Συνέντευξη Warlord (Bill Tsamis)

«Το να αγγίζει η τέχνη σου τόσο έντονα τη ζωή ανθρώπων στα πέρατα του κόσμου αποτελεί μια μοναδικά ταπεινή εμπειρία»

Από τους Θοδωρή Ξουρίδα, Κώστα Πολύζο, 14/05/2014 @ 14:19
Το 2013 αποτέλεσε μια ανεπανάληπτη χρονιά για τους πολυπληθείς οπαδούς των Warlord στην χώρα μας, καθώς η πρώτη επίσκεψη του συγκροτήματος στην Ελλάδα για δύο συναυλίες στην Αθήνα και μία στη Θεσσαλονίκη, λίγες ημέρες μετά από την κυκλοφορία του νέου δίσκου "The Holy Empire", ήταν για τους περισσότερους όνειρο ζωής που επιτέλους εκπληρώθηκε. Ενόψει της επιστροφής των Warlord για τρεις ακόμη συναυλίες τον ερχόμενο Ιούλιο σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα, ο βασικός συνθέτης, στιχουργός και κιθαρίστας Bill Tsamis μίλησε για τα όσα συναρπαστικά συμβαίνουν στην οικογένεια των Warlord το τελευταίο διάστημα, αλλά και για τη σύνδεσή τους με το παρελθόν, στην δεύτερη εκ βαθέων «εξομολόγησή» του στο Rocking.gr.

Καταρχάς είναι χαρά μας να σε ξανά-φιλοξενούμε στο Rocking.gr! Ίσως Θυμάσαι πως είχες μιλήσει μαζί μας πριν σχεδόν δυόμιση χρόνια...
Χαίρομαι που ξαναβρισκόμαστε! Πάντα εκτιμούμε το ενδιαφέρον των Μέσων που παρακολουθούν την πορεία μας όλα αυτά τα χρόνια.

Το 2013 υπήρξε, με την κυκλοφορία του "The Holy Empire" και τα live σε Γερμανία και Ελλάδα, μια γεμάτη χρονιά για τους Warlord, κάτι το οποίο ισχύει και το 2014. Πρώτα από όλα, ο Νικόλας Λεπτός είναι πλέον, από τον προηγούμενο Σεπτέμβριο, ο καινούργιος σας τραγουδιστής. Πώς συνέβη αυτό;
Ο Νικόλας και εγώ επικοινωνούσαμε εδώ και κάποια χρόνια και μου είχε εκφράσει την εκτίμησή του για τους Warlord και τη μουσική μου και εγώ από τη μεριά μου πάντα αγαπούσα τη χροιά της φωνής του και παρακολουθούσα επισταμένα την καριέρα του. Πάντα πίστευα πως η φωνή του ήταν η κατάλληλη για την καινούργια μουσική που είχα αρχίσει να διαμορφώνω. Μάλιστα, ίσως και να είχα αρχίσει να συνθέτω έχοντας τη δική του φωνή στο μυαλό μου. Την προηγούμενη χρονιά υπήρξαν κάποια εμπόδια στον προγραμματισμό που δεν μας επέτρεψαν να αξιοποιήσουμε το ταλέντο του, αλλά φέτος είχαμε αρκετό χρόνο μεταξύ των προγραμματισμένων συναυλιών, οπότε η συνεργασία μας ήταν εφικτή και αποτελεί πλέον πραγματικότητα.

