Horisont: «Γράφουμε μουσική που πιστεύουμε πως ο κόσμος πρέπει να ακούσει»

O Axel Soderberg, τραγουδιστής των Σουηδών retro hard rock-άδων Horisont, μας μιλάει για τον καινούργιο δίσκο και υποστηρίζει πως τα λεφτά δεν είναι το παν σε αυτήν τη δουλειά

Από τον Κώστα Πολύζο, 09/02/2017 @ 12:57

Οι Horisont μόλις κυκλοφόρησαν το πολύ καλό "About Time" και ευκαιρίας δοθείσης, ζητήσαμε από τον τραγουδιστή τους Axel Soderberg να μας μιλήσει σχετικά με το νέο πόνημα των Σουηδών. Συζητήσαμε επίσης για την αποχώρηση του Tom Sutton, το νέο δισκογραφικό συμβόλαιο και ακούσαμε τι έχει να πει στους διοργανωτές συναυλιών προκειμένου να μπορέσουμε να τους απολαύσουμε κάποια στιγμή και πάλι ζωντανά στην Ελλάδα.

Horisont

Πριν ξεκινήσουμε να μιλάμε για τον καινούργιο δίσκο να σε ρωτήσω σχετικά με κάποιες αλλαγές που μεσολάβησαν από την κυκλοφορία του "Odyssey". Καταρχάς ο Tom Sutton έφυγε από την μπάντα και αντικαταστάθηκε από τον David Kalin. Γιατί έφυγε ο Tom και πώς καταλήξατε στον David;

Ο Tom ξεκίνησε τους Order Of Israfel και Night Viper όπου γράφει όλο το υλικό πριν μπει στους Horisont, όπου ο κύριος συνθέτης είμαι εγώ. Οπότε, όταν το πρόγραμμα των συναυλιών των συγκροτημάτων άρχισαν να συμπίπτουν χρονικά έπρεπε να κάνει μια επιλογή και αποφάσισε να συνεχίσει με τις άλλες μπάντες. Δεν υπάρχουν αρνητικά συναισθήματα γι' αυτή του την απόφαση και του ευχόμαστε τα καλύτερα. Το καλό στην όλη υπόθεση είναι πως αν δεν έφευγε δεν θα είχαμε βρει ποτέ τον David. Βάλαμε μια διαδικτυακή αγγελία χωρίς να λέμε πως είμαστε οι Horisont, καθώς δεν θέλαμε να προσελκύσουμε μουσικούς επειδή απλά έτυχε να μας γνωρίζουν. Τον δοκιμάσαμε και αυτό ήταν. Φοβερός κιθαρίστας και τραγουδιστής.

Το δεύτερο σημαντικό γεγονός ήταν η μεταπήδηση σας στην Century Media. Αυτό πως προέκυψε; Σας ήταν δύσκολο να πάρετε την απόφαση να αφήσετε την Rise Above;

Δεν θα είχαμε φτάσει εδώ που βρισκόμαστε τώρα αν δεν υπήρχε η Rise Above. Είχαμε συμβόλαιο για τρεις δίσκους με εκείνους και μόλις αυτό έληξε και ήρθαμε σε επαφή με την Century Media αποφασίσαμε πως είχε έρθει η ώρα να προχωρήσουμε και να κάνουμε το επόμενο βήμα.

Ας πάμε στα του δίσκου τώρα. Καταρχήν συγχαρητήρια γιατί για ακόμα μια φορά κάνατε σπουδαία δουλειά...

Σε ευχαριστώ πολύ! Ξεκινήσαμε να γράφουμε τα τραγούδια περίπου την εποχή που κυκλοφόρησε το "Odyssey", οπότε νιώθω πως πάνε χρόνια από τότε που γράψαμε κάποια από αυτά. Η διαδικασία που ακολουθήσαμε ήταν η ίδια με κάθε φορά. Απλά φτιάξαμε κάποια demo πριν ξεκινήσουμε να ηχογραφούμε κανονικά τον δίσκο.

