Evergrey: «Τα social media είναι ένα πολύ καταστροφικό κομμάτι της ζωής μας»

O ηγέτης των Evergrey, Tom S. Englund, μας εξηγεί πώς οι ανθρώπινες δυσκολίες μεταμορφώνονται σε τέχνη

Από τον Νίκο Καταπίδη, 22/08/2016 @ 12:20

Μετά τη δυναμική επιστροφή των Evergrey με το "Hymns For The Broken", φαίνεται πως οι μηχανές έχουν πάρει μπροστά για τα καλά, με τη νέα τους δουλειά "The Storm Within" να καλείται να ανταπεξέλθει στις αυξημένες προσδοκίες των απανταχού οπαδών τους. Ο mastermind της μπάντας, Tom Englund, μας μίλησε για το γενικότερο όραμά του για την μπάντα, το γεγονός πως συμπληρώνονται είκοσι χρόνια παρουσίας τους στη μουσική σκηνή, καθώς και την άποψή του για τη σύγχρονη ζωή και το πώς οι άνθρωποι εγκλωβίζονται στις σκέψεις τους, γεγονός που αποτέλεσε βασική πηγή έμπνευσης για τον νέο τους δίσκο.

Evergrey

Γεια σου Tom! Πώς είσαι;

Γειά σου Νίκο! Είμαι πολύ καλά, εσύ;

Πολύ καλά, χαίρομαι που έχω την ευκαιρία να μιλήσω μαζί σου. Μου φαίνεται δύσκολο να πιστέψω πως πέρασαν κιόλας δυο χρόνια από την κυκλοφορία του "Hymns For The Broken", εξακολουθώ να το ακούω τακτικά. Αλήθεια, πόσο δύσκολο είναι να έχεις να ανταπεξέλθεις τις προσδοκίες μετά από έναν τόσο επιτυχημένο δίσκο; Νιώσατε πίεση γι' αυτό όταν γράφατε τη μουσική;

Όχι ιδιαίτερα, ξέρεις ξεκινήσαμε να γράφουμε έναν χρόνο μετά την κυκλοφορία του "Hymns For The Broken", οπότε χρησιμοποιήσαμε την έμπνευση και την ενέργεια που πήραμε από τις ηχογραφήσεις και την περιοδεία και τη διοχετεύσαμε στη σύνθεση ξανά. Θα μπορούσαμε να έχουμε περιοδεύσει πολύ περισσότερο, αφού δεν πήγαμε σε πολλά μέρη. Φυσικά, ήρθαμε στην Ελλάδα, αλλά σκεφτήκαμε να κάνουμε έναν ακόμη δίσκο και μετά μπορούμε να γυρίσουμε όλο τον κόσμο, οπότε χρησιμοποιήσαμε την έμπνευση και δεν μας ήταν δύσκολο. Πάντα, βέβαια, θέλει πολλή δουλειά η δημιουργία ενός άλμπουμ, πολύ στρες και πίεση, αλλά όχι επειδή το συγκρίναμε με προηγούμενες δουλειές ή κάτι ανάλογο, είναι κάτι φυσικό που μας συμβαίνει σε κάθε ηχογράφηση, οπότε δεν μπορώ να πω πως ήταν διαφορετικό, αν μη τι άλλο ήταν ευκολότερα αυτήν τη φορά.

Φαίνεται πως το "Hymns" ήταν μια κυκλοφορία ορόσημο για την μπάντα, σίγουρα έλαβε εξαιρετικές κριτικές, αλλά μεταφράστηκε αυτό και σε εμπορική επιτυχία; Σας βοήθησε να διευρύνετε το κοινό σας;

Σίγουρα, το είδαμε παίζοντας και σε διαφορετικές περιοχές, αντί να έχουμε μισογεμάτα clubs, σχεδόν παντού ήταν γεμάτα και σίγουρα ήταν τουλάχιστον ένα (για να μην πω δυο) σκαλιά παραπάνω αυτήν τη φορά. Φαίνεται επίσης και τώρα που σχεδιάζουμε την επερχόμενη περιοδεία, παίρνουμε περισσότερα χρήματα, έχουμε περισσότερες πωλήσεις στα εισιτήρια και φαίνεται πως η μπάντα σαν brand έχει γίνει πιο δημοφιλής, νιώθουμε τέλεια γι' αυτό.

