Συνέντευξη Enter Shikari (Rou Reynolds)

«... Πέτα τους Rage Against The Machine, τους Radiohead και τον Igor Stravinsky σε μια φωτιά και οι απεγνωσμένες τους κραυγές για βοήθεια είναι αυτό που θα μοιάζει περισσότερο με τη μουσική μας...»

Από τον Ιάσονα Τσιμπλάκο, 03/10/2014 @ 12:38
Ενόψει της επικείμενης συναυλίας των Enter Shikari στην Αθήνα, είχαμε την τύχη να συνομιλήσουμε με τον frontman της μπάντας, Rou Reynolds. Μας σύστησε τη μπάντα, είπαμε για τον χαρακτήρα και την κοινωνικοπολιτική συνείδηση της μουσικής που γράφει και για την τωρινή κατάσταση της μουσικής βιομηχανίας. Απολαύστε...

Enter ShikariΧαίρετε, ευχαριστώ που βρήκες λίγο χρόνο να απαντήσεις στις ερωτήσεις μας.

Πρώτα απ' όλα, μιας και αυτή θα είναι η πρώτη φορά που θα παίξετε στην Ελλάδα, και καθώς εκπροσωπείτε ένα μουσικό κλάδο πολύ ιδιαίτερο, πώς θα περιέγραφες την μουσική σας σε κάποιον που δεν έχει ακούσει ποτέ κάποιο κομμάτι σας και πώς θα τον έπειθες να παρευρεθεί στο live;
Χαχα, δεν θα ήθελα να προσπαθήσω να πείσω κανέναν βασικά, θα ένιωθα πολύ σαν πωλητής. Αν κάποιον τον ενδιαφέρει η μουσική και το τεράστιο εύρος συναισθημάτων που μπορεί να προκαλέσει αυτή, αν κάποιον τον ενδιαφέρει η συλλογικότητα και το αίσθημα της κοινωνικής συνείδησης, τότε τον προσκαλώ με ανοιχτές αγκάλες και θα τον υποδεχτώ σαν αδερφό ή αδερφή μου.

Η μουσική μας είναι παθιασμένη και δυναμική, αυτά είναι τα μοναδικά όρια που θέτουμε στους εαυτούς μας. Αν όμως θες να ακούσεις ένα απλό media-friendly απόφθεγμα, τότε... Πέτα τους Rage Against The Machine, τους Radiohead και τον Igor Stravinsky σε μια φωτιά και οι απεγνωσμένες τους κραυγές για βοήθεια είναι αυτό που θα μοιάζει περισσότερο με τη μουσική μας...

Γενικώς έχετε μία πολύ έντονη και εμφανή πολιτική συνείδηση, τόσο στα κομμάτια όσο και στις εμφανίσεις σας. Έχετε παρακολουθήσει τα διάφορα κοινωνικοπολιτικά ντράβαλα της Ελλάδας τα τελευταία χρόνια; Ποιά η άποψή σου επί αυτών;
Ολόκληρος ο κόσμος χρωστάει περίπου 50 τρις δολλάρια. Πρώτον, πόσο γαμημένα τρελό είναι αυτό; Τι γαμημένο σύστημα είναι τούτο; Κάποιες χώρες όμως, που πιθανόν να μην έχουν τη δύναμη που έχουν εκείνες του G8, τρώνε όλο το αγγούρι. Η Ελλάδα είναι μία από αυτές τελευταία. Προφανώς, όλο αυτό θα μπορούσε να εξαφανιστέι αυτομάτως, αν απλά ακύρωναν τα χρέη, αλλά αυτό θα αφαιρούσε όλη τη δύναμη από αυτούς που τους χρωστάνε, δύναμη που δεν πρόκειται να αφήσουν.

Το να παίρνει κάποιος δανεικά για να αποφύγει την πτώχευση δεν είναι λύση, γιατί απλά φορτώνει τα προβλήματα στην επόμενη γενιά. Το πρόβλημα είναι το σύστημα στην ολότητά του. Έχουμε την τεχνολογία και την εφευρετικότητα να δημιουργήσουμε έναν κόσμο που η ενέργεια θα παρέχεται δωρέαν και οι πόροι να είναι υπεραρκετοί για όλους. Όπως πολύ καλά ξέρετε, η «οικονομία» προέρχεται από την ελληνική λέξη για (σ.τ.μ.: Τώρα τι διάολο σας μεταφράζω, αλλά τελοσπάντων) τη «διοίκηση ενός σπιτικού», πρέπει να επιστρέψουμε σ’ αυτήν την νοοτροπία.

