Gavin Harrison & 05Ric

The Man Who Sold Himself

Kscope (2012)
Από τον Κώστα Σακκαλή, 09/02/2012
Πώς βαθμολογείτε το δίσκο;
Η σύμπραξη του Gavin Harrison με τον 05Ric φτάνει αισίως στο τρίτο άλμπουμ της, πάντα υπό την αιγίδα της Kscope που έχει πλέον διαμορφώσει μία απολύτως αναγνωρίσιμη ταυτότητα στον σύγχρονο progressive ήχο. Από τους δύο, ο Harisson είναι σαφώς ο πιο διάσημος, όντας η δύναμη πίσω από τα τύμπανα τόσο των Porcupine Tree όσο και των King Crimson. O 05Ric αποτελεί έναν πολυοργανίστα-τραγουδιστή που συμπληρώνει τον προαναφερθέντα σε όλα τα υπόλοιπα πεδία.

Εκεί δηλαδή που ο Harisson αναπτύσσει τους πολύπλοκους ρυθμούς του κινούμενος ανάμεσα σε ταζιστική πολυπλοκότητα, ροκ δύναμη και avant garde ποικιλία, ο 05Ric έρχεται αλλού να τον ενισχύσει με το εξίσου δυναμικό μπάσο του και αλλού να τον συμπληρώσει με τις μελωδίες της φωνής, της κιθάρας ή των πλήκτρων. «Μελωδίες» με έμφαση στον πληθυντικό και λιγότερο στην έννοια της λέξης, καθώς σπανίως όλα τα όργανα κινούνται στην ίδια κατεύθυνση με αποτέλεσμα να προκύπτει ένα δύσκολο στο άκουσμα σύνολο.

Οι δύο καλλιτέχνες δείχνουν να εξερευνούν τα όρια της δυσαρμονίας, της τονικότητας και των δυναμικών θυμίζοντας στα πιο εύηχά τους τούς King Crimson. Θα λέγαμε μάλιστα ότι ειδικά το παίξιμο του Harisson στο δίσκο αυτό δείχνει να παίρνει μία ρεβάνς για την (κατόπιν οδηγίας) πολύ υποτονική απόδοσή του στο King Crimson ProjeKct, "A Scarcity Of Miracles". Εννοείται ότι είναι πολλές οι στιγμές που μπορούμε να θαυμάσουμε είτε την ευελιξία των φωνητικών χορδών του 05Ric είτε την τεχνική του κατάρτιση στο μπάσο είτε ακόμα και κάποια σποραδικά ευφάνταστα licks στην κιθάρα. Για τον δε Gavin τι να πρωτοπεί κανείς για την δεξιότητητά του στα τύμπανα; Μέχρι εδώ καλά, αλλά...

Αλλά το όλο αποτέλεσμα είναι εξαιρετικά εσωστρεφές και αποδεικνύεται άσκηση επί χάρτου περισσότερο από ελκυστικό άκουσμα. Φυσικά τα πιο δεκτικά αυτιά θα μπορέσουν να βρουν στιγμές που θα τους εντυπωσιάσουν και θα αναγνωρίσουν το πειραματικό του πνεύμα. Όμως ως δημιούργημα παραμένει ψυχρό και κρατάει σε απόσταση τον ακροατή χωρίς τελικά να καταφέρνει κάποια πολυπόθητη συναισθηματική επίδραση.
  • SHARE
  • TWEET