The Spirit: «Αν τελευταία δεν απέφευγες τα social media, είσαι ήδη τρελός»

O Matthias θεωρεί τους The Spirit ως ένα underground σχήμα, ενώ η μετακίνησή τους από μια δισκογραφική εταιρία μεγάλου βεληνεκούς στην AOP αποτελεί μια από τις καλύτερες αποφάσεις της μπάντας

Από τον Άλκη Κοροβέση, 11/05/2022 @ 11:52

Βγαίνοντας από μια περίοδο συναυλιακής αδράνειας, τo γερμανικό σχήμα ακραίου metal κυκλοφόρησε πρόσφατα τον τρίτο του δίσκο με τίτλο "Of Clarity And Galactic Structures". Με αφορμή αυτό, μιλήσαμε με τον ιθύνοντα νου των The Spirit, Matthias Trautes, τόσο για το νέο δίσκο, τις επιρροές τους, αλλά και τις δυσκολίες της σύγχρονης εποχής και το πως αυτές αποτυπώνονται στους στίχους των κομματιών τους, μεταξύ άλλων.

The Spirit

Καλώς όρισες στο Rocking.gr. Παρακαλώ συστήσου στους αναγνώστες.

Γεια σας, είμαι ο Matthias, κιθαρίστας και τραγουδιστής των The Spirit.

Καταρχάς, ελπίζω να είσαι καλά και ασφαλής. Αν και πριν από μερικά χρόνια αυτά θα έμοιαζαν αδιαμφισβήτητα - ειδικά στην Ευρώπη - τα πρόσφατα γεγονότα καθιστούν αυτήν την ευχή πιο επίκαιρη από ποτέ.

Δεν μπορώ να παραπονεθώ, είμαστε όλοι καλά. Πρέπει πάντα να γνωρίζετε ότι οι καλές στιγμές δεν διαρκούν ποτέ για πάντα. Στην προσωπική σας ζωή ή σε παγκόσμια κλίμακα. Μετά τις καλές στιγμές θα ακολουθούν πάντα οι κακές και οι δύσκολες στιγμές. Τίποτα δεν διαρκεί για πάντα.

Ποια είναι η τρέχουσα κατάστασή της μπάντας; Πώς σας έχει επηρεάσει η πανδημία; Είχατε την ευκαιρία να προωθήσετε το "Cosmic Terror";

Η κυκλοφορία του "Cosmic Terror" πήγε υπέροχα και οι πωλήσεις του άλμπουμ ήταν πολύ υψηλότερες από ό,τι περιμέναμε εμείς και η εταιρεία. Μπορούσαμε να παίξουμε μια σχεδόν ολοκληρωμένη περιοδεία κυκλοφορίας και ήμασταν αρκετά σίγουροι και έτοιμοι να κατακτήσουμε τον κόσμο με αυτό το άλμπουμ τους επόμενους μήνες και χρόνια. Δυστυχώς, μόλις λίγες εβδομάδες αργότερα, τα πράγματα πήραν άσχημη τροπή και βρεθήκαμε στη μέση του πρώτου lockdown. Το να μην μπορούμε να κάνουμε περιοδείες ή να παίξουμε φεστιβάλ για τα επόμενα δύο χρόνια, μας τα χάλασε όλα, όπως και για όλα τα άλλα συγκροτήματα εκεί έξω. Αλλά, το να παραπονιόμαστε δεν βοηθάει. Ξοδέψαμε, λοιπόν, τον χρόνο δημιουργώντας ένα νέο άλμπουμ και να’ μαστε πάλι εδώ.

