Συνέντευξη Twilight (Wrest)

«Στο αμερικάνικο black metal έχουμε κάποια hipster / hardcore παιδάκια που αναμασούν τα ίδια πράγματα»

Από τον Θεοδόση Γενιτσαρίδη, 10/03/2014 @ 11:17
Με αφορμή την νέα κυκλοφορία των Twilight, μιλήσαμε με τον Wrest (Jef Whitehead) για την συνεργασία με τον πολύ Thurston Moore των Sonic Youth, τους Leviathan, τις φήμες που τον ακολουθούν, τον ήχο και την έμπνευση τους. Δεχθήκαμε μερικές πολύ τίμιες, ειλικρινείς, απολαυστικές και  σταράτες απαντήσεις. Απολαύστε τον.

Γεια σου Jef; Είσαι στο Σικάγο ή στο San Fransisco;
Γεια σας, είμαι στο Portland.

Ασχολείσαι με τατουάζ, έτσι δεν είναι; Πες μας κάτι γι' αυτό.
Δεν ασχολούμαι με το τατουάζ πολύ τον τελευταίο καιρό. Ακόμα χτυπάω, αλλά όχι και κάθε μέρα. Κάνω πολλές προσπάθειες με την ζωγραφική τελευταία.

Πώς ήταν η διαδικασία της γραφής και την καταγραφή του "Beneath Trident's Tomb";
Ήταν λίγο πολύ όπως τα δύο προηγούμενα άλμπουμ: μαζευτήκαμε και μαζέψαμε τις ιδέες για τα «τραγούδια» ώστε να ξεκινήσουμε από κάπου. Όσο αφορά στη διαδικασία εγγραφής, μου αρέσει που πήρα όλα τα τύμπανα στην αρχή, σταθήκαμε σε αυτά και προσθαφαιρέσαμε πάνω σε αυτά. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε σε δύο ξεχωριστές συνεδρίες των πέντε ημερών.

Τελικά δουλέψατε όλοι μαζί σε συνεργασία ή ήταν απλά μια ανταλλαγή ιδεών;
Ήρθαμε στο project με τις ιδέες στο μυαλό μας. Οι ιδέες δεν είχαν χαραχτεί σε πέτρα όμως, οπότε από εκεί και πέρα δουλέψαμε και σαν σύνολο.

Μήπως σχεδιάσατε τον νέο δίσκο να είναι όπως τα προηγούμενα άλμπουμ σας, ή δημιουργήθηκε κάτι εντελώς νέο;
Κάθε άλμπουμ έχει μια εντελώς διαφορετική εμπειρία να περιγράψει. Και στο γράψιμο και στην όλη διαδρομή.

Το νέο άλμπουμ μάς θυμίζει πολύ την περσινή δουλειά των Corrections House, όπου συμμετείχε και εκεί ο Sanford. Η αλλαγή στον ήχο σας ήταν πρόταση του Sanford τελικά;
Ο Sanford έπαιξε, σχεδίασε, μίξαρε και ηχογράφησε και τα δύο άλμπουμ, εισήγαγε επίσης αρκετές ηλεκτρονικές εκφράσεις σε όλη την φάση... Σίγουρα είναι υπεύθυνος για πολλά από τα κοινά σημεία των δύο αυτών δουλειών.

Πόσο σημαντικό για εσένα ή άλλα μέλη της μπάντας η χρήση των keyboards και των synth σε αυτό το είδος της μουσικής λοιπόν;
Απολύτως σημαντική. Αυξάνει την πληρότητα και την υφή του ήχου.

Πολλοί άνθρωποι και κυρίως από τους σκληροπυρηνικούς οπαδούς του black metal, βρίσκουν τη μουσική των Twilight πολύ φανταχτερή, με λίγη ουσία, και υποστηρίζουν ότι είστε ένα supergroup που υπάρχει απλά για επίδειξη. Πώς απαντάς σε αυτό;
Οι περισσότεροι άνθρωποι που «κριτικάρουν»... δεν μπορούν να παίξουν κανένα όργανο... αυτό έχω να πω...

