Συνέντευξη Anubis Gate (Henrik Fevre, Kim Olesen)

«Θα κόστιζε στον καθένα μας 7.000 € για μια περιοδεία με 20 συναυλίες, οπότε σκέψου αν θα το έκανες ποτέ»

Από τον Νίκο Καταπίδη, 02/07/2014 @ 13:03
Το νέο άλμπουμ των Anubis Gate, "Horizons", με τις φοβερές μελωδίες του και την ενδιαφέρουσα ενορχήστρωση με έκανε να το ερωτευτώ σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Οπότε η συνέντευξη με τη μπάντα ήταν μια συναρπαστική ευκαιρία για να μάθουμε περισσότερα για τη δημιουργία του δίσκου, πως η μπάντα εξελίχθηκε μετά από μια μεγάλη αλλαγή στο lineup, και κάποια ακόμη ενδιαφέροντα θέματα, συμπεριλαμβανόμενης και μιας ματιάς στις άσχημες πλευρές της μουσικής βιομηχανίας.

Αρχικά να σας δώσω τα συγχαρητήριά μου για το "Horizons", το οποίο έγινε χωρίς δεύτερη σκέψη μια «Rocking Επιλογή». Ποιοί ήταν οι στόχοι σας κατά τη δημιουργία του δίσκου, ακολουθώντας μάλιστα ένα self-titled άλμπουμ; Ήταν μια πρόκληση για σας;
Henrik: Σε ευχαριστώ πάρα πολύ. Είμαστε πολύ τυχεροί που τόσοι πολλοί κριτικοί έδωσαν στο "Horizons" θετικές κριτικές. Είναι πάντοτε μια πρόκληση να κάνεις ένα νέο δίσκο. Τα standards μας είναι πολύ υψηλά και μόνο το καλύτερο υλικό μπορεί να κυκλοφορήσει, οπότε είναι σίγουρα μια πρόκληση. Αυτός είναι και ο κύριος στόχος μας, να φτιάξουμε έναν δίσκο που θα μπορεί όχι μόνο να σταθεί επάξια απέναντι στους προκατόχους του, αλλά εάν είναι δυνατό και να τους ξεπεράσει, φαίνεται πως τα καταφέραμε. Έχοντας αυτό υπ’ όψιν πάντοτε θέλουμε να επεκτείνουμε τα όριά μας και να δημιουργούμε κάτι λίγο διαφορετικό απ’ ό,τι κάναμε πριν, πιστεύω πως αυτό το καταφέραμε σε περισσότερα από ένα επίπεδα.

Kim: Το ξεκίνημα ενός νέου άλμπουμ είναι πάντα μια πρόκληση για μένα. Πρέπει να παραδεχτώ πως γίνεται ολοένα δυσκολότερο κάθε φορά. Ωστόσο νομίζω πως αυτή τη φορά δεν ήταν τόσο «τρομακτικό» όπως όταν ξεκινήσαμε να δουλεύουμε στο ομώνυμο άλμπουμ που ήρθε μετά το concept άλμπουμ "The Detached" που είχε πάρει πολύ θετικές κριτικές.

Είχατε κυκλοφορήσει ένα ΕP τον Οκτώβριο του 2013, που μας έδωσε μια πρώτη γεύση από το νέο υλικό με το "Destined To Remember". Πώς προέκυψε αυτή η ιδέα, σε μια χρονική στιγμή σχετικά κοντά στην κυκλοφορία του δίσκου;
Henrik: Το EP "Sheep" που δώσαμε δωρεάν για κυκλοφορία είχε ως σκοπό να κρατήσει τα πράγματα ενεργά με τους οπαδούς μέχρι να ολοκληρωθεί το "Horizons", το οποίο και μετατέθηκε για το 2014. Επειδή δεν μπορέσαμε να κρατήσουμε την υπόσχεσή μας για κυκλοφορία του άλμπουμ το φθινόπωρο του 2013, σκεφτήκαμε να δώσουμε ένα μικρό teaser με μερικά έξτρα ώστε να τα ευχαριστηθεί το κοινό όσο θα περίμενε. Οι δύο διασκευές είχαν ήδη ηχογραφηθεί, οπότε ήρθε η ευκαιρία να λάβουν μέρος της προσοχής ως κομμάτι μιας κυκλοφορίας ενός EP.