Υπάρχουν, επίσης, πολλές επανακυκλοφορίες, αλλά η πλειοψηφία των οπαδών περιμένουν με ανυπομονησία τον νέο δίσκο. Πότε θα πρέπει να περιμένουμε την κυκλοφορία του; Θα υπάρχουν σημαντικές διαφορές σε σχέση με το "The Holy Empire";
Το καινούργιο άλμπουμ διαμορφώνεται αργά, αλλά σταθερά. Δυστυχώς, υπήρξαν κάποια «εμπόδια» στην πορεία, εκ των οποίων κανένα δεν είχε να κάνει με τη μουσική, αλλά περισσότερο με την ίδια τη ζωή, και τα οποία μας καθυστέρησαν λίγο. Θα πρέπει να έχουμε κάτι έτοιμο για φέτος για τους οπαδούς, οι οποίοι περιμένουν υπομονετικά. Η μουσική, όπως έχω πει, θα είναι πιο τολμηρή από το "The Holy Empire", περισσότερο προς το «παραδοσιακό ύφος των Warlord», αλλά το μόνο σίγουρο είναι πως θα ακούγεται αδιαμφισβήτητα σαν Warlord. Κατά αυτή την έννοια, ο ακροατής θα πάρει την επικότητα των Warlord (σ.σ.: Warlord Epic) την οποία και περιμένει και την ίδια στιγμή (βοηθούμενος και από τη φωνή του Νίκου) θα ακούσει τραγούδια τα οποία, κατά το μεγαλύτερο μέρος τους, θα είναι κάπως πιο γρήγορα και βαρύτερα από αυτά του προηγούμενου άλμπουμ. Το "The Holy Empire" προσέγγισε τον heavy ήχο από μια αλλιώτικη σκοπιά. Ο καινούργιος δίσκος θα είναι διαφορετικός. Πάντα προσπαθώ να εξελίσσομαι κάνοντας πράγματα με διαφορετικό τρόπο. Οι οπαδοί μας δεν θα απογοητευτούν.

Θα περιέχει μόνο καινούργιο υλικό; Γνωρίζεις πως πολλοί οπαδοί ονειρεύονται μια καινούργια εκδοχή του "The Rainbow" από την εποχή των demo;
Το να χρησιμοποιείς παλιές συνθέσεις σε ένα καινούργιο άλμπουμ είναι δίκοπο μαχαίρι. Αν και πιστεύουμε πως κάποιο από το παλιότερο υλικό θα μπορούσε να ακουστεί ως καινούργιο, λόγω των πλεονεκτημάτων της νέας τεχνολογίας και της πρόσβασης σε νέες μορφές παραγωγής οι οποίες θα μπορούσαν να λειτουργήσουν προς όφελος των εν λόγω συνθέσεων. Τείνω να πιστέψω όμως, πως το να γράφεις καινούργιες συνθέσεις είναι πιο ενδιαφέρον. Άλλωστε, όπως είπα, πολλά riff υπήρξαν στο μυαλό μου αρκετά χρόνια πριν τελικά τα χρησιμοποιήσω. Με βάση αυτό, το νέο υλικό θα ακούγεται «γνώριμο» στον οπαδό. Για να επανέλθω στην ερώτησή σου, δεν είμαστε σίγουροι. Γνωρίζουμε πως οι οπαδοί θέλουν κάποια τραγούδια, τα οποία δεν κυκλοφόρησαν ποτέ, να επανηχογραφηθούν. Λαμβάνουμε τέτοια αιτήματα συνεχώς στο Warlord Battle Choir. Αν ο χρόνος (και ο χώρος) το επιτρέψουν, ίσως κάνουμε κάτι για αυτό. Πάντως με τα σημερινά δεδομένα δεν μπορώ να υποσχεθώ κάτι τέτοιο.

Έχετε κανονίσει κάποια show για τον Ιούλιο, συμπεριλαμβάνοντας και την Ελλάδα. Θα μπορούσαμε να περιμένουμε κάποιες εκπλήξεις αναφορικά με το setlist; Μάλλον το μοναδικό πράγμα που μας έλειψε την προηγούμενη εμφάνισή σας ήταν κάποια άλλα τραγούδια από το "Rising Of TheAshes" ή το "70.000 Sorrows".
Δεν θα σχολιάσω τίποτα σε αυτό που ρωτάς, παρά θα πω πως σίγουρα θα πρέπει να περιμένετε να ακούσετε τραγούδια τόσο από το "The Holy Empire", όσο και από το "Rising Out Of Τhe Ashes", τα οποία δεν παίξαμε πέρσι. Με τη φωνή του Νίκου, υπάρχει πλέον η δυνατότητα να αποδώσουμε συγκεκριμένες συνθέσεις, οι οποίες δεν ήταν κατάλληλες για το προηγούμενο live. Για να μην μακρηγορώ, να περιμένετε εκπλήξεις!

