No Clear Mind: «Λείπει το αισθητήριο που θα αναδείξει τους εξαιρετικούς»

Μιλήσαμε με τους No Clear Mind για τον νέο τους δίσκο, τη σκηνή στην Ελλάδα και πολλά άλλα

Από τον Θεοδόση Γενιτσαρίδη, 05/04/2017 @ 13:07

Mε αφορμή την εμφάνισή τους στο Six D.O.G.S τη Δευτέρα 10 Απριλίου, οι Νο Clear Mind, μας μιλούν για το νέο τους άλμπουμ "Makena", την ηχογράφησή του, τα αγαπημένα τους κομμάτια, την Κρήτη, τη Μάνη, τη ζωή τους και τη σκήνη στην Ελλάδα. 

Χαίρομαι πάρα πολύ που μιλάω μαζί σας. Μαζί με εσάς (Λευτέρη Βολάνη, Βασίλη Ντοκάκη) ποιοι άλλοι βοήθησαν στην δημιουργία του "Makena";

Κι εμείς χαιρόμαστε. O Δημήτρης Παγίδας, ο Κώστας Χαλιώτης, ο Δημήτρης Πατσαρός και ο Μπάμπης Θεοχάρης και ο ηχολήπτης-τεχνικός μας Βαγγέλης Μόσχος.

Θα έλεγες ότι έχετε σταθερή σύνθεση πλέον;

Η σύνθεση της μπάντας άλλαζε συχνά ως τώρα και πιθανότατα θα υπάρχει πάντα μια κινητικότητα μιας και είναι πλέον ένα χαρακτηριστικό του τρόπου λειτουργίας μας. Δεν υπάρχει καμία αυστηρή φόρμα λειτουργίας της μπάντας, πέρα από το να κουρδιζόμαστε όλοι σαν μουσικοί πάνω σε μία αισθητική και μουσικογραφία που έχουμε με τα χρόνια δημιουργήσει. Η τελευταία μορφή της μπάντας είναι και η μεγαλύτερη ως τώρα, με έξι μουσικούς επί σκηνής.

Τι ανταπόκριση έχει η τελευταία σας δουλειά; Θυμάμαι παλιότερα είχατε πιάσει πολύ ευρύ κοινό και είχατε πωλήσεις και αμέτρητα download.

Είναι πολύ καλή δεδομένης της ελάχιστης εξωτερικής υποστήριξης που είχαμε. Όλη η κυκλοφορία του δίσκου έγινε από εμάς και μέσα από αυτήν τη διαδικασία μαθαίνεις και απομυθοποιείς πολλά που έχουν να κάνουν με το πώς δουλεύει η μουσική βιομηχανία. Έχουμε στείλει δίσκους σε όλο τον κόσμο κυριολεκτικά και αυτό είναι από μόνο του πολύ ενθαρρυντικό. Πουλάμε τους δίσκους μας μέσω της πλατφόρμας του bandcamp και έχουμε άμεση επικοινωνία με τους ακροατές μας.

Πώς προέκυψε το όνομα Makena; Σημαίνει κάτι;

Μάκενα είναι η ονομασία του χώρου, του κτίσματος όπου ηχογραφήσαμε την περισσότερη μουσική του δίσκου, στην περιοχή της Μάνης. Είναι ένας χώρος που πολλά χρόνια πριν χρησιμοποιούταν για να φιλάνε τα αγροτικά μηχανήματα και τα ζώα στο χωριό, εξού μάλλον και το Μάκενα, πιθανότατα από το «Μηχανή».

Ο καθένας σας γράφει τα δικά του κομμάτια ή βγαίνουν με συνεργασία, jam-άρισμα και συμμετοχή όλων;

Σε μεγάλο βαθμό τα περισσότερα κομμάτια ξεκινάνε από ένα μέλος σαν μια ενδιαφέρουσα ιδέα (για εμάς!) και ύστερα περνούν από μια φάση όπου με jam και συλλογική δουλειά διευρύνονται σε ηχόχρωμα και καταλήγουν να γίνουν κομμάτια οπού κάποιος ακούει μια μπάντα να παίζει κάτι δικό της. Υπάρχουν βέβαια, όπως εύκολα διακρίνεται, κομμάτια που η αρχική ιδέα είναι απλώς το έναυσμα για ένα μεγάλο jam.