Συγχαρητήρια για το επερχόμενο άλμπουμ σας, "Of Clarity And Galactic Structures". Από όσο έμαθα η ημερομηνία κυκλοφορίας αναβλήθηκε. Γιατί αυτό;

Το μειονέκτημα της έκρηξης της αγοράς βινυλίου είναι ότι οι ημερομηνίες παράδοσης από τα εργοστάσια αναβάλλονται όλο και πιο συχνά επειδή οι μεγάλες δισκογραφικές δημιουργούν ένα γαμημένο χάος καθώς έχουν τα χρήματα και τη δύναμη να το κάνουν. Είναι γελοίο, αλλά δεν μπορείς να κάνεις τίποτα ως μια μικρή μπάντα σε μια μικρή δισκογραφική. Έτσι, όταν βρήκαν για άλλη μια φορά μια νέα ημερομηνία παράδοσης, έπρεπε να αναβάλουμε την κυκλοφορία. Δεν έχει νόημα να κυκλοφορήσει σε CD και ψηφιακή μορφή πρώτα και το βινύλιο αργότερα. Τώρα ορίστηκε η 29η Απριλίου.

Το μειονέκτημα της έκρηξης της αγοράς βινυλίου είναι ότι οι ημερομηνίες παράδοσης από τα εργοστάσια αναβάλλονται όλο και πιο συχνά επειδή οι μεγάλες δισκογραφικές δημιουργούν ένα γαμημένο χάος καθώς έχουν τα χρήματα και τη δύναμη να το κάνουν

Ποιες είναι οι προσδοκίες σας από τον τρίτο σας δίσκο; Πώς πήγαν οι ηχογραφήσεις και οι διαδικασίες σύνθεσης; Υπήρξε κάποιο ευτράπελο γεγονός άξιο αναφοράς;

Η διαδικασία σύνθεσης των κομματιών είναι πάντα η ίδια από το ντεμπούτο άλμπουμ μας. Γράφω τα τραγούδια στο σπίτι, όπου είμαι μόνος και μπορώ να πάρω όσο χρόνο χρειάζομαι. Αυτό μπορεί να είναι μερικές εβδομάδες μέχρι μερικούς μήνες ανά τραγούδι. Μόλις σχηματιστεί ένα τραγούδι, στέλνω στον Manuel τα κομμάτια της κιθάρας για να αρχίσει να δουλεύει στα τύμπανα. Μια ή δύο εβδομάδες αργότερα βρισκόμαστε στην πρόβα και δουλεύουμε μαζί τα τύμπανα. Δεδομένου ότι έχω ήδη τις δικές μου ιδέες για τα ντραμς, είναι πάντα συναρπαστικό να βλέπω τι σκέφτεται ο Manuel, ο οποίος φυσικά συχνά έχει εντελώς διαφορετικές ιδέες από εμένα. Μόνο όταν ολοκληρωθεί η μουσική για ένα άλμπουμ, αρχίζω να γράφω τους στίχους.

Όταν ολοκληρώνουμε την παραγωγή ενός άλμπουμ, ορκίζομαι πάντα στον εαυτό μου ότι την επόμενη φορά όλα πρέπει να είναι έτοιμα λίγες εβδομάδες πριν μπούμε στο στούντιο ηχογράφησης. Αλλά δυστυχώς, χειροτερεύει κάπως με κάθε άλμπουμ, χαχα. Αυτή τη φορά το ομώνυμο κομμάτι σκότωσε ολόκληρο το πρόγραμμα. Ήταν 8 εβδομάδες πριν από τις ηχογραφήσεις των τυμπάνων και ο Manuel με ρώτησε πότε θα τελειώσω με το τελευταίο τραγούδι. Του είπα ότι χρειαζόμουν λίγες μέρες ακόμα, αλλά το τραγούδι έχει ήδη γίνει κατά 80%. Πήγαινε έτσι, πέρα δώθε, για μερικές βδομάδες και όταν με ρώτησε ξανά, επειδή το παράθυρο του χρόνου ολοένα και μίκραινε, του είπα ότι πριν μερικές μέρες έσβησα ολόκληρο το τραγούδι εκτός από ένα riff και ξεκίνησα από την αρχή. Το τραγούδι ήταν εντάξει, αλλά όχι κάτι το εξαιρετικό. Και όταν δεν είμαι 100% ικανοποιημένος με κάτι, τότε αυτό δεν θα καταλήξει στο άλμπουμ. Για μένα, η πειθαρχία είναι επίσης το πιο σημαντικό για να γράψω καλά τραγούδια, όσο μεγάλη κι αν είναι η πίεση του χρόνου. Και εκ των υστέρων, αυτή ήταν φυσικά ακριβώς η σωστή απόφαση, γιατί νομίζω ότι το ομώνυμο κομμάτι αποτελεί ένα από τα πιο δυνατά τραγούδια των The Spirit. Επειδή όλο το πρόγραμμα μπερδεύτηκε, έπρεπε να γράψω ένα μεγάλο μέρος των στίχων, τα σόλο κιθάρας και μερικά μέρη μπάσου τα βράδια ανάμεσα στις ηχογραφήσεις. Ήταν αρκετά έντονο. Ηχογραφούσα όλη μέρα στο στούντιο και κάθε βράδυ δούλευα τους στίχους και άλλα πράγματα που δεν μπορούσα να τελειώσω εγκαίρως. Μετά κοιμόμουν περίπου 4 ώρες και στην συνέχεια έπρεπε να επιστρέψω στο στούντιο. Όταν τελείωσε το άλμπουμ και γύρισα σπίτι, κοιμήθηκα δύο μέρες συνεχόμενα.

