Haken

Vector

Inside Out (2018)
Από τον Χρήστο Καραδημήτρη, 16/10/2018
Ο καλύτερος αμιγώς progressive metal δίσκος της χρονιάς
Πώς βαθμολογείτε το δίσκο;

Οι Λονδρέζοι Haken έχουν καταφέρει μέσα σε λίγα χρόνια να θεωρούνται μια από τις σημαντικότερες μπάντες της εμπροσθογραμμής της progressive metal μουσικής σκηνής, ευρισκόμενοι σε μια διαρκώς ανοδική πορεία, η οποία ξεκίνησε με το εντυπωσιακό "The Mountain" και την ταυτόχρονη μεταγραφή τους στην κραταιά εταιρεία του χώρου, την Inside Out.

Κι αν με το "Restoration" EP και το "Affinity" παγιοποίησαν τη θέση τους και κέρδισαν αρκετούς νέους οπαδούς, η αλήθεια είναι πως, για να δικαιολογήσουν τον ηγετικό χαρακτήρα που τους έχει αποδοθεί, χρειαζόντουσαν ένα άλμπουμ που να κοιτάει στα ίσια το -ως τώρα- magnum opus τους. Το "Vector" είναι αυτό το άλμπουμ.

Γαλουχημένο στις παραδοσιακές (Theaterικές) διδαχές του progressive metal, αλλά ταυτόχρονα επηρεασμένο κι από τάσεις που καθιερώθηκαν στην Αυστραλία (βλέπε Karnivool) και στη Σουηδία (βλέπε Meshuggah), το "Vector" αποτελεί την πιο heavy κυκλοφορία των Haken ως σήμερα και μια ακόμα απόδειξη ότι στον prog χώρο δεν χρειάζεται ντε και καλά κάτι ρηξικέλευθο, αλλά κάτι που συνδυάζει έξυπνα διάφορες εκφάνσεις του.

Κι αυτό γιατί το "Vector" έχει συμπυκνωμένα μέσα στα 45 μόλις λεπτά του, με αριστοτεχνικό τρόπο, όλα όσα επιθυμεί ένας prog οπαδός. Ένα έξυπνο και πιασάρικο single όπως το "The Good Doctor", ένα εντυπωσιακά τεχνικό και heavy τραγούδι σαν το "Puzzle Box", ένα 12λεπτο έπος, όπως το "Veil", που δεν έχει περιττό δευτερόλεπτο, ένα τρελαμένο instrumental σαν το "Nil By Mouth", μια πιο χαλαρή και μελωδική στιγμή σαν "Host" με το τζαζ άνοιγμα και ένα δυναμικό κλείσιμο του "A Cell Divides" που σε κάνει να θέλεις να ξεκινήσεις το άλμπουμ από την αρχή. Το πειραγμένο και πολύ έξυπνα στημένο concept είναι απλά το κερασάκι στην τούρτα.

Η δουλειά που έχει κάνει το κιθαριστικό δίδυμο των Richard Henshal και Charles Griffiths είναι ίσως η καλύτερη που έχουν παρουσιάσει ως σήμερα, με κάποια lead μέρη να είναι πραγματικά εντυπωσιακά, ενώ ξεχωρίζει ο ήχος (και το παίξιμο) στα τύμπανα του Raymond Hearne, κάτι για το οποίο πρέπει να πάρει credit ο Adam "Nolly" Getgood (Periphery) που βοήθησε σημαντικά στην παραγωγή και στον ήχο του άλμπουμ συνολικά. Παράλληλα, ο τραγουδιστής Ross Jennings κρατάει πολύ καλά τις ισορροπίες, τοποθετώντας πολύ έξυπνες φωνητικές γραμμές πάνω στο δύσβατο έδαφος που του βάζουν με την μουσική τους οι υπόλοιποι.

Πάντως, αυτό που κάνει το "Vector" να ξεχωρίζει πέραν του προφανούς συνδυασμού τεχνικών ικανοτήτων και έμπνευσης είναι πως πρόκειται για μια δουλειά της οποίας οι μικρές λεπτομέρειες μαρτυρούν ότι είναι φτιαγμένη από οπαδούς αυτής της μουσικής για οπαδούς αυτής της μουσικής. Από τις κρυμμένες αναφορές σε προηγούμενες δουλειές, ως τη δουλειά πίσω από το concept και τα video, τα πάντα δίνουν μια αίσθηση ότι έγιναν από ανθρώπους με γνώση, ταλέντο και μεράκι.

Πλέον, είναι αδιαμφισβήτητο ότι οι Haken έχουν αφομοιώσει τις επιρροές τους στο 100% κι έχουν βρει τον δικό τους χαρακτήρα, μη σταματώντας όμως να διευρύνουν τους μουσικούς ορίζοντές τους. Και με δουλειές σαν το "Vector" δικαιώνουν όσους τους τοποθετούν μεταξύ των καλύτερων εκπροσώπων της progressive metal σκηνής των ημερών μας, κυκλοφορώντας τον καλύτερο αμιγώς progressive δίσκο της χρονιάς.

  • SHARE
  • TWEET