Είχαμε παραβρεθεί και στις δύο συναυλίες που δώσατε στην Αθήνα, τα οποία ήταν καταπληκτικά λαμβάνοντας υπόψη την φοβερή σας απόδοση και το συνεχές sing-along του κόσμου. Είχες πει πως θα κυκλοφορούσατε ένα DVD/Blu-ray από αυτές τις συναυλίες. Υπάρχει κάτι νεότερο σχετικά με αυτό;
Το DVD, δυστυχώς, καθυστέρησε για λόγους που ήταν πέρα του έλεγχου μας (αν και θα μπορούσαμε να είχαμε μεριμνήσει ανάλογα και να ήμασταν πιο προνοητικοί). Αυτό που συνέβη είναι πως επειδή αποφασίσαμε να συνεργαστούμε με μια από τις δύο καλύτερες εταιρείες παραγωγής μουσικών βιντεοσκοπήσεων, έπρεπε να υποστούμε καθυστερήσεις λόγω του φορτωμένου προγράμματός τους. Έχοντας, για παράδειγμα, μαζί μας κάποιον από την ομάδα ήχου της τριλογίας του "Lord Of The Rings" έχει μεν το πλεονέκτημα του φοβερού live ήχου που θέλουμε να πετύχουμε για τους οπαδούς μας, αλλά συναπάγεται και καθυστέρηση λόγω του ότι είναι περιζήτητος. Αυτό από μόνο του είναι λόγος καθυστέρησης. Πάντως, καταφέραμε τελικά να φτιάξουμε μια πολύ προσιτή έκδοση DVD, η οποία θα διατίθεται προς πώληση στις φετινές μας εμφανίσεις και θα ανταμείψει τους οπαδούς μας για την αναμονή. Οπότε τα νέα είναι καλά από αυτό το μέτωπο.

Θα πρέπει να ξέρεις πως υπήρχαν οπαδοί οι οποίοι πραγματικά έκλαιγαν κατά τη διάρκεια του "Deliver Us", αλλά και στα υπόλοιπα τραγούδια του εμβληματικού ντεμπούτου σας. Πώς νιώθεις γνωρίζοντας πως υπάρχει κόσμος που εκτιμά και αγαπά τόσο πού την μουσική σου;
Το ξέρω. Το είδα από τη σκηνή και μπορώ να σου πω πως είμαστε κάτι παραπάνω από ευγνώμονες για αυτή την εμπειρία. Είναι (και θα πρέπει να είναι για όλους τους καλλιτέχνες) μια μοναδικά ταπεινή εμπειρία να βλέπεις κόσμο που τον αγγίζουν τόσο πολύ οι δημιουργίες σου. Το να αγγίζει η τέχνη σου (ως μέσο της προσωπικής σου έκφρασης) τόσο έντονα τη ζωή ανθρώπων στα πέρατα του κόσμου. Είναι πάντα πολύ δύσκολο να κρατήσεις την αυτοκυριαρχία σου όταν έρχεσαι αντιμέτωπος με κάτι τέτοιο. Τι άλλο μπορούμε να πούμε πέρα από ένα πολύ μεγάλο «Ευχαριστώ» σε όλους οπαδούς των Warlord, παλιούς και νέους, τους οποίους έχει σημαδέψει τόσο πολύ η μουσική μας; Είναι αλήθεια πως προσπαθώ να γράψω μουσική και στίχους οι οποίοι θα έχουν παγκόσμια απήχηση. Το να προσπαθείς όμως να το κάνεις να δουλέψει έχει τεράστια διαφορά από το να το βλέπεις όντως να συμβαίνει και για μένα είναι μια μοναδική εμπειρία. Οπότε και πάλι σας ευχαριστούμε όλους  από τα βάθη της καρδιάς μας για αυτό. Οι οπαδοί των Warlord είναι απλά καταπληκτικοί.