Ηχογραφούσα όλη μέρα στο στούντιο και κάθε βράδυ δούλευα τους στίχους και άλλα πράγματα που δεν μπορούσα να τελειώσω εγκαίρως. Μετά κοιμόμουν περίπου 4 ώρες και στην συνέχεια έπρεπε να επιστρέψω στο στούντιο. Όταν τελείωσε το άλμπουμ και γύρισα σπίτι, κοιμήθηκα δύο μέρες συνεχόμενα

Κοιτάζοντας πίσω στο ντεμπούτο άλμπουμ, "Sounds From The Vortex". Τι πιστεύεις ότι παραμένει ίδιο και τι έχει αλλάξει στο "Of Clarity And Galactic Structures";

Η πυκνότητα των καλών riff. Όχι fillers, μόνο killers. Αυτός ήταν και ήταν πάντα ο κανόνας νούμερο ένα για μένα κατά τη σύνθεση τραγουδιών με τους The Spirit.

The Spirit

Ποιο τραγούδι ήταν πιο απαιτητικό στη σύνθεση; Και για ποιο είσαι πιο περήφανος από το νέο άλμπουμ;

Όπως ανέφερα προηγουμένως, το ομώνυμο κομμάτι ήταν αρκετά προκλητικό λόγω της πίεσης του χρόνου. Αυτό για τον οποίο είμαι πιο περήφανος; Όλα τους. Διαφορετικά, δεν θα ήταν στο άλμπουμ. Αλλά υπάρχει πάντα ένα τραγούδι που είναι το αγαπημένο μου να παίζω ζωντανά. Από το τελευταίο άλμπουμ είναι το instrumental "Cosmic Terror" και υποθέτω ότι από το νέο άλμπουμ θα είναι το "Timbre Of Infinity". Είναι μεγάλη χαρά να παίζω αυτό το τραγούδι στην κιθάρα και μου αρέσουν και οι στίχοι του. Αλλά ρώτησε με ξανά σε λίγους μήνες, μέχρι στιγμής δεν μπορούσαμε να παίξουμε κανένα από τα νέα τραγούδια ζωντανά.

Μίλησε μου λίγο για την απόφαση να χρησιμοποιήσετε synth στο "Lianakea"; Νομίζω είναι η πρώτη φορά; Ποια άλλα στοιχεία πιστεύεις ότι θα μπορούσαν να χωρέσουν στους The Spirit; Για παράδειγμα, θα πρόσθετες καθαρά φωνητικά ή χάλκινα πνευστά;