Το "The Storm Within" είναι ένα βαρύ και μελαγχολικό άλμπουμ, και νιώθω πως είναι πιο εύκολο στο άκουσμα χωρίς να έχει απλοποιηθεί η μουσική σας. Αυτό που παρατήρησα είναι πως τα πλήκτρα έχουν ακόμη μεγαλύτερο ρόλο αυτήν τη φορά, ενώ υπάρχουν και πολλά ηλεκτρονικά στοιχεία σε διάφορα σημεία. Πόσο διαφορετική ήταν λοιπόν η προσέγγισή σας σε αυτόν τον δίσκο;

Ξέρεις, αυτήν τη φορά ξεκινήσαμε με έναν συγκεκριμένο ήχο στα πλήκτρα, χαίρομαι που το επισήμανες. Ο Jonas δημιούργησε έναν ήχο στα πλήκτρα, ήταν έμπνευση από ένα συγκρότημα από τη Γαλλία που γράφει ηλεκτρονική μουσική, τους M83. Αυτός ο ήχος καθόρισε και το ύφος του πρώτου τραγουδιού που γράψαμε, του "Disconnect", είναι αυτό το παραμορφωμένο πιάνο που υπάρχει σχεδόν σε κάθε κομμάτι, αλλά δεν είναι το ίδιο εμφανές παντού. Έτσι αρχίσαμε να φτιάχνουμε μια εικόνα στο μυαλό μας, σκεφτήκαμε να πάμε στην Ισλανδία να γυρίσουμε κάποια βίντεο, το εξώφυλλο του άλμπουμ, το να έχουμε διάφορους χαρακτήρες και να έχουμε ξανά την Carina και ίσως μερικούς ακόμη καλεσμένους. Όλες αυτές οι ιδέες προέκυψαν μόνο από μια εικόνα, γιατί εξ αρχής είχαμε έτοιμο το εξώφυλλο. Σε σχέση με την έμπνευση, ήταν μια πολύ αβίαστη εμπειρία, απλά γράφαμε βασισμένοι σε αυτό το ύφος που είχαμε δημιουργήσει και όλα τα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα στους στίχους, το ξεκίνημα όλων ήταν αυτός ο ήχος στα πλήκτρα, ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία να είσαι σε αυτή τη φούσκα απομονωμένος για σχεδόν έναν χρόνο.

Ο δίσκος διακατέχεται από ένα σκοτεινό θέμα, την απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου. Τι σας ενέπνευσε και αφιερώσατε έναν ολόκληρο δίσκο σε αυτό το θέμα;

Έχω δυο φίλους που περνούσαν ακριβώς αυτό όταν γράφαμε τον δίσκο, και ήταν εύκολο για μένα να νιώσω κοντά τους και να μπω στη θέση τους. Αν έχω ένα δυνατό στοιχείο ως στιχουργός, είναι ότι μπορώ να βάζω τον εαυτό μου σε μια κατάσταση και να νιώθω τα συναισθήματα που θα είχε κάποιος σε μια ανάλογη θέση, αυτό δημιούργησε και όλη την ιστορία για μένα, πώς από το να είσαι σε μια σχέση δυο ατόμων να καταλήγεις μόνος σου, να ψάχνεις να βρεις λόγους για να ζήσεις και τρόπους για να μπορέσεις να ανασυνταχθείς, αλλά επίσης και όλες τις βίαιες σκέψεις, τις ανηθικότητες, όλα τα συναισθήματα που περνάς και κουβαλάς μέσα σου όταν περνάς μια τόσο μεγάλη αλλαγή στη ζωή σου. Από την άλλη πλευρά, είναι επίσης και για το να θυμάσαι και να μην διαγράφεις τον χρόνο που είχατε μαζί, αντί να θρηνείς αυτό που έχασες.

