Editors σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, 14-15/04/10

Από τους Γιάννη Κοτζιά, Γιάννη Βόλκα, 18/04/2010 @ 20:10
Καιρός ήταν να δούμε στην Ελλάδα τους Editors σε δική τους συναυλία και όχι στα πλαίσια ενός festival. Το 2006 στο Rockwave είχαν αποσπάσει τα θετικότερα σχόλια της ημέρας, ενώ στο περσινό Ejekt Festival είχαν ξαφνιάσει τον κόσμο παίζοντας κάποια κομμάτια από το τότε ακυκλοφόρητο "In This Light And On This Evening" που σηματοδότησε και την αλλαγή στον ήχο τους. Με την συμπάθεια του ελληνικού κοινού ως προς τους Editors να είναι δεδομένη, το sold out στο Fuzz Club εφέτος, δεν προκάλεσε εντύπωση και ταυτοχρόνως δημιούργησε τις καλύτερες προϋποθέσεις για την εμφάνιση του συγκροτήματος.



Αγγλόπουλα γαρ, οι Editors ανέβηκαν στην σκηνή την προκαθορισμένη ώρα και ξεκίνησαν το set τους με τα "In This Light And On This Evening", "Lights" και το πολυαγαπημένο "And End Has A Start". Παρότι τα κομμάτια του τελευταίου album διαφέρουν αρκετά από αυτά των προηγούμενων κυκλοφοριών, στην συναυλία διαδέχονταν αρμονικά το ένα το άλλο έχοντας ως κοινό παρανομαστή τις άρτιες εκτελέσεις της μπάντας και φυσικά την φωνάρα του Tom Smith.



Φανταστικός στις φωνητικές του αρμοδιότητες, ο Smith μου είχε κάνει ιδιαίτερη εντύπωση και πέρυσι και κάτι που επαναλαμβάνεται, μόνο τυχαίο δεν είναι τελικά. Επικοινωνιακά μπορεί να περιοριζόταν σε ένα απλό «efkaristo» αλλά η γενικότερη στάση του, όπως και της μπάντας, έδειχνε ένα αρκετά σοβαρό μουσικό προφίλ.



Το κοινό από την πλευρά του αντιδρούσε ζωηρά, κυρίως στις γνωστές επιτυχίες του συγκροτήματος, με χαρακτηριστικότερα τα "Blood", "Bullets" και "Munich", αν και υπήρξαν στιγμές που υπέφερε καθώς το Fuzz Club ναι μεν είναι ωραίος συναυλιακός χώρος και προσφέρει καλή ποιότητα ήχου αλλά στο θέμα του εξαερισμού μένει «μετεξεταστέο». Εάν δηλαδή είχαμε λιποθυμιές στους Editors, τι θα γίνει άραγε την πρώτη μέρα του καλοκαιριού στους Lamb Of God στον συγκεκριμένο χώρο;



Ήδη από τα μέσα της συναυλίας είχα διαπιστώσει ότι είναι σαφώς ανώτερο το να βλέπεις τους Editors σε δική τους συναυλία και όχι στα πλαίσια ενός festival καθώς, και πιο διευρυμένο ήταν το setlist τους και το στυλ της μουσικής τους θεωρώ πως αρμόζει πιο πολύ σε χώρους στυλ Fuzz Club παρά σε festivals που σε πολλές περιπτώσεις τους έχουν να παίζουν υπό το φως του ηλίου. Όμορφες στιγμές όπως το "No Sound But The Wind" από το soundtrack του The Twilight Saga: New Moon δεν θα είχαν την ίδια απήχηση και ακυκλοφόρητο τραγούδια σαν το "Last Day" δεν θα είχαν θέση σε ένα festival.



Το album "In This Light And On This Evening" ναι μεν δίχασε κοινό και κριτικούς αλλά το πιο γνωστό του κομμάτι το "Papillion" έχει καταφέρει και έχει γίνει σήμα κατατεθέν πλέον στις συναυλίες των Editors αφού προκάλεσε τον μεγαλύτερο ενθουσιασμό κάνοντας όλο το κοινό να χορεύει εκστασιασμένο. Με το "Fingers In The Factories" η συναυλία έφτασε στο τέλος της και ελάχιστοι θα ήταν αυτοί που δεν θα έμειναν ικανοποιημένοι από τους Editors.



To συγκρότημα ήταν πέρα για πέρα άψογο στον ήχο που έβγαλε επί σκηνής και έπαιξε σχεδόν τα πάντα στην μιάμιση ώρα που ανέβηκε σε αυτήν (αν και ένα "All Sparks" δεν θα μας χάλαγε όπως εύστοχα παρατήρησε αρκετός κόσμος).



