Smoke The Fuzz Fest - Post Mortem Edition (Russian Circles, Helen Money) @ Vox, 05/11/16

Oι Russian Circles ασέλγησαν κανονικά πάνω στα κουφάρια όσων χρησιμοποιούν το πρόθεμα post

Από τον Γαβριήλ Φιλιππόπουλο, 07/11/2016 @ 12:48

Τόση ανυπομονησία για συναυλία και δει συναυλιακό διήμερο χρόνια είχα να νιώσω. Ίσως από τη συναυλία των Neurosis και τη σφαλιάρα μεγατόνων που φάγαμε εκείνη τη μέρα βλέποντας ένα απωθημένο από τα νιάτα μας. Η πρώτη μέρα του Post Mortem Edition του Smoke The Fuzz Fest θα άνοιγε με τους «Ρωσικούς Κύκλους» να περνούν πάνω απ’ τα κεφάλια μας.

Το γεγονός ότι βρισκόμουν μέσα στους ηρωικούς ελάχιστους το 2010 στο Rodeo έκανε τη συγκεκριμένη συναυλία ακόμα πιο άχαστο event. Αν ένα συγκρότημα κατάφερε να κάνει τέτοια εντύπωση και εμφάνιση μπροστά σε πολύ λίγο κόσμο και σ’ έναν τελείως ακατάλληλο συναυλιακό χώρο όπως το Rodeo, δεν μπορούσα να φανταστώ καν πως θα ήταν μία εμφάνιση τους σε μεγάλη σκηνή, με το αντίστοιχο ηχητικό backline, και μία καριέρα σε ανοδική πορεία ίσα με τ’ άστρα.

Ακριβώς στις 21:30 η άγνωστη σε μένα Helen Money ανέβηκε στη σκηνή, πήρε το τσέλο της και άρχισε να το «ταλαιπωρεί» σχεδόν για την επόμενη ώρα. Οι Russian Circles βρήκαν μία πολύ ταιριαστή καλλιτέχνη για να είναι μαζί στην περιοδεία τους, τουλάχιστον σε ζητήματα ηχητικής νοοτροπίας και επιρροών αλλά στην περίπτωση της Αθήνας η παρουσία της τσελίστριας δεν κατάφερε να αποδώσει τα αναμενόμενα. Τώρα θα μου πείτε ποια είναι τα αναμενόμενα από έναν καλλιτέχνη που δεν έχεις ακούσει νότα. Και θα απαντήσω τα βασικά. Το support να σε μπάσει στο κλίμα και να σε κάνει να ανυπομονείς για το κυρίως πιάτο.

Helen Money

Η Money είναι μία τελείως απόκοσμη παρουσία πάνω στη σκηνή. Παίζει τσέλο σαν να παίζει μπάσο και ηλεκτρική κιθάρα μαζί. Έχει πολλά πετάλια και προηχογραφημένα τύμπανα τα οποία όσες φορές εμφανίστηκαν, όντως έδωσαν στη μουσική της άλλη πνοή. Η παρουσία της ήταν κάτι μεταξύ των Neurosis, των Tool και τον Lightning Bolt όταν «τσαντιζόταν». Κάτι η ανυπομονησία, κάτι το απαίδευτο, σε τέτοιους ήχους, κοινό και το αναπόφευκτο τα χάχανα όσων καθόντουσαν είκοσι μέτρα πίσω σου ή μπροστά σου ή όπου, να υπερκαλύπτουν τη μουσική που ακούγεται live δεν μπόρεσαν να με βάλουν στο κλίμα της μουσικής της.

Πιστοί στο ραντεβού τους με την ιστορία -γιατί το βράδυ του Σαββάτου γράφτηκε ιστορία- οι Russian Circles ανέβηκαν πάνω στη σκηνή και μέσα σε μία ώρα και είκοσι λεπτά κατούρησαν σχεδόν όλο τον σκληρό ήχο των τελευταίων πολλών ετών. Δεν ασχολούμαι καν με οτιδήποτε post. Οι άνθρωποι ασέλγησαν κανονικά πάνω στα κουφάρια όσων χρησιμοποιούν αυτό το πρόθεμα. Γιατί όποτε θέλησαν να παίξουν έτσι, το έκαναν τόσο συγκλονιστικά που πρέπει να υπήρξε παγκόσμιο φαινόμενο ταυτόχρονης σηκωμένης τρίχας.

Russian Circles

Όποτε πάλι ήθελαν να θυμηθούν πως είναι παραπάνω μεταλάδες από πολλούς μεταλάδες εκεί έξω, που φοράνε τα true ραφτάρια και χέζουν πάνω σε οτιδήποτε δεν έχει solo, το έπραξαν τόσο εκκωφαντικά που σ’ έκαναν να χαζεύεις. Έχουν προοδεύσει και δέσει σαν συγκρότημα τόσο πολύ που έβλεπες ένα power trio επί σκηνής να θερίζει μυαλά και ψυχές χωρίς να δείχνει καμία ιδιαίτερη έπαρση.

Russian Circles

Θα τους έλεγες και χαλαρούς τύπους. Και είχαν απ’ όλα: και τα beatdowns τους τα είχανε, και τα Slayer riff, και τα «ορθόδοξα» περάσματα και τα ανοιχτά μελωδικά θέματα. Ένα γεμάτο μαγαζί (btw καλή η επιλογή της μεταφοράς τους venue καθώς στο VOX ο κόσμος που παρευρέθηκε ήταν αρκετός για να δημιουργήσει μία ζεστή ατμόσφαιρα, πολυπληθούς συναυλίας) πήγαινε πάνω κάτω, υπό τις προσταγές τους. Μας έκαναν ό,τι γούσταραν κυριολεκτικά.

Russian Circles

Είμαι περίεργος, το "Deficit", το "Afrika" και το "Youngblood" έχουν γραφτεί από ανθρώπους;

Φωτογραφίες: Μαρίζα Καψαμπέλη

SETLIST

Asa
Vorel
Deficit
309
Afrika
Harper Lewis
1777
Calla
Mladek
Youngblood
  • SHARE
  • TWEET