Η παραγωγή είναι φοβερή. Όταν ακούω τον δίσκο μου δίνεται η εντύπωση πως βρίσκομαι στο ίδιο δωμάτιο με εσάς να παίζετε. Πώς καταφέρατε να βγάλετε μια τόσο ζεστή και οργανική παραγωγή; Είχατε κάποιον παραγωγό;

Το θέμα με τις ηχογραφήσεις demo πριν μπούμε στο στούντιο είναι πως κάποιες φορές καταλήγουμε να γουστάρουμε τον ήχο των demo περισσότερο από εκείνον του δίσκου. Οπότε, για να αποτρέψουμε κάτι τέτοιο, αυτήν τη φορά ηχογραφήσαμε μόνοι μας τον δίσκο στο δικό μας στούντιο με συνέπεια τα περισσότερα demo να καταλήγουν τελικά να γίνονται οι κανονικές ηχογραφήσεις του άλμπουμ. Αυτό που κάναμε για να πάρουμε αυτόν τον ήχο ήταν να ηχογραφήσουμε τα όργανα όπως ακριβώς ακούγονταν όταν τα παίζαμε και τα ακούγαμε εκεί. Δεν θέλουμε να ακούγονται διαφορετικά και να σου πω την αλήθεια δεν νομίζω πως έχουμε τις τεχνικές δεξιότητες να το αλλάξουμε. Χρησιμοποιήσαμε λίγη βοήθεια για τις ηχογραφήσεις των ντραμς, αλλά όλα τα υπόλοιπα τα κάναμε μόνοι μας.

Horisont

Αν και το "About Time" ηχητικά έχει τη σφραγίδα των Horisont, μου φαίνεται πως αυτήν τη φορά έχει μια περισσότερο '80s διάθεση. Ξέρεις... μιλάω για τα AOR στοιχεία με τα synthesizer να πρωταγωνιστούν εδώ κι εκεί και κάποιες συγκεκριμένες μελωδίες, όπως για παράδειγμα στο "Boston Gold". Ήταν κάτι που έγινε εσκεμμένα ή απλά έτσι σας βγήκε;

Είμαι μεγάλος οπαδός του AOR και προσπαθώ να εισάγω αυτά τα στοιχεία στην μπάντα από την πρώτη μέρα. Μην με παρεξηγήσεις, δεν είναι πως δεν μου αρέσει το '70s hard rock, το οποίο είναι και η βασική μου πηγή έμπνευσης, αλλά πιστεύω ότι το γεγονός πως εγώ τραβούσα την μπάντα προς αυτήν την κατεύθυνση, ενώ ταυτόχρονα τα υπόλοιπα παιδιά ήθελαν περισσότερο blues και metal είναι εκείνο που μας έκανε να ακουγόμαστε όπως ακουγόμαστε.

Πώς σας ήρθε η ιδέα να ανοίξετε τον δίσκο με μια διασκευή και πώς καταλήξατε στη συγκεκριμένη; Θα σκεφτόσασταν να κάνετε κι άλλες σε επόμενο δίσκο σας;

Μου αρέσει να κάνω διασκευές και πιστεύω πως το "The Hive" ήταν η τέλεια επιλογή καθώς δεν υπήρχε περίπτωση να μπορούσαμε να ακουστούμε ακριβώς όπως στην εκτέλεση του Richard Harris με την ορχήστρα και όλα τα υπόλοιπα. Αλλά είναι ένα βαρύ και σκοτεινό τραγούδι. Πρέπει να πειράξεις κάπως την ενορχήστρωση όταν κάνεις μια διασκευή αλλιώς απλά μπορείς να βάλεις να ακούσεις το πρωτότυπο. Ταυτόχρονα, όμως, πρέπει να αποτίσεις φόρο τιμής στο πρωτότυπο και νομίζω πως τα καταφέραμε και τα δύο εδώ. Να μείνεις ήσυχος πως θα ακολουθήσουν κι άλλες διασκευές.

Δεν κάνατε τελικά ολόκληρο δίσκο στα σουηδικά όπως μου είχες πει την προηγούμενη φορά που μιλήσαμε, αλλά υπάρχει το μελαγχολικό "Letare" που φαίνεται πως η μητρική σας γλώσσα ταιριάζει γάντι. Πώς αποφασίζετε ποιο τραγούδι θα τραγουδήσεις στα σουηδικά; Επίσης... ίσως να κάνω και λάθος, αλλά μου φαίνεται πως δεν τραγουδάς εσύ...