Enter ShikariΒρίσκετε πως υπάρχουν στιγμές που πολλά από τα μηνύματα που προσπαθήσετε να περάσετε περνάνε στο ντούκου ή είναι υπερβολικά περίπλοκα για το κοινό σας;
Αν ισχύει αυτό, δεν με πειράζει ιδιαίτερα. Εγώ λάτρευα τους Rage Against The Machine ως πιτσιρικάς, αλλά δεν είχα την παραμικρή ιδέα για αυτά που φώναζε ο Zach (De La Rocha). Αυτά όμως που καταλάβαινα ήταν η χολή και η αγανάκτηση που έβγαζε. Καταλάβαινα πως ήταν παθιασμένος για κάποια ζητήματα που επηρέαζαν τον κόσμο και τραγούδαγε για πράγματα που είχαν αξία, που ήταν σημαντικά. Μου ήταν αρκετό σε αυτή την ηλικία και ήταν κάτι το οποίο θάυμαζα. Επίσης, η μουσική είναι ένα από τα ελάχιστα εναπομείναντα πράγματα που μπορούν να μας φέρουν κοντά, ασχέτως από πιστεύω, φυλές, θρησκείες... Είναι ένα πανέμορφο συλλογικό γεγονός που εξ' ορισμού προσφέρεται για ενώσεις. Αν λοιπόν ο κόσμος δεν πιάνει τα πάντα από την κοινωνική μας ταυτότητα και τα περίπλοκα μηνύματα που θα θέλαμε να περάσουμε, πάντα θα υπάρχει αυτή η αρχέγονη ένωση μεταξύ μας ως οντότητες.

Η συγκεκριμένη περιοδεία περνάει από μέρη της Ευρώπης που δεν συνηθίζουν να βρίσκονται στους χάρτες πολλών σύγχρονων (αλλά και μικρότερων) μπαντών, διότι τα μεταφορικά είναι συνήθως απαγορευτικά. Πώς και αποφασίσατε να την οργανώσετε;
Έχουμε την τύχη να έχουμε -αν και όχι πολύ μεγάλο- αλλά σίγουρα πολύ πιστο κοινό στις ευρωπαϊκές πόλεις που συνηθίζουμε να παίζουμε. Όπως μας είναι φυσικό, αφού θεωρούμε πως η μουσική μας έχει τα φόντα να σταθεί στα πόδια της σε διεθνές επίπεδο, τόσο από περιεχόμενο όσο και από νοοτροπία, θέλουμε να παίξουμε σε όσα περισσότερα μέρη μπορούμε και να γνωρίσουμε καινούργιο κόσμο. Είναι σημαντικό να φτάνει κανείς και στις μη συναυλιακά κακομαθημένς περιοχές του κόσμου. Πολλές φορές εκείνες είναι που θέλουν, ή  χρειάζονται, τη μουσική πολύ περισσότερο από τους υπόλοιπους.

Τι νέοτερα έχουμε από τον διάδοχο του "A Flash Flood of Colour";
Τελειώσε. Το μιξάρισμα έγινε πριν κάποιες εβδομάδες και η διαδικασία του mastering μας πήρε λίγες ημέρες. Είμαστε όλοι πολύ ενθουσιασμένοι και θα έχουμε περισσότερα νέα σε λίγο καιρό!

Rou Reynolds (Enter Shikari)Οι κυκλοφορίες σας συνηθίζουν να κυκλοφορούν με διάφορα άλλα καλούδια. Σχεδιάζετε να κυκλοφορήσετε κάποιο ντοκιμαντέρ για τον νέο δίσκο όπως κάνετε και με τον προηγούμενο;
Το πλάνο είναι να κυκλοφορήσει κάτι τέτοιο μάλλον του χρόνου. Το πρώτο μισό θα περιλαμβάνει τα διάφορα που έγιναν κατά την δημιουργία του δίσκου και το άλλο θα εστιάζει στις μετέπειτα περιοδείες.

Πιστεύετε πως στην παρούσα κατάσταση της μουσικής βιομηχανίας (χαμηλές πωλήσεις, κλπ) είναι απαραίτητο να προσφέρεις και έξτρα πράματα με κάθε κυκλοφορία;
Εννοείται είναι σημαντικό να προσπαθείς να προωθήσεις περισσότερες πωλήσεις, αλλά όσων αφορά την τέχνη μας αυτή καθ’αυτή, είμαστε 100% αφοσιωμένοι στην μουσική μας. Εκτιμώ όμως και το οπτικό υλικό πάρα πολύ, καθώς ανοίγει τον κόσμο μας σε πολλούς θαυμαστές  και απομυστηριεύει το τι σημαίνει να είσαι σε μία μπάντα, να γράφεις έναν δίσκο. Αυτό το βρίσκω πολύ καλό διότι πολλοί μουσικοί -ιδιαίτερα αυτοί της pop κουλτούρας- θεοποιούνται σε αστείο βαθμό.