Διάβαζα για το υπερσμήνος και μου εντυπώθηκαν κάποιες εικόνες στο μυαλό μου, τις οποίες προσπάθησα να μετατρέψω σε μουσική. Το συνθεσάιζερ ήταν το τέλειο όργανο για να αποδώσω μια διαστημική ατμόσφαιρα. Και ως θαυμαστής των Klaus Schulze και Tangerine Dream, αποφάσισα να χρησιμοποιήσω ένα sequencer για αυτό το τραγούδι. Ένα άλλο πλεονέκτημα αυτού του συγκεκριμένου συνθεσάιζερ είναι ότι μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε χωρίς επιπλέον μουσικό στη σκηνή για ζωντανές εμφανίσεις. Έχουμε πάντα κατά νου, όταν βρισκόμαστε στο στούντιο ηχογράφησης, να μπορούμε να παίξουμε τα πάντα σε ζωντανές εμφανίσεις, ακριβώς όπως στον δίσκο. Φυσικά χωρίς τη χρήση προ-ηχογραφημένων κομματιών από υπολογιστή. Αυτό είναι κάτι που δεν θα κάναμε ποτέ.
Καθαρά φωνητικά ή χάλκινα; Δεν ξέρω ακόμα, ας δούμε τι θα φέρει το μέλλον. Αλλά είμαι ανοιχτός σε όλα. Ο ουρανός είναι το όριο.

Πόσο σημαντικά είναι τα ορχηστρικά κομμάτια για τους δίσκους σας; Για πρώτη φορά υπάρχουν δύο από αυτά.

Στην ουσία είναι μόνο ένα. Το "Transition" είναι απλώς ένα ενδιάμεσο ή στην πραγματικότητα η εισαγωγή για το "Timbre Of Infinity". Δεν είναι ότι μου αρέσουν απλώς τα ορχηστρικά τραγούδια. Αν ρίξεις μια ματιά στα τραγούδια μας γενικά, υπάρχουν πάντα πολύ μεγάλα οργανικά μέρη. Υποθέτω ότι ο λόγος για αυτό είναι ότι είμαι πρώτα από όλα κιθαρίστας. Μου αρέσει παίζοντας κιθάρα να γίνομαι ένα με τη μουσική. Και στη συνέχεια, είμαι τραγουδιστής και σίγουρα δεν είναι το αγαπημένο μου πράγμα να στέκομαι μπροστά στο μικρόφωνο. Αυτός είναι ο λόγος των μεγάλων ορχηστρικών μερών στη μουσική μας. Αφήνουμε τα όργανά μας να μιλήσουν και εγώ το βουλώνω, χαχα.

Ποια είναι τα σχέδια σας τώρα μετά την κυκλοφορία του νέου άλμπουμ;

Να κάνουμε όσο το δυνατόν περισσότερα live και να ξεκινήσουμε με τη σύνθεση τραγουδιών για το άλμπουμ νούμερο τέσσερα. Δεν θα χάσουμε χρόνο.

Σε αυτόν τον δίσκο ανέλαβες και το μπάσο. Πώς σκοπεύετε να εμφανιστείτε ζωντανά; Προτιμάς να δουλεύετε ως ντουέτο ή είναι δύσκολο να βρεις άλλους μουσικούς για να συνεννοηθείς;

Πίστεψε με, το να βρεις άλλους μουσικούς με επαγγελματική συμπεριφορά, ομοϊδεάτες και να μην είναι υπερβολικά μαλάκες είναι το πιο δύσκολο και ενοχλητικό μέρος στην λειτουργία μιας μπάντας. Για τις μελλοντικές ζωντανές εμφανίσεις έχουμε μαζί μας δύο session μουσικούς στη σκηνή. Αλλά δεν υπάρχει ανάγκη να φέρουμε νέους ανθρώπους στο συγκρότημα αυτή τη στιγμή. Ως εκ τούτου, θα συνεχίσουμε ως δίδυμο. Ας δούμε, όμως, τι θα γίνει.

Πίστεψε με, το να βρεις άλλους μουσικούς με επαγγελματική συμπεριφορά, ομοϊδεάτες και να μην είναι υπερβολικά μαλάκες είναι το πιο δύσκολο και ενοχλητικό μέρος στην λειτουργία μιας μπάντας

Μερικοί από τους στίχους σας περιέχουν αρκετά μισανθρωπικά πράγματα. Πόσο εμπνευσμένα σας φαίνονται τα δύο τελευταία χρόνια, με την πανδημία και τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία;

Απλώς επιβεβαιώνουν εμένα αλλά και τη στάση μου απέναντι στην ανθρωπότητα. Αλλά προσπαθώ να μην το αφήσω να με αγγίξει πολύ. Εννοώ ότι αν δεν έμεινες μακριά από τις ειδήσεις και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα τελευταία δύο χρόνια, πιθανότατα έχεις τρελαθεί και είσαι εντελώς ναρκωμένος τώρα.

