Wardruna: «Η μουσική σε μια τηλεοπτική παραγωγή δεν σου εγγυάται την επιτυχία»

O Einar Selvik μας ξεναγεί στον πνευματικό και καλλιτεχνικό κόσμο του κορυφαίου Nordic folk συγκροτήματος αποκαλύπτοντας όλα όσα πρέπει να ξέρουμε πριν την πολυαναμενόμενη συναυλία στο Ηρώδειο

 Ελάχιστα συγκροτήματα της παγκόσμιας folk σκηνής έχουν το status των Wardruna. Επί 20 χρόνια, το καλλιτεχνικό τέκνο του πολυπράγμονα Einar "Kvitrafn" Selvik με κάθε του κυκλοφορία μυεί το ακροατήριο όλο και πιο βαθιά στην σκανδιναβική μυθολογία και πνευματικότητα. Ο πιο πρόσφατος δίσκος τους δε, το σεμιναριακό "Kvitravn" του 2021, επιβεβαίωσε πως οι Νορβηγοί έχουν ένα πολύ ισχυρό στίγμα στο παρόν του ιδιώματος, όντας ένα από τα σημαντικότερα σχήματα στην ιστορία του. Συνεπώς, η είδηση της άφιξής τους στην Αθήνα και το Ηρώδειο Θέατρο για μια ξεχωριστή sold-out συναυλία, υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Νορβηγίας, αποτέλεσε την ιδανική αφορμή για μια επικοινωνία με τον ιθύνοντα νου της μπάντας. 

 Ο Selvik, ευδιάθετος, ανυπόμονος και με χιούμορ, απάντησε στις ερωτήσεις μας ξεδιπλώνοντας τον τρόπο σκέψης και τη φιλοσοφία του. Ο καλλιτέχνης, μας μύησε στον κόσμο των Wardruna, σε μια συζήτηση για τη συνθετική διαδικασία, την οικουμενικότητα του Nordic folk, την αναζήτηση μιας πνευματικής σύνδεσης με τη μουσική, τις συνεργασίες με τον Ivar Bjørnson των Enslaved, αλλά και τη σημασία της σύνδεσης χώρου και μουσικής σε μια συναυλία. Φυσικά, ο μουσικός, δεν παρέλειψε να εκφράσει και τις απόψεις του αναφορικά με τη σημασία της παράδοσης και του παρελθόντος για τον ίδιο αλλά και τη μουσική γενικότερα. Τέλος, ναι, προφανώς και αναφερθήκαμε και στο "Vikings". Γινόταν αλλιώς;

Ερωτήσεις: Αντώνης Καλαμούτσος, Αποστόλης Ζαμπάρας
Συνέντευξη: Παντελής Κουρέλης
Επιμέλεια: Αποστόλης Ζαμπάρας

Wardruna

Γεια σου Einar, πώς είσαι;

Γειά σου, συγγνώμη που αργοπόρησα λιγάκι.

Δεν υπάρχει πρόβλημα. Είμαι ο Παντελής και σε καλωσορίζω στο Rocking! Ελπίζω αυτή η κλήση να σε βρίσκει μια χαρά.

Εντελώς! Σε ευχαριστώ για την πρόσκληση.

Χαίρομαι που το ακούω. Θα ήθελα επίσης να σε ευχαριστήσω για την δυνατότητα να πραγματοποιηθεί αυτή η συνέντευξη. Λοιπόν, έρχεσαι στην Ελλάδα για μια συναυλία το Σεπτέμβριο και θα ήθελα να σου κάνω μερικές ερωτήσεις, εάν είσαι έτοιμος.

Ναι φυσικά, ας ξεκινήσουμε!