Όταν διαλυθήκατε για πρώτη φορά το '85-'86, ίσως ήταν η «σωστή» κίνηση αν αναλογιστούμε τις συνθήκες. Όμως, επανήλθες στα μέσα των '90s και κατόπιν έκανες καινούργιο δίσκο με τους Warlord το 2002. Θα θέλαμε να μάθουμε γιατί αποσύρθηκες πάλι. Επίσης συμφωνείς με την άποψη πως το τελευταίο reunion ήταν μια απόφαση του τύπου «ή τώρα ή ποτέ»;
Το να βάλλουμε  τους εαυτούς μας σε μια αυτό-επιβαλλόμενη κατάσταση «εξορίας από τη μουσική», δεν ήταν δική μας απόφαση. Δυστυχώς, οι καταστάσεις της ζωής μας οδήγησαν εκεί.  Θέλαμε να κάνουμε και ένα δεύτερο δίσκο με τον Joacim Cans, αλλά στις αρχές του 2003 είχαμε μαζί με τη γυναίκα μου ένα πολύ άσχημο αυτοκινητιστικό ατύχημα το οποίο προκάλεσε ζημιά στην πλάτη μου, ενώ και ο γοφός της γυναίκας μου καταστράφηκε. Όλοι γνωρίζουν για τα προβλήματα υγείας της οικογένειάς μου. Δεν τα κρύβω. Επίσης, πέρασα μια πολύ δύσκολη φάση το 2011-2012 και παραλίγο να πεθάνω. Οπότε, όπως καταλαβαίνεις, ήταν πέραν των δυνάμεών μας. Κατά ένα τρόπο ήταν μια κατάσταση του τύπου «ή τώρα ή ποτέ» αναφορικά με την κυκλοφορία καινούργιας μουσικής.  Ωστόσο, καθώς το "The Holy Empire" έπαιρνε μορφή, η ανταπόκριση που παίρναμε από τους οπαδούς μας έδωσε δύναμη. Όταν ξεκινήσαμε να δουλεύουμε τον δίσκο προς το τέλος του 2011 δεν περιμέναμε πως θα περιοδεύαμε ξανά. Αλλά, κοίτα που βρισκόμαστε μετά από τρία χρόνια. Αυτό όλο το καταφέρανε οι οπαδοί, οι οποίοι μας δώσανε δύναμη, μας υποστήριξαν και ήταν περισσότεροι από όσο φανταζόμασταν. Όλο αυτό (αυτήν και τη προηγούμενη περιοδεία, τον προηγούμενο και τους επόμενους δίσκους), σε μεγάλο βαθμό το κατάφεραν οι οπαδοί μας.

