Jegong

The Complex Inbetween

Pelagic Records (2023)
Από τον Στέλιο Μπαρμπουνάκη, 06/06/2023
Κοιτάνε το μέλλον κατάματα, δίχως να λυγίζουν στη θέα του
Πώς βαθμολογείτε το δίσκο;

Οι JEGONG αυτοπροσδιορίζονται ως πειραματικό kraut-rock meets post-rock ντουέτο. Με έδρα τη Βέρνη και δισκογραφική στέγη το Βερολίνο, ο ντράμερ Dahm Majuri Cipolla (MONO) και ο πολυοργανίστας Reto Mäder (Sum Of R, Ural Umbo) έχουν μαγιά την μυθική κληρονομιά των Cluster, των Γερμανών πρωτοπόρων της ηλεκτρονικής μουσικής. Οι επιρροές των Can, Faust και Neu! είναι επίσης εκεί, ωστόσο η διαδικασία της μετατροπής των επιρροών σε προτόλια δημιουργια, είναι κατά την άποψή μου, το μεγάλο κερδισμένο στοίχημα των JEGONG. Η τέχνη τους ως επί το πλείστον χτισμένη σε καθαρά ορχηστρικό κώδικα, αποφεύγει την νοσταλγικότητα και κοιτάει το μέλλον κατάματα, δίχως να λυγίσει στην θέα του. Το "The Complex Inbetween" είναι η δεύτερη δισκογραφική τους κατάθεση.

Το "Come To The Center" είναι στην ολότητα του ένα εσωστρεφές kraut-rock κομμάτι, εσχάτως οργανικό και χωρίς πολλά πολλά fillers. Τα παραδοσιακά motorik τύμπανα παντρεύονται με moog μπασογραμμές, και με ευφυέστατα, συναισθηματικά synths, στο ύφος των Boards of Canada και του Nils Frahm. Στα μέσα του κομματιού θεόσταλτες post-rock κιθάρες κόβουν ιδανικά στην μίξη, ώντας οι άτυπες πρωταγωνίστριες μιας εξαιρετικής παράστασης με πολύ διακριτούς ρόλους. Το "Clear The Way" είναι μια αριερή μίξη των Swans εποχής "Τhe Seer" με Mogwai εποχής "Atomic". Βαθιά tribal-ίστικο, εξιστορεί την κοινή καταγωγή του ανθρώπινου είδους, απ’ την μήτρα που μας γέννησε, αυτήν της μάνας Αφρικής. Το "KurmOM" συνεχίζει στην ίδια πολιτιστική μανιέρα και πρίν αρχίσει να γίνεται κουραστικό, τελειώνει με ένα πραγματικά άρρωστο ξέσπασμα στα modular.

To "Night Screaming Moves" που τρόπον τινά επικαλλείται την αισθητική του μεγάλου Karlheinz Stockhausen, επενδύει στον θόρυβο και στην αρχιτεκτονική του χώρου. Θα μπορούσε να έχει γραφτεί για κάποιο αστικό περιβάλλον προς μελέτη ή κάποιο Film Noir. Εδώ οι JEGONG επεκτείνουν τον ήχο τους με ατμοσφαιρικά drone rock στοιχεία, ένω το φορτωμένο μοτίβο του mellotron μπαίνει σε λούπα, με ήχους σαν βήματα στο σκοτάδι. Το ίδιο ισχύει και για το "Former Wish", με την μόνη διαφορά, ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με τονική σύνθεση και πιό ξεκάθαρα δομικά στοιχεία.

To επτάλεπτο "Focus Defocus" χρυσώνει το χάπι του πειραματισμού, καθώς μην ξεχνάμε ότι ο στόχος με βάση και το δελτίο τύπου, είναι η νατουραλιστική προσέγγιση στην αφήγηση. Το λογικό άλμα που οργανώνει το χάος και το ανθρώπινο στοιχείο που αυτοπροσδιορίζεται μέσα από αυτό. Το "An Oval And A Star" δείχνει τόλμη και αναδεικνύεται στο λυρικό αλλά και άχρονο κομμάτι του δίσκου. Τα τύμπανα του Dahm Majuri Cipolla, του ΝεοΫορκέζου ντράμερ των MONO, σε οδηγούν μέσα από ηχητικούς κυκεώνες στην ασφάλεια του διαμερίσματός σου, στην οικογένεια σου πίσω στο σπίτι.

Κλείνοντας, το διάφανο "We End Here, We Start Here" έχει αγαστές προθέσεις και θα «χωνέψει» πιό εύκολα μέσα σου. Ο μακιαβελικός τίτλος εξυπηρετεί μια αντιστοιχία από σκέψεις που είναι ριζομένες στο post-rock θυμικό. Ολοκληρώνοντας την ακρόαση του "Complex Inbetween", συνειδητοποίησα πως πρόκειται για μια βαθιά προσωπική και ενδοσκοπική υπόθεση, και προς μεγάλη μου έκπληξη ο βαθμος που συγκέντρωσαν είναι εξαιρετικός. Στο κρίσιμο αυτό νέο τους βήμα οι JEGONG έδειξαν σύνεση και παραδόξως απέφυγαν την αφροσύνη. Η πόλη του Βερολίνου ή αλλιώς "The City To Become And Never To Be" βρήκε άξιους συνεχιστές της προ πολλού χαμένης πολιτιστικής κληρονομιάς, με το βλέμμα όχι στο σήμερα αλλά στο αύριο που χτίζεται.

Bandcamp

  • SHARE
  • TWEET