Μακάρι και άλλα mainstream / alternative συγκροτήματα να μας επισκέπτονται μεμονωμένα όπως έκαναν οι Editors και να μην περιμένουμε να τα απολαύσουμε μόνο σε κάποιο festival ή support σε μεγάλη συναυλία (βλ. Snow Patrol στους U2).

Setlist:

In This Light And On This Evening
Lights
And End Has A Start
You Don' t Know Love
Bones
A Life As A Ghost
Eat Raw Meat = Blood Drool
Blood
Escape The Nest
Last Day
Bullets
The Big Exit
The Racing Rats
Munich
Smokers Outside The Hospital Doors
---------------------------------------------------------
No Sound But The Wind
Bricks And Mortar
Papillion
Fingers In The Factories


Γιάννης Κοτζιάς



Στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας όταν όλα τα νέα συγκροτήματα προσπαθούσαν να παίξουν σαν τους Killers, τους White Stripes ή τους Strokes, μια ομάδα ατόμων από το βιομηχανικό Birmingham έδειξε την αγάπη της στο post punk και κυρίως στους Joy Division. Μετά από τρεις δίσκους και με το περσινό "In This Light And On This Evening" έφτασε επιτέλους η ώρα για τους Θεσσαλονικείς οπαδούς τους να το απολαύσουν αν και την εμφάνιση τους τίμησαν και άτομα από γειτονικές βαλκανικές χώρες.



Το πρώτο που παρατηρήσαμε με την είσοδο μας στο Principal ήταν ο εξοπλισμός καθώς οι Editors μετέφεραν τα πάντα από ηχεία, κονσόλες μέχρι τέσσερα σετ διαφόρων keyboards δείχνοντας την στροφή στον ήχο τους στον τελευταίο τους δίσκο. Πιστεύω ότι οι εμφανίσεις αυτές των Βρετανών ήρθαν την κατάλληλη στιγμή μετά από τρεις πετυχημένους δίσκους και μια συνεχόμενα ανοδική πορεία. Το Principal κατάμεστο από άτομα που γνωρίζουν την μουσική τους και λογικό αφού οι "brummies" έχουν καταφέρει να συνδυάσουν την σκοτεινή ατμόσφαιρα με radio friendly κομμάτια σε όλους τους δίσκους τους.



Οι προσδοκίες μας για μια μεγαλειώδη εμφάνιση επαληθεύτηκαν και με το παραπάνω. Δυναμική σκηνική παρουσία με αποκορύφωμα τον Tom Smith που έδειξε την αξία του ως frontman. Εναλλαγές από το πιάνο στην κιθάρα και από τα παθιασμένα φωνητικά σε ευγενική επαφή με το κοινό.



Το σετ της μιάμιση ώρας μοιράστηκε δίκαια ανάμεσα στους τρεις δίσκους με σχεδόν όλα τα γνωστότερα κομμάτια να ακούγονται. Μπορεί η στροφή σε έναν πιο ηλεκτρονικό ήχο να είναι φανερή αλλά οι Editors δεν περιφρόνησαν καθόλου τις κιθάρες μοιράζοντας έτσι την εμφάνιση τους ανάμεσα στο παρελθόν και το παρών. Το θετικό είναι ότι τα δυο αυτά πρόσωπα έδεναν ιδανικά μεταξύ τους.



Τα τέσσερα τραγούδια του encore έδειξαν την ποικιλία στην μουσική των Editors. Αρχίζοντας με τον Smith να τραγουδά μόνος του το "Νο Sound But The Wind", συνέχεια με το σκοτεινό "Bricks And Mortar" και μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες των τελευταίων ετών, το "Papillion" που βρίσκει την ίδια ανταπόκριση σε rock bars και dance floors. To "Fingers In The Factories" έκλεισε δυναμικά την εμφάνιση τους με υποσχέσεις από το συγκρότημα ότι θα επιστρέψουν στην χώρα μας σύντομα.



Οι Editors μέχρι στιγμής έχουν δείξει την ποιότητα τους και στις τρεις κυκλοφορίες τους και την επιβεβαίωσαν με τις απόλυτα πετυχημένες συναυλίες τους. Αν τηρήσουν το γεγονός ότι κυκλοφορούν δίσκο ανά δυο χρόνια, τότε ελπίζουμε να τους ξαναδούμε του χρόνου με καινούργιο υλικό.

Setlist:

In This Light And On This Evening
Lights
An End Has A Start
You Don' t Know Love
Bones
A Life As A Ghost
Eat Raw Meat = Blood Drool
Blood
Escape The Nest
Last Day
Bullets
The Big Exit
The Racing Rats
Munich
Smoking Outside The Hospital Doors
---------------------------------------------------------
No Sound But The The Wind
Bricks And Mortar
Papillion
Fingers In The Factories


Γιάννης Βόλκας
  • SHARE
  • TWEET