Τι είναι αυτό που σε τραβά στη μελαγχολία, τόσο μουσικά όσο και στιχουργικά;

Νομίζω πως όταν γράφεις για τη μοναξιά και την απομόνωση για είκοσι χρόνια και σε δέκα δίσκους είναι προφανές πως είναι κομμάτι της ζωής σου, ξέρω πως κομμάτια της ζωής μου και το τι έχω περάσει αντικατοπτρίζονται στη μουσική και τους στίχους που γράφω.

Evergrey

Ο δίσκος έχει δυο φοβερές εμφανίσεις στα φωνητικά, από την Floor Jansen στο "In Orbit" και από τη γυναίκα σου την Carina στο "The Paradox Of The Flame". Αλήθεια, πώς αποφασίστηκε η συμμετοχή τους σε αυτά τα κομμάτια, και πώς θα τα αντιμετωπίσετε στις ζωντανές εμφανίσεις; Θα είναι λίγο περίεργο να τραγουδάς ντουέτο με προηχογραφημένα φωνητικά νομίζω...

(Γέλια) Μάλλον καλύτερα να φορέσω ένα φόρεμα! (γέλια) και να τραγουδάω το δεύτερο κουπλέ μόνος μου, το προτιμώ από το να είναι προηχογραφημένο! Πιστεύω πως το "In Orbit" μπορεί να δουλέψει με το να τραγουδάω μόνο εγώ, επειδή έγραψα τις μελωδίες και είναι δυνατό κομμάτι από μόνο του, φυσικά η Floor το κάνει μαγικό με την εμφάνισή της, αλλά θα δουλέψει νομίζω και μόνο με μένα. Για το "The Paradox Of The Flame", ήταν ιδέα του Henrik, επειδή είπε πως θα ήταν καλή ιδέα να κλείσουμε έναν κύκλο κατά κάποιο τρόπο, αφού η Carina είχε τραγουδήσει και στο "For Every Tear That Falls" στο πρώτο μας άλμπουμ. Επίσης, ταίριαζε και στο θέμα, μπορούσα να βάλω την Carina σε αυτήν τη θέση, δεν μου ήταν δύσκολο να το φανταστώ. Υπάρχει ένα σημείο που τραγουδάει "I understand your intentions but there are lightyears in between us" και νομίζω πως αυτή η πρόταση από μόνη της αντικατοπτρίζει τον δίσκο συνολικά, με τους ανθρώπους να έχουν απομακρυνθεί.

Κάποια στιγμή ενώ είχαμε γράψει αυτό το κομμάτι, η Floor με την Carina έπιναν κρασί στο σπίτι, είναι φίλες και η Floor είναι fan της μπάντας εδώ και πολλά χρόνια, πάντα μιλούσε με τα καλύτερα λόγια για μας, οπότε η Carina τη ρώτησε από περιέργεια «Γιατί δεν είσαι κι εσύ στον δίσκο;», και η Floor απάντησε «ίσως επειδή δεν μου το ζήτησε κανείς» (γέλια). Η Carina, λοιπόν, μου το είπε και μου πρότεινε να ζητήσω από τη Floor να συμμετέχει, αλλά δεν είχα κάποιο κομμάτι για εκείνη μέχρι τότε, ένιωσα λίγο περίεργα να σου πω την αλήθεια, αλλά την ίδια στιγμή ο Rickard ο πληκτράς μας μου έστειλε μια ιδέα στο πιάνο που του φάνηκε πολύ καλή και το άκουσα στο κεφάλι μου, δεν ξέρω αν υποσυνείδητα το είχα ήδη αποφασίσει, αλλά ακουγόταν αρκετά "Nightwish-y" κατά κάποιον τρόπο. Οπότε ρώτησα τη Floor αν θα ήθελε να τραγουδήσει κι εκείνη φυσικά συμφώνησε και ήταν χαρούμενη να το κάνει, κάτι που και για μας ήταν ευχάριστο, γιατί επίσης η μουσική κυκλοφορεί με marketing όπως ξέρεις και προσπαθεί να πιάσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ακροατήριο. Αν μας ακούσουν και οι οπαδοί της νομίζω είναι κάτι το φοβερό, αλλά επίσης είναι ευλογία να μπορείς να μοιράζεσαι τις μουσικές σου εμπειρίες με φίλους σου, είναι σπουδαίο το ότι είναι κομμάτι της μουσικής ζωής μου, πέραν της προσωπικής που είναι φίλη μου εδώ και χρόνια. Τώρα μοιραζόμαστε και αυτό το κομμάτι, είναι μια ευλογία πραγματικά.

