Therion: «Παλιά το ελληνικό κοινό ήταν ο βασιλιάς των κοινών για κάθε μπάντα»

Λίγο πριν την εμφάνισή τους στη χώρα μας, μιλήσαμε με τον Christofer Johnsson για τη μουσική, την καθημερινότητα και πολλά άλλα ενδιαφέροντα

Από τον Νικόλα Ρώσση, 06/01/2023 @ 14:23

 Αξιοποιώντας την ευκαιρία να μοστράρω τα σουηδικά μου, ξεκίνησα αυτήν τη συνέντευξη στη μητρική γλώσσα του CEO των Therion και παρά την προφορά διανοητικά ανάπηρου πιγκουίνου που διαθέτω, μάλλον κατάφερα να ξεκλειδώσω τον συμπαθέστατο, αλλά πάντα λακωνικό, Christopher.  

Ίσως στην προηγούμενη ζωή του να ήταν λογιστής, καθώς οι αναλύσεις του είναι διεξοδικές και ίσως να μην πιάνω τους συλλογισμούς του πολλές φορές, αλλά αυτή η συνέντευξη διεισδύει στα άδυτα της στυγνής καθημερινότητας ενός μεταλλά που θέλει να ζει από την μουσική του. Ίσως να αξίζει να την διαβάσετε αν σκοπεύετε να κάνετε μπάντα τις επόμενες μέρες ή ακόμα καλύτερα να πάτε στο live των Therion, στις 15/1 στην Αθήνα.

Therion

Γεια σου Chris καλά Χριστούγεννα και καλή χρονιά. Εδώ Νικόλας, δεν ξέρω αν με θυμάσαι, έχει περάσει λίγος καιρός. Την τελευταία φορά μιλήσαμε δυο ώρες περί πολιτικής και οικονομικών και ότι άλλο μας ήρθε στο κεφάλι. Είναι πολύ κρίμα αλλά θα χάσω την συναυλία στην Ελλάδα, καθώς εγώ θα βρίσκομαι στα μέρη σου, όταν θα είσαι κάτω.

Μα τι περίεργο ναι. Δεν υπάρχει περίπτωση να κατέβεις μέχρι την Αθήνα;

Στα πρώτα μας βήματα η Ελλάδα ήταν το πιο τρελό και έξαλλο μέρος να παίξεις. Τότε το ελληνικό κοινό ήταν ο βασιλιάς των κοινών για κάθε μπάντα

Δύσκολα τα πράγματα για όλους Chris. Επιστρέφετε λοιπόν στην Ελλάδα μετά την τελευταία σας πολύ εντυπωσιακή συναυλία. Πραγματικά ξεπερνάτε τους εαυτούς σας κάθε φορά. Θυμάμαι την πρώτη φορά που σας είδα στο Ρόδον στα τέλη του ‘90. Θυμάσαι τίποτα αλήθεια από αυτές τις συναυλίες;

Ήταν πάντα μεγάλη ευχαρίστηση να παίζουμε Ελλάδα. Τότε στα πρώτα μας βήματα η Ελλάδα ήταν το πιο τρελό και έξαλλο μέρος να παίξεις. Με τον καιρό βέβαια το στερημένο από metal ανατολικό μπλοκ της Ευρώπης άνοιξε, αλλά και τα τουρ στην λατινική Αμερική μας έδειξαν ότι υπάρχει τελικά ανταγωνισμός για τους Έλληνες ως κοινό. Αλλά πραγματικά τότε το ελληνικό κοινό ήταν ο βασιλιάς των κοινών για κάθε μπάντα. Παρά τον σκληρό ανταγωνισμό από χώρες όπως η Πολωνία, η Ρουμανία, η Ρωσία, το Μεξικό -να τολμήσω να πω η Τουρκία;- η Ελλάδα παραμένει το highlight κάθε περιοδείας. Ειδικά η Αθήνα, δεν ξέρω. Αυτός είναι και ο λόγος που ενώ επικοινώνησα με τους promoter και ακύρωσα το περσινή περιοδεία, κράτησα μόνο τρεις συναυλίες σε όλη την Ευρώπη για αυτό το δίσκο και για να απορροφήσω λίγο από το ελληνικό metal πνεύμα, καθώς μία από αυτές τις τρεις θα είναι στην Ελλάδα.

