Χαμένος ανάμεσα σε όρια και συναρτήσεις αναζητά το σταθερό του σημείο στη μουσική που ακούει. Θαυμαστής μοναχά της μελωδίας, αδιαφορεί μεν για το είδος του πλαισίου που την παρέχει, όχι όμως και για...

Harakiri For The Sky
Scorched Earth
Ένα ακόμα βήμα πιο μπροστά, ένα ακόμα βήμα πιο βαθιά και ταυτόχρονα ένα από τα καλύτερα βήματα που έχουν κάνει
Η σχέση μου με τους Harakiri For The Sky δεν ήταν η καλύτερη δυνατή παλιότερα. Το πιθανότερο είναι ότι κάθε φορά που προσπαθούσα να εξερευνήσω τη δισκογραφία τους ήμουνα σχετικά καλά και έτσι δεν κατάφερνα να συνδεθώ σωστά με την ατέλειωτη μαυρίλα που πηγάζει από τον πυρήνα της μουσικής τους. Για την ιστορία να πω ότι έχω αναθεωρήσει πλήρως, τα "III: Trauma", "Arson" και περισσότερο απ’ ολα το "Mære" είναι τρομερές δισκάρες που πιάνουν συναισθηματικές κορυφές απάτητες από τη συντριπτική πλειοψηφία των συγκροτημάτων που προσπαθούν να φτιάξουν καταθλιπτικές ατμόσφαιρες.
Το "Scorched Earth" είναι το έκτο άλμπουμ των Αυστριακών και αμέσως τραβάει τα βλέμματα με το πολύ έντονο εξώφυλλό του. Είναι νομίζω παράδοση ότι τα εξώφυλλα των "Harakiri For The Sky" είναι υπέροχα και με έναν ξεχωριστό χαρακτήρα, ε και το καινούργιο δεν απομακρύνεται πολύ από τα ποιοτικά και υφολογικά επίπεδα που μας έχουν συνηθίσει, ίσως να προτιμώ λίγο τα προηγούμενα (όλα) αλλά και αυτό εδώ είναι σίγουρα ένα, ακόμα, πολύ καλό εξώφυλλο.
Θλίψη, απώλεια, αγάπη, βασικές πηγές έμπνευσης που οδηγούν τους Harakiri στον καινούργιο δίσκο, μια απεικόνιση του κόσμου μας σπασμένου, τραγικά. Μια κοινωνία διαιρεμένη, με τη μια κρίση να διαδέχεται την άλλη, πόλεμος, δυστυχία. Το αίσθημα της απόγνωσης χαραγμένο στη μουσική τους σε ολόκληρο το άλμπουμ. Μέχρι και στη διασκευή, καταπληκτική διασκευή, που επέλεξαν να κάνουν στους Radiohead (με τη συμμετοχή μάλιστα του P.G.των Groza). Ο δίσκος μουσικά έχει κάνει άλλο ένα βήμα μπροστά σε σχέση με το, ήδη διαφοροποιημένο από τα προηγούμενα, "Mære". Έχουν κερδίσει χώρο τα πιο post hardcore ηχοχρώματα, κρατώντας φυσικά τα βορειογενή melodic death τοπία ως βασικό τόπο περιπλάνησης. Είναι όμως ο πιο ποικιλόμορφος δίσκος τους, σε αυτό συμβάλλουν φυσικά και οι πολλές συμμετοχές - από τις οποίες ξεχώρισα αυτή της Serena Cherry των Svalbard - αλλά όχι μόνο. Είναι οι post κιθάρες του "Heal Me", με το εκπληκτικό δίστιχο, I wasn't myself for months and nobody noticed, I wasn't myself for years and nobody cared, είναι το υπέροχο πιάνο του "Keep Me Longing" που στήνει τη μελαγχολική ατμόσφαιρα για να μπουν μετά τα πιο καταιγιστικά μέρη του, φτάνοντας μέχρι και τα όρια του black, είναι Το "Without You I’m Just A Sad Song" που στηρίζεται σε μια πανέμορφη μελωδία (θύμισε λίγο και Zeal & Ardor) αλλά εξελίσσεται τελικά σε ένα μελαγχολικό κομμάτι, σε Φινλανδικά πρότυπα που ξεχωρίζει. Γενικά ο δίσκος εμφανίζει σε πολλά σημεία επιρροές που παραπέμπουν σε Amorphis και Insomnium, έχοντας μάλιστα και κάποιες φολκ αναφορές, κυρίως σε μελωδίες της κιθάρας, δες για παράδειγμα τα περάσματα στο "With Autumn I’ll Surrender".
Στα πρώτα, επιπόλαια, περάσματα μένει η αίσθηση ότι τα κομμάτια του δίσκου θα μπορούσαν να είναι λίγο μικρότερα, ακούγοντας όμως πιο προσεκτικά και όσο τυλίγεσαι από τη ροή και την ατμόσφαιρα της μουσικής τελικά συνειδητοποιείς ότι όχι μόνο δεν υπάρχουν περιττές στιγμές αλλά και ότι η διάρκεια είναι αυτή που πρέπει για να καταφέρεις να βυθιστείς στον πυρήνα του είναι του. Από τα αγαπημένα μου κομμάτια στο δίσκο είναι το "Too Late For Goodbyes", με τη συμμετοχή της Serena που λέγαμε, πολύ έντονο σφυροκόπημα που σπάει κι επανέρχεται με τρόπο ιδανικό κλείνοντας, θεωρητικά, το άλμπουμ. Τα δύο bonus tracks ωστόσο, που κλείνουν την έκδοση που έχω, είναι τόσο σοκαριστικά υπέροχα που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος κάθε μα κάθε ακρόασης για μένα.
Το "Scorched Earth" είναι στα αυτιά μου το καλύτερο άλμπουμ που έχουν κυκλοφορήσει οι Harakiri For The Sky. Είναι θέμα γούστου, είναι ότι τώρα ακουμπάνε περισσότερο το μέσα μου, είναι το μεγαλύτερο εύρος της μουσικής τους, δεν ξέρω. Ίσως όλα, ίσως κανένα, ίσως απλά να είναι όντως η καλύτερη μουσική που έγραψαν ποτέ. Για μένα είναι, για τους υπόλοιπους θα δείξει ο χρόνος.