Kim: Τα τραγούδια για το EP τα είχαμε ηχογραφήσει παράλληλα με τα τραγούδια του "Horizons". Οπότε ήταν κάτι επιπλέον. Όταν τελειώσαμε το "Horizons" είχαμε πλέον αργήσει αρκετά για να το κυκλοφορήσουμε το 2013, οπότε θέλαμε να κρατήσουμε χαρούμενους τους οπαδούς μας και να δείξουμε στον κόσμο πως είμαστε ακόμη ζωντανοί. Ειδικά αφού πήραμε τον Michael Bodin και τον Morten Gade Sørensen στη μπάντα.

Με τον Morten Gade Sørensen και τον Michael Bodin να μπαίνουν στο συγκρότημα, πώς επηρεάστηκε η δυναμική κατά τη σύνθεση του δίσκου;
Henrik: Πριν ο Michael Bodin μπει στο συγκρότημα, ο Kim κι εγώ δουλεύαμε σκληρά για να γράψουμε το δίσκο. Αλλά με το που ο Michael έγινε μέλος άρχισε να γράφει, κυρίως τα μεσαία μέρη των κομματιών, και κατέληξε με περισσότερα co-writing credits απ’ ότι είχαμε φανταστεί, συμπεριλαμβανομένου και του “Hear My Call” που είναι ουσιαστικά δική του μουσική. Κατά τ ’άλλα τα κομμάτια έγιναν με τον τρόπο που τα κάναμε και πριν, με τον Michael να μαθαίνει τη μέθοδό μας.

Kim: Κατά έναν παράξενο τρόπο δεν έχουν αλλάξει και πολλά από τότε που ο Michael πήρε τη θέση του Jesper με μεγάλη ευκολία κι αυτοπεποίθηση. Αυτό που άλλαξε περισσότερο ήταν πως ο Henrik έγραψε περισσότερη μουσική κι εγώ περισσότερα φωνητικά και ακόμη και στίχους, σε σχέση με το συνηθισμένο. Το οποίο είναι φοβερό. Μου αρέσει όταν εξαφανίζονται οι περιορισμοί για το ποιος κάνει τι.

Ο χαρακτηριστικός ήχος των Anubis Gate είναι ακόμη εδώ, οπότε να υποθέσω πως είχατε όλοι ένα κοινό όραμα για την κατεύθυνση του ήχου της μπάντας;
Ηenrik: Ας πούμε πως έχουμε μια κοινή βάση πάνω στην οποία χτίζουμε τα πάντα. Ξέρουμε πως θέλουμε να ακουγόμαστε, αλλά πέραν αυτού απλά πάμε με το ρεύμα και βγάζουμε τα κομμάτια που συμβαίνουν μεταξύ μας. Για οτιδήποτε γράφουμε την ευθύνη της παραγωγής την έχει ο Kim, οπότε είναι σίγουρα ένας βασικός χαρακτήρας στη διαδικασία του να το κάνει να ακούγεται σαν Anubis Gate.

Kim: Θα πάρω το θάρρος να πω πως ο ήχος των Anubis Gate είναι κάτι που συμβαίνει όταν κάθομαι και κάνω την παραγωγή στις συνεισφορές των μελών της μπάντας (συμπεριλαμβανομένων των δικών μου). Είναι σαν ένα στιφάδο όπου καθένας συνεισφέρει με το κρέας, τα μπαχαρικά κλπ. κι εγώ είμαι ο μάγειρας που χρησιμοποιεί όλα τα υλικά στο τραπέζι, προσθέτοντας και τα δικά μου κατά τη διάρκεια της διαδικασίας. Κατά την άποψή μου, αυτή είναι η στιγμή όπου δημιουργείται ο ήχος των Anubis Gate.

