τα ανεξάρτητα labels, μου είναι δύσκολο να ποσοτικοποίησω την επίδραση της δισκογραφικής στη μουσική μου καριέρα. Σίγουρα είναι σημαντικό ότι βοηθούν οικονομικά και αναλαμβάνουν τις πολύ χρονοβόρες διαδικασίες της προώθησης και διανομής της μουσικής αλλά και το booking για συναυλίες. Όπως επίσης είναι μια σημαντική επιβεβαιώση το να γνωρίζεις ότι υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν σε αυτό που κάνεις και σε στηρίζουν σταθερά.

Ποια είναι τα άμεσα μελλοντικά σου πλάνα;

Αρχικά, θα υπάρξει νέα κυκλοφορία μέσα στο 2023. Αν όλα πάνε καλά, θα βγει το Μάρτιο αλλά κρατάω μικρό καλάθι γιατί υπάρχουν τρομακτικές καθυστερήσεις με τα εργοστάσια κοπής βινυλίου αυτήν την περίοδο. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν μερικές κλεισμένες ημερομηνίες για live σε Γερμανία, Ελλάδα και μερικές ακόμα ευρωπαϊκές χώρες αν και το μόνο που έχει ανακοινωθεί προς το παρόν το live στην Αθήνα σε λίγες μέρες. Ταυτόχρονα, έχω ξεκινήσει και μία νέα συνεργασία με έναν πολύ αγαπημένο φίλο, συνεργάτη και μουσικό παραγωγό η οποία είναι σε πολύ αρχικό στάδιο αλλά μας αρέσει πολύ η διαδικασία μέχρι στιγμής.

Τι να περιμένει το κοινό στη συναυλία στο Ρομάντσο στις 21/1;

Mid και downtempo με έμφαση στα πιο ρυθμικά κομμάτια μου, κάποια ambient περάσματα, κινηματογραφικές αναφορές και πολύ reverb. Θα εξισορροπηθεί με τις άλλες δύο μπάντες των Siva Six και Blakk Harbor που έχουν αναλάβει τα γρηγορότερα tempo. Θα παίξω κυρίως πρόσφατο υλικό από τα τελευταία δύο album μου, "ΠΟΛΙΣ" και "Foray", αλλά και κάποια ακυκλοφόρητα κομμάτια από τον επερχόμενο δίσκο.

Ερωτήσεις: Θεοδόσης Γενιτσαρίδης
Επιμέλεια: Αντώνης Μουστάκας

  • SHARE
  • TWEET