Το YouTube απαντάει στην κριτική: «Το μέλλον της μουσικής βιομηχανίας είναι λαμπρότερο από ποτέ!»

«Καθώς η ψηφιακή κατανάλωση αυξάνει, η μουσική βιομηχανία θα αποκομίσει απροσδόκητα μεγάλα ποσά»

01/07/2016 @ 15:07

Τους τελευταίους μήνες, το YouTube έχει γίνει κεντρικός στόχος μιας διεθνούς καμπάνιας του κόσμου της μουσικής για την καλύτερη -και αυστηρότερη νομικά- διαφύλαξη των πνευματικών δικαιωμάτων και των δικαιωμάτων χρήσης και προβολής των έργων της διάνοιας.

Αυτήν μόλις την εβδομάδα, 1.000 καλλιτέχνες -συμπεριλαμβανομένων του Paul McCartney και της Lady Gaga- υπέγραψαν μια ανοιχτή επιστολή προς τους Ευρωπαίους ηγέτες όπου υποστηρίζουν ότι υπηρεσίες όπως το YouTube «αδίκως στερούν υπεραξία από τη μουσική κοινότητα»

Νωρίτερα μέσα στον Ιούνιο, ο McCartney, η Taylor Swift, ο Beck, ο Jack White και ο Trent Reznor βρέθηκαν ανάμεσα στους 180 καλλιτέχνες και τραγουδοποιούς που υπέγραψαν παρόμοιο σημείωμα με αποδέκτες τους νομοθέτες των ΗΠΑ.

Μέσω Billboard, σήμερα, ο επικεφαλής παραγωγός του YouTube, Neal Mohan, απευθύνεται στους επικριτές της πλατφόρμας του, λέγοντας ότι «το μέλλον της μουσικής βιομηχανίας είναι στην πραγματικότητα πιο λαμπρό από ποτέ» εξαιτίας της προοπτικής να κερδίσουν ψηφιακά διαφημιστικά έσοδα από τους ακροατές που δεν μπορούν ή δεν επιθυμούν να πληρώσουν έτσι κι αλλιώς για μουσική.

«Είναι εύκολο να απορρίπτει κανείς τα ad-supported μοντέλα σήμερα, όταν το ψηφιακό streaming εξακολουθεί να είναι μικρό και σχετικά νέο», γράφει ο Mohan. «Ενώ οι πρόσφατες ανησυχίες που έχουν εκφράσει οι καλλιτέχνες σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματα αντανακλούν τον φόβο της απώλειας χρημάτων από το streaming που υποστηρίζεται από διαφημίσεις, η αλήθεια είναι ότι αυτό αποτελεί μια νέα πηγή εσόδων που είναι έτοιμη να αυξήσει δραματικά τα εισοδήματά τους. Δεδομένου ότι η ψηφιακή κατανάλωση αυξάνεται και διαφημιστικοί πόροι από έντυπα, ραδιόφωνο και τηλεόραση θα στραφούν προς το Διαδίκτυο, η μουσική βιομηχανία έχει την ευκαιρία να αποκομίσει ένα τεράστιο έσοδο εντελώς απροσδόκητα.»

Ο Mohan επαναλαμβάνει ότι το YouTube έχει πληρώσει 3 δις δολάρια για την μουσική βιομηχανία μέχρι τώρα και υποστηρίζει ότι, ενώ το σχεδόν 100 χρόνων ραδιόφωνο εξακολουθεί να αποτελεί το 26% της κατανάλωσης της μουσικής, το μερίδιο των streaming video είναι μόλις 8%.  Σύμφωνα με τον Mohan, περίπου το 80% των ακροατές προτιμούν να ακούν ραδιόφωνο από το να αγοράζουν τα CD ή να αποκτούν ένα ψηφιακό αντίτυπο ενός δίσκου. Σημειώνει δε, ότι λόγω του ισχύοντος δικαίου περί της πνευματικής ιδιοκτησίας στις ΗΠΑ, το ραδιόφωνο -όπου τα ετήσια έσοδα από τις διαφημίσεις είναι περίπου 35 δις δολάρια- δεν αποδίδει δικαιώματα σε δισκογραφικές και καλλιτέχνες (αν και πληρώνει κανονικά δικαιώματα στους τραγουδοποιούς). Οι ψηφιακές υπηρεσίες καταβάλλουν κάθε ένα από αυτά τα είδη των δικαιωμάτων.

«Καθώς ο απλός μουσικόφιλος θα καταναλώνει ολοένα και μεγαλύτερο μέρος της μουσικής που ακούει online και λιγότερο στο ραδιόφωνο, ο κλάδος θα αρχίσει να κερδίζει έσοδα από το 100% των ανθρώπων που απολαμβάνουν τη μουσική, όχι μόνο το 20% που αγοράζουν CD, βινύλιο ή συνδρομές σε πλατφόρμες μουσικού streaming», καταλήγει ο Mohan. 

«Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει τελικά σε μια στροφή διοχέτευσης πολλών δις από το ραδιόφωνο προς καλλιτέχνες και τραγουδοποιούς.»

  • SHARE
  • TWEET