Rammstein: "Paris"

Η Κατερίνα Μυτιληναίου βλέπει Rammstein στο σινεμά και μοιράζεται μαζί σας τις χωρίς πολλά spoiler σκέψεις της για το concert film του Jonas Akerlund

Από την Κατερίνα Μυτιληναίου, 27/03/2017 @ 13:28

Τον Μάρτη του 2012, ο Σουηδός σκηνοθέτης Jonas Akerlund κινηματογράφησε τις δύο βραδιές της "Made In Germany" περιοδείας των Rammstein στην Πόλη του Φωτός.

Οι δύο συναυλίες, που έλαβαν χώρα στο Palais Omnisports μπροστά από 17.000 θεατές, απέδωσαν πολλές ώρες φιλμ, αφού για την κινηματογράφησή τους έγινε χρήση τριάντα καμερών! Από πάνω προστέθηκαν και κάποιες ώρες πρόβας που συνέβαλαν κι αυτές με κάποια πλάνα. Οπότε πολύ λογικό από το πραγματικό setlist με τα 21 τραγούδια να έχουν συμπεριληφθεί στο φιλμ τα 16 και το όλο μοντάζ να έχει πάρει πάνω από έναν χρόνο για να ολοκληρωθεί.

Rammstein

Οι φωτιές και τα γνωστά πυροτεχνήματα κάνουν a priori πολυπόθητα τα μακρινά «πύρινα» πλάνα, που υπάρχουν σε απολαυστική αφθονία, εν τούτοις τα κοντινά είναι αυτήν τη φορά ίσως και τα πιο εντυπωσιακά, αφού ο διαβόητος για την λεπτομερή του ματιά Åkerlund έβαλε πάμπολλες φορές το μαγικό του χεράκι για να μπορέσουμε να δούμε στην οθόνη όσα δεν φαίνονται στα show των Γερμανών αλλά... «είναι εκεί»!

Μπροστά στα μάτια μας ο Till αλλάζει μορφές, το κιθαριστικό δίδυμο Kruspe και Landers γίνεται ένα σώμα, ο Doom Schneider βρίσκεται πάντα μέσα στον κόσμο αν και καθισμένος στον θρόνο του και ο Flake αποτυπώνεται όπως ακριβώς θες να τον βλέπεις, αεικίνητος και πάντα άτρωτος.

Και παρ' ότι καταφέρνει (ως είναι αναμενόμενο, αφού δουλεύει με μπάντες όπως οι Prodigy, οι Metallica και οι Rolling Stones) να αιχμαλωτίσει σαγηνευτικά τις στιγμές υψηλής ενέργειας της μπάντας στη σκηνή, μια-δυο επιλογές που κάνει αφαιρούν, ίσως, καίριους πόντους από τη συνολική εμπειρία.

Rammstein

Και εξηγούμαι:

Αρχικά, αφήνει εκτός μεγάλο μέρος από τους ήχους του κοινού, επιλογή που τελικά αποδυναμώνει και τη συμμετοχή του θεατή. Είτε επειδή οι αντιδράσεις του κοινού δεν ήταν όσο θερμές θα τις ήθελε (που όντως από τα πλάνα δεν φάνηκαν κάτι το ιδιαίτερο), είτε γιατί είχε ένα διαφορετικό όραμα περί της ατμόσφαιρας του φιλμ, όπως και να το σκέφτηκε ο έμπειρος πλέον σκηνοθέτης, δεν θεωρώ ότι αυτή η απόφαση του βγήκε σε καλό. Και κάπου εδώ οφείλω να αναφέρω και την επιλογή του να διατηρήσει τον ήχο της μπάντας «συναυλιακό» που τίμια μεν, δείχνει να έρχεται σε αντίθεση με το "mute" στον κόσμο, δε!

Επιπροσθέτως, αποτυγχάνει κατ' εμέ να αποδώσει πειστικά τα λυρικά μέρη, που αν και καλυμμένα από τόνους σιδερικών, συχνά επισκιαζόμενα από τα βεγγαλικά και τις λάμψεις, παραμένουν βασικά δομικά στοιχεία του μεγαλιθικού οικοδομήματος που είναι τελικά η μουσική των Rammstein (βλπ. "Ohne Dich"). .

Rammstein

Και ενώ ο Σουηδός έχει στο παρελθόν αποδείξει την αγάπη του προς την έντονη αντίθεση, στο "Paris" οι αντιθέσεις είναι από αμβλείες έως ανύπαρκτες. Τώρα αν προσφέρεται ως αντίθεση προς την steampunk λαμπαδηδρομία του intro και το "Mutter" με το πράσινο του βάλτου και της φρίκης για φόντο, ο ακραίος ρεαλισμός της sex scene του "Buck Dich", αυτό ούτε μου είναι προσωπικά ευανάγνωστο, ούτε και το θεωρώ καλλιτεχνικά επιτυχημένο, αν όντως επιδιώκεται.

Πέραν από τη μικρή «γκρίνια», που, κακά τα ψέματα, ίσως έχει μια ρίζα στην «προαιώνια» ζήλια κάθε fan που δεν παρακολουθεί ζωντανά τα φαντασμαγορικά τεκταινόμενα ενός live αλλά από μια οθόνη, ο Akerlund βγάζει εις πέρας με - ομολογουμένως αξιοζήλευτο για άλλους - ποσοστό επιτυχίας την πολύ δύσκολη αποστολή που είναι η φιλμογράφηση μιας ζωντανής περφόρμανς.

Κατακτά την ιδιαίτερη αισθητική των Γερμανών, μπορεί και την επικοινωνεί με τον monumental τρόπο που της αξίζει και μας αναγκάζει τελικά να ξεβιδώσουμε το αταίριαστα βολικό κάθισμα του κινηματογράφου...

Rammstein Jonas Akerlund

SETLIST

Sonne
Wollt Ihr Das Bett In Flammen Sehen?
Keine Lust
Asche Zu Asche
Feuer frei!
Mutter
Mein Teil
Du Riechst So Gut
Du Hast

B-Stage

Bück Dich
Mann Gegen Mann
Ohne Dich

Encore:

Mein Herz Brennt
Engel
Pussy

Encore 2:

Frühling In Paris

  • SHARE
  • TWEET