This Gift Is A Curse: «Θέλουμε να παίζουμε δυνατή μουσική που πονάει»

Μιλήσαμε με τον Jonas A. Holmberg για τη δημιουργία του νέου άλμπουμ καθώς και για τις απόψεις τους για την σκηνή, την μουσική που υπηρετούν και την θρησκεία

Από τον Θεοδόση Γενιτσαρίδη, 29/10/2015 @ 13:32
Οι Σουηδοί This Gift Is A Curse είναι μια ακραία μπάντα που καταφέρνει να πετύχει τον σκοπό της δημιουργώντας συνθέσεις εξαιρετικά επιθετικές, με τσαγανό και απίθανη ένταση. Με αφορμή τον νέο τους δίσκο μιλήσαμε με τον Jonas προκειμένου να μας λύσει τις απορίες περί του δισκογραφικού υλικού τους και του ιδιαίτερα δυναμικού δίσκου τους. Διαβάστε παρακάτω τις ενδιαφέρουσες απαντήσεις του.

Γεια σας, πώς πάτε τον τελευταίο καιρό;
Όλα καλά. Κρατάμε για πρώτη φορά στα χέρια μας το νέο μας βινύλιο. Αυτό είναι υπέροχο, δεδομένου ότι έχουμε περιμένει πολύ καιρό για να γίνει αυτό πραγματικότητα.

Μπορείς σε παρακαλώ να μας παρουσιάσεις την μπάντα;
Το συγκρότημα αποτελείται από εμένα, τον Jonas Α Holmberg δηλαδή, που κάνω τα φωνητικά, τον Johan Nordlund στα τύμπανα, τον Patrik Andersson στην κιθάρα και τέλος τον Lars Gunnarsson στο μπάσο.

Πώς καταλήξατε με αυτό το όνομα συγκροτήματος;
Όταν φτιάξαμε το συγκρότημα θέλαμε να παίξουμε γρήγορο, φαύλο και κακόμορφο hardcore punk, οπότε επιλέξαμε αυτή την φράση για όνομα επειδή σκεφτήκαμε ότι θα ακουγόταν πολύ κουτσό και λίγο αλαζονικό, σαν να κοροϊδεύει τους ανθρώπους και να τους εξοργίζει. Τελικά δεν γίναμε ποτέ τέτοια μπάντα, αλλά όταν καταλήξαμε στο ύφος μας, το όνομα ήταν ήδη ένα μέρος της ταυτότητάς μας. Εξακολουθώ να πιστεύω ότι μας ταιριάζει, αλλά με μια άλλη οπτική. Πολλοί άνθρωποι φαίνεται να πιστεύουν ότι έχει ένα βαθύτερο νόημα, αλλά για να είμαι ειλικρινής ήταν απλά μια επιλογή να την «σπάσουμε» στον κόσμο.

This Gift Is A Curse

Πώς ήταν η διαδικασία εγγραφής του "All Hail The Swinelord";
Ήταν κάτι ενδιαφέρον, όπως πάντα. Είχαμε σχεδόν έτοιμο το άλμπουμ από τα τέλη του καλοκαιριού του 2013, αλλά το υλικό δεν φαινόταν εντάξει για εμάς, έμοιαζε σαν να ήταν ξεπερασμένο πριν καν καταγραφεί. Γι' αυτό πετάξαμε όλα εκείνα τα τραγούδια και αρχίσαμε να ξαναχτίζουμε το άλμπουμ από το μηδέν. Ήταν εκείνη η περίοδος που βρήκαμε τη σκοτεινή φλέβα που έμελε να είναι ο ήχος του "All Hail The Swinelord". Έπρεπε να μην επαναπαυόμαστε και να εξελιχθούμε τόσο συναισθηματικά όσο και μουσικά. Θέλαμε να ακούγεται δυσκολότερο να το συλλάβει κάνεις, σαν να παρουσιάζεται η κόλαση ακριβώς μπροστά σας. Το βασικό θεμέλιο είναι από την ίδια μαύρη λάσπη και πυρήνα, όπως όταν ηχογραφήσαμε το "I, Guilt Bearer", απλά σε μεγαλύτερο βαθμό. Πιο τολμηρή, ίσως; Προσπαθήσαμε να πιάσουμε καλύτερα τα συναισθήματα αυτή τη φορά, αντί απλά να σπάσουμε τα κεφάλια των ακροατών με ένα τσεκούρι.