Το να εμπνέει τον κόσμο είναι το μεγαλύτερο βραβείο που μπορεί να λάβει ένας καλλιτέχνης

Μετά από την πρώτη φορά που σας είδα, πραγματικά ήθελα και εγώ να κάνω μια μπάντα με συμφωνικά στοιχεία, πράγμα που έκανα μάλιστα. Όμως από εκείνες τις παλιές μέρες τα show σας γίνονται όλο και καλύτερα και μεγαλύτερα. Η ερώτηση μου είναι η εξής: Τι έχεις να μας δείξεις τώρα;

Το να εμπνέει τον κόσμο είναι το μεγαλύτερο βραβείο που μπορεί να λάβει ένας καλλιτέχνης. Αλλά, δεν είμαι σίγουρος ότι τα show μας γίνονται μεγαλύτερα. Αντιθέτως, θα έλεγα ότι έχουμε μαζευτεί την τελευταία δεκαετία. Δεν δίνω τόση βάση πια στα συμπράγκαλα και στην διακόσμηση στην σκηνή και θεωρώ ότι έχουμε επιστρέψει στον πιο κλασικό rock n roll τρόπο. Πάντα όμως προσπαθώ να είμαστε καλύτεροι μουσικά και στην απόδοση μας. Τα παλιά χρόνια έπινα πριν τις συναυλίες, αλλά τώρα δεν πίνουμε γουλιά και δεν παρτάρουμε μετά το show κάθε νύχτα. Το 2007 ήταν η χρονιά που ήπια λίγο σε περιοδεία, αλλά από το 2010 και μετά είμαι τελείως καθαρός. Δεν πίνω καν τις μέρες που δεν παίζουμε. Επίσης, ποτέ δεν έκανα προθέρμανση πριν μια συναυλία. Για μένα ήταν σαν το ποδήλατο, απλά έπιανα την κιθάρα και ανέβαινα στην σκηνή.

Είναι πραγματικό τιμή και προνόμιο να έρχεται ο κόσμος ξανά και ξανά να μας δει μετά από τόσα χρόνια, οπότε γιατί να παίξουμε στο 90% μας όταν μπορώ να δώσω το 100%; Δεν πρέπει να πιέζεις τον εαυτό σου να γίνει καλύτερος κάθε φορά; Δεν γινόμαστε και πιο νέοι. Είμαι ήδη 50. Αργά η γρήγορα θα έρθουν εμπόδια και ένας υγιής τρόπος ζωής και λίγο εξάσκηση είναι απαραίτητα για να μην γίνουμε άχρηστοι. Οπότε καλύτερα νωρίς και να μένω στην κορυφή των δυνατοτήτων μου και να μπορώ να δίνω την καλύτερη δυνατή ερμηνεία στο κοινό.

Ο κόσμος δεν είναι σίγουρος αν θα υπάρχει η δυνατότητα να χαλάει λεφτά σε πολυτέλειες όπως οι συναυλίες

Υπάρχουν πλέον πολλοί καλλιτέχνες αυτές τις μέρες, οι οποίο δικαιολογημένα κλαίγονται για το πως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση στην "μετα-κόβιντ" περιοδο. Οι συναυλίες είναι ακριβές να οργανωθούν, τα μαγαζιά χρεώνουν μεγαλύτερες προμήθειες στο merch, αλλά και πολλοί χώροι έκλεισαν. Εσύ πως έχεις επηρεαστεί; Είναι βιώσιμο για εσένα ως καλλιτέχνης να διατηρήσεις τα standard σου στο live αλλά και στον τρόπο ζωής σου;

Στην Ευρώπη η φάση τώρα είναι σκέτη καταστροφή. Οι roadies είναι δυσεύρετοι και κοστίζουν 50% παραπάνω και για να βρεις λεωφορεία πρέπει να τα κλείσεις τουλάχιστον 6 μήνες πριν. Φαντάσου για το περσινό τουρ που ακύρωσα μου ζητήσαν 63.000 ευρώ για ένα μήνα μόνο. Κάναμε όσες θυσίες μπορούσαμε δεδομένου των συνθηκών και είπαμε και να μοιραστούμε το tour bus με τα άλλα δύο support συγκροτήματα. Αλλά μετά ήρθαν άλλα προβλήματα και μας έλεγαν διάφορα venues ότι δεν βγάζουν ούτε τα έξοδα για το ρεύμα τους, μετά η Γερμανία πήγε να κάνει πάλι τις μάσκες υποχρεωτικές και όλα έγιναν πολύ αβέβαια.

