Συνέντευξη: Victor Smolski

Από τον Παναγιώτη Λουκά, 19/07/2007 @ 04:51
H Nuclear Blast, δισκογραφική εταιρεία, μεταξύ άλλων, των Blind Guardian, Nightwish, Therion και Rage, γιόρτασε πρόσφατα τα 20 χρόνια ύπαρξης στο χώρο του metal. Για το λόγο αυτό κυκλοφόρησε το "Into The Light", μια all star κυκλοφορία της εταιρίας, με 10 διαφορετικούς τραγουδιστές που γράψανε ή γράφουνε ιστορία με τα συγκροτήματα τους υπό τη σφραγίδα της Nuclear Blast. Οι 10 συνθέσεις ανήκουν στον πολυτάλαντο Victor Smolski των Rage, ο οποίος ανέλαβε το δύσκολο ρόλο του «μαέστρου»!

Το rocking.gr επικοινώνησε με τον Smolski, ο οποίος μας μίλησε για το cd, ενώ η κουβέντα επεκτάθηκε και στους Rage, καθώς και σε πράγματα που έχουν να κάνουν με την προσωπική του καριέρα.

Victor καλησπέρα. Που σε βρίσκουμε;
Μόλις χθες (η συνέντευξη έγινε μέσα Μαΐου) γύρισα από ένα σύντομο guitar workshop tour που έγινε στη Ρωσία και στη Γερμανία. Πήγε πολύ καλά, καθώς ήταν ευκαιρία να συναντήσω πολύ κόσμο και να περάσω αρκετή ώρα μαζί του. Στα workshop υπάρχει άνεση χρόνου για υπογραφή δίσκων, αυτογράφων και συζητήσεις για τη μουσική, κάτι που δεν μπορεί να γίνει εύκολα όταν είμαστε σε περιοδεία. Μου αρέσει να το κάνω αυτό, και εάν υπάρξει κάποια πρόταση από την Ελλάδα θα έρθω ευχαρίστως.

Ας πάμε λίγο στο "Into The Light". Πως έγινε η προσέγγιση για τη δημιουργία του cd;
Η εν λόγω διαδικασία ξεκίνησε πριν από ένα περίπου χρόνο. Ήμουν σε περιοδεία με τους Rage όταν ήρθαν και με βρήκαν οι υπεύθυνοι της εταιρείας και μου εξέφρασαν τις σκέψεις τους για τη δημιουργία του επετειακού αυτού cd. Από την μία κολακεύτηκα που σκέφτηκαν εμένα για αυτήν τη δουλεία, από την άλλη όμως είχα μερικούς ενδοιασμούς σχετικά με το εάν θα είχα διαθέσιμο χρόνο για κάτι τέτοιο. Ευτυχώς εκείνη τη χρονική στιγμή τελειώναμε την περιοδεία με τους Rage και το νέο cd μας θα πήγαινε για αργότερα, οπότε υπήρχε ο χρόνος. Τελικά η όλη διαδικασία κράτησε από το Σεπτέμβριο του 2006 έως το Φεβρουάριο του 2007.

Πως ήταν η διαδικασία εγγραφής των τραγουδιών;
Όταν τελικά οριστικοποιήθηκε ότι θα αναλάμβανα το cd, άρχισα να επικοινωνώ με τους πιθανούς τραγουδιστές που είχα σκεφτεί για το project. Δεν ήξερα αν ο καθένας από αυτούς θα ήταν διαθέσιμος, καθώς μπορεί να είχαν υποχρεώσεις με τα group τους. Αφού πήρα τη θετική απάντηση από όλους, άρχισα να σκέφτομαι τα τραγούδια. Αυτό που ήθελα εξαρχής να κάνω, ήταν το να είναι τα τραγούδια κοντά στο ύφος του κάθε τραγουδιστή. Έτσι για παράδειγμα, το “Bloodsucker”, το οποίο το τραγουδάει ο Schmier (Destruction), προσπάθησα να το φέρω στο ύφος των Destruction και όχι σε κάτι που δε θα ήταν συνηθισμένος να τραγουδάει. Στην ίδια φιλοσοφία κινήθηκαν και τα υπόλοιπα κομμάτια. Όλες οι κιθάρες, το μπάσο και οι ενορχηστρώσεις έχουν γραφτεί από εμένα, ενώ drums παίζει ο Andre Hilgers. Στο σημείο αυτό είχαμε μια ευτυχή συγκυρία για τους Rage, καθώς τότε ήταν που ο Mike Terrana, για μουσικούς και προσωπικούς λόγους, είχε μόλις αποχωρήσει από το group. Στο studio διαπίστωσα ότι ο Hilgers είναι ένας πολύ καλός drummer, όποτε επακόλουθο ήταν να του κάνουμε πρόταση για τους Rage, την οποία αποδέχτηκε! Για τους στίχους, οι οποίοι κινούνται σε κοινωνικοπολιτικά θέματα, είχα τη βοήθεια του Peavy Wagner.