Πώς συνθέτετε δηλαδή τα τραγούδια σας;
Συνήθως ο κιθαρίστας μας Patrik έχει κάποια riff και ιδέες που θέλει να δοκιμάσουμε και να προσπαθήσουμε να αναμορφώσουμε όλοι μαζί. Μερικές φορές έχει να προτείνει περισσότερο ή λιγότερο ένα πλήρες τραγούδι, που απλά πρέπει να περάσει μέσα μας φίλτρο μας πριν από την ολοκλήρωση.

Ο ήχος σας είναι πολύ χαοτικός, αλλά εγώ βρήκα πολλά μοντέρνα και ατμοσφαιρικά στοιχεία σε αυτό. Πώς θα περιγράφατε τον ήχο σας σήμερα;
Καλή ερώτηση. Είμαστε τόσο συνηθισμένοι στο άλμπουμ μετά την εγγραφή και όλες τις διαδικασίες, καθώς και από το ζωντανό παίξιμο των κομματιών μας, οπότε πιστεύω ότι έχουμε μια παράξενη εικόνα για το πώς ακουγόμαστε. Νομίζω ότι το άλμπουμ ίσως δεν ακούγεται ωμό όπως το πρώτο μας άλμπουμ, ίσως είναι λίγο πιο εκλεπτυσμένο. Αλλά όταν διάβασα σχόλια ακροατών δεν φαίνεται να ταιριάζουν με αυτές τις σκέψεις μου... Εμείς απλά θέλουμε να παίξουμε σκληρά, δυνατή μουσική που πονάει.

Είναι το κομμάτι "Hanging Feet" αντιπροσωπευτικό ας πούμε για εσάς;
Δεν προσπαθούμε να περιοριστούμε σε μια σύνθεση. Δεν θέλουμε να ακουγόμαστε γενικοί, ως εκ τούτου, έχουμε την τάση να αναμειγνύουμε ρυθμούς και δομές. Παίζουμε γρήγορα, σχεδόν πάντα, αλλά άμα νιώσουμε διαφορετικά μπορεί να παίξουμε και πιο αργά ή ατμοσφαιρικά μέρη. Θυμάμαι ότι, όταν κυκλοφόρησε το πρώτο μας ΕΡ μας είπε ότι παίζαμε post-metal, έτσι όταν γράφαμε τα νέα τραγούδια, είπαμε στον εαυτό μας: «Γάμα τους ανθρώπους, ας κάνουμε μερικά πολύ γρήγορα τραγούδια εδώ». Έτσι κρατήσαμε αυτή την ιδέα και την επεκτείναμε ακόμη περισσότερο. Θέλαμε να γίνουμε πιο επιθετικοί, καθώς και πιο αργοί και συναισθηματικοί.

Είναι το "XI For I Am The Fire" μία από τις πιο παράξενες και πολύπλοκες συνθέσεις που γράψατε ποτέ;
Όπως ανέφερα παραπάνω, θέλουμε να διερευνήσουμε όλες τις διαδρομές της σκληρής μουσικής και όσο μπορούμε να μεταφέρουμε και συναισθήματα προς εσάς. Αυτό το τραγούδι  λαχταράει για θάνατο, για να ακούγεται και δραματικό ζητήσαμε από την φίλη μας Billie Lindahl από τους Promise And The Monster / Stiu Nu Stiu να μας κάνει κάποια φωνητικά . Άκουγε κάποια βουλγάρικα μοιρολόγια τότε και αμέσως φανταστήκαμε ότι αυτές οι φωνές θα ταιριάζουν σε αυτό το τραγούδι. Θέλαμε να ζωγραφίσει ένα σκοτεινό και θλιβερό τοπίο θανάτου και αγωνίας. Αποδείχθηκε ότι ήταν πραγματικά επικό και δραματικό.

Νομίζω ότι το "Old Lies" και το "Askrådare" δεν έχουν καμία σχέση με black metal στυλ σας. Είναι λοιπόν αυτά τα κομμάτια η μουσική σας εξέλιξη;
«Η κουκουβάγια της Αθηνάς ανοίγει τα φτερά της μόνο όταν πέφτει το σούρουπο.» Ίσως... Θα το καταλάβουμε αυτό στην επόμενη κυκλοφορία μας...