Πώς ήταν η διαδικασία της σύνθεσης για το "Horizons"; Μαζευτήκατε όλοι μαζί για να συνθέσετε ή ήταν μια ανταλλαγή ιδεών μεταξύ των μελών;
Henrik: Πάντα ήταν ως εξής: Όλοι συνθέτουμε από την άνεση του σπιτιού μας. Κάθε ιδέα μοιράζεται μέσω του διαδικτύου και πηγαινοέρχεται μεταξύ των studios που έχουμε σπίτι μας, κάποιος προσθέτει κάτι και στο τέλος έχουμε ένα τραγούδι και τελικά έναν ολόκληρο δίσκο. Συνήθως τη μουσική τη συνθέτει ο Kim και ο Michael και πάνω σε αυτή βάζω τις μελωδίες και τους στίχους, αλλά μερικές φορές οι ρόλοι αλλάζουν, Χρησιμοποιούμε πάντοτε το καλύτερο υλικό, άσχετα με το ποιος το έχει συνθέσει.

Kim: Είναι μια διαδικασία που όλοι βάζουμε τις ιδέες μας σε ένα κοινό χώρο. Το κάνουμε μέσω internet (για την ακρίβεια μέσω ενός τεράστιου φακέλου στο Dropbox). Οπότε αν είχες πρόσβαση σε αυτό τον φάκελο θα άκουγες το νέο άλμπουμ να δημιουργείται μπροστά σου.

Τα φωνητικά σε όλο τον δίσκο είναι γεμάτα με πιασάρικες μελωδίες και αρμονίες, κάνοντας τη διαφορά από την πρώτη ακρόαση. Είναι ο Henrik αποκλειστικά υπεύθυνος για τις φωνητικές γραμμές και τους στίχους, ή είναι μια πιο συνεργατική διαδικασία;
Henrik: Από το "Andromeda Unchained" κι έπειτα είμαι σχεδόν αποκλειστικά υπεύθυνος για τους στίχους. Από το 2011 που ανέλαβα και τα φωνητικά έγραψα και τις περισσότερες μελωδίες, αλλά στο "Horizons" ο Kim συνείσφερε με περισσότερες μελωδίες από ποτέ κι επιπλέον με στίχους για σχεδόν δύο κομμάτια, οπότε ξανά θα πω πως αν κάποιος έχει καλές ιδέες, θα τις χρησιμοποιήσουμε ασχέτως με το ποιος είναι ο δημιουργός.
Κim: Ο Henrik είναι φοβερός στιχουργός και αριστοτέχνης στο να γράφει φωνητικές μελωδίες, Μερικές φορές μπορεί να προτείνω κι εγώ κάποιες γραμμές και σε αυτό το δίσκο και μερικούς στίχους, αλλά συνολικά είναι κυρίως δουλειά του Henrik.

To καινούργιο άλμπουμ δεν έχει κάποιο concept όπως είχαν τα "The Detached" και "Andromeda Unchained", πιστεύετε πως έχει κλείσει αυτός ο κύκλος; Είναι συνολικά πολύ πιο δύσκολο να φτιάξετε ένα concept άλμπουμ;
Henrik: Είναι σίγουρα μεγαλύτερη πρόκληση το να κάνεις ένα θεματικό δίσκο σε σχέση με μια συλλογή από ξεχωριστά κομμάτια, αλλά δεν θα έλεγα πως θα σταματήσουμε να κάνουμε concept δουλειές. Εάν προκύψει η σωστή ιδέα και η μουσική οδηγείται προς αυτή την κατεύθυνση τότε φαντάζομαι θα το κάνουμε γι' ακόμη μια φορά. Ποτέ δεν ξέρεις τι θα φέρει το μέλλον. Έχει υπάρξει συζήτηση για να κάνουμε ένα δίσκο σαν follow-up στο "The Detached", επειδή δεν υπήρχε αρκετός χώρος για ολόκληρη την ιστορία σε αυτό το άλμπουμ, αλλά δεν έχουμε αποφασίσει κάτι.