Στο τέλος ακυρώσαμε τα πάντα γιατί είχαμε και πολλά προβλήματα με το νέο booking agency που συνεργαστήκαμε και αναγκάστηκα να τους απολύσω όλους και συνεπώς όλη η περιοδεία χάθηκε. Νομίζω ότι ήταν το σωστό πράγμα να κάνω και πολλές μπάντες ακυρώνουν τις περιοδείες λόγω αυτής της κατάστασης.

Στην τελική είναι και το κοινό, το οποίο πια δεν ξέρει αν θα έχει χρήματα να ζεστάνει τα σπίτια του αυτό το χειμώνα και ο κόσμος δεν είναι σίγουρος αν θα υπάρχει η δυνατότητα να χαλάει λεφτά σε πολυτέλειες όπως οι συναυλίες.

Ευτυχώς για μένα δεν χρειάζεται να παίζω live για να ζω. Είμαι οικονομικά ανεξάρτητος, καθώς μου ανήκει όλος ο κατάλογος των Therion. Τα δικαιώματα γύρισαν σε μένα από την Nuclear Blast όταν έληξε το παλιό συμβόλαιο και εξαγόρασα όλα τα παλιά μέλη και έχω και ένα εισόδημα και από το streaming. Επίσης έκανα σοφές επενδύσεις ανά τα χρόνια και έχω δικό μου σπίτι χωρίς χρέη και μου ανήκουν και άλλα ακίνητα, τα οποία μπορώ να τα νοικιάζω. Επομένως το να παίζω ζωντανά για μένα είναι απλά για την διασκέδαση και για τα έξτρα χρήματα, αλλά για τα άλλα μέλη της μπάντας είναι άλλη φάση και τα χρήματα για αυτούς είναι πολύ σημαντικά και υπέφεραν πραγματικά από την ακύρωση της περιοδείας. Πραγματικά είναι κρίμα.

Therion

Πάντα έβλεπα τους Therion ως μια συνεχώς εξελισσόμενη οντότητα. Πως βλέπεις εσύ την τροχιά της μπάντας από τις ταπεινές death metal μέρες προς το συμφωνικό θηρίο (σ.σ. είδατε τι έκανα εδώ;) που έγιναν;

Πάντα είχαμε την ίδια φιλοδοξία, να κάνουμε μουσική και να μην φοβόμαστε να παίξουμε πράγματα που διαφέρουν από αυτό που έχουμε ήδη κάνει. Επειδή έχω ιδιαίτερο γούστο στην μουσική και πολύ πειραματικό, η μουσική μας έκανε μεγάλο ταξίδι όλα αυτά τα χρόνια. Είμαι περήφανος για ότι έχω κάνει και όλα τα άλμπουμ είναι το ίδιο σημαντικά βήματα στο μονοπάτι μας.

Γιατί γύρισες στο "Leviathan"; Γιατί έχουμε αυτό το sequel;

Είναι τριλογία και έτσι το είχα σχεδιάσει από την αρχή. Αποφασίσαμε μετά από όλα αυτά τα χρόνια να προσπαθήσουμε να δώσουμε στους fans αυτό που θέλουν και να γράψουμε hits. Είναι μια πρόκληση καθώς δεν έχουμε συνηθίσει να γράφουμε έτσι. Αλλά είχα καλή έμπνευση και έγραψα πάνω από 40 τραγούδια και έχουμε υλικό για 3 δίσκους.

Την τελευταία φορά που μιλήσαμε μου περιέγραψες μια οδυνηρή διαδικασία ηχογράφησης με 1 δισεκατομμύριο overdubs στις κιθάρες. Πειραματίστηκες καθόλου στο "Leviathan II";

Λόγω τους χάους με τον Covid και με τα αεροδρόμια κλειστά, εδώ στην Μάλτα που ζω αυτή την περίοδο, δεν υπήρχε περίπτωση να μπορέσει να έρθει κανένας να ηχογραφήσει. Έτσι τα κάναμε όλα εξ αποστάσεως. Αυτή την φορά έπαιξα πολύ με το re-amping, όπου ηχογραφείς την κιθάρα, αλλά χωρίζεις το σήμα πριν πάει στον ενισχυτή και ηχογραφείς ταυτόχρονα ένα καθαρό σήμα από τις κιθάρες. Στην συνέχεια αυτό το επανακατευθείνεις και μπορείς να διαλέξεις από διάφορους ενισχυτές μετά στην μίξη.

