Sortilège

Apocalypso

Verycords (2023)
Από τον Σπύρο Κούκα, 01/02/2023
Το πρώτο άλμπουμ των θρυλικών Γάλλων εδώ και 37 χρόνια, τους επανασυστήνει στο απαιτητικό heavy metal κοινό του σήμερα
Πώς βαθμολογείτε το δίσκο;

Ενάμιση χρόνο πριν, η συζήτηση για την επαναδραστηριοποίηση των Sortilege ανέφερε τα όσα σπουδαιότερα έρχονταν έπειτα από τις τότε επανηχογραφήσεις (αλλά και τα δύο νέα τραγούδια που περιελάμβανε η συλλογή του 2021), έστω και με την υποσημείωση του γεγονότος του σχίσματος μεταξύ του Christian Augustin και των πρώην μουσικών συνοδοιπόρων του. Έτσι, οι Sortilege του Augustin, οι οποίοι - για την ώρα - είναι κι εκείνοι που δείχνουν ουσιαστικά ενεργοί εισέρχονται στη δημιουργική δισκογραφία με το "Apocalypso", το πρώτο άλμπουμ εδώ και 37 χρόνια που φέρει το λογότυπο του θρυλικού γαλλικού συγκροτήματος, κουβαλώντας το βάρος μιας μυθικής κληρονομιάς για τη heavy metal σκηνή της κραταιής κεντροευρωπαϊκής χώρας.

Προτού ειπωθεί το οτιδήποτε για το "Apocalypso", οφείλει να γίνει μια παραδοχή. Καλώς ή κακώς δεν βρισκόμαστε στο 1986, ούτε εμείς αλλά ούτε και τα μέλη της μπάντας, οπότε το να προσδοκά κανείς ένα άλμπουμ κοντά στην αισθητική του "Larmes De Héros" ή του "Métamorphose" είναι ουτοπικό, Ναι, το ύφος και οι προθέσεις παραμένουν σταθερές από τότε, υμνώντας τους Judas Priest και παραδίδοντας ένα καλοπαιγμένο και σε αρκετές στιγμές εμπνευσμένο heavy metal, αλλά η αισθητική, έτσι όπως αυτή ορίζεται από την αρκετά σύγχρονη παραγωγή του υλικού και τις ενορχηστρώσεις σε διάφορες συνθέσεις αυτού, κοιτάζει στο παρόν.

Για τον αειθαλή Christian Augustin τα είχαμε πει και προ τετραετίας και σε αυτήν του τη στουντιακή επιστροφή, δεν έχουν αλλάξει πολλά. Φυσικά, η ένταση και η έκταση των νεανικών του χρόνων δεν υφίσταται αυτούσια στις τωρινές του - αυστηρά γαλλόφωνες - ερμηνείες, αλλά το πάθος και το μέταλλο της φωνής του παραμένει αναλλοίωτο, παραθέτοντας μερικές ερμηνείες που εντυπωσιάζουν αν αναλογιστεί κανείς και τη σημερινή ηλικία του Γάλλου τραγουδιστή. Άλλωστε, η εν γένει παρουσία του είναι κι εκείνη που «νομιμοποιεί» την όποια συζήτηση αφορά τη σημερινή μπάντα που εκμεταλλεύεται το όνομα των Sortilege, με τον ίδιο να διαδραματίζει έτσι κι αλλιώς πρωταγωνιστικό ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα.

Πάντως, παρά τις εξαιρετικές προϋποθέσεις που προσφέρει το songwriting του δίσκου, αλλά και την ερμηνευτική επάρκεια του Augustin, θαρρώ πως η επιλογή μιας τόσο boost-αρισμένης και «σύγχρονης» παραγωγής και μίξης επηρεάζει μάλλον αρνητικά το υλικό. Προσδίδοντας του μια ‘00s heavy/power χροιά, πιθανολογώ σε μια προσπάθεια να ενισχυθεί περαιτέρω ο στακάτος, mid-tempo χαρακτήρας του, τελικά οδηγεί στην απώλεια προσωπικού στίγματος την κάθε σύνθεση, παρά ενεργεί υποστηρικτικά στην ανάδειξη των όποιων δυναμικών.

Κάτι που, βέβαια, καταφέρνουν οι guest συμμετέχοντες, καθώς τόσο οι Myrath (που προσδίδουν μια θελτική ανατολίτικη αύρα στο "Derrière Les Portes De Babylone"), όσο και οι Kevin Codfert (keyboard-ίστας των prog/power τιμητών Adagio) και Stephane Buriez (των Loudblast, Sinsaenum και παρουσιαστής της εκπομπής "Une Dose 2 Metal"), βάζουν το δικό τους λιθαράκι στην ποικιλομορφία του "Apocalypso". Ενός "Apocalypso" που αντέχει το βάρος των προσδοκιών και των συγκρίσεων με τα όσα σπουδαία καλείται να διαδεχθεί και επανασυστήνει τους Sortilege στο σημερινό, απαιτητικό heavy metal κοινό.

Bandcamp

  • SHARE
  • TWEET