Κim: Οι concept δίσκοι μπορεί να είναι κάπως περιοριστικοί μερικές φορές. Ειδικά όταν είσαι τόσο λεπτομερής όσο ήμασταν εμείς με το "The Detached" όπου νομίζω πως πετύχαμε ακριβώς αυτό που θεωρώ πως πρέπει να είναι ένα concept άλμπουμ. Πολλοί concept metal δίσκοι είναι απλά τραγούδια με τα συνηθισμένα μουσικά θέματα, χωρίς να αντιπροσωπεύουν το ύφος της ιστορίας. (Ο δίσκος μας "Andromeda Unchained" είναι επίσης ένοχος σε αυτό) Είναι κάτι ανούσιο για μένα. Το "The Detached" ήταν κάτι διαφορετικό. Υπήρχε μπόλικη μουσική που αντανακλούσε την ιστορία. Έτσι πιστεύω πως πρέπει να είναι. Έχουμε παίξει γενικά με την ιδέα να κάνουμε έναν "The Detached Pt.2" δίσκο αλλά θα συμβεί μόνο εάν το νιώσουμε σωστό. Αν αισθανθούμε πως το αρχικό υλικό δεν μας ικανοποιεί, αυτό δεν θα συμβεί.

Αν δεν κάνω λάθος το εξώφυλλο του "Horizons" είναι δημιουργία του Έλληνα καλλιτέχνη Νίκου Μαρκογιαννάκη, δουλέψατε μαζί του για να οπτικοποιήσετε το πώς θέλατε να είναι το εξώφυλλο, ή ήταν ένα ήδη ολοκληρωμένο έργο που θεωρήσατε άξιο να αντιπροσωπεύσει τον δίσκο;
Henrik: Το artwork επελέγη ανάμεσα από διάφορα έργα του Νίκου, οπότε δεν ήταν ειδική παραγγελία. Αλλά κατέληξε να μας εμπνεύσει πολύ.

Kim: Ήταν ένα ήδη τελειωμένο κομμάτι. Το φοβερό είναι πως όταν οπτικοποίησα τη μουσική ήταν σχεδόν η ίδια εικόνα στο μυαλό μου. Οπότε όταν το βρήκα στην ιστοσελίδα του Νίκου πίεσα να γίνει το εξώφυλλο του δίσκου μας. Είναι πανέμορφο. Έχω καταλήξει σε μια συνήθεια που είναι να βρίσκω το εξώφυλλο πριν ολοκληρωθεί το άλμπουμ επειδή μερικές φορές το να έχεις το artwork επηρεάζει τα τελικά στάδια δημιουργίας. Αυτό σίγουρα μας επηρέασε. Αλλάξαμε τους στίχους στο ομότιτλο κομμάτι επειδή μας ενέπνευσε.

Οι πρώτοι σας δίσκοι είναι διαθέσιμοι ψηφιακά, αλλά είναι τρομερά δύσκολο να τους βρει κανείς σε φυσική μορφή. Υπήρξε μια διαμάχη με τα δικαιώματα αυτών των δίσκων, με την Locomotive ουσιαστικά να συνεχίζει να τους διανέμει χωρίς να σας πληρώνει τα δικαιώματα. Έχει βγει κάποια απόφαση γι’ αυτή την υπόθεση; Είναι λυπηρό να βλέπουμε εταιρίες να κλέβουν τους καλλιτέχνες και αναρωτιέμαι ποιά ήταν η έκβαση αυτής της διαμάχης.
Henrik: Μετά από χρόνια μάχης με την Locomotive, τελικά υποχώρησε και σταμάτησε την παράνομη δράση της πουλώντας τη μουσική μας. Τα πάντα βγήκαν από το iTunes και τις λοιπές υπηρεσίες ώστε να μπορέσουμε μόνοι μας να επανακυκλοφορήσουμε αυτά τα άλμπουμ. Οπότε τελικά, όταν πλέον αγοράσει κανείς κάποιον από τους παλιούς δίσκους μας, τα χρήματά του θα πάνε σε μελλοντικές κυκλοφορίες των Anubis Gate κι όχι στην πισίνα κάποιου διεφθαρμένου αφεντικού δισκογραφικής εταιρίας.

