Kovacs

My Love (EP)

Wolf Recordings (2014)
Από την Κατερίνα Μυτιληναίου, 11/11/2014
A heavy coat woman in a light coat album*... Pop soul με rock ψυχή από την Ολλανδία
Πώς βαθμολογείτε το δίσκο;
Η -μόλις 24-χρονη- Sharon Kovacs σπούδασε μουσική και φωνητική στο Eindhoven της Ολλανδίας, μάλλον υπό δυσμενείς συνθήκες. Ο λόγος; Η ατίθαση φωνή της, που «ανάγκασε» κάποιους από τους καθηγητές της να της προτείνουν να σταματήσει να ασχολείται με το τραγούδι. Ευτυχώς για όλους εμάς, οι συμβουλές τους έπεσαν στο κενό και τώρα την απολαμβάνουμε στο ΕΡ που μοιράζεται τ’ όνομά του με το γνωστότερο τραγούδι της. Η αλήθεια είναι ότι δεχθήκαμε και την πολύτιμη βοήθεια του παραγωγού των Within Temptation, After Forever και Gorefest, Oscar Holleman, που σε μια στιγμή ανίας, δέχθηκε να ακολουθήσει τον σύνδεσμο που η Sharon πόσταρε στην προσωπική του σελίδα γνωστού μέσου κοινωνικής δικτύωσης. Να μια φορά που το εν λόγω μέσο προσφέρει, κάνοντας ακριβώς αυτό που υπόσχεται η περιγραφή του.. Η γνωριμία τους οδήγησε στο "My Love" και το πολυαναμενόμενο ντεμπούτο της στη δισκογραφία.

Με 5+1 τραγούδια, αυτό το ΕΡ είναι αρκετά χορταστικό. Η αισθητική της είναι αρκετά ισχυρή ώστε να βρίσκεται παντού· από τον τρόπο που επιλέγει να τραγουδήσει ένα ρεφρέν, μέχρι το σημείο που θα παρεμβληθεί η τρομπέτα. Οι στίχοι κοφτεροί, πολλές φορές πλησιάζουν τα όρια της ειρωνείας και του κυνισμού, όταν δεν ακολουθούν το μονοπάτι ενός μπαρόκ αστικού νεορομαντισμού, που ταιριάζει απόλυτα στην καπνισμένη χροιά της Sharon και την moody ερμηνεία της, αποτέλεσμα της φανερής επιρροής μεγάλων κυριών της jazz/soul όπως η Billie Holiday, η Etta James, η Ella Fitzgerald και η Nina Simone. Λόγω αυτών των επιρροών, το συναίσθημα είναι τόσο παρόν σε κάθε γύρισμα, που νομίζεις ότι μπορείς να το αγγίξεις με τα χέρια σου. Από την άλλη, στην αντίπερα όχθη του ορμητικού ποταμού που ακούει στο όνομα Kovacs, στέκονται η rock attitude με την σκοτεινή -σχεδόν goth- αύρα, που γεννιούνται από την Janis Joplin, τις συνεχείς κλίμακες μινόρε, το σκληρό βλέμμα και παρουσιαστικό. Διαλέγετε και παίρνετε!

Το άνοιγμα του ΕΡ κάνει -άκρως επιτυχημένα όπως αποδείχθηκε- το ομότιτλο τραγούδι και σε εισάγει καθόλου ντροπαλά στον κόσμο της «Κυρίας των Λύκων» (WolfLady είναι το υποκοριστικό της). Στο "He Talks That Shit" αποδεικνύει τις rock καταβολές της και στο "When The Lady's Hurt", τις αντίστοιχες soul. Για μένα όμως το μεγάλο στοίχημα το κερδίζει με την ωμή αλήθεια του "Shirley (Sound Of The Underground)" που με άφησε άναυδη. Δεν μοιάζει να φοβάται την έκθεση σε επίπονες αναμνήσεις και πικρές παραδοχές κι αυτό μόνο κέρδος είναι για το ερμηνευτικό της βάθος. Σε αυτό το σημείο και όχι νωρίτερα, περιέργως, μου θύμισε δύο εξαιρετικές ερμηνεύτριες που μοιράζονται την ίδια τραγική μοίρα, την Amy Winehouse και την μοναδική Lhasa de Sela. Η διασκευή του "Libertango" του Ástor Piazzolla που αποτολμάται με το "I've Seen That Face Before", πετυχαίνει δύο πιθανούς στόχους: ένα εύκολο hit, λόγω της αναγνωρισιμότητας της μελωδίας του, αλλά και μια εξαιρετική μουσική απόδοση, που οφείλεται στην ιδιαίτερη χροιά της Kovacs και στην ηχογράφησή του στα Egrem Studios της Κούβας, από ντόπιους μουσικούς στην Αβάνα. Οι ίδιοι μουσικοί θα πάρουν μέρος και στις υπόλοιπες ηχογραφήσεις που απομένουν μέχρι την ολοκλήρωση του επερχόμενου άλμπουμ.

Η Ολλανδία θα μπορεί σε πολύ λίγο να υπερηφανεύεται για το άξιο τέκνο της κι εμείς να απολαύσουμε με την ησυχία μας ένα μπέρμπον σε ατμόσφαιρα φιλμ νουάρ, όλα αυτά με την έλευση του ολοκληρωμένου δίσκου. Προβλέπω πολλά repeat και κόλλημα διαρκείας...

Tracklist:

1. My Love
2. He Talks That Shit
3. When The Lady's Hurt
4. I've Seen That Face Before (Libertango)
5. Shirley (Sound Of The Underground)
6. The Gold Ballroom [hidden track]

* Η ίδια η Kovacs χρησιμοποιεί την φράση « I'm a light coat woman in a heavy coat town» για να περιγράψει τον (μουσικό;) εαυτό της...
  • SHARE
  • TWEET