Δεν είμαι ο ίδιος άνθρωπος με πριν 20 χρόνια

ΟΚ! Ο τελευταίος σας δίσκος, "Kvitravn" ήταν πραγματικά σπουδαίος. Πως ήταν η ανταπόκριση γενικότερα; Προσέγγισες τη δημιουργία του άλμπουμ διαφορετικά από ότι σε σχέση με τους προηγούμενους δίσκους σας;

Οκ, λοιπόν ας τα πάρουμε από την αρχή. Θα έλεγα πως η αποδοχή του δίσκου ήταν πολύ θετική. Μπορούσες να το παρατηρήσεις. Ήταν εμφανές από το πώς το σχολίαζε ο κόσμος που του άρεσε, αλλά και από τους αριθμούς. Μπήκε στα charts σε πολλές χώρες και σε υψηλές θέσεις! Οπότε ναι, η ανταπόκριση ήταν φανταστική, ειδικά αν λάβεις υπόψη πως ήταν το επόμενο βήμα μας έπειτα από το project της τριλογίας.

Θεωρώ πως προσέγγισα τη δημιουργική διαδικασία του άλμπουμ με τον ίδιο τρόπο όπως με τις παλαιότερες κυκλοφορίες. Ήταν ακόμη, βλέπεις, το ίδιο δημιουργικό concept και κοινές οι θεματικές που καθορίζουν τι όργανα θα χρησιμοποιήσω στις ηχογραφήσεις. Οπότε, θα έλεγα πως η προσέγγιση ήταν η ίδια. Ήθελα βέβαια, να εμβαθύνω περισσότερο στις λεπτομέρειες αυτού του δίσκου, ίσως όσο ποτέ. Όπως για παράδειγμα, τον ανθρώπινο παράγοντα. Οπότε παρόμοιο, αλλά κάπως διαφορετικά. Φυσικά, πρέπει να λάβεις υπόψη, πως δεν είμαι ο ίδιος άνθρωπος με πριν 20 χρόνια που το ξεκίνησα όλο αυτό.

Δεν είσαι ε; Δεν θες να δουλεύεις με τον ίδιο τρόπο όλη την ώρα, απαιτείται ποικιλία.

Υπό αυτή την έννοια όχι, σίγουρα όχι. Όλοι αλλάζουμε.

Ναι, εννοείται. Πώς καταλήξατε με τις φωνητικές γραμμές της Lindy-Fay Hella; Προκύπτουν από κοινού ή τις δημιουργείς μόνος σου;

Μερικές φορές προκύπτει και από τους δύο μας. Βλέπεις, ξέρω με βεβαιότητα τι απαιτώ από εκείνη, αλλά επίσης ξέρεις, έχει και αυτή ένα μοναδικό και δικό της τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει τη μελωδία και τη μουσικότητα εν γένει. Οπότε, συχνά προσπαθώ να της αφήνω χώρο ώστε να μπορεί αν είναι δημιουργική, και έπειτα να δουλεύουμε μαζί μεταφέροντας ιδέες μεταξύ μας. Οπότε, συνήθως προκύπτουν από κοινού.

Wardruna

Έχετε ξεκινήσει τις προετοιμασίες για το νέο δίσκο; Υπάρχει καμία λεπτομέρεια που θα ήθελες να μας αποκαλύψεις;

Έχω ξεκινήσει τη δουλειά σε ένα νέο δίσκο, αλλά θα έπρεπε να σε σκοτώσω αφού σου έλεγα!Οπότε, ό,τι ξέρεις ήδη.

ΟΚ, όχι σε παρακαλώ χάρισε μου τη ζωή! Μπορώ να συνεχίσω δίχως να ξέρω!

Χα χα Ναι! Πέρα από την πλάκα, είναι πολύ νωρίς για να αποκαλύψω κάποια λεπτομέρεια, αλλά μπορώ να σου πω με βεβαιότητα πως έχω ξεκινήσει δουλειά πάνω σε ένα νέο δίσκο και πως έπειτα από τη συναυλία της Αθήνας το πλάνο είναι να κλειστώ στο στούντιο για ένα χρονικό διάστημα και να εργαστώ πάνω σε νέα μουσική.