Πιστεύεις πως ο Joacim Cansήταν η ιδανική φωνή για το "Rising Out Of The Ashes", λαμβάνοντας υπόψη το δυναμικό του στυλ; Το ξέρεις φαντάζομαι πως σε κάποιους από τους σκληροπυρηνικούς σας οπαδούς δεν άρεσε το γεγονός πως τραγούδησε στον δίσκο...
Ακόμη και σήμερα λατρεύω το ταλέντο και τη φωνή του Joacim. Ναι, πιστεύω ακράδαντα πως ήταν η ιδανική φωνή για το "Rising Out Of The Ashes" και ασφαλώς γνωρίζω πως δεν ήταν καθολική η αποδοχή του από τους οπαδούς, αν και θέλω να πιστεύω πως μετά από δώδεκα χρόνια ακόμη και αυτοί που είχαν ενστάσεις, θεωρούν πλέον το "Rising Out Of The Ashes" κλασικό. Θεωρώ πως γίνονταν μια εσφαλμένη συσχέτιση μεταξύ του ήχου των HammerFall και αυτού των Warlord, ενώ στην πραγματικότητα δεν υπήρχε καμία σχέση.  Υπό αυτή την έννοια, καταλαβαίνω γιατί κάποιοι είχαν δυσαρεστηθεί με την επιλογή μας τότε. Σχετικά με αυτή την λανθασμένη συσχέτιση, θεωρώ πως μεγάλο ρόλο έπαιξε και ο πιο επιθετικός ήχος του "Rising Out Of The Ashes" μιας και έλειπαν τα πλήκτρα, κάτι που θα διορθωθεί στην ήδη ανακοινωμένη επανακυκλοφορία του δίσκου. Στο μεταξύ, παράλληλα με την επανέκδοση του LP του "Rising Out Of The Ashes" που έχουμε προγραμματίσει με την Alone Records, θα έχουμε και μια περιορισμένη έκδοση σε CD, η οποία θα περιέχει ένα ακυκλοφόρητο τραγούδι με τον Joacim στα φωνητικά και αυτό είναι κάτι που το μαθαίνει κάποιος για πρώτη φορά. Σε αυτή την επανέκδοση έχω ενσωματώσει περισσότερη ενορχήστρωση διαμέσου εικονικών οργάνων και πλήκτρων, έτσι ώστε το "Rising Out Of The Ashes" να έρθει πιο κοντά στα αρχικά μου ένστικτα. Εκείνη την εποχή, το 2001, είχα πάντως την εντύπωση πως οι οπαδοί θέλανε να ακούσουν ένα πιο «κιθαριστικό» δίσκο. Αλλά ακόμα κι έτσι, υπάρχουν πάρα πολλές μελωδίες στο υπόβαθρο που κατά κάποιο τρόπο δουλεύουν ενορχηστρωτικά. Είμαι σίγουρος πως οι οπαδοί θα αντιληφθούν τη διαφορά.

Υπάρχει η σκέψη πως, κατά μια έννοια , οι Warlord υπήρξαν πάντα ένα power duo, αποτελούμενο από εσένα και τον Mark. Πόσο διαφορετικό είναι τώρα να δουλεύεις με ολόκληρη μπάντα;
Αυτό είναι πέρα για πέρα αληθινό. Ο Mark και εγώ συνηθίζαμε να αστειευόμαστε σχετικά λέγοντας πως αν κάποιος από τους δυο μας μπορούσε να τραγουδήσει δεν θα χρειαζόμασταν κανέναν άλλον. Η φωνή μου είναι καλή μόνο για να τραγουδήσει προσχέδια φωνητικών μελωδιών για όποιον τραγουδιστή θα υπήρχε με τους Warlord.  Όμως, εκτός από κάποιον τραγουδιστή που θα έμενε με το συγκρότημα σε πιο μόνιμη βάση, είχαμε μια πλήρη μπάντα. Είχαμε τον Dave Watry στο μπάσο και τον Diane Arens στα πλήκτρα. Αλλά ναι, ο Mark και εγώ υπήρξαμε πάντα οι πυλώνες των Warlord. Τώρα που έχουμε τον Philip Byone μαζί μας και μόνιμο τραγουδιστή τον Νικόλα Λεπτό, πιστεύω πως έχουμε γίνει καλύτεροι. Ωστόσο, ακόμη γράφω  τα πάντα, οπότε δουλεύουν πολύ καλά μαζί μου και σύμφωνα με τις οδηγίες μου. Όσο αναφορά τα live, έχουμε επίσης πολύ καλούς μουσικούς, τον Paolo Viani (guitars), τον Philip ή τον Gary Wehrkamp στο μπάσο, και τον  Άγγελο Βαφειάδη στα πλήκτρα. Είμαστε ευλογημένοι που δουλεύουμε με τόσο καλούς μουσικούς. Αλλά και πάλι, γράφω όλες τις συνθέσεις, τη μουσική και τις φωνητικές μελωδίες. Μου αρέσει να συνθέτω εξολοκλήρου μόνος μου, αν και οι όποιες προτάσεις είναι καλοδεχούμενες από τα υπόλοιπα μέλη, εφόσον αυτό θα βελτιώσει κάποιο τραγούδι. Πάντα έτσι λειτουργούσαμε. Ο Mark είναι ο τέλειος drummer και έχουμε πολύ καλή χημεία. Μπορεί να διαβάσει τέλεια τη μουσική μου και μπορεί να παρέχει τον δυνατό (ή κατάλληλο) ρυθμό στα τραγούδια. Οπότε, στην ουσία, όταν καταλήγω με μια σύνθεση, την στέλνω στο Mark για να αρχίσει να δουλεύει το κομμάτι των τυμπάνων και στη συνέχεια λέω στους υπόλοιπους τι θέλω. Στη συνέχεια, ηχογραφώ μια αρχική έκδοση της φωνητικής γραμμής για να ακολουθήσει ο  τραγουδιστής, όμως υπάρχει δυνατότητα παρέκκλισης από αυτή αν έτσι ακούγεται καλύτερα το τραγούδι. Επίσης γράφω και όλες τις φωνητικές μελωδίες ,αν και στον τελευταίο δίσκο οι Rick και Barb Anderson έδωσαν κάποιες επιπλέον ιδέες.