Γουστάρω απίστευτα το κομμάτι "In June", έχει κάποια ιστορία από πίσω του; Ποια είναι τα δικά σας αγαπημένα;

Το "In June" είναι και από τα πρώτα κομμάτια που συνθέσαμε για τον δίσκο και με κάποιον τρόπο είναι το εφαλτήριο για την αλλαγή που κάναμε στον ήχο μας στη Μάκενα. Εμπεριέχει μέσα του πολλά μουσικά χρώματα που με κάποιον τρόπο τα συναντάς σε όλο τον δίσκο. Οι στίχοι του είναι εμπνευσμένοι από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη και αποτυπώνουν μια κατάσταση που μας αγγίζει πολύ σαν άτομα. Αγαπημένο είναι και το "Big Thing" μιας και είναι το τελευταίο κομμάτι που γράφτηκε στη Μάκενα μέσα σε μισή μέρα από το μηδέν και υπήρχε μια πολύ άνετη ροή και αρκετή διασκέδαση κατά τη δημιουργία του. Feel-good κομμάτι όπως έλεγαν κάποτε. Κάθε ένας μας έχει δικές του αδυναμίες για διαφορετικούς λόγους. Το σίγουρο είναι ότι για πρώτη φορά περνάμε τόσο καλά παίζοντας ζωντανά δίσκο μας.

No Clear Mind

Παλιότερα δεν είχατε σχεδόν καθόλου στίχους. Τώρα ακούω λόγια σε πολλά κομμάτια σας. Πώς και το αποφασίσατε;

Ήταν μια συλλογική διάθεση να κατευθυνθούμε προς μια πιο κλασική μορφή τραγουδιών. Η χρήση της φωνής σε εμάς είναι απόρροια της ίδιας της μουσικής. Μπορεί να το έχει ανάγκη μπορεί και όχι. Στον δεύτερο δίσκο μας "Mets" η μουσική γραφή του ήταν ολοκληρωμένη και πυκνή χωρίς τη χρήση φωνής. H Μάκενα είναι μια άλλη Ιστορία.

Πώς θα περιέγραφες πλέον τον ήχο σας. Εγώ θα το έλεγα ψυχεδελική ονειρική pop.

Σχεδόν ταυτίζεται με το δικό μας... μήπως να κάνουμε παρέα Θεοδόση; (γέλια). Νομίζω πως καταλήξαμε σε κάτι όπως το "Hybrid Dream Pop" που είναι και λίγο αστείο.

Κάποια σημεία σας μου θύμισαν τους Mercury Rev. Υπάρχουν μέσα στις επιρροές σας; Μαζί με ποιους άλλους;

Πιθανότατα υπάρχουν, ναι. Δεν είναι εύκολο, όταν φτιάχνεις μουσική, να φωτίσεις την κάθε γωνιά των αναμνήσεων σου για να θυμηθείς αν πάτησες κάπου συγκεκριμένα για κάτι που βγήκε τελικά ως ηχόχρωμα. Oι Radiohead, οι Pink Floyd υπάρχουν σίγουρα και αρκετή Folk μουσική που όλοι ακούμε - ο καθένας με τα αγαπημένα του και πάρα πολλά άλλα.

Σας έχω δει να ταξιδεύετε και να παίζετε συχνά στην Τουρκία. Υπάρχει κάποια σύνδεση, δεσμός εκεί ή απλά σας αγαπάνε οι γείτονες;

Το τελευταίο είναι μάλλον και συμβαίνει σε έναν πολύ εντυπωσιακό βαθμό και με τρόπο συγκινητικό.

Στα Χανιά, όπου ξεκίνησαν όλα, κατεβαίνετε καθόλου; Πού ζείτε τώρα;

Κατεβαίνουμε με την πρώτη ευκαιρία. Τα Χανιά είναι ένα μαγικό μέρος και πολύ ιδιαίτερο. Τώρα ζούμε όλοι στην Αθήνα μετά από διάφορους σταθμούς σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Προτείνετε ένα μέρος, μια παραλία ή κάτι ενδιαφέρον να επισκεφτούμε στα Χανιά το καλοκαίρι. Κάτι που δεν το ξέρει ο πολύς κόσμος. Όχι το Σεϊτάν δηλαδή!