Η προοπτική του να έχεις τη μουσική σου σε μια τηλεοπτική παραγωγή, δεν σου εγγυάται και την επιτυχία

Η συνεισφορά σου στη σειρά "Vikings" βοήθησαν τη μπάντα να ανέβει. Γίνατε πιο δημοφιλείς, και πιθανώς πιο mainstream. Βλέποντας πίσω στη συνεργασία, πώς θεωρείς πως λειτούργησε για την καριέρα σου;

Ναι, ξέρεις, ήμασταν αρκετά καθιερωμένοι πριν το "Vikings", αλλά φυσικά, η προοπτική του να έχεις τη μουσική σου σε μια τηλεοπτική παραγωγή, δεν σου εγγυάται και την επιτυχία. Όχι απαραίτητα από μόνη της. Αλλά εάν ο κόσμος εκτιμάει αυτό που θα ακούσει, τότε υπάρχει μεγάλο ενδεχόμενο η μουσική σου να αντικατοπτριστεί σε εκατομμύρια ανθρώπους. Ευτυχώς για εμάς, στον κόσμο άρεσε ό,τι άκουσε. Αυτό έκανε πολλούς ανθρώπους να ανακαλύψουν πολλή μουσική μέσα από μια σειρά. Κάπως αυτό επιτάχυνε τις εξελίξεις, θαρρώ.

Κυκλοφορήσατε ξανά μια συνεργασία με τον Ivar Bjornson των Enslaved, το "Hardanger" του 2021. Να περιμένουμε κάτι περισσότερο από τους δυό σας στο μέλλον; Πέρασαν χρόνια από το τελευταίο σας LP.

Σε κάποια φάση, σίγουρα. Και οι δυό μας, εγώ και ο Ivar, απολαμβάνουμε να φτιάχνουμε μουσική μαζί, οπότε θεωρώ πως το μεγαλύτερο πρόβλημά μας είναι πως έχουμε πολυάσχολα και γεμάτα προγράμματα, ειδικά αυτός με τους Enslaved. Είμαι βέβαιος όμως πως σε κάποια στιγμή στο μέλλον θα δημιουργήσουμε περισσότερη μουσική μαζί.

OK! Η pagan folk μουσική, τουλάχιστον όπως την αντιλαμβάνομαι, είχε ανέκαθεν ένα οικουμενικό χαρακτήρα στον πυρήνα της. Ένα μήνυμα που ενώνει τον κόσμο. Έχεις σκεφτεί ποτέ να ενσωματ΄ώσεις ήχους στα τραγούδια σου εκτός της δικής σου παράδοσης;

Ξέρεις, υπό μια έννοια, αυτό είναι που κάνω. Βλέπεις, είναι τα ίδια μουσικά όργανα και τα ίδια ρυθμικά μοτίβα, κοινές τονικότητες. Ακόμη και οι ποιητικές δομές είναι παρόμοιες. Μέχρι και οι θεοί και οι θεές είναι λίγο πολύ μετενσαρκώσεις του ίδιου πράγματος. Μαγεία και παραδόσεις εσωτερισμού και γνώσης. Θεωρώ πως πιθανώς αυτό να είναι και μέρος του γιατί τόσος κόσμος από διαφορετικές κουλτούρες συνδέεται με τη μουσική μας. Επειδή μεταδίδει μια αίσθηση οικειότητας.

Δίνει την εντύπωση πως είναι διαχρονική και παγκόσμια. Μερικές φορές είναι λες και κάποια από αυτά τα μοτίβα και τις τονικότητες εμπεριέχονται στο DNA μας. Αλλά πέρα από αυτό, δεν το αποκλείω. Πιθανώς κάποια στιγμή στο μέλλον να κάνω κάτι που θα είναι πιο εμφανής αυτή η διασταύρωση παραδόσεων και σίγουρα θα έβγαζε νόημα.

