James LaBrie

Beautiful Shade Of Grey

Inside Out (2022)
Από τον Νίκο Καταπίδη, 20/05/2022
Μια ευχάριστη δουλειά, με προσήλωση στη μελωδία
Πώς βαθμολογείτε το δίσκο;

Μπορεί πολλά να έχουν ειπωθεί για τον James LaBrie, μπορεί τα χρόνια να περνούν και μοιραία η φωνή του να μην μπορεί να είναι στα επίπεδα που ήταν πριν τριάντα χρόνια, όμως το αδιαμφισβήτητο γεγονός είναι πως η εκτός - Dream Theater δισκογραφική του παρουσία μας έχει δώσει μπόλικες ποιοτικές δουλειές. Φαίνεται πως το "Impermanent Resonance" έμελλε να είναι και η τελευταία (προς το παρόν) δουλειά με τον συνοδοιπόρο του και βασικό συνθέτη των προηγούμενων άλμπουμ, Matt Guillory. Αλλαγή κατεύθυνσης και μουσικών για το "Beautiful Shade Of Grey", με τον Paul Logue των Eden’s Curse να μοιράζεται με τον James τα συνθετικά ηνία. Μια φιλία που ξεκίνησε πριν δέκα περίπου χρόνια, με τη guest εμφάνιση του James στο "No Holy Man", και μετά από προσπάθεια ετών για μια μουσική συνύπαρξη, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου (και η πανδημία) ώστε να πραγματοποιηθεί αυτό το εγχείρημα.

Ο LaBrie έχει τολμήσει στο παρελθόν να δοκιμάσει διαφορετικές προσεγγίσεις στον ήχο των προσωπικών του δίσκων. Από τα αμιγώς prog Mullmuzzler, στο εξαιρετικό "Elements Of Persuasion" όπου o ήχος βάρυνε, αισθητά, με nu-metal και alternative επιρροές, μέχρι τον πειραματισμό των "Static Impulse" και "Impermanent Resonance" και το φλερτ με τον μοντέρνο ακραίο ήχο, κάθε δουλειά ήταν και μια έκπληξη. Αυτή τη φορά, το extreme metal στοιχείο πάει περίπατο, έχοντας μια ως επί το πλείστον ακουστική, μελωδική προσέγγιση. Μια αρκετά έξυπνη κίνηση, τόσο για να δείξει μια πιο ευαίσθητη πλευρά της φωνής του James, αλλά και για να "κρύψει" την αναπόφευκτη φθορά της ειδικά στο πιο υψηλό εύρος της.

Σε σύνολο δέκα κομματιών, τα περισσότερα εξ’ αυτών καταφέρνουν γρήγορα να γίνουν κολλητικά με τις μελωδίες τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ρεφραιν του "Devil In Drag", το μελαγχολικό "Give And Take" με την proggy χροιά του, ή το συναισθηματικό "Am I Right" με την όμορφη συνύπαρξη των πλήκτρων με την κιθάρα. Όσα και να λέγονται για τον LaBrie, η αλήθεια είναι πως η φωνή του σε πιο ανθρώπινες ερμηνείες ακούγεται πολύ ζεστή και οικεία. Αυτή η πτυχή της ερμηνείας του αποτελεί το μεγαλύτερο κομμάτι του άλμπουμ, με αποκορύφωμα το "Sunset Ruin" που γράφτηκε για τον αδερφό του που χάθηκε από καρκίνο. Ενδιαφέρον και το "Conscience Calling", μια a capella σύνθεση που λειτουργεί ως intro στο "What I Missed" και κλείνει το μάτι στους Queen, για τους οποίους ο LaBrie έχει εκφράσει πολλάκις την αγάπη του.

Μπορεί το σύνολο να είναι πραγματικά πολύ τίμιο, ωστόσο δεν λείπουν και οι "cheesy" στιγμές, τόσο σε μουσικό όσο και στιχουργικό επίπεδο. Το "SuperNova Girl" δεν έχει να πει και πολλά, με τους στίχους που είναι οριακα παιδαριώδεις, ενώ και το "Hit Me Like A Brick" παρότι έχει κάποιο ορχηστρικό ενδιαφέρον, αγγίζει τα όρια της γραφικότητας στο ρεφραίν του. Η προσθήκη του cover στο "Ramble On" των Led Zeppelin είναι ίσως αχρείαστη, από την άλλη έχει μια συνεκτικότητα με την κατεύθυνση του δίσκου και είναι αν μη τι άλλο αξιοπρεπέστατη.

Αν και τα σχέδια αρχικά έλεγαν για ένα αμιγώς ακουστικό δίσκο, τελικά στην πορεία η ενορχήστρωση ενσωμάτωσε τύμπανα, πλήκτρα και κάποιες ηλεκτρικές κιθάρες. Η συμμετοχή του υιού LaBrie, Chance στα κρουστά (αλλά και σε ρόλο συμπαραγωγού) είναι σίγουρα επιτυχημένη, με φινετσάτο παίξιμο που εξυπηρετεί τα κομμάτια. Ο Marco Sfogli, που αποτελεί σταθερό συνεργάτη στην κιθάρα, εμπλουτίζει με τα σόλο του τα κομμάτια, και είναι για άλλη μια φορά ουσιώδης και εφευρετικός. Η κρυστάλλινη παραγωγή ανεβάζει δυο σκαλιά το σύνολο, και συνεχίζει το παράδοξο των τελευταίων χρόνων που θέλει τον LaBrie να ακούγεται σαφώς καλύτερος από ότι στις δουλειές των Dream Theater.

Στην αισίως έκτη δουλειά που κυκλοφορεί υπό το όνομα του James LaBrie, τελικά κερδίζει η απλότητα και η ουσία. Ο ίδιος φαίνεται να αντιλαμβάνεται τις αδυναμίες αλλά και τα δυνατά του χαρτιά, και παρουσιάζει ένα δίσκο που ακούγεται και κυλάει πολύ ευχάριστα. Δεν είναι ούτε βαθυστόχαστο, ούτε ιδιαίτερα progressive, ούτε heavy. Και δε χρειάζεται.

  • SHARE
  • TWEET