Πολλοί δίσκοι μας θεωρήθηκαν εμπορικές αποτυχίες όταν κυκλοφόρησαν, αλλά τελικά αναγνωριζόντουσαν με την πάροδο του χρόνου

Πώς είναι η ανταπόκριση του κόσμου προς το Leviathan II μέχρι στιγμής;

Το "Litany of the Fallen" φαίνεται να είναι το πιο δημοφιλές σε σχέση με τα όλα τα πιο δημοφιλή τραγούδια στο "Leviathan I", κρίνοντας από τις streaming υπηρεσίες όπου μπορώ να βλέπω καθημερινά ακριβή νούμερα. Γενικά το streaming αρχικά επηρεάζεται από το μάρκετινγκ μετά την κυκλοφορία του δίσκου. Το πιο ενδιαφέρον είναι το τι γίνεται 6-12 μήνες μετά την κυκλοφορία, όπου το streaming δεν επηρεάζεται από λίστες συντακτών, και αλγόριθμους και είναι απλά ο κόσμος που τσεκάρει το άλμπουμ. Τα γνήσια stream είναι μετά το πρώτο χρόνο και καθορίζουν την μακροχρόνια επιτυχία.

Όσον αφορά τις φυσικές κόπιες και τις πωλήσεις, όλα πάλι εξαρτώνται από το μάρκετινγκ στο αρχικό στάδιο. Αν πουλήσεις πολλά σύντομα, πηγαίνεις πιο ψηλά στα chart. Αλλά προφανώς δεν με ενδιαφέρουν τα charts, με ενδιαφέρουν οι πωλήσεις σε βάθος χρόνου.

Πολλοί δίσκοι μας θεωρήθηκαν εμπορικές αποτυχίες όταν κυκλοφόρησαν, και ιδίως το "Secret of the Runes" αλλά τελικά αναγνωριζόντουσαν με την πάροδο του χρόνου. Με τις πωλήσεις παίρνεις μια σχεδόν εξάμηνη ανάλυση με τρίμηνη καθυστέρηση κιόλας, επομένως αυτό σημαίνει ότι δεν θα έχω ιδέα πως είναι οι πωλήσεις του "Leviathan II" για το δεύτερο μισό του 2022 μέχρι το Μάρτιο του 2023. Στα chart πήγε χειρότερα από το "Leviathan I" αλλά φταίει που καθυστέρησε το βινύλιο πάνω από ένα μήνα και χώρισε τις πωλήσεις στα δύο, αφού το βινύλιο πουλάει αρκετά.

Therion

Όπως και εγώ προτιμώ να βλέπω ταινίες από το Netflix αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχουν και αυτοί που απλά προτιμούν να ακούν μουσική από streaming

Το να συνθέτεις και να κυκλοφορείς σύνθετα concept album αυτές τις μέρες όπου ο περισσότερος κόσμος έχει στραφεί στις υπηρεσίες streaming για να ακούσει μουσική πρέπει να είναι πολύ δύσκολο. Αυτός ο τρόπος ακρόασης πιστεύεις στερεί κάτι από την όλη εμπειρία; Ποιο format αρμόζει καλύτερα κατά την γνώμη σου ώστε κάποιος να εκτιμήσει και να λάβει την πλήρη εμπειρία της μουσικής των Therion;

Ως ένας παλιομοδίτης μεταλλάς θα σου πω ότι τίποτα δεν ξεπερνά το βινύλιο με το μεγάλο ωραίο του εξώφυλλο και το ζεστό ήχο του σε ένα αληθινό ηχοσύστημα με μεγάλα ηχεία. Αλλά οι καιροί αλλάζουν και όπως και εγώ προτιμώ να βλέπω ταινίες από το Netflix αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχουν και αυτοί που απλά προτιμούν να ακούν μουσική από streaming. Είναι βολικό. Και μάλιστα σήμερα μπορείς να έχεις και ποιότητα CD αν διαλέξεις το Tidal, το οποίο μάλιστα δίνει και την καλύτερη προμήθεια στους καλλιτέχνες ή το Apple Music ή οποιοδήποτε άλλη premium υπηρεσία με εξαίρεση το Spotify το οποίο έχει κολλήσει στην χαμηλή ποιότητα και πληρώνει τους καλλιτέχνες με την χαμηλότερη προμήθεια.