Η πρώτη συναυλία που δώσαμε ήταν μπροστά σε ένα παλιό πλοίο των Vikings ηλικίας 1500 ετών σε μουσείο στο Όσλο

Ναι, θα ήταν πιο σαφές. Οπότε, πρόκειται να παίξετε στο Ηρώδειο, ένα αρχαίο αμφιθέατρο. Λαμβάνοντας υπόψη το σκανδιναβικό χαρακτήρα της παγανιστικής σας μουσικής, πόσο δύσκολο θα είναι να μεταφέρετε σε ένα τέτοιο σκηνικό την τέχνη σας;

Δεν θεωρώ πως είναι τόσο δύσκολο. Για τους ίδιους λόγους που σου εξήγησα στην προηγούμενη ερώτηση. Βλέπεις, αυτά τα πράγματα είναι οικουμενικά, είναι διαχρονικά και έχει να κάνει και με το πώς καταλαμβάνεις τον συγκεκριμένο χώρο και πιστεύω πως αυτό είναι μια προοπτική που την κατέχουμε και μας προβληματίζει από την πρώτη μας συναυλία. Μας απασχολεί πολύ ο χώρος και τα σκηνικά όπου δίνουμε συναυλίες.

Η πρώτη συναυλία που δώσαμε ήταν μπροστά σε ένα παλιό πλοίο των Vikings ηλικίας 1500 ετών σε μουσείο στο Όσλο.

Έχω πάει εκεί.

Αυτή ήταν η πρώτη μας! Οπότε, η κατανόηση του πόσο σημαντικό και δυνατό είναι για εμάς να παίζουμε σε μέρη όπου η μουσική και ο περιβάλλοντας χώρος αλληλοσυμπληρώνονται είναι τεράστια. Ξαφνικά, 2+2 δεν ισούται με 4 αλλά κάνει 5 επειδή όλα ενισχύονται από την θετική ενέργεια που προκύπτει από τη συνύπαρξη όλων. Αυτή είναι και η περίπτωση εδώ. Η συναυλία μας σε αυτό το αμφιθέατρο ευελπιστώ πως θα προσφέρει το ίδιο πράγμα, πως ο χώρος θα ενισχύσει τη μουσική εμπειρία. Βγάζει νόημα να ακουστεί η μουσική μας σε ένα τέτοιο μέρος. Οπότε πιστεύω θα ευδοκιμήσει το αποτέλεσμα.

Δεν είναι μια rock ‘n’ roll συναυλία. Είναι κάτι πολύ πιο ιεροπρεπές και θρησκευτικό

Και εγώ το ίδιο πιστεύω. Πώς θα ήθελες να προσεγγίσει το κοινό την συναυλία;

Δεν προσπαθώ να δώσω καμία οδηγία, οπότε δεν ξέρω, με ανοιχτό μυαλό. Να είσαι ο εαυτός σου και να είσαι παρών. Ξέρεις, για όσο κόσμο δεν μας έχει δει ζωντανά, δεν είναι μια rock ‘n’ roll συναυλία. Είναι κάτι πολύ πιο ιεροπρεπές και θρησκευτικό, μια πνευματική εμπειρία.

Βέβαια, από μια σκοπιά, δεν έχει καμία σημασία του εάν είσαι θρήσκο άτομο, επειδή έχει να κάνει με το να συνδέεσαι σε κάτι μεγαλύτερο από τον εαυτό σου. Εάν αυτό είναι απλά ο χώρος, η μουσική, η φύση ή οτιδήποτε, δεν έχει τόση σημασία. Για κάποιους ανθρώπους, είναι κάτι το πνευματικό. Για άλλους, είναι απλώς η στιγμή, είναι συναισθηματικό ή οτιδήποτε. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε. Να δημιουργήσουμε τον ουδέτερο χώρο που θα είναι πεδίο αλληλεπίδρασης, επειδή σήμερα πιστεύω πως πολύς κόσμος δεν πάει σε εκκλησίες ή τζαμιά ή οπουδήποτε θα βρούν αυτούς τους πνευματικούς χώρους για τελετουργία. Και πιστεύω πως αυτό είναι μια πολύ βαθιά ανάγκη. Οπότε ναι, για εμάς, η δημιουργία αυτού του χώρου και η σύνθεση μουσικής αποσκοπούν στη σύνδεση του ανθρώπου με το πνευματικό.

