Οι In Flames μιλάνε για το νέο τους δίσκο και την αποχώρηση του Jesper Strοmblad

01/06/2011 @ 10:34
Μίνι συνέντευξη έδωσαν οι In Flames με αφορμή την επικείμενη κυκλοφορία του "Sounds Of A Playground Fading", κριτική του οποίου μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Διαβάστε τι έχουν να πουν για το νέο δίσκο τους και την αποχώρηση του Jesper Strömblad, κατά κύριο λόγο, οι Anders Friden και Björn Gelotte.



Το Φεβρουάριο του 2011 ο κιθαρίστας Jesper Strömblad έφυγε από τους In Flames για προσωπικούς λόγους. Λαμβάνοντας υπόψη ότι ήταν ένας από τους βασικούς συνθέτες της μπάντας, πώς σας επηρέασε η αποχώρησή του συνθετικά στη δημιουργία του "Sounds Of A Playground Fading";

Björn Gelotte: Αφού έφυγε ο Jesper έκατσα και είδα αν έχει μείνει ακόμα καθόλου «χυμός». Ήταν πραγματικά περίεργο, γιατί εγώ και o Jesper γράφαμε όλη τη μουσική τα τελευταία 15 χρόνια. Ήταν παράξενο να μην είναι κοντά μας. Ξαφνικά όλο το βάρος έπεσε σε μένα. Αυτή ήταν βασικά και η μόνη πίεση που ένιωσα. Τη μέρα που ο Jesper έφυγε, έγραψα γύρω στα 15 riff. Τα περισσότερα δεν υπάρχουν στο δίσκο, αλλά ήθελα να δοκιμάσω να δω αν μπορούσα να το κάνω χωρίς αυτόν. Είμαι χαρούμενος πάντως που ακούγεται σαν In Flames, γιατί κάτι θα πήγαινε πολύ στραβά αν συνέβαινε το αντίθετο.
Anders Friden: Ο κόσμος πρέπει να ξέρει ότι δε χώρισαν οι δρόμοι μας με τον Jesper επειδή δεν τον συμπαθούμε ή λόγω μουσικών διαφορών. Είναι λυπηρό, αλλά συνεχίσαμε και γράφουμε όπως κάναμε πάντα. Πλέον μόνο εγώ και ο Björn έχουμε αναλάβει τη σύνθεση. Ήμουν πολύ σίγουρος για αυτό. Ο Björn ήταν πιο επιφυλακτικός. Βέβαια, στην αρχή, ήμουν και 'γω λίγο ανήσυχος, αλλά είπα: «Θα το κάνουμε, πάρ' το απόφαση και κάνε αυτό που ξέρεις». Ήξερα ότι ο Björn το είχε μέσα του και προσπάθησα να τον βοηθήσω. Μπήκαμε στο studio με πολλές ιδέες και όταν κάτσαμε και τις κάναμε τραγούδια δούλεψε πολύ καλά.

Σας προβλημάτισε καθόλου το πώς θα αντιδρούσαν τα υπόλοιπα μέλη στη νέα μουσική όταν τους την παρουσιάσατε;
B.G.: Όχι, καθόλου, γιατί λειτουργούμε πολύ με το διάλογο στη μπάντα. Φυσικά, όταν ξεκινάμε να μιλάμε για νέα μουσική, ο καθένας μας θέλει κάτι διαφορετικό, έτσι υπάρχει πολλή συζήτηση. Δεν είμαστε αντίθετοι, αλλά απέχουμε μουσικά αρκετά ο ένας από τον άλλο και αυτή νομίζω είναι η δύναμη των In Flames. Όσο περισσότερο ανοιγόμαστε μουσικά, τόσο περισσότερο πρέπει να περιοριζόμαστε και αυτό μας δίνει ένα σταθερό σημείο, όπου τα γούστα μας συγκλίνουν. Μας δίνει ένα πολύ μεγάλο γήπεδο για να παίξουμε.