Από πού αντλείς επιρροή για τους στίχους;

Πάντα χρησιμοποιούσαμε εξώφυλλα με κοσμική θεματολογία. Αλλά στον νέο δίσκο είναι η πρώτη φορά που και οι περισσότεροι στίχοι ασχολούνται με αυτό το θέμα. Οι πηγές για στίχους με αστρονομικό ή κοσμολογικό υπόβαθρο είναι άπειρες, όσο το ίδιο το σύμπαν. Τις συνδυάζω με τις σκέψεις μου για τη ζωή, το ανθρώπινο μυαλό, τη ζωή και όλα πέρα από αυτήν.

Αυτή είναι η δεύτερη κυκλοφορία σας από την AOP Records, αν δεν κάνω λάθος. Η μετάβαση από μια μικρότερη δισκογραφική όπως η Eternal Echoes διευκολύνει αρκετά πράγματα, αλλά θα μπορούσες να μου πεις τι είναι πιο εύκολο όταν είσαι underground;

Καταρχήν, είμαστε ακόμα underground. Κατά τη γνώμη μου είσαι underground μέχρι να φτάσεις στο επίπεδο των συγκροτημάτων όπως οι Kreator και οι Cannibal Corpse. Δεύτερον, πήγαμε από την Nuclear Blast στην AOP Records. Άρα, στην πραγματικότητα συνέβη το αντίθετο. Περάσαμε από μια πολύ μεγάλη σε μια πολύ μικρή δισκογραφική. Και επίτρεψε μου να σου πω, στις μέρες μας δεν έχει σημασία αν η εταιρία είναι μεγάλη ή μικρότερη. Το σημαντικό είναι ότι η δισκογραφική και οι άνθρωποι που εργάζονται εκεί, να πιστεύουν στο συγκρότημα και να είναι πρόθυμοι να δώσουν τα πάντα για να προωθήσουν το συγκρότημα όσο το δυνατόν περισσότερο. Γι' αυτό συνεργαστήκαμε με την AOP και μέχρι στιγμής, ήταν ένα από τα καλύτερα πράγματα που συνέβησαν σε αυτό το συγκρότημα.

Και επίτρεψε μου να σου πω, στις μέρες μας δεν έχει σημασία αν η εταιρία είναι μεγάλη ή μικρότερη. Το σημαντικό είναι ότι η δισκογραφική και οι άνθρωποι που εργάζονται εκεί, να πιστεύουν στο συγκρότημα και να είναι πρόθυμοι να δώσουν τα πάντα για να προωθήσουν το συγκρότημα όσο το δυνατόν περισσότερο

Η AOP Records έχει στις τάξεις της πολλές επερχόμενες μπάντες όπως οι Ellende, οι Waldgefluster, οι Harakiri For The Sky και οι Allochiria. Έχεις ακούσει κάποιο από αυτά τα συγκροτήματα; Υπάρχει κάποιο αξιόλογο σχήμα να προτείνεις;

The Spirit

Φυσικά, γνωρίζω και τις άλλες μπάντες που είναι με την AOP Records. Αλλά για να είμαι ειλικρινής, δεν ακούω πολύ black metal και extreme metal γενικά πλέον. Οι μόνοι που μου τράβηξαν την προσοχή μου τα τελευταία χρόνια είναι οι Stormkeep. Δεν ανήκουν στην AOP, αλλά τους προτείνω όπως και να έχει. Υπέροχη μουσική.