Ποιά είναι η γνώμη σας σχετικά με μπάντες όπως οι Deafheaven και τη φήμη / δημοσιότητα που κερδίζουν τα τελευταία χρόνια;
Νομίζω ότι η μουσική τους, τουλάχιστον μέχρι την τελευταία τους κυκλοφορία, είναι καλή (δεν έχω πραγματικά ακούσει τον τελευταίο δίσκο!). Δεν ξέρω τι να πω για τη δημοσιότητα που κέρδισαν, εκτός ότι σε μεγάλο βαθμό αυτό που έκαναν το είχαν ήδη ορίσει άλλες μπάντες πολύ νωρίτερα, όπως οι Lantlôs και οι Alcest. Υποθέτω ότι είναι όλα σχετικά με τον χρόνο, την αντίληψη και την έκθεση στο σωστό πλαίσιο ανθρώπων. Νομίζω ότι είναι καλό ότι υπάρχουν διαφορές εντός της σκηνής, έτσι ώστε τα πράγματα μπορούν να κινηθούν προς τα εμπρός όσο και προς τα πίσω, όταν χρειάζεται. Στο τέλος, όλα είναι απλά ...τέχνη.

This Gift Is A Curse

Νομίζετε ότι αυτές οι σύγχρονες μορφές του black metal είναι απλά μια τάση, ή είναι φυσιολογική εξέλιξη των πραγμάτων;
Μόνο ο χρόνος θα δείξει. Οι άνθρωποι θα βρίσκουν πάντα νέους δρόμους δίπλα από τους παλιούς. Πιστεύω ότι όλοι οι black metal άνθρωποι αγαπούν το χάος;

Τι σας εμπνέει στιχουργικά; Ποιά είναι η θεματολογία σας στον νέο δίσκο;
Διάβασα πολλά βιβλία σχετικά με τη δαιμονολογία, καθώς και κάποια ρεύματα της πρακτικής μαύρης μαγείας την εποχή που οι περισσότεροι από τους στίχους γράφτηκαν. Συνδύασα αυτά τα αποκρυφιστικά με πράγματα που σπούδασα στο πανεπιστήμιο, κοινωνιολογία και ψυχολογία. Με αυτό έκανα μια θεματική οντότητα ιδεών για να έχουν νόημα τα λόγια μου, ή και να ΜΗΝ έχει νόημα... Ήμουν σε μια βαθιά κατάθλιψη και αυτό ήταν ένας τρόπος για μένα να το αντιμετωπίσω. Δημιούργησα αυτή την οντότητα που ονόμασα  «Swinelord», που ενσαρκώνει σκοτάδι και καταστροφή. Ήταν σχεδόν σαν ένας δαίμονας που με ακολούθαγε στο κενό του ασυνείδητου. Αυτή η αρνητική οντότητα έγινε ένα δοχείο και μια δύναμη που θα μπορούσε να με κάνει να απελευθερωθώ. Πώς αργότερα περιγράφεται στους στίχους δεν είναι απλό, αφού το γέμισα με αμφισημίες και απόκρυφα μηνύματα. Είναι ένα τελετουργικό για να σκοτώσετε τον εαυτό σας, καθώς και ένα ξίφος που θα διακόψει την πραγματικότητα που έχουμε  καταλάβει, με όλα τα όρια και τους περιορισμούς που ακολουθούμε.

Τι σημαίνει το artwork του άλμπουμ;
Ό,τι θέλετε. Η πρόθεσή μου, όμως, ήταν να δείξει μια κλήτευση, ή μάλλον ένα υπαινιγμό στο είδος.

Έχετε σχέσεις με άλλες μπάντες της Στοκχόλμης; Νομίζω ότι υπάρχει μια σύνδεση με τους Hexis, όχι;
Υπάρχουν κάποιες άλλες μπάντες από διαφορετικά είδη που μας αρέσουν πραγματικά και έχουμε σχέσεις. Κυρίως μέσω γνωριμιών από συναυλίες και περιοδείες. Και ναι, εμείς και οι Hexis έχουμε κάνει δυο περιοδείες μαζί και ο μπασίστας μας ο Lars ήταν για κάμποσο μαζί τους. Είμαστε πλέον φίλοι. Αυτήν ακριβώς τη στιγμή πολλές αλλαγές  λαμβάνουν χώρα στους Hexis, οπότε πιστεύω ότι θα δούμε μια εντελώς διαφορετική μπάντα από αυτούς στο μέλλον.