Ποιός ξέρει, ίσως κληθείτε να περιοδεύσετε με τους Nightwish κάποια στιγμή!

Ναι φυσικά, αυτό θα ήταν τέλειο, αν και δεν το κάναμε με αυτό το σκεπτικό αλλά θα ήταν πολύ καλό για μας. Ξέρω, όμως, πως τώρα κάνουν ένα διάλειμμα από τις περιοδείες επειδή συνθέτουν ξανά, οπότε το χάσαμε το τρένο! (γέλια)

(Γέλια) Πάντως το κομμάτι είναι πολύ δυνατό, σίγουρα πολλοί Nightwish fans θα μάθουν τους Evergrey αν δεν τους ήξεραν ήδη...

Ναι φίλε, και αν κάνουμε και κάποιο ιδιαίτερο show είμαι σίγουρος πως και η Floor θα θέλει να το τραγουδήσει ζωντανά μαζί μας...

Περιμένουμε να το δούμε λοιπόν. Πέραν της μουσικής, φαίνεται πως κρατάτε την παράδοση του να κάνετε φοβερά βίντεο για τα κομμάτια σας, αυτήν τη φορά με το "Distance" και το "The Paradox Of The Flame", ενώ περιμένουμε κι ένα τρίτο βίντεο. Αλήθεια, είναι βιώσιμο οικονομικά να κάνετε τόσο ακριβές παραγωγές, με δεδομένη την πραγματικότητα της μουσικής βιομηχανίας στις μέρες μας;

Φαίνεται πως η δισκογραφική το βλέπει έτσι, αλλά επίσης κι εμείς έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα για το τι θέλουμε να παρουσιάσουμε με αυτόν τον δίσκο, όταν ήμαστε στην Ισλανδία γυρίσαμε τρία βίντεο, για το "Distance", τo "The Paradox Of The Flame" και το "The Impossible". Πιστεύω πως οι Evergrey είναι μια κάπως κινηματογραφική εμπειρία, τουλάχιστον αυτό θα ήθελα να είναι. Το να ξοδεύουμε χρήματα στην τέχνη μας και την καλλιτεχνική μας έκφραση δεν είναι σπατάλη, για μένα οι Evergrey δεν τελειώνουν με την κυκλοφορία ενός δίσκου, όλα μετράνε, το booklet, τα βίντεο, κάθε μέρος της δημιουργικής μας ταυτότητας. Οπότε δεν το βλέπω σαν να ξοδεύουμε χρήματα για τα βίντεο, αλλά με ενδιαφέρει να έχουμε τρόπο να τα υλοποιήσουμε, αν μπορούμε να κάνουμε τέσσερα βίντεο μόνο γι' αυτόν τον δίσκο και έχουμε την υποστήριξη θα το κάνουμε, ούτως ή άλλως δεν πρόκειται να μπουν ποτέ τα χρήματα αυτά στην τσέπη μας, οπότε καλύτερα να τα επενδύσουμε στη μπάντα, για τους οπαδούς μας και για το δικό μας όραμα. Το να μπορούμε να πραγματοποιούμε το όραμά μας τόσο ξεκάθαρα όσο τώρα είναι πολύ ευτυχές.