Ο ήχος σας είναι πραγματικά τολμηρός και παράξενος. Νομίζουμε ότι αυτός είναι ο πιο τραχύς δίσκος των Twilight. Τι λες για τη μουσική του;
Νιώθω ότι οι κιθάρες του Thurston και τα φωνητικά του Neill (όπως πάντα) προσέθεσαν πολλά στην «τραχύτητα». Παίρνω την περιγραφή σας ως φιλοφρόνηση! Νιώθω σαν κάθε κομμάτι να είναι αρκετά διαφορετικό από τα υπόλοιπα και μπορεί να σταθεί μόνο του. Αυτό είναι κάτι που μου αρέσει ιδιαίτερα σε κάθε δουλειά.

Τόσα πολλά διαφορετικά είδη φωνητικών με μια μεγάλη γκάμα. Εξυπηρετεί κάτι συγκεκριμένο αυτό; Ποιός είναι υπεύθυνος για όλες αυτές τις φωνές;
Ο Neill όπως είπα έκανε σχεδόν όλα τα φωνητικά. Ο Thurston και εγώ συμβάλαμε επίσης. Ο Neill είναι ένας από τους απόλυτα αγαπημένους μου τραγουδιστές. Ότι έχω να κάνει μαζί του είναι πάντα εκπληκτικό για μένα!

Πιστεύετε ότι αυτή η κυκλοφορία είναι πιο κοντά στο black metal, ή άλλες industrial και sludge metal μουσικές;
Το να περικλείουμε την μουσική σε κουτιά είναι κακό. Δεν φτιάξαμε τα κομμάτια με κάποιο είδος στο μυαλό μας. Δεν περιοριζόμαστε με αυτό.

Είναι ο Thurston ένα πραγματικός black metal-ας; Πώς μπήκε στο συγκρότημα;
Ο Thurston γνωρίζει πολλά γύρω από Blackened Metal μουσικές. Νιώθω πως προφανώς ακούει / επηρεάζεται από πολλές και διαφορετικές μουσικές. Ο Sanford ήταν υπεύθυνος για τον ερχομό του. Ήταν ένα πραγματικό κομμάτι της μπάντας και ασχολήθηκε πολύ με τα κομμάτια. Παρατηρώντας τον και βλέποντας τι επέλεξε να παίξει ήταν αρκετά εκπληκτικό. Νιώθω ότι μας έδωσε ένα εντελώς δικό του ξεχωριστό ήχο.

Μια ερώτηση για το παρελθόν. Πότε αποφασίσατε να φτιάξετε αυτή την μπάντα;
Γνώρισα τον Neill και τον Blake στη Νέα Υόρκη το 2004, αμέσως μετά, ο Blake με πλησίασε για να κάνει το πρώτο πόνημα... Ανταλλάξαμε πολλές κασέτες μπρός πίσω για την καταγραφή τότε.

Το αμερικάνικο black metal είναι πολύ μακριά από την παραδοσιακή ευρωπαϊκή black metal συνταγή, μπορείς να βρείς διαφορές ή / και ομοιότητες; Ποιές είναι οι σκέψεις σας για το αμερικανικο black metal του 2014;
(γέλια) Δεν ενδιαφέρομαι για ένα μεγάλο μέρος της σημερινής αμερικανικής black metal σκηνής, καθώς τουλάχιστον στα δημοφιλή πράγματα, έχουμε καποια hipster / hardcore παιδάκια που αναμασούν τα ίδια πράγματα, βάζοντας περισσότερη προσπάθεια στα «τελετουργικά» παρα στη δημιουργία κάτι ενδιαφέροντος ηχητικά.

Ποιά US black metal μπάντες αξίζουν τελικά της προσοχή μας;
Ακούστε τους Devout, Krieg, Judas Iscariot, Usurper, Demoncy, Nightbringer, Rhinocervs, Lake Of Blood, Territoruim και Druden.

Ποιά είναι μερικά από τα αγαπημένα σου συγκροτήματα / καλλιτέχνες όλων των εποχών;
Είναι οι Mike Suss, Sean Reinfert, Richard Christy, Damon Che, J.Read, Egon Schiele, Ernst Fuchs, Hans Bellmer και οτιδήποτε και οπουδήποτε συμμετείχε ο Carl Micheal Eide.