Δε θα είχε περισσότερο ενδιαφέρον αν δοκίμαζες τραγούδια διαφορετικά από το ύφος των τραγουδιστών;
Σαν ιδέα, τώρα που τα συζητάμε, θα ήταν πολύ ωραίο πραγματικά. Σαν πείραμα θα ήθελα να δω το πώς θα ήταν να τραγούδαγε, για παράδειγμα, ο Derris κάτι στο στυλ των Destruction. Όμως αυτό θα έπαιρνε το διπλάσιο και παραπάνω χρόνο για να πραγματοποιηθεί, καθώς οι τραγουδιστές συνήθως έρχονταν στο VPS studio για 1-2 ημέρες το πολύ και έφευγαν. Θα ήθελα να είχα γράψει και ένα κομμάτι στο οποίο θα συμμετείχαν όλοι οι τραγουδιστές αλλά αυτό ήταν αδύνατο.

Είχαμε καμία «περίεργη» συνάντηση στο studio, όπως π.χ. να βρεθούν η Tarja Turunen με τον καλό της «φίλο» Marco Hietala;
Δεν ξέρω εάν έγινε σκόπιμα (σε αυτό το σημείο γέλασε αρκετά), αλλά ήρθαν σε διαφορετικές χρονικά στιγμές, οπότε δεν είχαμε αυτή τη συνάντηση. Πάντως μου φαίνεται δύσκολο να φανταστώ τους Nightwish δίχως την Tarja. Τόσα χρόνια η φωνή της τους έδινε κάτι το ιδιαίτερο.

Στο σημείο αυτό προσπαθήσαμε να βγάλουμε το αποκλειστικό του ονόματος της καινούργιας τραγουδίστριας των Nightwish, αλλά ο Victor φαινόταν πραγματικά ότι δεν ήξερε ποια ήταν.

Πως είναι να δουλεύεις με όλους αυτούς τους τραγουδιστές;
Με τους περισσότερους από αυτούς γνωριζόμαστε πολλά χρόνια, έχουμε κάνει κοινές περιοδείες και έχουμε βρεθεί πολλές φορές στα ίδια studios / festivals. Μόνο με τον Tony Kakko (Sonata Arctica) και τον Mats Leven (ex-Therion) δεν είχαμε συναντηθεί ποτέ. Ειδικότερα στον Mats πάντως, μου έκανε τρομερή εντύπωση η φωνή του και πραγματικά χάρηκα που συνεργάστηκα μαζί του. Επίσης ήταν μεγάλη χαρά, μετά από πολλά χρόνια, να συνεργαστώ ξανά με τους Mind Odyssey, οι οποίοι ήταν η πρώτη μου μπάντα εκτός Ρωσίας.

Στη Ρωσία θα επανέλθουμε μετά. Για να γίνω λίγο κακός, ίδιας θεματολογίας επετειακό album έβγαλε πριν την Nuclear Blast η Roadrunner Records. Κάποιος θα πει ότι ακολουθήσατε την ιδέα τους.
Ναι, σε αυτό που λες έχεις κάποιο δίκιο. Μην ξεχνάς όμως ότι όταν θέλεις να κυκλοφορήσεις ένα επετειακό album δεν έχεις και πολλές επιλογές. Είτε θα βάλεις τα καλύτερα κομμάτια των group της εταιρείας σου, είτε θα κυκλοφορήσεις ένα cd με b-sides, διασκευές και live, είτε θα κάνεις αυτό που κάναμε κι εμείς. Προτιμήσαμε λοιπόν να κάνουμε αυτό που θα είχε περισσότερο ενδιαφέρον για εμάς αλλά και για τους οπαδούς. Επιπρόσθετα στο bonus cd βάλαμε 10 τραγούδια, με ένα καινούριο τραγούδι από τους Candlemass και με μερικές σπάνιες ηχογραφήσεις. Αλλά και πάλι, βασικός στόχος είναι να τονίσουμε το cd με τις συμμετοχές των τραγουδιστών.

