Hawkwind

Onward

Eastworld Recordings (2012)
Από τον Κώστα Σακκαλή, 14/05/2012
Πώς βαθμολογείτε το δίσκο;
Η επιστροφή του Tim Blake στις τάξεις των Hawkwind, καλοδεχούμενη όσο κι αν ήταν, μάλλον δεν είχε το αναμενόμενο αποτέλεσμα κρίνοντας από το προπέρσινο "Blood Of The Earth" και τις ανάμικτες αντιδράσεις που αυτό εισέπραξε. Eκ των υστέρων φαίνεται ότι αυτό που η πλειοψηφία περίμενε προσεγγίζει περισσότερο το φετινό "Onward".

Η προσωπικότητα του Blake είναι τέτοια που στο προηγούμενο πόνημα των Hawkwind τα πλήκτρα του και οι λογείς ατμόσφαιρές του είχαν οδηγήσει το αποτέλεσμα σε πιο ambient καταστάσεις χάνοντας αρκετά από τη δυναμική και τη συνθετική στιβαρότητα που χαρακτήριζε τους Hawkwind στα καλά τους. Και εδώ συμβαίνει αυτό. Μάλιστα οι λίγο ambient - λίγο trance στιγμές τους είναι πολύ ευκρινέστερες και κάποιες φορές στέκουν μονάχες και κυρίαρχες, όπως στα "Southern Cross", "The Drive By" και "Deep Vents". Όμως αυτή τη φορά φαίνεται ότι και ο αρχικαπετάνιος Dave Brock δεν τεμπέλιασε και προσέθεσε και τα δικά του στοιχεία στο μίγμα επαναφέροντας έτσι την εικόνα των Hawkwind, όχι μόνο ως προγόνων της ηλεκτρονικής μουσικής αλλά και ως μία rock μπάντα με τσαγανό και rock 'n' roll ενέργεια, στοιχεία που την έκαναν κάποτε αγαπημένη των πρώτων Βρετανών πάνκηδων.

Δεν είναι όμως μόνο αυτή η ολοκλήρωση που ξεχωρίζει το "Onward" σε σχέση με οτιδήποτε άλλο έχουν κάνει οι Hawkwind τα τελευταία 20 τουλάχιστον χρόνια. Είναι και το γεγονός ότι μπορεί κανείς να διακρίνει ξεκάθαρα πολλές, καλές και επιτυχημένες ιδέες αντί για ένα αναμάσημα και μία σπουδή πάνω στον ήχο και τη σχολή που οι ίδιοι δημιούργησαν. Με πρώτο και καλύτερο το "The Hills Have Ears" που εκπλήσσει και με την απολύτως ευχάριστη συμμετοχή - επιστροφή του, σε διάφορες κλασικές περιόδους κιθαρίστα τους, Huw Loyd Langton. Ακολουθούν κατά πόδας η επανεκτέλεση του "Green Finned Demon", το "Seasons", το "Mind Cut", καθώς και το κρυφό κομμάτι, ενώ την ισορροπία στις πιο ατμοσφαιρικές στιγμές του δίσκου κρατάνε τα τρία ζωντανά ηχογραφημένα και σχεδόν garage ή freak out τραγούδια που προέρχονται από την εποχή που στα πλήκτρα καθόταν ο Jason Stuart.  

Έτσι λοιπόν το "Onward" καταφέρνει να ακούγεται όχι μόνο αντάξιο του ονόματος που οι Hawkwind έχουν δημιουργήσει όλα αυτά τα χρόνια, αλλά και ανταγωνιστικό προς τους πολλούς και αξιόλογους επιγόνους τους.
  • SHARE
  • TWEET