Ποιοί είναι οι τραγουδιστές που σας βοήθησαν στο νέο άλμπουμ;
Ως μέρος της διαδικασίας όπου προσπαθήσαμε να διαφοροποιήσουμε τον ήχο μας, επιλέξαμε κάποιους καλεσμένους. Στα "XI: For I Αm Τhe Fire" και "We Use Your Dead Αs Vessels" τα φωνητικά γίνονται από την, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, Billie Lindahl. Τα φωνητικά στο "Old Lies" έγιναν από την Christina Blom των Agrimonia. Στο τελευταίο κομμάτι, το "Askrådare" έχουν γίνει από τον Johan G Winther από τους Scraps Οf Tape και τους Blessings, μεταξύ άλλων. Ο ίδιος έκανε, επίσης, πολλά από τα drones και θορύβους στον δίσκο.

Φτιάχνετε μουσική για τα λεφτά ή απλά σας αρέσει;
Είναι απλά και μόνο το πάθος μας.

Με τι ασχολείσαι λοιπόν πέρα από την μπάντα;
Τα πάντα, από μελέτη για την δασοκομία μέχρι και την ψυχιατρική. Κάνω επίσης σχέδια και design για ταινίες, ετικέτες, μπάντες και δισκογραφικές.

Ποιά μπάντα θα έλεγες ότι ήταν η μεγαλύτερη επιρροή για εσάς;
Ακούμε διάφορα είδη μουσικής και είμαστε πραγματικά διαφορετικοί άνθρωποι, αλλά την ίδια στιγμή έχουμε μουσικές προτιμήσεις που μας ενώνουν. Έχουμε κάποιες κοινές αγαπημένες μπάντες που όπως Entombed, Breach και Deathspell Omega. Άλλα γενικά ακούμε πολύ black metal. Εγώ προσωπικά ακούω πολλά διαφορετικά στυλ, τώρα κυρίως ηλεκτρονική μουσική και drone ambient. O Johan, ο ντράμερ μας, ακούει σχεδόν αποκλειστικά shoegaze, black metal και dream pop. O Lars, ο μπασίστας, ακούει πολλά ‘70s rock και σουηδική prog και ο κιθαρίστας μας Patrik δεν ακούει τόσο πολύ μουσική, ειρωνικά το λέω, καθώς γράφει το μεγαλύτερο μέρος της δικής μας μουσικής.

This Gift Is A Curse

Ποιά είναι η γνώμη σας για τις θρησκείες;
Αυτή η ερώτηση είναι πολύ δύσκολο να κατανοηθεί. Προσπαθώ πάντα να διατηρώ την ιδέα ότι η γνώση είναι πάντα συνδεδεμένη με τον πολιτισμό και ορισμένα πολιτικά κλίματα στην πάροδο του χρόνου και του χώρου. Ακριβώς, τι είναι η θρησκεία; Όταν οργανώνεται έχω την τάση να το βλέπω σαν ένα εργαλείο εξουσίας και μηχανισμό ελέγχου. Ως φαινόμενο φαίνεται να είναι σε θέση να σας ελευθερώσει, καθώς και να σας γαμήσει. Νομίζω ότι η πηγή είναι κάτι που πρέπει να συζητηθεί. Διαβάζω πολύ σκοτεινή και απόκρυφη βιβλιογραφία, καθώς και γνωστικά δόγματα. Είναι μια συναρπαστική αντίθεση με τον κόσμο στον οποίο ζούμε με όλες τις θεωρούμενες γνώσεις του σχετικά με το τι είναι αληθινό και τι δεν είναι. Δεν νομίζω ότι αυτές οι δύσκολες διαδρομές είναι για όλους, δεδομένου ότι μπορεί να φανεί πραγματικά αφηρημένο, ακόμη και γελοίο. Αυτό είναι που μου αρέσει όμως, ότι τα διαφορετικά πράγματα μπορεί να κρύβονται εκεί που δεν φαίνονται.

Πιστεύετε στη μουσική ως προϊόν ή ένα κομμάτι τέχνης; Είναι το βινύλιο και πάλι ζωντανό;
Και τα δύο, αλλά αυτό ποικίλλει, με την έννοια του ποιος το κάνει και γιατί. Αλλά δεν είναι όλα τέχνη. Και ναι το βινύλιο επανήλθε και αυτό είναι ωραίο. Για μένα βέβαια ποτέ δεν έφυγε από την πρώτη μου επιλογή αγοράς.

Ευχαριστώ πολύ, εκτιμώ τον χρόνο σου και χάρηκα που σε γνώρισα.
Ευχαριστώ για την προσοχή που μας έδειξες και για την ωραία συνέντευξη που έστησες.
  • SHARE
  • TWEET