Ίσως τελικά το κάνουμε την επόμενη φορά [γέλια]. Έχεις δίκιο πάντως, ο μπασίστας μας ο Magnus κάνει το ντεμπούτο του ως βασικός τραγουδιστής σε αυτό το τραγούδι. Είναι δική του σύνθεση και έχει γράψει και τους στίχους. Είναι πάντα δύσκολο να αποφασίσουμε ποιο τραγούδι θα το τραγουδήσουμε στη γλώσσα μας και κάποιες φορές κάνουμε δύο εκδοχές, μια στα αγγλικά και μια στα αουηδικά.

Η επιλογή του ομώνυμου για video clip/single με παραξένεψε καθώς δεν είναι το «εμπορικό» τραγούδι που συνήθως επιλέγεται. Πέρα από καταπληκτική σύνθεση είναι και πολύ όμορφο βίντεο. Πώς καταλήξατε σε αυτό;

Όταν ηχογραφούσαμε το εν λόγω τραγούδι δεν είχαμε την παραμικρή ιδέα του πώς θα καταλήξει να ακούγεται. Ήταν μια προσθήκη της τελευταίας στιγμής και δεν υπήρχαν τελειωμένες φωνητικές μελωδίες. Τελικά, όμως, κατέληξε να βγει τέλειο. Κυκλοφορούμε μουσική που πιστεύουμε πως ο κόσμος ΠΡΕΠΕΙ να ακούσει και όχι που πιστεύουμε ότι απλά θα τους αρέσει.

Το ρετρό sci-fi/horror εξώφυλλο του δίσκου τι συμβολίζει και πώς προέκυψε;

Βασικά προέρχεται από τους στίχους του ομώνυμου τραγουδιού του δίσκου που μιλάει για έναν τύπο που προσπαθεί να σταματήσει τον εαυτό του από το να ταξιδέψει πίσω στον χρόνο...

Horisont

Είδα πως ανακοινώσατε ήδη την ευρωπαϊκή σας περιοδεία και το πρόγραμμα για ακόμα μια φορά είναι πολύ σφιχτό με πολλές συνεχόμενες καθημερινές εμφανίσεις. Πόσο δύσκολο είναι να παίζεις κάπου και στη συνέχεια να μπαίνεις στο βαν, να ταξιδεύεις στην επόμενη πόλη για το επόμενο show κάθε μέρα;

Που λες, υποθέτω πως είναι πολύ σκληρό μετά από μια - μιάμιση εβδομάδα, αλλά μετά από λίγο το συνηθίζεις και μπαίνεις σε ένα συγκεκριμένο mood και πας στον αυτόματο πιλότο για το υπόλοιπο της περιοδείας. Πάντα το μόνο που θυμάσαι είναι η αρχή και το τέλος της περιοδείας. Τα υπόλοιπα είναι κάποιου είδους θολές αναμνήσεις όμορφων στιγμών.

Πέρσι κάνατε αμερικάνικη περιοδεία, πώς πήγε; Έγινε κάτι περίεργο που θα ήθελες να μοιραστείς μαζί μας;

Η περιοδεία πήγε περίφημα. Είχαμε πολύ καλή ανταπόκριση από τον κόσμο εκεί και μας άρεσε πολύ! Περίεργα ε; Ο Magnus που χάθηκε στο Hollywood καθώς πάρταρε και τα βασανιστικά 24ωρα ταξίδια μεταξύ των show γεμάτα με πόνο στη μέση και στα κωλομέρια μας...

Μιας και πάει καιρός από την προηγούμενη φορά που ήρθατε Ελλάδα, τι θα έλεγες σε κάποιον διοργανωτή προκειμένου να σας ξανακαλέσει εδώ;

Αν υπάρχει ένα καλό show να δώσουμε είμαστε πάντα διαθέσιμοι να έρθουμε και να παίξουμε. Δεν υπάρχει ανάγκη να βγάλουμε λεφτά, δεν το κάνουμε μόνο γι' αυτό.

Πριν κλείσουμε, για πες μας ποιες κατά την άποψή σου είναι οι πέντε ενεργές και σύγχρονες Σουηδικές μπάντες που κάποιος πρέπει να τσεκάρει οπωσδήποτε.

Yuri Gagarin, Gehenna, Mellowmen, Stratosphere, Lady Banana και Uran.

Διαβάστε εδώ την κριτική του δίσκου "About Time" από τον Κώστα Πολύζο.

  • SHARE
  • TWEET