Ποιες μπάντες θα έλεγες ότι έχουν εμπνεύσει τη μουσική σας μέχρι τώρα;

Πάρα πολλές για να τις αναφέρω όλες εδώ. Τα τελευταία χρόνια, εμπνεύστηκα πολύ από όλα τα μεγάλα prog rock συγκροτήματα της δεκαετίας του '70 όπως οι Yes, οι Camel, οι Rush και πολλά άλλα. Ένα από τα πράγματα που αγαπώ τόσο πολύ σε αυτές τις μπάντες είναι ότι μπορείς να ακούς τα άλμπουμ τους ξανά και ξανά και να ανακαλύπτεις ακόμα νέα πράγματα. Αυτό είναι κάτι που ήθελα να ενσωματώσω στο νέο μας άλμπουμ. Συμβαίνουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα και επομένως το καινούργιο άλμπουμ δεν είναι τόσο εύκολα προσβάσιμο όσο τα προηγούμενα. Πρέπει να του δώσεις λίγο χρόνο και να το ανακαλύψεις. Δυστυχώς, αυτό είναι κάτι που η πλειονότητα των ανθρώπων δεν κάνει στις μέρες μας, καθώς θέλουν απλώς μουσική fast food.

Κάποιοι θα έλεγαν ότι οι Dissection είναι μια μεγάλη επιρροή των The Spirit. Συμφωνείς με αυτό; Έχεις γνωρίσει προσωπικά τον Jon Nodtveidt; Τι γνώμη έχεις για αυτόν ως μουσικό αλλά και ως άνθρωπο; Πιστεύεις ότι είναι δυνατή η διάκριση του δημιουργού από τη δημιουργία;

Όπως πολλά άλλα μεγάλα συγκροτήματα από τη δεκαετία του '90, οι Dissection μας επηρέασαν επίσης. Υπέροχη σύνθεση τραγουδιών και υπέροχες μελωδίες. Τους έχω δει ζωντανά μερικές φορές στις αρχές της δεκαετίας του 2000, αλλά δεν συνάντησα ποτέ κάποιον από αυτούς. Το να ξεχωρίσεις τον δημιουργό από τη δημιουργία, αν το θέλεις, είναι τόσο εύκολο. Δυστυχώς, οι άνθρωποι θέλουν πάντα να βλέπουν τα πράγματα ασπρόμαυρα. Αλλά αυτό δεν είναι δυνατό και εξυπηρετεί μόνο τις προσωπικές τους ιδεολογίες. Νομίζω ότι όλα και όλοι βρίσκονται σε μια μεγάλη γκρίζα κατάσταση.

Το να ξεχωρίσεις τον δημιουργό από τη δημιουργία, αν το θέλεις, είναι τόσο εύκολο. Δυστυχώς, οι άνθρωποι θέλουν πάντα να βλέπουν τα πράγματα ασπρόμαυρα. Αλλά αυτό δεν είναι δυνατό και εξυπηρετεί μόνο τις προσωπικές τους ιδεολογίες. Νομίζω ότι όλα και όλοι βρίσκονται σε μια μεγάλη γκρίζα κατάσταση

Βλέπεις κάποια περιοδεία να περνάει από την Ελλάδα; Ή θα ήταν πιο εφικτές ξεχωριστές συναυλίες; Ποια θα ήταν η ιδανική σύνθεση ενός live για εσάς;

Το μόνο ενδεχόμενο που βλέπω για το άμεσο μέλλον είναι ξεχωριστές συναυλίες. Αν λάβουμε κάποια πρόταση από έναν τοπικό promoter, θα θέλαμε πολύ να έρθουμε κοντά σας. Δεν έχουμε παίξει ποτέ στην Ελλάδα, οπότε ήρθε η ώρα. Ιδανική σύνθεση; Δεν γνωρίζω. Πιθανότατα μια που θα γέμιζε τον χώρο με κόσμο, χαχα.Φτάνοντας στο τέλος της συνέντευξης, θα ήθελα να σε ευχαριστήσω. Παρακαλώ, κλείσε όπως νομίζεις.

Σας ευχαριστούμε για τον χρόνο σας και το ενδιαφέρον σας για τους The Spirit. Ελπίζουμε να σας δούμε όλους σύντομα στο δρόμο. Να προσέχετε.

  • SHARE
  • TWEET