Πριν μερικές μέρες κυκλοφόρησε το βίντεο για το "The Paradox Of The Flame", που δεν θα έλεγα πως είναι το τυπικό single, ένα αρκετά σκοτεινό, σχεδόν doom κομμάτι. Πώς το επιλέξατε, δεδομένου του ότι δεν είναι και από τα πιο «εύκολα» τραγούδια του δίσκου;

Αν ρωτούσες άτομα από τη δισκογραφική, ή τους managers και τους ραδιοφωνικούς παραγωγούς, όλοι έλεγαν πως θα έπρεπε να βγάλουμε το "Passing Through" ή το "In Orbit", αλλά για εμάς έχει να κάνει με το να παρουσιάσουμε σωστά τον δίσκο στο κοινό, και αυτό θα γίνει με το να προσπαθήσουμε να κάνουμε τον κόσμο να νιώσει αυτά που νιώθαμε κι εμείς όταν γράφαμε το άλμπουμ, τις εικόνες που είχαμε στο μυαλό μας και να τον φέρουμε όσο πιο κοντά στη δική μας εμπειρία γίνεται. Ας μη γελιόμαστε, δεν πρόκειται να παίζαμε στο ραδιόφωνο όπως και να 'χει (γέλια), δεν πρόκειται να πουλήσουμε ένα εκατομμύριο δίσκους επειδή αποφασίσαμε να κυκλοφορήσουμε ένα πιο πιασάρικο κομμάτι. Αν αρέσουμε στον κόσμο, αυτό θα γίνει μέσα από οποιοδήποτε βίντεο βγάλουμε και νομίζω πως είναι ευκολότερο και πιο αληθινό για μας να είμαστε πιστοί στις καλλιτεχνικές μας ιδέες, αντί να το αντιμετωπίζουμε με γνώμονα την εμπορικότητα, οπότε προτιμώ να βγούν βίντεο για τα κομμάτια που αντιπροσωπεύουν τον δίσκο με τον καλύτερο τρόπο.

Θα ήθελα να μιλήσουμε λίγο και για το εξώφυλλο του άλμπουμ. Τι ακριβώς αντιπροσωπεύει;

Είναι ένας άνθρωπος που έχει τόσα πράγματα μέσα του που κανείς δεν έχει δει ποτέ πριν, ωσπου μια μέρα φτάνει στο σημείο να ξεσπάσει για να τα βγάλει από μέσα του, και υπάρχει η φωτεινή και η σκοτεινή πλευρά. Τα λευκά και μαύρα πουλιά αντιπροσωπεύουν ακριβώς αυτό, πως όλοι μας έχουμε την καλή και την κακή πλευρά μας, αλλά έτσι είναι η ζωή, δεν μπορείς να έχεις το ένα χωρίς το άλλο, εκτός κι αν είσαι πολύ τυχερός. Έχω γράψει έναν στίχο στο τελευταίο κομμάτι που λέει "there is not a sound, just the storm within", που μιλάει για το γεγονός πως οι άνθρωποι περνούν την καθημερινότητά τους και δεν έχεις ιδέα τι μπορεί να συμβαίνει μέσα τους, οπότε πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να σεβόμαστε τον άλλον, να ρωτάμε και να ενδιαφερόμαστε. Θα μπορούσε να γίνεται ο τρίτος παγκόσμιος πόλεμος μέσα σε κάποιον χωρίς να το ξέρουμε και είναι θλιβερό, είναι καιρός να αρχίσει ο κόσμος να νοιάζεται για τον άλλον, πιστεύω πως ό,τι βλέπουμε να συμβαίνει γύρω μας είναι άμεσο αποτέλεσμα της απελπισίας των ανθρώπων, κρατάμε πράγματα μέσα μας για τόσο καιρό, επειδή δεν έχουμε κανέναν να μας ακούσει.