Αυτό σημαίνει, πως η μουσική σημαίνει κάτι για τον άλλο επειδή συνδέεται σε κάτι μεγαλύτερο. Είναι το άλογο με το οποίο θα αρχίσεις την περιπέτεια και το ταξίδι σου.

Ο καλύτερος τρόπος για να συνδεθείς με το παρελθόν, είναι να μην το αντιγράψεις αλλά να αποκτήσεις γνώση από αυτό

Πώς μπορεί ένας άνθρωπος του σήμερα να επωφεληθεί από το παρελθόν;

Μπορεί να μάθει από αυτό, όχι να το αντιγράψει. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να συνδεθείς με το παρελθόν, με το να μην το αντιγράψεις αλλά να αποκτήσεις γνώση από αυτό. Θεωρώ όμως πως η ερώτησή σου έχει να κάνει περισσότερο με το τι μπορούμε να μάθουμε από το παρελθόν.

Wardruna

Πιστεύω πως η απάντησή σου ήταν πολύ καλή και και δεν το βρίσκω να ισχύει τόσο. Ξέρεις, δεν θεωρώ πως θέλουν όλοι να μάθουν από το παρελθόν. Εδώ να πω πως αυτά ήταν μέρος μιας άλλης ερώτησης που ήθελα να σου κάνω αλλά τις απάντησες και τις δύο με τη μία και πολύ εύστοχα.

Αλλά ναι, αυτό είναι και αυτό που προσπαθώ να το μεταδώσω στα παιδιά μου. Ξέρεις, υπάρχουν τόσα πολλά πράγματα που ανήκουν στο παρελθόν αλλά στον αντίποδα αρκετά πράγματα είναι ακόμη σχετικά στο σήμερα και για αυτό μας μιλάνε. Εάν δεν τα νιώθαμε, ο κόσμος δεν θα άκουγε αυτή τη μουσική, δεν θα ενδιαφερόταν στο να μάθει για αυτή. Βλέπεις, μερικά πράγματα στη μουσική μας γεννιούνται εκ φύσως, από το γρασίδι που περπατάμε, από τα ίδια δέντρα και τον ίδιο ουρανό. Για αυτό μιλάνε ακόμη στους ανθρώπους. Και σήμερα οι άνθρωποι επιζητούν αυτή τη σύνδεση με τη φύση ξανά, και θεωρώ πως μερικά στοιχεία από τις παλαιότερες μυθολογίες και παραδόσεις λειτουργούν τρόπον τινά ως μια δίοδος ώστε ο κόσμος να βρει αυτή τη σύνδεση που αναζητεί.

Υπάρχουν και τα απλά ζητήματα, όχι μόνο τα μεγάλα ερωτήματα

Οπότε, θεωρείς πως ο κόσμος προσπαθεί να διαφύγει της καθημερινότητας περισσότερο, με το να ακούει αυτή τη μουσική ή θέλει όντως να μάθει από το παρελθόν;

Λοιπόν, κάποιοι άνθρωποι θέλουν απλώς να ξεφύγουν. Φυσικά, για κάποιους ισχύει αυτό αλλά είναι κάτι το εντελώς διαφορετικό. Υπάρχει κόσμος που ρομαντικοποιεί το παρελθόν και αυτό είναι για μένα, μια μορφή απόδρασης από την καθημερινότητα. Το να πιστεύεις πως όλα ήταν τόσο πολύ καλύτερα στο παρελθόν. Έτσι όμως, δεν μαθαίνεις από αυτό, αυτό είναι απλά μια κραυγή προς μια άλλη εποχή. Είναι κάτι άλλο. Πιστεύω όμως πως υπάρχει πολύς κόσμος που καταλαβαίνει πως μερικά πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά και δεν θα έπρεπε να αντιγραφούν. Από την άλλη, υπάρχουν τόσα πολλά που χρειάζεται να θυμόμαστε, απλά πράγματα, καθημερινά. Μπορεί να είναι η υπενθύμιση της απλότητας πως το να μαζεύει βρωμιά κάτω από τα νύχια σου είναι θεραπευτικό.

