Årabrot

Of Darkness And Light

Pelagic Records (2023)
Από τον Στέλιο Μπαρμπουνάκη, 11/10/2023
(R'n'R) In The Temple of Love
Πώς βαθμολογείτε το δίσκο;

O Kjetil Nernes (Φωνή, Κιθάρες) γνωστός και ώς o «ψηλός» υπήρξε ανέκαθεν η κινητήρια δύναμη πίσω από τους Årabrot. Σύντροφος του στη ζωή και τη μουσική η Karin Park (Φωνή, Πλήκτρα) που συνεισφέρει τα τελευταία δέκα χρόνια. Όσο απίστευτο κι αν ακούγεται, ζούν μαζί με τα δύο τους παιδιά σε μια εκκλησία λίγο έξω από ΄ένα Σουηδικό χωριό. Η ζωή εκεί είναι ασκητική και μοιάζει με εκείνη των Μορμόνων και των Άμις. O νέος δίσκος με τον βιβλικό τίτλο "Of Darkness and Light" ακολουθεί το ίδιο δόγμα που χάραξε το "Norwegian Gothic", που έδωσε νέα πνοή στο καλλιτεχνικό όραμα των Årabrot, κάνοντας τους επιτέλους relevant στην δημόσια συζήτηση.

Όμως υπάρχει ένα σημαντικό πρόσωπο που διαφοροποιεί το "Of Darkness and Light" με το προκάτοχό του. Και αυτό δεν είναι άλλο από τον Alain Johannes (Q.O.T.S.A., Mark Lanegan). Η καταλυτική του συμμετοχή στη διαδικασία της μίξης και της ηχογράφησης έδωσε το απαραίτητο head room για να ανθίσει το νέο πόνημα του Kjetil και της Karin. Ο Johannes για πολλά χρόνια υπήρξε τεχνικός ήχου στα θρυλικά Sound City Studio όπου γράφτηκε ιστορία στον σκληρό ήχο. Μαζί του έφερε το πολύτιμο know-how ως τεχνικός και πολυοργανίστας, έχοντας στο παρελθόν συνδράμει συνθετικά σε ιστορικούς δίσκους όπως το "Songs For The Deaf" των Queens Of The Stone Age.

To "Of Darkness and Light" ανοίγει το εντυπωσιακό "Hangman's House" με το ιδιαίτερο πάντρεμα heavy rock με chamber στοιχεία. Θεματικά κινείται γύρω από το έργο του Φρειδερίκου Νίτσε «Τάδε έφη Ζαρατούστρας». Έχοντας επιβιώσει από τον καρκίνο του λάρυγγα, ο Kjetil άρπαξε τη δεύτερη του ευκαιρία σε τούτο το μάταιο κόσμο, απομακρύνοντας σημιολογικά δήθεν μανιχαϊστικά ψευτοδιλήμματα περί καλού και κακού. Αντιθέτως η ιστορία πίσω από "Hangman's House" ανυψώνει με ειλικρίνεια την αγάπη χωρίς να κουκουλώνει τον πόνο. Άλλωστε στο σπίτι του κρεμασμένου κανείς δεν μιλάει για σχοινί.

Τα "You Cast Long Shadows" και "Horrors Of The Past" ενώνονται από τον ομφάλιο λώρο του ακουστικού φολκλόρ. Για το τελευταίο, θαρρώ πως αν ο Βowie ήταν ακόμα ζωντανός θα το είχε λατρέψει. Το ρηξικέλευθο και καθόλα χορευτικό "Madness" μάλλον απομακρύνεται από τα ηχητικά γούστα των οπαδών των Årabrot και ταξιδεύει στα υψίπεδα των projects της γοητευτικής Karen Park. Σίγουρα δεν πρόκειται για μέτρια μουσική, κάθε άλλο. Ο Βερολινέζικος αέρας της σύνθεσης, αντικατοπτρίζει την dark disco εκδοχή του ανήσυχου alter ego εαυτού της. Aπό την άλλη τα "Cathedral Light" και "We Want Blood" είναι στην φανερή πλευρά της Σελήνης και προσφέρουν απλόχερα το heaviness. Ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει στο "Fire!" που έρχεται με γκάζια και occult attitude. Ειδικά το chorus του "Fire!" θα πρέπει να διδάσκεται σε μουσικές σχολές, με μελλοντικές εργασίες για την επιρροή της Susanne Sundfør, των Royal Blood και πώς αυτές μπορούν να εξελιχθούν σε απολαυστικά προοδευτικά R’n’R τραγούδια!

Με το ανθεμικό "Skeletons Trip The Light Fantastic" και το "Swan Killer" εδραιώνεται το νέο δόγμα των Årabrot. Τα πάντα είναι R’n’R και στο R’n’R θα γυρνάνε. To "Love Under Will" είναι το πολυπολιτισμικό καληνύχτισμα που αξίζει σε μια απολαυστική κυκλοφορία, που μόνο ο καιρός θα αποδείξει αν είναι όντως σπουδαία. Καθόλου τυχαία όμως κλείνει με την φράση ”I Am Not Afraid To Die” που είναι και η απόδειξη της τεράστιας ψυχικής δύναμης που αναβλύζει από την καρδιά του frontman. Η ελπίδα εν τέλη νίκησε την λύπη, την πικρία και την οργή. Βλέποντας τον «Ψηλό» και τη Karin στο εξώφυλλο με τα λευκά τους τα ρούχα, αναρωτιέμαι αν το "Of Darkness and Light" είναι φτιαγμένο να αποδίδεται εξίσου δυνατά και σε live συνθήκες. Αυτό θα το διαπιστώσουμε ιδίοις όμμασι, όταν με το κάλο έρθουν απ’ τα μέρη μας. Πάντως ήδη έχουν προετοιμάσει το κλίμα για ένα ξέφρενο, μεταποκαλυπτικό, γαμήλιο γλέντι!

Bandcamp

  • SHARE
  • TWEET