Το όνομα των Warlord παρέμεινε στην επικαιρότητα στην Ελλάδα, ακόμη και σε εποχές που δεν υπήρχε η παραμικρή ένδειξη πως υπήρχατε σαν μπάντα. Γιατί πιστεύεις πως οι Έλληνες οπαδοί είναι τόσο ταυτισμένοι με τη μουσική σου;
Πιστεύω πως αυτό συμβαίνει για διάφορους λόγους. Πρώτα από όλα είναι οι κλίμακες  που χρησιμοποιώ. Η «μινόρε» σχεδόν «βυζαντινή ατμόσφαιρα» είναι κάτι οικείο στους Έλληνες. Δεύτερον έχει να κάνει με την ανατροφή μου και φυσικά την Ελληνική μου καταγωγή. Τρίτο είναι η μελωδία. Είναι γνωστό γεγονός πως η ελληνική μουσική είναι πολύ μελωδική. Οπότε, όλα αυτά προκαλούν οικειότητα και ο Έλληνας οπαδός μπορεί εύκολα να ταυτιστεί με τη μουσική μας. Τέλος, οι στιχουργική θεματολογία, το επικό στοιχείο αν θες, είναι πολύ κοντά στην ελληνική ψυχή και τις χιλιετίες της ιστορίας της, οπότε μπορεί και αυτό  να βοηθάει σε αυτή την ταύτιση.

Πέρα από μια σκληροπυρηνική βάση οπαδών, πιστεύεις πως οι Warlord έχουν τη δυναμική να εισχωρήσουν σε μεγαλύτερο κοινό;
Αυτή είναι μια ενδιαφέρουσα ερώτηση. Οπαδοί και φίλοι με ρωτάνε συνεχώς το ίδιο. Όσον αφορά εμένα, το έχω πει και θα το ξαναπώ: γράφω μουσική πρώτα και κυρίως για εμένα. Μουσική και στίχους που έχουν να κάνουν με «μεγάλα υπαρξιακά» ζητήματα. Υπό αυτή την έννοια, ένας αριθμός ανθρώπων μπορεί να ταυτιστεί με τα ερωτήματα που απευθύνω προς τον εαυτό μου και τις απαντήσεις που ψάχνω. Συνειδητά, προσπαθώ να κάνω τη μουσική και τους στίχους μου «προσιτούς» και με «παγκόσμια απήχηση». Το αν θα πετύχω σε αυτό (και προφανώς αν όπως το θέτεις υπάρχει δυναμική τα εισχωρήσουμε σε μεγαλύτερο κοινό), μένει να το αποφασίσουν οι οπαδοί.