Η σύνθεση και η ηχογράφηση του νέου δίσκου ήταν ως διαδικασία πιο δύσκολη ή πιο εύκολη από όσο περιμένατε για να τον κάνετε να ακούγεται σαν χαρακτηριστικός In Flames δίσκος;
Β.G.: Είχαμε τη δυνατότητα να κάνουμε τα πράγματα λίγο πιο διαφορετικά. Δουλέψαμε πιο πολύ στα φωνητικά αυτή τη φορά. Στο παρελθόν επικεντρωνόμασταν σε αυτά στην τελευταία βδομάδα των ηχογραφήσεων και ίσως να μη λάμβαναν την προσοχή που χρειαζόταν.
A.F.: Είχα αρκετούς στίχους έτοιμους, όπως έχω πάντα όταν πάμε στο studio, αλλά καθώς προχωρούσαμε ένιωθα ότι έπρεπε να προσεγγίσω τα πράγματα από διαφορετική οπτική, επειδή ήθελα να προσθέσω κάτι στα φωνητικά. Ξεκίνησα να γράφω τους στίχους από την αρχή και μετά αρχίσαμε να γράφουμε μελωδίες και κομμάτια. Είτε το πιστεύεις, είτε όχι, πολλά πράγματα σε αυτό το δίσκο ήταν αυθόρμητα. Προφανώς, σκεφτόμασταν τι κάναμε, αλλά υπάρχουν σημεία που ήταν καθαρά «της στιγμής». Είμαστε ακόμα η καλύτερη μπάντα στον κόσμο στο να γράφουμε In Flames κομμάτια. (γέλια) Ξύπνα μας στη μέση της νύχτας και σου γράφουμε ένα In Flames riff ενώ μισοκοιμόμαστε. Αλλά το να μπορούμε να στρέψουμε τη φόρμουλα και να πάμε τη μουσική σε νέα μέρη είναι αυτό που έκανε τη δημιουργία αυτού του δίσκου ενδιαφέρουσα για μένα.
B.G.: Ήταν πολύ ενδιαφέρον από την οπτική μου, επειδή μας πήρε πολύ περισσότερο καιρό να γράψουμε τα κομμάτια, γιατί έπρεπε να αλλάξω ορισμένα riff και να τα προσαρμόσω στους στίχους. Έπρεπε επίσης να προσαρμοστώ σε συγκεκριμένα πράγματα για τα οποία δε χρειαζόταν να νοιάζομαι στο παρελθόν. Έγραφα ξανά και ξανά τα riff μέχρι να αρέσουν σε όλους μας. Ήταν μια καλή δοκιμασία για μένα.

Εστιάζοντας τόσο πολύ στα φωνητικά, ξαφνιαστήκατε καθόλου με το τελικό αποτέλεσμα; Ένα κομμάτι όπως το "Ropes", για παράδειγμα, με τις μελωδίες και τις αρμονίες του είναι κάτι εντελώς διαφορετικό για τους In Flames.
A.F.: Φρίκαρα όταν το έκανα. (γέλια) Ο Daniel (Bergstrand) έκανε την παραγωγή των φωνητικών και στη μέση του κομματιού τον σταμάτησα και του είπα: «Κάνουμε ένα κομμάτι μόνο με καθαρά φωνητικά...». Ήταν καλό που προέκυψε αβίαστα και ήταν έκπληξη και για τους δυο μας. Έκανα μερικά κομμάτια στο "Come Clarity" με καθαρά φωνητικά, αλλά όχι να γέρνουν τόσο στην πιο heavy πλευρά μου, όπως κάνω στο "Ropes".

Τι επιρροή είχε ο αντικαταστάτης του Jesper, Niclas Engelin, στο νέο υλικό;
B.G.: Στο δίσκο καμία απολύτως. Μιλήσαμε για αυτό και του είπα ότι ήθελα πραγματικά να το κάνω όλο μόνος μου, για να αποδείξω στον εαυτό μου ότι μπορούσα. Και επίσης, δε νομίζω ότι ήμασταν έτοιμοι να δεχτούμε κάποιον άλλον να έρθει και να γράψει μουσική τόσο σύντομα. Ο Niclas το σεβάστηκε απόλυτα αυτό.

