Συνέντευξη: Gogol Bordello

Από τον Βαγγέλη Ευαγγελάτο, 26/07/2010 @ 14:23
Λίγες ώρες πριν την τέταρτη εμφάνιση των Gogol Bordello στη χώρα μας, στα πλαίσια του Rockwave festival, το Rocking.gr είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τον Pedro Erazo, τον αεικίνητο MC και percussion-ίστα του αγαπημένου μας πολυεθνικού θιάσου. Η σύντομη -ελέω πιεσμένου προγράμματος- κουβέντα μας πρόλαβε να αναλωθεί κυρίως στον τελευταίο δίσκο της μπάντας, αλλά και στην σχέση της με την Ελλάδα.



Γεια σου Pedro! Πού σε πετυχαίνω;

Είμαστε στη Λισαβόνα της Πορτογαλίας, ετοιμαζόμαστε να παίξουμε το σημερινό show και αύριο θα είμαστε στην Αθήνα για το Rockwave festival.

Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από την τελευταία φορά που μας επισκεφθήκατε, μόλις οχτώ μήνες. Σου αρέσει να παίζεις στην Ελλάδα; Τι θυμάσαι από την προηγούμενη συναυλία;

Την τελευταία φορά θυμάμαι ότι παίξαμε στην Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα. Ήταν καταπληκτικά, αλλά αυτό που μου έχει μείνει περισσότερο απ' όλα ήταν το after party! Δυστυχώς, στην Ελλάδα δεν είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τις πόλεις στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό. Είχαμε μόνο δύο ώρες περίπου πριν αναχωρήσουμε για την επόμενη πόλη, διάστημα πολύ μικρό σχετικά μ' αυτά που έχει να προσφέρει η Ελλάδα για ανθρώπους από άλλες χώρες όπως εγώ.

Ίσως αυτή τη φορά να έχετε περισσότερο χρόνο στη διάθεσή σας, και να γνωρίσετε καλύτερα τη χώρα μας.
Το ελπίζω, αφού θα έχουμε και μία μέρα ρεπό. Μακάρι να μπορέσουμε να την αξιοποιήσουμε και να δούμε κάποια αξιοθέατα. Να γνωρίσουμε την Αθήνα με πιο κατάλληλο τρόπο.



Θα έλεγες ότι γνωρίζετε μεγαλύτερη επιτυχία στα Βαλκάνια, λόγω των πολλών επιρροών που αντλείτε από αυτή την περιοχή;
Πιστεύω, από τη μεριά μου, ότι όταν ηχογραφήσαμε το "Gypsy Punks" ήταν μια καινούρια αρχή για μας. Ήταν, άλλωστε, η πρώτη φορά που είχαμε μπασίστα στο συγκρότημα, και δημιουργήσαμε ένα πιο ροκ ήχο. Από αυτό τον δίσκο και μετά, το ακροατήριό μας διευρύνθηκε κατά πολύ. Και τώρα, με τον Rick Rubin στην παραγωγή του καινούριου δίσκου, υπάρχουν πολλά νέα και διαφορετικά στοιχεία. Είναι ένας δίσκος που ξεχωρίζει αρκετά από τους προηγούμενους, και επίσης αυξήθηκε και η δική μου συμμετοχή σε σχέση με το παρελθόν.

Πώς συνθέτετε μουσική; Συμμετέχετε όλοι στη μπάντα ενεργά σ' αυτή τη διαδικασία;
Ναι, απολύτως. Βέβαια, ο Eugene γράφει όλους τους στίχους και μας παρουσιάζει τον βασικό κορμό των τραγουδιών, αλλά τα δουλεύουμε όλοι μαζί, προσθέτουμε ο καθένας από κάτι, και έτσι συμμετέχουμε όλοι σε κάθε κομμάτι. Και μόλις ένα κομμάτι έχει ολοκληρωθεί, παρουσιάζουμε ένα demo στον παραγωγό μας.

