O Ian Svenonius δημοσιεύει και έπειτα διαγράφει ανάρτηση σχετικά με τοξικές συμπεριφορές στο underground

Η αυτοκριτική τοποθέτηση του καλλιτέχνη έρχεται ως απόρροια των εξελίξεων γύρω από την Burger Records

29/07/2020 @ 13:47

Ο Ian Svenonius, τραγουδιστής και ιθύνων νους πληθώρας συγκροτημάτων όπως οι Make-Up, Escape-ism, Nation Of Ulysses, Chain And The Gang, δημοσίευσε την περασμένη Παρασκευή μια τοποθέτηση του στον λογαριασμό του στο Instagram, όπου κριτικάρει τοξικές και προσβλητικές συμπεριφορές στο underground.

Η ανάρτηση, την οποία πρόλαβε το Pitchfork πριν διαγραφεί και γίνει ο λογαριασμός του καλλιτέχνη ιδιωτικός, αναφέρει ως εξής:

«BURN BABY BURN: Η σκουπιδένια φωτιά που έκαιγε καιρό στο underground έπαψε να υπάρχει. Δεν συμβαίνει σε άλλους χώρους της μουσικής βιομηχανίας, αλλά είναι προνόμιο της rock σκηνής. Η σκηνή αυτή έχει μακρά παράδοση στις ιδέες της συμμετοχικότητας, προσβασιμότητας, σεβασμού και ειλικρίνιας. Η rock μουσική απορρίπτει τα καπιταλιστικά μοντέλα ιεραρχίας και εκμετάλλευσης.

Παρά την ιδιότυπη συμπεριφορά των δημιουργών του punk, ζούμε πλέον σε μια αρκούντως ηθική σκηνή με υψηλό αίσθημα ευθύνης. Η ευθύνη έχει σχήμα και πρόσωπο, από την τιμή σε εισιτήρια και δίσκους, μέχρι την ελεύθερη πρόσβαση σε συναυλίες για όλους. Υπάρχουν δισκογραφικές με ευθύνη (σ.σ. δείτε παρακάτω).

Η μάχη τελείωσε, οι οπαδοί είναι λίγοι και οι περισσότερες δισκογραφικές μαζί με τα χρήματα χάθηκαν. Τώρα η σκηνή πρέπει να ασχοληθεί με την ανθρώπινη συμπεριφορά. Την επικοινωνία μεταξύ ατόμων. Όντας για χρόνια ακόλουθος του punk, έχω εκτεθεί στους μύθους του rock. Ενώ απεχθανόμαστε μισογυνισμό, αντικειμενοποίηση με βάση το φύλο, κλπ, αποθεώνουμε την εκμετάλλευση των αμαρτωλών, των κοινωνικών παριών, των διεστραμμένων και των παρακμιακών, ενώ και εγώ ανά καιρούς έχω λειτουργήσει κατά αυτόν τον τρόπο.

Χρησιμοποιώ αυτό το μέσο για να δηλώσω πως υποστηρίζω τους ανθρώπους που ομιλούν υπέρ της εξάλειψης κυριαρχικών και εχθρικών ανθρώπινων συμπεριφορών, ενώ είμαι σίγουρα ανάμεσα στους ενόχους. Έχω ενεργοποιήσει το θηρίο μέσα από ναρκισσιστικές εγωιστικές και απερίσκεπτες συμπεριφορές μου. Έχω κάνει άτομα που νοιάζομαι για αυτά να νιώσουν απαίσια, έχω φερθεί απαράδεκτα σε γυναίκες. Δεν προσπαθώ να ζητήσω αποδοχή για την αυτοκριτική μου, επιχειρώ να συνεισφέρω στη δημιουργία ενός κόσμου ευθύνης, όπου τέτοιοι διάλογοι θα εκλείπουν.

Προς όσους έχω φερθεί άσχημα, απολογούμαι και τίθεμαι στην κρίση τους προς συγχώρεση. Πάντα θεωρούσα τον εαυτό μου επαναστατικό, και η τωρινή μου επαναστατική πράξη είναι η αυτοπυρπόληση.  Αν το rock ‘n’ roll συμπεριφέρεται όπως ο θανάσιμος εχθρός του, ένα καννιβαλιστικό, καπιταλιστικό, επεκτατικό πολεμικό εργοστάσιο κατανάλωσης, οφείλει να εξαλειφθεί, να καεί, να καταστραφεί. Ώστε να μπορεί να αναγεννηθεί απελευθερωμένο από όσα το μόλυναν κατά τη δημιουργία του».

Η φορτισμένη και μακροσκελής αυτή τοποθέτηση, έρχεται ως ακολουθία των όσων έχουν διαδραματιστεί γύρω από τη Burger Records το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Έπειτα από κατηγορίες περί ακατάλληλης και προσβλητικής σεξιστικής συμπεριφοράς από υπαλλήλους και καλλιτέχνες της εταιρείας, που οδήγησε σε παραίτηση του προέδρου Lee Rickard και απόσυρση του συνιδρυτή Sean Bohrman, η δισκογραφική έκλεισε οριστικά.

Με διαρκείς ιστορίες περιστατικών να ανέρχονται στη δημοσιότητα, η αρχική ιδέα για ανασυγκρότηση της εταιρείας με εσωτερικές αλλαγές απορρίφθηκε, αφού κρίθηκε πως συμπεριφορές που σχετίζονταν μέχρι και με την εμπλοκή ανηλίκων, δεν γίνονταν ανεκτές.

Έκτοτε, η Total Trash Records έκοψε δεσμούς με την εταιρεία με την οποία συνδιοργάνωναν το Burger Boogaloo φεστιβάλ, ο πληκτράς των Growlers, Adam Walcott Smith αποχώρησε έπειτα από καταγγελίες, ενώ ο Nobunny έβαλε τέλος στην καριέρα του, έπειτα από σχετικές κατηγορίες.

Πλήθος δισκογραφικών και άλλων καλλιτεχνών έχουν έκτοτε τοποθετηθεί προς υπεράσπιση των θυμάτων και καταγγελτικά εναντίον των απαράδεκτων συμπεριφορών.

Μπορείτε να ανατρέξετε εδώ στο αναλυτικό ιστορικό του περιστατικού που έχει κινητοποιήσει πλήθος κόσμου εντός του rock και punk underground, με τον Ian Svenonius να είναι ένας από αυτούς.

Στις ηλεκτρονικές σελίδες του Rocking.gr, μπορείτε να ανατρέξετε εδώ σε ένα οδηγό δισκογραφίας για την πλούσια μουσική πορεία του Svenonius, δια χειρός του Κώστα Σακκαλή.

  • SHARE
  • TWEET