Kim: Οι μέρες που η Locomotive έκλεβε τα δικαιώματά μας (κάτι το οποίο έκαναν από το 2008) τελείωσαν. Πλέον τα δικαιώματα τα έχουμε εμείς και μόνοι μας διαθέσαμε ψηφιακά τους δίσκους. Ήταν μια απελπιστική κατάσταση που μας κόστισε αρκετές χιλιάδες δολάρια όλα αυτά τα χρόνια και μας στέρησε τη δυνατότητα να έχουμε το κεφάλαιο ώστε να περιοδεύσουμε κλπ. Είχαμε προσπαθήσει να έρθουμε σε επαφή με τη Locomotive, που κρυβόταν πίσω από μια δήθεν χρεωκοπία αλλά εξακολουθούσε να λαμβάνει χρήματα από τη μουσική μας χωρίς να μας δίνει το ποσό που αναλογούσε στα δικαιώματά μας. Αυτό συνεχίστηκε ως το 2010. Δεν είχαμε πρόοδο πάνω στο ζήτημα μέχρι που ο δικηγόρος μας βρήκε ποιος διένειμε τη μουσική μας (η εταιρία The Orchard). Στο ξεκίνημα της υπόθεσης ούτε και αυτή η εταιρία είχε ιδιαίτερη διάθεση να μας βοηθήσει.

Είχατε πει πως σκεφτόσασταν να κάνετε μια καμπάνια crowdfunding για να επανακυκλοφορήσετε σε φυσική μορφή τα τέσσερα πρώτα άλμπουμ, πρόκειται να συμβεί τελικά αυτό;
Henrik: Ναι θα γίνει. Σκοπεύουμε να τρέξουμε την καμπάνια το φθινόπωρο, οπότε έχετε το νου σας στο Facebook μας ή στην ιστοσελίδα μας. Πιθανότατα θα είναι ένα κουτί με ένα επιπλέον bonus CD με σπάνια κομμάτια.

Kim: Όσον αφορά την κυκλοφορία των δίσκων, όντως θα γίνει το φθινόπωρο η καμπάνια, και το CD με τα ακυκλοφόρητα κομμάτια θα είναι όλο με επαγγελματικές ηχογραφήσεις, οπότε μην περιμένεις τίποτα demo με χάλια ήχο και τέτοια πράγματα. Θα είναι ένα ποιοτικό πακέτο με σπάνια κομμάτια.

Δεν έχετε περιοδεύσει ιδιαίτερα όλα αυτά τα χρόνια, πρόκειται να αλλάξει αυτό τώρα που είστε με την Nightmare Records, και την θερμή υποδοχή του "Horizons";
Henrik: Ναι, ήδη τώρα που μιλάμε κάνουμε πρόβες για τις συναυλίες. Οπότε από δω και πέρα οι Anubis Gate θα είναι ενεργοί σαν περιοδεύουσα μπάντα, αλλά περισσότερο θα κάνουμε μεμονωμένες συναυλίες παρά μεγάλες περιοδείες.

Κim: Οι περιοδείες είναι πολύ ακριβές. Είμαστε κατά μέσο όρο περίπου 40 χρόνων όλοι μας, οπότε ένας μήνας περιοδείας σημαίνει:
 Α. Καθόλου εισόδημα από τις καθημερινές μας δουλειές και διάφορα show με cover μπάντες κλπ.
 Β. Να πληρώνουμε «buy on fees» για κάθε συναυλία. Πολλές φορές ακόμη και 500 ευρώ τη φορά.
 Γ. Έξοδα για ενοικίαση λεωφορείου, catering κλπ.
Αν τα βάλεις όλα κάτω αυτό σημαίνει πως θα κόστιζε στον καθένα μας περίπου 7000 ευρώ για μια περιοδεία με 20 εμφανίσεις. Σκέψου εάν θα το έκανες αυτό.