Οι Gogol Bordello έχουν μία ιδιαίτερη απήχηση σε οπαδούς ροκ και μέταλ μουσικής. Γιατί πιστεύεις ότι συμβαίνει αυτό;
Πρώτα απ' όλα, η μουσική των Gogol έχει έναν ακατέργαστο ροκ χαρακτήρα, πιθανότατα αυτός είναι και ο κυριότερος λόγος που πολλοί οπαδοί του ροκ μάς ακούνε. Επίσης, παρόλο που όλοι στη μπάντα έχουμε διαφορετικές μουσικές καταβολές, έχουμε όλοι ένα «κοινό έδαφος», και αυτό είναι το ροκ. Είναι το είδος μουσικής που είναι πολύ ισχυρό στην κοινότητά μας, και είναι το πρώτο που προβάλλεται. Όλοι μας μεγαλώσαμε ακούγοντας rock 'n' roll, είναι το κοινό μας σημείο συνάντησης.



Ας μιλήσουμε λίγο για το "Trans-Continental Hustle". Καταρχήν, τι προσέφερε ο Rick Rubin στην παραγωγή, περισσότερο από ό,τι θα μπορούσε οποιοσδήποτε άλλος; Πόσο συνέβαλε στην εξέλιξη του ήχου του δίσκου;
Όταν του παρουσιάσαμε τα τραγούδια, άρχισε να μελετά σε βάθος τις συνθέσεις, να αναλύει την φύση τους. Κατόπιν ξεκίνησε, αρχικά με το μπάσο και τα τύμπανα, ώστε να υπάρχει μία γερή βάση για να χτιστούν όλα επάνω. Ο Rick έβγαλε στη φόρα τους στίχους και την ουσία των συνθέσεων, και είχε την ικανότητα να προκαλέσει και να εμπνεύσει τον Eugene ώστε να επικεντρωθεί περισσότερο στις συνθέσεις. Βασικά, αυτό που έκανε ήταν να δημιουργήσει χώρο για όλους εμάς, όλες τις φωνές και τα όργανα, και να τα συνδυάσει όλα με έναν φυσικό τρόπο, έτσι ώστε η δυναμική των συνθέσεων να παραμείνει στην επιφάνεια. Είναι ένας δίσκος εστιασμένος στις συνθέσεις του, περισσότερο από όσο ήταν όλοι οι προηγούμενοι.

Προσωπικά πιστεύω ότι είναι μία από τις καλύτερες δουλειές σας. Περιέχει όλα τα κλασικά "Gogol" συστατικά, αλλά και νέες μουσικές προσμείξεις, όπως reggae και σάμπα. Κατά τη γνώμη μου, υπερτερεί του "Super Taranta" γιατί, σε κάποια σημεία, πλησιάζει τον πρώιμο ήχο της μπάντας των δύο πρώτων δίσκων, ειδικά με κομμάτια σαν το "Sun Is On My Side" και το "When Universes Collide". Ποιά είναι η γνώμη σου;
Σωστά. Ο δίσκος σίγουρα φανερώνει τους Gogol Bordello πιο ώριμους. Πέρασαν δύο χρόνια από το τελευταίο μας άλμπουμ, αλλά μεταξύ αυτών των δύο χρόνων πολλά πράγματα συνέβησαν. Όπως είπες, υπάρχουν πολλές επιρροές από σάμπα, και αυτό συμβαίνει επειδή αυτά τα δύο χρόνια ο Eugene μένει στη Βραζιλία. Εκεί εισέπραξε έναν χείμαρρο από πληροφορίες, τις συσσώρευσε, και τις εξάπλωσε μέσα στη μουσική των Gogol. Το υλικό αυτού του δίσκου δείχνει ένα πιο ποικιλόμορφο πρόσωπο της μπάντας, το μείγμα περιέχει περισσότερες γεύσεις. Και υπάρχουν κι άλλα στοιχεία όπως τα κρουστά, τα οποία τα έχουμε επεκτείνει σε σύγκριση με τα προηγούμενα άλμπουμ. Επίσης, ο μπασίστας μας, ο Tommy T, κάνει φωνητικά σ' ένα κομμάτι, το "Raise The Knowledge". Σ' αυτόν τον δίσκο έχουμε ήχους και μουσική από όλο τον κόσμο, που τα ενώνουμε κάτω από την φόρμουλα των Gogol Bordello. Οπότε, πιστεύω ότι αποτελεί την πιο ώριμη δουλειά μας.