Αυτή η νέα τάση έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα για έναν καλλιτέχνη. Το βάρος πέφτει πλέον στα hits. Για πολλές μπάντες τα χιτακια δημιουργούν την πλειονότητα των streams, το οποίο είναι ΟΚ προφανώς αν καταφέρεις να γράψεις ένα μεγάλο hit, ώστε να πάρει η μπάλα και τα άλλα λιγότερο δημοφιλή τραγούδια σου.

Οι fans συνήθως αγαπούν όλοκληρο το album, αλλά το χιτάκι συνήθως τραβάει αυτούς που δεν είναι fans της μπάντας

Οι fans συνήθως αγαπούν όλοκληρο το album, αλλά το χιτάκι συνήθως τραβάει αυτούς που δεν είναι fans της μπάντας. Με ένα τρόπο αυτό είναι καλό γιατί πληρώνεσαι και για τα έξτρα streams. Αν όμως ο δίσκος σου είναι αδύναμος και τα περισσότερα streams έρχονται από ένα και μόνο καλό τραγούδι τότε χάνεις χρήματα συγκριτικά με το να πουλάς CD όπου ο κόσμος πρέπει να αγοράσει ολόκληρο το δίσκο για ένα καλό τραγούδι.

Είναι λίγο λυπηρό βασικά γιατί απλά αυτό κάνει τις μπάντες να σκέφτονται σε εμπορικούς όρους. Το ακούς αυτό ξεκάθαρα στην metal σκηνή σήμερα. Από την άλλη βέβαια αναγκάζει τις μπάντες να μην κυκλοφορούν κουράδες.

Ένα τραγούδι δεν χρειάζεται να είναι εμπορικό για είναι δημοφιλές

Επειδή έγραψες 10 νέα τραγούδια δεν σημαίνει ότι έχει ένα καλό άλμπουμ. Θα ήταν το καλύτερο αν αυτό οδηγήσει τις μπάντες να παίρνουν το χρόνο τους για να γράψουν μουσική και να σιγουρέψουν ότι θα έχουν μόνο καλά τραγούδια. Ένα τραγούδι δεν χρειάζεται να είναι εμπορικό για είναι δημοφιλές. Και δεν σημαίνει ότι είναι χαμηλότερης ποιότητας αν είναι εμπορικό. Λατρεύω την εμπορική μουσική των ABBA, των Beatles και των Queen. Το σημαντικό είναι να υπάρχει ποιότητα και αγάπη σε αυτό που κάνεις. Γίνεται να είσαι εμπορικός και να έχεις αυθεντικότητα και καλλιτεχνική ακεραιότητα, όπως οι Queen για παράδειγμα. Πραγματικά σιχαίνομαι όταν ένα καλλιτέχνης αναγκάζεται να γράψει εμπορικά τραγούδια για να επιβιώσει. Είναι λυπηρό.

Ο απόλυτος Therion δίσκος είναι η κάθε best of συλλογή του που φτιάχνει ο κάθε οπαδός για τον εαυτό του

Τι επιφυλάσσει το μέλλον λοιπόν για τους Therion; Είναι κάτι που θα ήθελες να κάνεις αλλά τα χρήματα ή οι συνθήκες δεν στο έχουν επιτρέψει; Πώς σου φαντάζει το απόλυτο Therion album;

Θα κάνουμε περιοδεία στην Λατινική Αμερική και θα ολοκληρώσουμε τις ηχογραφήσεις για το "Leviathan III", το οποίο θα κυκλοφορήσει στο τέλος του 2023. Μετά θα δούμε πως θα είναι οι συνθήκες για μια περιοδεία μέσα στο 2024. Αυτά είναι τα σχέδια προς το παρόν.

Ο απόλυτος Therion δίσκος είναι η κάθε best of συλλογή του που φτιάχνει ο κάθε οπαδός για τον εαυτό του. Οι fans συνήθως έχουν απίστευτα διαφορετικές απόψεις για τους δίσκους μας και τα τραγούδια μας, αλλά το μέγεθος της δισκογραφίας μας δίνει την ευκαιρία σε πολύ κόσμο να βρει αυτό που πραγματικά του αρέσει.