Θεωρείτε πως το ότι δεν περιοδεύετε εκτενώς βοηθά στο να παραμένετε ενθουσιασμένοι και παθιασμένοι με τη δημιουργία νέας μουσικής, χωρίς να το βλέπετε σαν ένα αναγκαίο κακό, κάτι που αφαιρεί όλη τη διασκέδαση από όλο αυτό;
Henrik: Όχι ιδιαίτερα. Εάν η οικονομική κατάσταση μας επέτρεπε να περιοδεύουμε περισσότερο θα το κάναμε, αλλά προς το παρόν δεν είναι στο επίπεδο που θα θέλαμε. Θα θέλαμε πολύ να σας δούμε όλους και να παρτάρουμε, αλλά οι συνθήκες πρέπει να είναι τουλάχιστον αποδεκτές. Μένει να δούμε τι μας επιφυλάσσει το μέλλον.
Kim: Η αλήθεια είναι πως μας δίνει το περιθώριο να δημιουργήσουμε από το να είμαστε σε ένα λεωφορείο περιοδεύοντας. Αν κάποιος ερχόταν και μας έλεγε, «κοιτάξτε, θέλουμε να περιοδεύσετε, θα σας δώσουμε τα χρήματα ώστε να μην πληγούν οικονομικά οι οικογένειές σας», τότε θα το κάναμε.

Μετά από δέκα χρόνια παρουσίας στη μουσική σκηνή, τι σας δίνει κίνητρο να δουλέψετε σκληρά και να ξοδέψετε πόρους ώστε να δημιουργήσετε έναν νέο δίσκο;
Henrik: Αυτό είναι εύκολο. Η αγάπη για τη μουσική και το πάθος για τη δημιουργία μουσικής που μας αρέσει. Όσο συνεχίζουμε να απολαμβάνουμε αυτό που κάνουμε και όσο αρέσει και στον κόσμο το αποτέλεσμα, πιθανότατα θα συνεχίζουμε. Ακόμη ένας παράγοντας που μας δίνει κίνητρο είναι το γεγονός πως ολοένα και περισσότερος κόσμος μας ανακαλύπτει και του αρέσει η μουσική. Ο αριθμός των ακροατών αυξάνεται σταθερά με κάθε δίσκο.

Kim: Εύκολη η απάντηση. Η αγάπη για τη μουσική.

Υπάρχει περίπτωση να σας δούμε ζωντανά στη χώρα μας;
Henrik: Είναι πιθανό, ναι. Εάν ένα σοβαρό φεστιβάλ η συναυλιακός χώρος μας πλησιάσει με μια δίκαιη προσφορά σίγουρα θα έρθουμε να παίξουμε για σας. Θα το θέλαμε πολύ να παίξουμε στην Ελλάδα.

Κim: Πραγματικά το ελπίζω. Το μόνο που χρειάζεται είναι να βρεθεί κάποιος που θα μας φέρει στην Ελλάδα.

Εκτιμώ πολύ που πήρατε τον χρόνο γι αυτή τη συνέντευξη. Μπορείτε να κλείσετε με ένα μήνυμα για τους αναγνώστες μας.
Henrik: Σας ευχαριστούμε όλους που μας ακούτε. Εάν σας αρέσει αυτό που κάνουμε αγοράστε το δίσκο (ψηφιακά η σε CD, το οποίο έχει και αποκλειστικό περιεχόμενο σε ηλεκτρονική μορφή, τέσσερα live κομμάτια από το 2005). Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να μας βοηθήσετε να χρηματοδοτήσουμε τη δημιουργία του εβδομου δίσκου μας.

Κim: Διάσημες τελευταίες λέξεις (γέλια). Λοιπόν, κάντε ένα καλό στον κόσμο και ακούστε μας.
  • SHARE
  • TWEET