Ο Άγιος Παύλος Σφακίων είναι ένα φανταστικό μέρος, απομονωμένο και θέλει κόπο για να φτάσεις. Άλλα καλύτερα μην πούμε και άλλα...

Ποιο είναι το πιο ωραίο κρητικό φαγητό;

Τα καλτσούνια, η στάκα, και το τσιγαριαστό. Ελαφριά πολύ όμως! (γέλια)

Υπάρχει σκήνη στην Αθήνα; Και δεν μιλάω για punk, metal, pop ή οτιδήποτε άλλο. Το παίρνω γενικά, δηλαδή χώρους πρόβας και venue, αλλά και ανάλογη οργάνωση και εταιρείες που στηρίζουν εγχώριους καλλιτέχνες;

Υπάρχουν πολλά μέρη όπου μπορεί να ξεκινήσει κανείς ή κάποια ομάδα ανθρώπων να δημιουργήσει μουσική και σίγουρα υπάρχουν αρκετοί χώροι για να παίξει κανείς. Κάτι που λείπει είναι παραγωγοί, διοργανωτές κλπ. με ανεπτυγμένο μουσικό αισθητήριο να αναδείξουν τους καλλιτέχνες που βγάζουν πολύ ωραίες μουσικές πολλές φορές εξαιρετικής ιδιαιτερότητας και ενδιαφέροντος. Συνήθως παρατηρώ ότι η μουσική δραστηριότητα τέτοιων ατόμων περιορίζεται από ένα δωμάτιο μέχρι το soundcloud, γιατί δεν έχουν κάποιο μέσο να βρεθούν σε κάποια σκηνή που πιστεύω θα την εμπλούτιζαν και θα την αναζωογονούσαν και πολλοί θα εκτιμούσαν τη δουλειά τους. Υπάρχουν άνθρωποι και μερικές εταιρίες που βοηθάνε, λείπει όμως η σωστή οργάνωση για την ουσιαστική στήριξη των εγχώριων καλλιτεχνών. Αυτό είναι μία μεγάλη κουβέντα όμως.

Ένα σχόλιο για την κοινωνική και πολιτική κατάσταση στη χώρα. Βλέπετε πουθενά ελπίδα;

Η κατάσταση στη χώρα πολιτικά αποκτά έναν μόνιμο χαρακτήρα θεάτρου για τους πολιτικούς και απαξίωσης για τους πολίτες. Η κατάσταση αυτή με τη μιζέρια που αποπνέει και τη φυσική και ψυχική φθορά που φέρνει, αφήνει τουλάχιστον μια μικρή σκυτάλη αρχικά προσωπικών και ίσως κοινωνικών επιλογών και αλλαγών στους ανθρώπους. Τα προβλήματα γίνονται όλο και πιο κοινά για όλους και θα χρειαστούν κοινές λύσεις. Κατά τη γνώμη μου το επίπεδο επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων βελτιώνεται σιγά-σιγά για αυτόν ακριβώς τον λόγο. Είναι ίσως μια ελπιδοφόρα πρώτη εικόνα.

Πού και πότε θα σας ακούσουμε ζωντανά;

Στις 10 Απρίλη, Μεγάλη Δευτέρα θα εμφανιστούμε στο six d.o.g.s και τέλος του μήνα το Σάββατο στις 29 Απρίλη στην Πάτρα και στo Westside Festival. Είναι γενικά αρκετά δύσκολο να ταξιδέψεις και να παίξεις στην επαρχία τα τελευταία χρόνια και αυτό είναι πολύ λυπηρό για μία χώρα σαν την Ελλάδα. Σύντομα ίσως ανακοινώσουμε και άλλες δυο συναυλίες σε Βόλο και Θεσσαλονίκη εάν τα καταφέρουμε να βρούμε τρόπο να τις κάνουμε.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ.

Εμείς ευχαριστούμε.

Διαβάστε εδώ την κριτική του δίσκου "Makena" από τον Θεοδόση Γενιτσαρίδη.

  • SHARE
  • TWEET