Μιας και είστε πιο μέσα στα πράματα από άλλους, αφού λειτουργείτε μέσα από τη δικιά σας μικρό δισκογραφική, πώς βλέπετε την παρούσα φάση της βιομηχανίας; Ποιό πιστεύετε πως θα είναι το μέλλον; Μπορούν οι ανεξάρτητες δισκογραφικές να ακμάσουν κάτω από την σκιά των μεγάλων;
Το ελπίζω! Κοίτα, εγώ είμαι και θα είμαι πάντα στο πλευρό της μουσικής. Η μουσική υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια και θα υπάρξει για ακόμα περισσότερα όταν πεθάνει η μουσική βιομηχανία ή και ο καπιταλισμός γενικότερα! Φιλοσοφικά τουλάχιστον, αυτό είναι το μόνο που με ενδιαφέρει, πως αυτό το φανταστικό εργαλείο που ειναι η μουσική, θα μείνει.

Μιλώντας όμως πιο απτά, οι ανεξάρτητες εταιρείες μπορούν και συσπειρώνονται, έτσι κάπως καταφέρνουν και καταπολεμούν τυχόν μονοπώλια ή τακτικές εκφοβισμού που χρησιμοποιούν τα μεγάλα ονόματα. Όσο υπάρχει ενεργή, ανεξάρτητη σκηνή, τα πράγματα λογικά θα λειτουργούν έτσι.

Rou Reynolds (Enter Shikari)Κυκλοφορούσαν κάποιες φήμες ότι ετοίμαζες ένα ακουστικό EP...
Ναι, συνεχώς πάει πίσω στο πρόγραμμα, και τώρα είναι εκεί, πίσω. Με την νέα κυκλοφορία των Enter Shikari να βγαίνει τον Ιανουάριο, τώρα πρέπει να στρωθώ και να ηχογραφήσω κάποια πράγματα.

Με ενθουσιάζει γιατί μιλάμε για τελείως διαφορετικό vibe. Είναι αρκόμα αρκετά τεχνικό και progressive (μην ανησυχείτε, δεν πρόκειται να κάνω την κλισεδιάρικη και τεμπέλικη στροφή που κάνουν οι περισσότεροι frontmen που βγάζουν σόλο δουλειά), ενώ κρατάει έναν διακριτικό και μελωδικό χαρακτήρα.

Πολλοί από τους θαυμαστές σας είναι αρκετά παθιασμένοι με τις παλαιότερες σας δουλειές (ΕP / Demo) και αναρωτιούνται αν ποτέ κάποια από τα κομμάτια εκείνα θα επαναηχογραφηθούν. Επίσης, θα μπορούσες να μας δώσεις λίγες παραπάνω πληροφορίες για τις κυκλοφορίες αυτές; Πού και υπό ποιές συγκυρίες ηχογραφήθηκαν για παράδειγμα;
Ηχογραφήθηκαν σε διάφορα υπνοδωμάτια και γκαράζ κατά τις τελευταίες τάξεις του λυκείου, στα 17 μου. Παρακαλούσαμε, δανειζόμασταν και κλέβαμε οποιοδήποτε είδος εξοπλισμού βρίσκαμε για να τα ηχογραφήσουμε. Υπάρχουν κάποια σημεία στα κομμάτια αυτά για τα οποία είμαι πολύ περήφανος αλλά και κάποια άλλα τα οποία μισώ με πάθος, οπότε δεν νομίζω να τα ξαναπιάσουμε για ηχογράφηση, ιδίως όταν έχουμε πάμπολλες καινούργιες ιδέες με τις οποίες μπορούμε να δουλέψουμε. Ίσως για παράδειγμα να κλέψουμε κάποιο riff, κάποια ιδέα, διότι υπήρχαν σημεία τα οποία θα μπορούσαν να οδηγηθούν σε πολύ καλύτερα μέρη απότι οδηγήθηκαν, αλλά δεν έχουμε κάτι πιο συγκεκριμένο στο νου μας αυτή τη στιγμή.

Enter ShikariΤίποτα τελευταία σχόλια για του Έλληνες fan;
Ειλικρινά, δεν μπορώ να περιμένω να επισκεφθώ την Αθήνα. Η ιστορία και η κουλτούρα της με συναρπάζουν και ξέρω πως έχουμε αρκετούς αφοσιωμένους φίλους εκεί τους οποίους ανυπομονώ να γνωρίσω. Πολλή αγάπη.

Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου, ελπίζω να περάσετε τέλεια στην περιοδεία σας.
  • SHARE
  • TWEET