Evergrey The Storm Within

Μιας και αναφέρεσαι σε αυτό και δεδομένου του ότι είσαι αρκετά ενεργός στα social media, πώς πιστεύεις πως η τεχνολογία έχει επηρεάσει αυτήν την αλληλεπίδραση; Μήπως μας έχει κάνει φαινομενικά κοινωνικούς, αλλά στην ουσία περισσότερο απομονωμένους;

Θεωρώ πως τα social media έιναι ένα πολύ καταστροφικό κομμάτι της ζωής μας, γιατί οι άνθρωποι συνήθως προσπαθούν να δείξουν την καλή τους πλευρά, τα λευκά πουλιά που φαίνονται και στο εξώφυλλο, και αυτό είναι το πρότυπο με το οποίο συγκρίνονται τα παιδιά σήμερα. Είναι ανέφικτα ιδανικά ξέρεις, είναι αδύνατο να συγκρίνεσαι με αυτά τα standards, επειδή είναι αποκομμένες στιγμές από τις ζωές των ανθρώπων, όταν νιώθουν καλά, συνήθως κανείς δεν ανεβάζει φωτογραφίες όταν νιώθει χάλια, νιώθει μοναξιά. Ίσως θα έπρεπε να υπάρχει ένα Facebook dark, όπου οι άνθρωποι μπορούν να δείχνουν την πραγματική τους πλευρά και να είναι ειλικρινείς, τότε θα μπορούσες να δεις την πραγματικότητα.

Eπιστρέφοντας στους Evergrey, το "The Storm Within" είναι η δέκατη κυκλοφορία σας και συμπίπτει με την επέτειο είκοσι χρόνων της μπάντας. Πώς νιώθεις που καταφέρατε να είστε ενεργοί για τόσα χρόνια;

Ειλικρινά, επειδή μου έκαναν αυτήν την ερώτηση πρόσφατα και το σκέφτηκα, νιώθω φοβερά! Είναι τιμητικό, ειλικρινά νιώθω σαν να κατάφερα αυτό που είχα βάλει ως στόχο. Αν πεθάνω αύριο, δεν θα πεθάνω με ντροπή μην έχοντας αφήσει κάτι πίσω μου, για μένα ήταν πάντα πολύ σημαντικό να ηχογραφούμε και να κυκλοφορούμε μουσική, αφήνοντας πίσω μας ένα έργο. Φυσικά, κάνοντας κάτι για είκοσι χρόνια, οτιδήποτε, μπορεί να γίνει κουραστικό κάποια στιγμή, έχεις κάνει κάτι για είκοσι χρόνια προσωπικά;

Αν μπορώ να πω κάτι συγκεκριμένο, θα σου έλεγα ότι ζω για είκοσι χρόνια και βάλε! (γέλια)

Βλέπεις; (γέλια) Οπότε σκέψου το λίγο! Εδώ και είκοσι χρόνια ηχογραφώ μουσική, είναι ένα προνόμιο, κάτι για το οποίο νιώθω μεγάλη ευγνωμοσύνη και επίσης είμαστε μια μπάντα που ακόμη μεγαλώνει, τουλάχιστον για μένα ειλικρινά νιώθω πως ακουγόμαστε σύγχρονοι και φρέσκοι, πεινασμένοι κι όχι απαρχαιωμένοι, οπότε νιώθω φανταστικά!

Σκοπεύετε να το γιορτάσετε με κάποιον τρόπο; Ίσως με μερικές special συναυλίες, με setlist που να αποτελείται με κομμάτια που δεν παίζετε συχνά;

Το θέμα είναι πως δεν είχα καταλάβει πως είναι είκοσι χρόνια, επειδή στο μυαλό μου είχα την ιδέα πως θα κλείσουμε είκοσι χρόνια από την πρώτη κυκλοφορία μας, οπότε πάντα είχα το 2018 κατά νου γι' αυτήν την επέτειο. Τότε, ίσως, να είναι μια καλή ευκαιρία, ώστε να έχουμε και χρόνο να προετοιμάσουμε κάτι καλό, ίσως είναι και ώρα για ένα νέο DVD, θα το δούμε.