Ποιά είναι τα αγαπημένα σου τραγούδια από το "Trans-Continental Hustle";
Ένα από τα αγαπημένα μου είναι το "When Universes Collide", που παρουσιάζει μία καινούρια πτυχή των Gogol. Είναι ένα πολύ θεατρικό κομμάτι, ειδικά όταν το παρουσιάζουμε ζωντανά. Μιλάει για δύο διαφορετικούς κόσμους που συγκρούονται και δημιουργούν έναν καινούριο. Επίσης, και το ομώνυμο κομμάτι μου αρέσει πολύ, γιατί έχει πολλούς ήχους και επιρροές από παντού, και η συμμετοχή όλων των μελών της μπάντας φτάνει στο ζενίθ. Παίζουμε όλοι πολλά πράγματα ταυτόχρονα, και είναι το αγαπημένο μας κομμάτι για τις συναυλίες, επειδή η ενέργειά του είναι πολύ εύκολα μεταβιβάσιμη στο κοινό.

Άκουσα ότι γυρίσατε ένα βίντεο για το τραγούδι "Immigraniada". Μπορείς να μας πεις περισσότερα γι' αυτό;
Ναι, τελειώσαμε τα γυρίσματα περίπου πριν μία εβδομάδα. Είχαμε πάει στο Λος Άντζελες, όπου είχαμε δύο προγραμματισμένες συναυλίες, και περάσαμε μια ολόκληρη μέρα γυρίζοντας το βίντεο για το "Immigraniada". Στο βίντεο παρουσιάζονται κάποια στερεότυπα μεταναστών, άνθρωποι από την Κίνα, την Λατινική Αμερική, την Ρωσία. Περιστρέφεται γύρω από αυτή την κεντρική ιδέα και την μάχη που δίνουν καθημερινά οι μειονότητες για μία καλύτερη ποιότητα ζωής σε μία ξένη χώρα. Υπάρχουν κάποιες σκηνές στις οποίες είμαστε στην κουζίνα, πλένουμε πιάτα, ή δουλεύουμε στο μεγάλο εργοστάσιο της πόλης. Είμαι ενθουσιασμένος γιατί παρουσιάζουμε κάτι, που πολλοί θα μπορέσουν να παραλληλίσουν με τις δικές τους προσωπικές ιστορίες, ιδίως άνθρωποι από τις κοινότητες των μειονοτήτων.



Η μουσική σας είναι ένα μεγάλο κράμα από πολλά μουσικά είδη, που προέρχονται από όλο τον κόσμο. Θα προσθέτατε ποτέ παραδοσιακή ελληνική μουσική στο ρεπερτόριό σας;
Όσες φορές παίξαμε στην Ελλάδα, ανεβήκαμε στη σκηνή με ένα παραδοσιακό ελληνικό τραγούδι να παίζει από τα ηχεία, σαν εισαγωγή. Από μία άποψη, ήδη έχουμε την Ελλάδα μέσα στο μείγμα μας. Εν τέλει, πιστεύω ότι υπάρχει περίπτωση να επηρεαστούμε και από την ελληνική μουσική στο μέλλον, όταν αρχίσουμε να συνθέτουμε τραγούδια για το επόμενο άλμπουμ. Και είναι κάτι που ανυπομονώ να συμβεί. Βέβαια, δεν ξέρω ακριβώς πότε θα ξεκινήσουμε να υλοποιούμε τις ιδέες μας, αλλά, προς το παρόν αυτό κάνουμε προσθέτουμε ελληνική μουσική σαν εισαγωγή στα τραγούδια μας. Ελπίζω στο άμεσο μέλλον να μπορέσουμε να εισαγάγουμε κάποια από αυτά τα στοιχεία κανονικά στη μουσική μας.

Αυτό θα ήταν υπέροχο! Σε ευχαριστώ πολύ για την συνέντευξη Pedro!

Κι εγώ σε ευχαριστώ για την υποστήριξη, όπως και όλον τον κόσμο που μας ακούει στην Ελλάδα και κρατάει τη μουσική μας ζωντανή!


Βαγγέλης Ευαγγελάτος
  • SHARE
  • TWEET