Τι έχεις να απαντήσεις σε όσους λένε πως έχεις επιστρέψει για τα χρήματα; Γνωρίζεις πως οι δηλώσεις σου για την μη εξάντληση των εισιτηρίων της συναυλίας στη Θεσσαλονίκη (και τους Kreator) προκάλεσαν αρνητικά σχόλια;
Για το περιστατικό με τους Kreator έχω τοποθετηθεί δημοσίως και δεν έχω πρόβλημα να επαναλάβω πως έκανα λάθος. Όλοι γνωρίζουν πως δεν ακολουθώ το μουσικό στυλ που παίζουν. Δεν ήξερα ποιοι ήταν οι Kreator, πέραν από μια ασαφή αναγνώριση του ονόματός τους. Ούτε τι σημαίνουν για το Ελληνικό κοινό. Ήταν μια ατυχής στιγμή σε μια πραγματικά δύσκολη μέρα. Αυτό βέβαια δεν αποτελεί δικαιολογία για κάποιο «δημόσιο» πρόσωπο και δεν θα πρέπει να υπάρξει εξαίρεση για εμένα. Έδωσα μια γραπτή απολογία και αυτό ήταν το σωστό που έπρεπε να κάνω. Σχετικά με την ερώτηση για το χρηματικό κέρδος που ρωτάς, θέλω να πω πως για μια μπάντα όπως εμείς (με τρία μέλη από τις ΗΠΑ) που έρχεται για μια μικρή περιοδεία στην Ευρώπη στο μέσο του καλοκαιριού, το όποιο κέρδος εξανεμίζεται από τα έξοδα. Προφανώς, δεν θέλουμε να πληρώνουμε από την τσέπη μας, αλλά ταυτόχρονα δεν περιμένουμε (και ποτέ δεν θα το κάνουμε) να πλουτίσουμε από κάτι τέτοιο. Μπορεί να ακουστεί κοινότυπο αλλά είμαστε εδώ για τη μουσική και τους οπαδούς. Δεν θέλω να υπέρ-αναλύσω το εξοδολόγιο μιας περιοδείας, απλά θα πω πως το κόστος είναι αρκετά υψηλό για να διαμένει σε ξενοδοχείο μια ομάδα οχτώ-εννέα ανθρώπων (μαζί με τους τεχνικούς), να πληρώνει τα ναύλα και τα έξοδα εν μέσω «υψηλής τουριστικής περιόδου», ειδικά στη σημερινή εποχή. Σήμερα, το επιχειρηματικό τοπίο είναι πολύ διαφορετικό από τις αρχές των '80s και των '90s. Πολλοί είναι οι λόγοι γι' αυτό, τους οποίους ευχαρίστως θα συζητούσα σε έκταση σε κάποια άλλη συνέντευξη.

Πρόσφατα ανέρρωσες -εύχομαι πλήρως- από ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα υγείας, ενώ και η γυναίκα σου ήταν πολύ άρρωστη τον τελευταίο καιρό. Πώς νιώθεις σήμερα; Πώς είναι η Vidonne;
Δυστυχώς, το πρόβλημα της υγείας μου ποτέ δεν θα φύγει, από όσο μου λένε οι γιατροί μου. Ωστόσο, πλέον είναι διαχειρίσιμο και νιώθω περισσότερο δυνατός. Μέρος της βελτίωσής μου έχει να κάνει με την υποστήριξη των οπαδών και την δύναμη που λαμβάνω από την αποδοχή της μουσικής των Warlord. Για αυτό (όπως είπα και πιο πριν) είμαι ευγνώμων στους φίλους μου. Γιατί αυτό είναι οι οπαδοί μας, πρωτίστως φίλοι. Είμαι πολύ τυχερός που έχω αυτούς τους οπαδούς-φίλους στη ζωή μου. Όσο για τη Vidonne, ας πούμε απλά πως πρόκειται για μια πολύ δύσκολη κατάσταση την οποία είμαστε αναγκασμένοι να αντιμετωπίζουμε μέρα με τη μέρα.