Πήγες στην επόμενη ερώτησή μου, που έχει να κάνει με μια live κυκλοφορία, καθώς πλέον υπάρχουν πολλά κομμάτια που θα θέλαμε να δουμε σε live εκδοχή, δεδομένης της ενέργειας που υπάρχει στις εμφανίσεις σας. Έχετε συζητήσει κάτι πιο συγκεκριμένο;

Σίγουρα, είναι τώρα δέκα - δώδεκα χρόνια ή κάτι τέτοιο από το τελευταίο DVD που βγάλαμε, αλλά ειλικρινά είναι και πολύ δύσκολο να το ξεπεράσουμε σε ποιότητα! (γέλια) Ξέρεις κάτι; Ένα από τα όνειρα που έχω θα ήταν να γυρίσουμε ένα DVD στην Ελλάδα! Ναι! Ή στη Νότια Αμερική, ίσως ένα show στην Ελλάδα, ένα στη Νότια Αμερική κι ένα στη Σουηδία. Ίσως κάποιες ακουστικές εμφανίσεις, να κάνουμε κάτι πραγματικά μοναδικό, αλλά χρειάζεται καλό σχεδιασμό και δεν έχουμε τόσο χρόνο για να κάνουμε κάτι τέτοιο τώρα, επειδή έχουμε τις τακτικές κυκλοφορίες δίσκων, αν υπάρξει ο χρόνος να το σκεφτούμε και να το οργανώσουμε σωστά είμαι σίγουρος πως θα κάνουμε κάτι καλό.

Evergrey

Ξέρεις ήμουν στην τελευταία συναυλία σας στην Αθήνα, και ήταν φοβερή. Ξέρω πως ζήτησες προσωπικά τους Need ως το support σχήμα, και οι ίδιοι μας είπαν πως ήταν μεγάλη τιμή γι' αυτούς. Πώς ήρθατε σε επαφή και γιατί ζήτησες να ανοίξουν τη συναυλία σας;

Νομίζω πως ο Jon και ο φίλος του ήταν στην πρώτη συναυλία που κάναμε ποτέ στην Ελλάδα, στην Αθήνα, και μας ακολούθησαν στην Ακρόπολη, ενώ πρέπει να είναι και στο πρώτο DVD επίσης, στο bonus υλικό. Οπότε, όταν τους είδα στο Progpower στις Η.Π.Α. δεν συνειδητοποίησα πως είναι ο ίδιος τύπος, αλλά ήρθε και μου μίλησε, τους είδα να παίζουν και μου άρεσαν πολύ, οπότε δεν χρειαζόταν και πολλή σκέψη. Νομίζω όταν παίζεις μουσική είναι επίσης σημαντικό να δίνεις και κάτι πίσω στους οπαδούς, αν μπορείς να υποστηρίξεις κάποιον με μια τέτοια κίνηση είναι τόσο εύκολο να γίνει.

Αυτή είναι ωραία νοοτροπία, αλλά δεν είμαι σίγουρος πως τη μοιράζονται πολλοί μαζί σου!

Από κάπου όμως δεν πρέπει να ξεκινήσει; Οπότε μπορώ να το ξεκινήσω εγώ και όλοι να ακολουθήσουν το παράδειγμά μου. Ας μην είμαστε ακόλουθοι, αλλά ηγέτες!

Ένα πραγματικά σωστό moto. Έχετε λοιπόν σχέδια για την επερχόμενη περιοδεία; Να σας περιμένουμε στη χώρα μας;

Φυσικά, ποτέ δεν θα αφήναμε την Ελλάδα εκτός σχεδίων, θα έρθουμε αλλά δεν ξέρω το πότε ακριβώς, τώρα έχουμε περιοδεία με τους Delain, αλλά η Ελλάδα δεν περιλαμβάνεται στα σχέδια, φυσικά όμως και θα έρθουμε, είναι σίγουρο.

Ξέρεις πως θα σας περιμένουμε. Σ' ευχαριστώ για τον χρόνο σου, και τα λέμε σύντομα από κοντά λοιπόν!

Ευχαριστώ κι εγώ Νίκο, να προσέχεις!

Διαβάστε εδώ την κριτική του δίσκου "The Storm Within" από τον Νίκο Καταπίδη.

  • SHARE
  • TWEET