Τώρα που το ταξίδι των Twilight ήρθε στο τέλος του, πώς κρίνεις αυτά τα τελευταία εννέα χρόνια; Είσαι υπερήφανος γι' αυτό; Θα κάνεις κάτι παρόμοιο στο μέλλον;
Χαίρομαι που είχα την ευκαιρία να συνεργαστω με τους τύπους αυτούς. Οι τρεις αυτοί δίσκοι είναι ξεχωριστές οντότητες για μένα. Ολόψυχα, σκοπεύω να κάνω περισσότερα πράγματα με τον Neill και τον Sanford στο (εγγύς) μέλλον...

Διάβασαμε ότι είστε στο στούντιο για την προετοιμασία ενός νέου Leviathan δίσκου. Τι μπορούμε να περιμένουμε; Πώς πάει αυτό μέχρι τώρα;
Κάνω την εγγραφή με τον Billy Anderson εδώ στο Πόρτλαντ, όλα τα τύμπανα έχουν ήδη γίνει και θα το προχωρήσουμε όταν έχει χρόνο. Αυτό το νέο υλικό είναι πολλά περισσότερα από το τελευταίο. Είναι πιο εστιασμένο και συγκεκριμένο. Πιο σκληρό, είναι η καλύτερη περιγραφή που μπορώ να του δώσω.

Από το 2011 και μετά την κυκλοφορία του "True Traitor, True Whore", είχες κάποια προβλήματα με την αστυνομία και κάποια κατηγορία ενδοοικογενειακής βίας. Εμείς δεν είμαστε site κουτσομπολιού, έτσι δεν θέλουμε με τίποτα να ξεκινήσουμε συζήτηση σχετικά με τα γεγονότα, αλλά αυτό που θέλουμε να μάθουμε είναι το πώς επηρεάζουν όλα αυτά τα πράγματα στον τρόπο που γράφεις μουσική. Ο Varg Vikernes βρήκε τεράστια έμπνευση, ενώ ήταν στη φυλακή. Μήπως αυτή η κατάσταση σάς εμπνέει με κάποιο τρόπο;
Πρώτον, δεν είμαι οπαδός αυτού του δίσκου. Πέρναγαν πολλές ανοησίες από το μυαλό μου εκείνη την περίοδο . Το μόνο καλό από τότε ήταν ότι δουλεψα με τους Sanford και Chris Bruni.  Σε αντίθεση με δημοφιλή πεποίθηση,  ο δίσκος δεν έχει να κάνει με τα νομικά μπλεξίματα μου και εκείνο το "πρόσωπο" . Η δημιουργία τότε ήταν ένα όχημα να ξεφύγω από το όλο θέμα. Η φυλακή εμπνέει αρνητικότητα ... τίποτα άλλο ... Είχα γράψει μερικούς από τους στίχους στη φυλακή και είναι αρκετά προσωπικοί βέβαια.

Αισθάνεσαι πραγματικά πως το όνομά σου έχει αμαυρωθεί από τα παραπάνω;
Σίγουρα έχει, αλλά έχω πολλά καταπληκτικά πράγματα που συμβαίνουν στη ζωή μου προς το παρόν: Έχω μετακόμισει στο Πόρτλαντ για να είμαι με την αγάπη μου, Stevie, ασχολούμενος πολύ με την τέχνη και τη μουσική και εκτός των άλλων περιμένουμε ένα παιδί σύντομα. Οι άνθρωποι πιστεύουν, δυστυχώς, όλα όσα διαβάζουν / ακούσουν και σχηματίζουν απόψεις... Δεν με νοιάζει πώς το αντιλαμβάνεται πλεόν ο καθένας. Οι λίγοι οι οποίοι έχουν σημασία για μένα ξέρουν ποιος στο διάολο είμαι.

Τι σου αρέσει, εκτός από τη μουσική;
Απολαμβάνω τη ζωγραφική και τις ταινίες.

Πες μας μερικά αγαπημένα βιβλία σου.
"On Killing" του Dave Grossman, "The Consumer" του Micheal Gira, "Blue Of Noon" του Georges Battialle και "Maldoror" του Comte De Lautréamont.

Ευχαριστούμε πολύ.
Σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας στους Twilight.
  • SHARE
  • TWEET