Ξέρεις, ως άνθρωποι το χρειαζόμαστε να τραγουδάμε για αυτά. Να τραγουδάμε μαζί με άλλους ανθρώπους για όσα κάναμε όταν ήμασταν παιδιά, το χρειαζόμαστε πολύ. Υπάρχουν πράγματα που αξίζει να τραγουδάμε και η λίστα είναι μεγάλη. Υπάρχουν και τα απλά ζητήματα, όχι μόνο τα μεγάλα ερωτήματα.

Όταν εισέρχεσαι στην σκανδιναβική μυθολογία είναι σαν μια πύλη προς τη ρωμαϊκή προ-χριστιανική κουλτούρα και παράδοση

Γιατί θεωρείς πως η σκανδιναβική μυθολογία έλκει το ενδιαφέρον ανθρώπων από όλο τον κόσμο; Τι είναι αυτό που την κάνει παγκόσμια; Και πιστεύω το ίδιο συμβαίνει και με την ελληνική μυθολογία. Γιατί πιστεύεις πως ενδιαφέρει τόσο διαφορετικούς ανθρώπους;

Όσον αφορά την ελληνική μυθολογία, έχουν διατηρηθεί πολλά στοιχεία της και ξέρουμε πολλά για αυτή. Κάτι που είναι πολύ θετικό, ομολογουμένως. Όσον αφορά τη βόρεια παράδοση, διατηρήθηκε στη Σκανδιναβία περίπου 1000 χρόνια περισσότερο από την υπόλοιπη Ευρώπη πριν εκχριστιανιστούν οι περιοχές και αυτό σημαίνει πως επίσης έχουμε πολλές πληροφορίες για αυτή. Οπότε, πολύς κόσμος, επιχειρεί να συνδεθεί με κάποιο τρόπο με αυτές. Επίσης, υπάρχουν και πολλές ομοιότητες. Όταν εισέρχεσαι στην σκανδιναβική μυθολογία είναι σαν μια πύλη προς τη ρωμαϊκή προ-χριστιανική κουλτούρα και παράδοση. Πιστεύω πως είναι το ίδιο πράγμα και με την ελληνική, όσον αφορά τις βασικές αρχές.

Βλέπεις, σε αυτές τις ανιμιστικές δοξασίες, θρησκείες, ή συστήματα πίστης, μοιάζουν όλα σαν να είναι διάλεκτοι, διαφορετικές διάλεκτοι, με ομοιότητες. Παρόμοια. Έχει να κάνει και με το πλαίσιο και το περιβάλλον που γέννησε αυτές τις παραδόσεις, και φυσικά τη φύση. Η φύση στη Νορβηγία είναι διαφορετική από αυτή στην Ελλάδα.

Πριν 20 χρόνια περπατούσα στην Αθήνα και είπα πως μια μέρα θα παίξω ζωντανά εδώ

Ωραία, έχουμε χρόνο για μερικές ερωτήσεις ακόμα! Το 2023 σηματοδοτεί την επέτειο 20 ετών από την εκκίνηση της μπάντας. Θεωρείς πως έχεις πετύχει τους καλλιτεχνικούς σου στόχους και ποια ήταν η απόλυτη στιγμή της μπάντας αυτές τις δύο δεκαετίες για σένα;

Ναι, δεν ξέρω. Αυτό είναι κάτι που μου το επισημαίνει γενικότερα ο κόσμος. Μου λένε για τα 10 ή τα 20 χρόνια, αλλά δεν το σκέφτομαι. Μου αρέσει που είναι κάτι που συνεχίζεται. Νιώθω πως είμαι ακόμη πεινασμένος. Ακόμη κυνηγάω τραγούδια, και αυτός είναι ο βασικός μου στόχος. Δεν κοιτάω πίσω. Σημασία έχει το τώρα.