Therion

Στο τέλος της ημέρας είναι η ποιότητα της μουσικής που καθορίζει την επιτυχία

Παρόλο που πιστεύω ότι είσαι η κινητήριος δύναμη πίσω από την δημιουργική διαδικασία στην μπάντα, έχει νιώσει ποτέ εγκλωβισμένος ή περιορισμένος; Υπάρχει που θα ήθελες να εκφράσεις καλλιτεχνικά έξω από το πλαίσιο των Therion; Για παράδειγμα, ένιωσα ότι οι Luciferian Light Orchestra παρόλο που ήταν κάτι διαφορετικό, δεν ήταν στα αλήθεια μια δραστική απόκλιση από το μουσικό τοπίο των Therion, δεδομένης της περιόδου που έγραψες αυτό το άλμπουμ.

Θεωρητικά μπορώ να κάνω ότι θέλω με τους Therion. Μόνο στην αρχή-αρχή υπήρχαν κάποιες ιδέες, οι οποίες δεν άρεσαν στον Peter, τον αρχικό κιθαρίστα και έτσι δεν τις χρησιμοποίησα. Όταν έφυγε έβαλα αυτά τα riff στο "Symphony Masses".

Από εκείνο το σημείο και μετά έκανα ό,τι ήθελα. Τα τραγούδια που μπήκαν στους Luciferian Light Orchestra ήταν όλα απομεινάρια. Με εξαίρεση το "Church of Carmel". Αυτό το τραγούδι μου έδωσε βασικά την ιδέα να κάνω αυτό το project. Θα μπορούσα να το βάλω στους Therion, αλλά ένιωσα ότι θα είχε πιο πολλή πλάκα να κάνω κάτι άλλο και να βάλω και όλα τα περισσεύματα μέσα.

Η αλήθεια είναι είχα κάποιες σκέψεις να κάνω ένα εντελώς vintage δίσκο για τους Therion αλλά δεν μου φάνηκε σωστό τελικά. Μου άρεσε που έκανε το δίσκο ως Luciferian Light Orchestra γιατί δεν υπήρχαν προσδοκίες και ήταν πρόκληση να δω αν μπορώ να χτίσω την δημοτικότητα μια καλλιτεχνικής οντότητας εκ του μηδενός.

Ο κόσμος νομίζει ότι σου έρχονται εύκολα πολλά πράγματα αν είσαι σε μια διάσημη μπάντα, αλλά αυτό δεν ισχύει. Έχεις όμως δυο πλεονεκτήματα. Έχεις ήδη μεγάλο δίκτυο με επαφές και έχεις έτοιμα τα αυτιά των οπαδών σου. Ο κόσμος θα τσεκάρει να δει τι είναι. Δεν υπάρχει εγγύηση επιτυχίας, αλλά ο κόσμος θα ακούσει αυτό που του αρέσει ανεξάρτητα ποιος το έχει κάνει.

Υπάρχουν όμως και μειονεκτήματα. Πολύς κόσμος θα σε απορρίψει γιατί το θεωρεί αρπαχτή, επειδή αρμέγεις από την δημοτικότητα της κανονικής σου μπάντας. Αφού άλλωστε θα πουλήσεις μερικές κόπιες στους die hard οπαδούς και θα τσιμπήσεις και μερικά streams. Προσωπικά είμαι πολύ σκεπτικός γιατί έχω αγοράσει πολλά σκατένια solo albums από καλλιτέχνες που μου αρέσουν στις βασικές μπάντες τους. Μπορεί να έχεις λοιπόν ούριο άνεμο στην αρχή, αλλά στο τέλος της ημέρας είναι η ποιότητα της μουσικής που καθορίζει την επιτυχία.

Το τέλος του 2022 είναι προ των πυλών (σ.σ.: η συνέντευξη έγινε λίγες ημέρες πριν τελειώσει το 2022), υπάρχουν κάποιες κυκλοφορίας που σου άρεσαν αυτή την χρονιά;

Το τελευταίο των Voivod και της Rosalie Cunningham.

 Αυτά είχα για σένα Christopher, υπάρχει κάτι που θα ήθελες να προσθέσεις;

Rock on.   

  • SHARE
  • TWEET