Εκτός από το να ηγείσαι των Warlord, ποιά είναι η σχέση σου με τη μουσική σήμερα; Ακούς ακόμη τη μουσική που άκουγες μικρός; Ενδιαφέρεσαι να ανακαλύπτεις καινούργια πράγματα; Θα έλεγες πως κλείνεις περισσότερο στο rock ή σου αρέσει να ψάχνεις άλλα είδη μουσικής;
Είμαι οπαδός της καλής μουσικής. Πάντα ήμουν και πάντα θα είμαι. Δεν περιορίζω τον εαυτό μου μόνο στο rock ή το metal, αν και πιστεύω πως πολύ από την καλή μουσική υπάρχει και εκεί για να ανακαλύψω. Όταν όμως μπαίνω σε «λειτουργία ηχογράφησης» σπάνια ακούω άλλη μουσική. Μου αποσπά την προσοχή, οπότε τους τελευταίους μήνες δεν έχω ακούσει κάτι καινούργιο. Μόλις τελειώσω το καινούργιο άλμπουμ, ευχαρίστως να απαντήσω ξανά αυτή την ερώτηση. Για την ώρα δεν μπορώ να σου πω κάτι καθώς δεν με ενδιαφέρει καθόλου να ανακαλύψω» κάτι καινούργιο. Το μόνο που θέλω είναι να ολοκληρώσω το νέο άλμπουμ.

Ποιές μπάντες σε επηρέασαν περισσότερο όταν ήσουν παιδί και είχες αρχίσει να ασχολείσαι με τη μουσική;
Λοιπόν, νομίζω ότι είναι γνωστό πως είμαι οπαδός των Deep Purple, Rainbow, Black Sabbath, Judas Priest, Scorpions και Iron Maiden, μαζί με κάποιες άλλες μπάντες. Αυτές ήταν οι αρχικές μου επιρροές μαζί με τους κιθαρίστες που ηγούνταν αυτών των συγκροτημάτων, δηλαδή ο Ritchie Blackmore, ο Tony Iommi, Uli Jon Roth, οι στάνταρ επιλογές για έναν κιθαρίστα δηλαδή. Αυτό δεν έχει αλλάξει. Είχα την τύχη να μεγαλώσω με το "Paranoid" των Black Sabbath και το "Machine Head" των Deep Purple που κυκλοφόρησαν όταν ήμουν 10 χρόνων. Και μετά ανακάλυψα τους πρώιμους Scorpions, τους Judas Priest, τους Rush και τους U.F.O. όταν αυτές οι μπάντες ξεκινούσαν. Ήμουν ακόμα περισσότερο τυχερός να βιώσω τότε τις συναυλίες αυτών των συγκροτημάτων.

Μπορείς να στείλεις ένα μήνυμα στους οπαδούς σου εδώ στην Ελλάδα στα ελληνικά;
Τα ελληνικά μου δεν είναι τόσο καλά όσο θα ήθελα αλλά ορίστε: Προς όλους τους φίλους μου στην Ελλάδα. Σας περιμένω στις συναυλίες μας με τους Warlord. Πέρσι ήταν ένα όνειρο για εμένα. Φέτος το όνειρο θα είναι ακόμη μεγαλύτερο. Σας ευχαριστώ!

Σε ευχαριστούμε πολύ για τη συνέντευξη, Bill. Τα λέμε στην Αθήνα τον Ιούλιο!
Και εγώ ευχαριστώ και εσάς και το Rocking.gr για τη στήριξη. Θα σας δούμε όλους σύντομα. Οι Warlord επιστρέφουν δυνατότεροι και καλύτεροι από ποτέ! Ανυπομονούμε!



Οι Warlord θα εμφανιστούν στις 6 Ιουλίου στην Αθήνα, στις 7 Ιουλίου στη Θεσσαλονίκη και στις 9 Ιουλίου στη Λάρισα.
  • SHARE
  • TWEET