Βέβαια, για πολλά από τα πράγμα που κάνω, είμαι πάρα πολύ ευγνώμων. Καταφέρνω να βιώσω όλα αυτά τα οποία ονειρευόμουν ως παιδί, ως έφηγος. Πολλά από τα πράγματα που οραματίστηκα πριν 20 χρόνια έγιναν πραγματικότητα. Πριν 20 χρόνια περπατούσα στην Αθήνα, αυτή την όμορφη πόλη, και είπα πως μια μέρα θα παίξω ζωντανά εδώ. Και βλέπεις, σε λίγους μήνες (η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε αρχές του καλοκαιριού) θα γίνει πραγματικότητα. Είμαι πολύ τυχερός που βρίσκομαι σε αυτό το ταξίδι.

Και είμαι ακόμη έτσι. Επικεντρώνομαι στο να κάνω πράγματα στο τώρα. Να δίνω τον καλύτερό μου εαυτό σε ό,τι καταπιάνομαι, να ζω τη στιγμή και να βάζω νέους στόχους. Αλλά φυσικά, δεν γίνεται να κυνηγάς πράγματα στο μέλλον όλη την ώρα, οφείλεις να κάνεις και μια παύση να είσαι παρών στο τώρα και να είσαι ευγνώμων για όλα. Οπότε προσπαθώ να τα κάνω και τα δύο και να μην μένω στάσιμος.

Wardruna

Πώς και πότε αποφάσισες να γίνεις μουσικός; Γύρισες κάποια στιγμή το διακόπτη και το επέλεξες ή ήταν μια εξελικτική διαδικασία;

Δεν ξέρω, υποθέτω από όταν ήμουν πολύ μικρό παιδί, περίπου 2-3 ετών. Είχα εμμονή με τα τύμπανα. Και πήγε λέγοντας. Υπήρχαν μέλη της οικογένειας που έπαιζαν μουσική οπότε είχα πρόσβαση σε μουσικά όργανα. Έπειτα, υποθέτω αντιλήφθηκα πολύ σύντομα πως δεν ήθελα να παίζω την μουσική άλλων. Αυτό ήταν καθοριστικός παράγοντας για μένα να μάθω να παίζω κιθάρα όπως και άλλα όργανα, αλλά και να γράφω στίχους για να μπορώ να παίζω τη δική μου μουσική.

Δεν ήταν αρκετό δηλαδή.

Ναι, να γίνω μουσικός. Θεωρώ λοιπόν πως ήταν κάπως έμφυτο. Ήταν όλα στρωμένα από πολύ νωρίς, αλλά τουλάχιστον είχα μεγάλο πάθος. Φυσικά, τα πράγματα θα μπορούσαν να εξελιχθούν διαφορετικά, αλλά ευτυχώς δεν έγινε.

Ωραία! Οι τελευταίες λέξεις είναι είναι δικές σου παρακαλώ. Κλείσε τη συνέντευξη όπως εσύ επιθυμείς.

Ωραία, αυτά τα πράγματα είναι πάντα δύσκολα. Αλλά ξέρεις, όπως την τελευταία φορά που ήμασταν στην Αθήνα, θα είναι πάντα μια συνάντηση με την τοπική κουλτούρα. Η τελευταία μας επίσκεψη στην Αθήνα ήταν φανταστική και πάντα το να μεταφέρεις μαζί τη μουσική σου είναι πολύ ξεχωριστό. Οπότε, για αυτό το λόγο και μόνο, ανυπομονώ να επιστρέψουμε και να παίξουμε σε αυτό το χώρο. Είναι μεγάλη μας τιμή. Οπότε, ανυπομονώ.

Σε ευχαριστώ πολύ ξανά για την ευκαιρία να πραγματοποιηθεί αυτή η συνέντευξη και σας εύχομαι τα καλύτερα! Τα λέμε το Σεπτέμβριο!

Η ευχαρίστηση ήταν δική μου κύριε. Ευχαριστώ και ανταποδίδω τις ευχές, τα λέμε το Σεπτέμβριο!   

  • SHARE
  • TWEET