Στο δεύτερο μισό του 2007 θα κυκλοφορήσει το δίδυμο αδελφάκι του “Into The Light”, το «ευχαριστώ» της εταιρίας προς όλους τους οπαδούς του Death / Black / Thrash / Hardcore, το “Out Of The Dark”. Θα είσαι και σε αυτό ο βασικός συνθέτης;
Θα το ήθελα, αλλά το Σεπτέμβριο ξεκινάμε το γράψιμο για το νέο album των Rage, το οποίο πρόκειται να κυκλοφορήσει κάποια στιγμή το Φεβρουάριο του 2007, αν δεν γίνει κάτι απρόοπτο. Για αυτό το λόγο δε θα μπορέσουμε να πάρουμε μέρος και στο εορταστικό φεστιβάλ της εταιρίας, το οποίο θα λάβει χώρα στις 27 Οκτώβρη, στο Schleyerhalle της Στουτγάρδης, με group όπως τους Blind Guardian, Dimmu Borgin, Subway To Sally και Kataklysm.

Μου δίνεις μια καλή πάσα για τους Rage. Ποια είναι τα σχέδια σας για το καλοκαίρι και πώς θα είναι το νέο σας cd;
Συναυλίες το καλοκαίρι θα γίνουν στην Ευρώπη και σε Βραζιλία και Αργεντινή. Από ό,τι έχω δει θα κάνουμε και μια στάση στην Ελλάδα για το Metal Healing Festival. Έχουμε καιρό να έρθουμε και πραγματικά χαιρόμαστε πάρα πολύ που θα σας επισκεφτούμε. Μαζί με την Lingua Mortis Orchestra θα παίξουμε και στο Wacken και, όπως είπα και παραπάνω, από Σεπτέμβριο θα ξεκινήσουμε για το νέο μας cd. Αυτή τη φορά θέλουμε η νέα μας δουλεία να κινείται σε “normal songs” για τους Rage, δίχως ορχήστρες. Θα είναι στο ύφος των πρώτων μας κυκλοφοριών.

Για να πάμε και λίγο στο παρελθόν. Διάβασα στο www.victorsmolski.de ότι στην ηλικία των 14 ετών είχες τεράστια επιτυχία στην πρώην Σοβιετική Ένωση. Μπορείς να μας πεις ορισμένα πράγματα για τις τότε δουλείες σου;
Ξεκίνησα στην ηλικία των 6 με πιάνο, cello και μετά ξεκίνησα κιθάρα. Προερχόμουν από μουσική οικογένεια, η οποία μου έδωσε τα ερεθίσματα να ξεκινήσω να ασχολούμαι με την μουσική. Έπαιξα σε μια rock μπάντα με το όνομα Pesniary, με την οποία πουλήσαμε περίπου 10 εκατομμύρια δίσκους (!!!) και κάναμε εκτεταμένες περιοδείες στη χώρα. Από εκεί και πέρα, συνέχισα τις μουσικές μου σπουδές, ώσπου το 1993 αποφάσισα να μείνω μόνιμα στην Γερμανία. Από εκεί και περά τα πράγματα είναι γνωστά, με τους Mind Odyssey, Rage καθώς και τα solo album μου.

Καθώς τελειώνει η ώρα που έχουμε, θα ήθελες να δώσεις μια τελευταία συμβουλή στους νέους κιθαρίστες;
Αυτό που λέω και στα workshops, είναι ότι αυτό που έχει σημασία είναι η δημιουργία ενός καλού riff. Τα καλύτερα κομμάτια έχουν μείνει στην ιστορία για το riff τους. Εάν έχεις ένα καλό riff, τα υπόλοιπα έρχονται πιο εύκολα για την μπάντα. Πάντα να προσπαθούν να αποκτήσουν το προσωπικό τους στυλ και να μην είναι μια απομίμηση άλλων κιθαρίστων.



Victor, ευχαριστούμε πάρα πολύ για το χρόνο που μας διέθεσες. Θα τα πούμε ξανά σύντομα.

  • SHARE
  • TWEET