Clutch, Speedblow @ Gagarin 205, 21/07/10

Από τον Φίλιππο Αλέκου, 24/07/2010 @ 09:53
Πριν ξεκινήσω για τη συναυλία, δύο πράγματα δεν περίμενα με τίποτα να συμβούν εκείνο το βράδυ Τετάρτης. Πρώτο και καλύτερο, ότι θα έβλεπα το Gagarin ασφυκτικά γεμάτο μέσα στο κατακαλόκαιρο, καθημερινή και με τους Clutch στη σκηνή. Αν μιλούσαμε για τους Nevermore, τους Anathema και άλλους «γνωστούς» της metal σκηνής που μαστίζουν τα συναυλιακά δρώμενα της χώρας μας, δε θα το ανέφερα καν. Όμως, το φιλοθεάμον ελληνικό κοινό έσπευσε -ευτυχώς- να διαψεύσει την πρόβλεψη μου για «500 με το ζόρι άτομα» και κατέκλυσε τη σκηνή της Λιοσίων.

Το δεύτερο clue της βραδιάς ήταν ο απίστευτα καλός ήχος που μας αντάμειψε για την υπομονή που δείξαμε μέσα στο καμίνι του Gagarin. Δε φανταζόμουν ποτέ ότι θα παρακολουθούσα συναυλία, στο συγκεκριμένο χώρο, με σχεδόν αψεγάδιαστο ήχο, αλλά το ζήσαμε και αυτό. Ας πιάσουμε τα πράγματα απ' την αρχή όμως.



Η αυξημένη κίνηση στο κέντρο της Αθήνας και μια γενικότερη γκαντεμιά που με διακρίνει όποτε βιάζομαι και ψάχνω για θέση parking με ανάγκασαν να χάσω το μεγαλύτερο μέρος της εμφάνισης των Speedblow, που άνοιγαν για τους Αμερικανούς. Από τα δύο τελευταία κομμάτια που άκουσα αποκόμισα μια, γενικά, θετική εντύπωση, χωρίς όμως να μπορώ να σχολιάσω περαιτέρω την εμφάνιση του συγκροτήματος.



Περνάμε λοιπόν στο ζουμί της βραδιάς. Για πρώτη φορά ζωντανά στην Ελλάδα, μετά από 20 χρόνια καριέρας, οι Clutch πάτησαν το σανίδι γύρω στις δέκα και μισή και χωρίς πολλά λόγια ξεκίνησαν να κάνουν αυτό που ξέρουν καλύτερα. Τη δημιουργία ενός ξέφρενου blues rock party και το super groovy "Profits Of Doom" από το "Blast Tyrant" αποτέλεσε το ιδανικό εργαλείο για τη δουλειά. Ο κόσμος ζεστάθηκε -κυριολεκτικά και μεταφορικά- από τις πρώτες νότες και το «χορευτικό» "The Mob Goes Wild" έθεσε αρκετά κορμιά σε κίνηση, έστω και αν εν μέσω συνθηκών ασφυξίας ήταν κομματάκι δύσκολο να είσαι πιο εκδηλωτικός.



Οι Clutch πάλι δεν ξέρω κατά πόσο υπέφεραν ή όχι από την αφόρητη ζέστη, αλλά έδωσαν πραγματικά τον καλύτερο τους εαυτό. Όπως ήταν λογικό, τα περισσότερα βλέμματα τράβαγε η αεικίνητη μορφή του «ιεροκήρυκα» Neil Fallon που έδινε ρεσιτάλ, τόσο σκηνικής παρουσίας όσο και φωνητικής ερμηνείας (αν και σε κάποιες φάσεις τον «χάσαμε» λίγο - δεν ξέρω αν ήταν τεχνικό θέμα ή ο ίδιος). Ο Tim Sult, πάλι, ήταν η ήρεμη δύναμη, μονίμως αγκαλιά με το «ταυράκι», δεν έκανε βήμα από τη θέση του, ενώ το rhythm section προκαλούσε απανωτές δονήσεις στους τοίχους του μαγαζιού. Και όπως οφείλει κάθε σωστή rock 'n' roll μπάντα που τιμά τις ρίζες της, δεν της έλειψαν και τα jam ανάμεσα στα τραγούδια που τράβηξαν τη διάρκεια της εμφάνισης της στα 100 και βάλε λεπτά.



Στα του set list της εμφάνισης, βαρύτητα δόθηκε στο περσινό, εκπληκτικό "Strange Cousins From The West", το οποίο ηλέκτρισε για τα καλά την ατμόσφαιρα και το κοινό με 50.000 ασταμάτητα watts, μινώταυρους και τα φρικτά οικονομικά της φτωχολογιάς, αν και όσο πιο πίσω κοιτάζαμε στην -πλούσια, δε μπορώ να πω- δισκογραφία της μπάντας από το Maryland των Ηνωμένων Πολιτειών, τόσο πιο αραιή γινόταν η παρουσία της. Βέβαια και το Kraken ξαμολήσαμε και μια τσάρκα με ελέφαντα κάναμε στο encore και όλοι μαζί με μια φωνή τραγουδήσαμε «Bang! Bang! Bang! Bang! Vamonos, Vamonos!».



Μιλάμε για μία σχεδόν άψογη από κάθε άποψη βραδιά, που δε μπορεί παρά να ευχαρίστησε και τον πιο δύσκολο μουσικόφιλο. Οι Clutch στην παρθενική τους εμφάνιση στην Ελλάδα έθεσαν υψηλά standards και έβαλαν «φωτιά» σε ένα ήδη φλεγόμενο (λόγω θερμοκρασίας) Gagarin για σχεδόν δύο ώρες, κάνοντας μας να βγούμε από τον πρώην κινηματογράφο μούσκεμα στον ιδρώτα αλλά και γεμάτοι ικανοποίηση. Τους ευχαριστούμε, με την ευχή να μη χρειαστούν άλλα 20 χρόνια για την επόμενη εμφάνιση τους.



Setlist:
Profits Of Doom
The Mob Goes Wild
Power Player
Cypress Grove
Child Of The City
The Incomparable Mr. Flannery
Let A Poor Man Be
Freakonomics
Release The Kraken
Minotaur
Mice And Gods
Electric Worry
50,000 Unstoppable Watts
Struck Down
Gravel Road
Burning Beard
-----------------------------------
Elephant Riders
Big News  I
Big News II

Φίλιππος Αλέκου
  • SHARE
  • TWEET