Τι κρύβεται πίσω από τον τίτλο;
A.F.: Έβλεπα τηλεόραση και άρχισα να σκέφτομαι ότι υπάρχουν λίγα μέρη στον κόσμο ανέγγιχτα από τον άνθρωπο. Ίσως υπάρχουν άνθρωποι που ζουν σε απομακρυσμένα μέρη και ζουν από την γη. Πιστεύουν ότι θα είναι πάντα έτσι. Στο δυτικό κόσμο, παίρνουμε από τη γη και συνεχίζουμε να εξαντλούμε τα αποθέματά της μέχρι που δε μπορούμε να πάρουμε άλλο. Έτσι, αν κάποια στιγμή λάβουμε ένα μήνυμα ότι μας απομένουν πέντε χρόνια ακόμα μέχρι να εξαφανιστούμε, θα αλλάξει τον τρόπο που σκεφτόμαστε; Ή θα ζήσουμε πιο έντονα και θα χαθούμε με θόρυβο, επειδή ο χρόνος μας τελειώνει; Δε νουθετώ... Δε θα 'πρεπε... αλλά μπορώ να δημιουργήσω αρκετές ερωτήσεις. Είναι ένα σκοτεινό θέμα, αλλά δεν είναι τόσο μακριά από την πραγματικότητα. Σε αυτό το δίσκο υπάρχουν πιο πολλές ερωτήσεις από απαντήσεις και αυτός είναι ο τρόπος επικοινωνίας μου. Ο κόσμος διαβάζει τους στίχους και τους συζητάμε όταν συναντιόμαστε. Βρίσκω αυτού του είδους τη συζήτηση πολύ ενδιαφέρουσα.

Οι In Flames διαρκώς κινούνται προς τα μπροστά, αλλά ακόμα και τώρα πολλοί οπαδοί σας συγκρίνουν το νέο σας υλικό με τα πρώτα death metal άλμπουμ σας όπως το "Lunar Strain", το "Jester Race" και το "Whoracle". Πώς νιώθετε να ανταγωνίζεστε το παρελθόν σας εν έτει 2011;
B.G.:  Αυτός είναι ο δέκατος δίσκος μας, αλλά δεν αλλάζει κάτι. Η ουσία των In Flames παραμένει η ίδια, ακόμα και αν ο τρόπος που γράφαμε τότε ήταν διαφορετικός. Είναι θέμα τοποθέτησης των riff και των μελωδιών και εκεί πιστεύω τα πράγματα έγιναν λίγο πιο δύσκολα. Προσπαθήσαμε να ξεκαθαρίσουμε το καλό υλικό σχετικά γρήγορα, έχοντας δυνατές μελωδίες και ίσως όχι μόνο στις κιθάρες. Εστιάσαμε στα φωνητικά περισσότερο και χτίσαμε τα κομμάτια γύρω από αυτά. Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα διαδικασία.
A.F.: Αν κοιτάξουμε το δίσκο και πάρουμε ένα riff και αφαιρέσουμε όλη την παραγωγή, το περάσουμε από τα μηχανήματα που είχαμε στο "Lunar Strain" και το πετάξουμε στη μέση του δίσκου, σου υπόσχομαι, δε θα καταλάβεις τη διαφορά. Είμαστε ακόμα οι ίδιοι. Δεν προσπαθήσαμε ποτέ να ξεφύγουμε από το παρελθόν μας. Στόχος μας ήταν πάντα να το φέρνουμε μαζί μας. Όπως είπα, μπορούμε να αλλάξουμε εντελώς τον ήχο μας, αλλά είμαστε ικανοί να κρατάμε τη μελωδία και την επιθετικότητα. Αν ακούς στοιχεία από το "Whoracle" ή το "Colony" ή από κάποιον άλλο δίσκο μας στον καινούριο, αυτό είναι υπέροχο.

Άλκης Κοροβέσης
  • SHARE
  • TWEET