Minuit Machine: «Είναι πραγματικά δύσκολο να είσαι ανεξάρτητος καλλιτέχνης»

Λίγο πριν την συναυλία τους στην Αθήνα, η Hélène de Thoury μιλά για τη νέα τους δουλειά, τον Covid-19, και την σύγχρονη synthwave σκηνή

Από τον Αντώνη Αντωνιάδη, 02/12/2022 @ 14:49

 Οι Minuit Machine, μέσα στα 10 περίπου χρόνια ύπαρξης τους, ξεχώρισαν ως ένα από τα πιο ενδιαφέροντα darkwave σχήματα που ξεπήδησαν εκεί κάπου στις αρχές των ‘10s. Και αυτό γιατί, το ντουέτο των Hélène de Thoury και Amandine Stioui δεν έμεινε ποτέ στάσιμο αλλά, με κάθε του νέα κυκλοφορία, διεύρυνε τα όρια του ήχου του, ενσωματώνοντας στοιχεία από την EBM, την techno, κτλ. Με αυτό τον τρόπο κατάφερε να ξεχωρίσει και, σήμερα, να συγκαταλέγεται ανάμεσα στα κορυφαία ονόματα της σκηνής.  

Με ένα νέο δίσκο στις αποσκευές του, το συγκρότημα θα εμφανιστεί το Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2022 στο Gagarin 205 μαζί με τους Strawberry Pills και τους The Man & His Failures. Σε αυτό το πλαίσιο, λίγο πριν από την πολυαναμενόμενη επιστροφή τους στην Αθήνα, η Hélène de Thoury, βασική συνθέτρια των Minuit Machine, μας μίλησε για την τελευταία τους κυκλοφορία, τον Covid-19, και την σύγχρονη synthwave σκηνή.

Minuit Machine

Καλησπέρα! Ας ξεκινήσουμε λίγο από την αρχή της ιστορίας. Πως γνωριστήκατε οι δύο σας;

Ξεκίνησα να συνθέτω μερικά demos το καλοκαίρι του 2013 και έψαχνα κάποιον να τα τραγουδήσει. Δεν ήξερα κανέναν στο Παρίσι που θα μπορούσε να ταιριάξει σε αυτό που δημιουργούσα οπότε έβαλα μια αγγελία στο διαδίκτυο και η Amandine απάντησε. Μου έστειλε μια δοκιμαστική ηχογράφηση για το τραγούδι που θα εξελισσόταν στο "Agoraphobia" κι ερωτεύτηκα τη φωνή και τους στίχους της. Συναντηθήκαμε σε ένα μπαρ και συνειδητοποιήσαμε ότι είχαμε πολλά κοινά και, κάπως έτσι, γεννήθηκαν οι Minuit Machine!

Έχει περάσει σχεδόν μια δεκαετία από τότε που δημιουργήσατε το συγκρότημα. Πώς πιστεύετε ότι έχει εξελιχθεί ο ήχος σας σε σχέση με τα πρώτα σας βήματα;

Έχει εξελιχθεί πολύ! Στην αρχή, ο ήχος είχε έντονες επιρροές από τη δεκαετία του '80 και βασιζόταν εξ ολοκλήρου στις αναλογικές μελωδίες των synths. Ο ρυθμός ήταν πιο αργός. Παίζοντας ζωντανά, συνειδητοποιήσαμε ότι περνούσαμε πολύ πιο καλά στα χορευτικά τραγούδια. Και σιγά-σιγά, εξελιχθήκαμε και πήγαμε πιο κοντά σε έναν πιο 90's ήχο ενώ, στη συνέχεια, ενσωματώσαμε στοιχεία από την EBM και την techno . Επίσης, αυτό συνέβη επειδή ακούγαμε τέτοια μουσική καθώς η Amandine είχε ξεκινήσει ένα techno project! Αλλά εξακολουθούμε να διατηρούμε τις μελωδίες των synths και το συναίσθημα στις συνθέσεις μας.

Πριν από λίγο καιρό κάνατε ένα διάλειμμα. Πώς είναι τα πράγματα στο συγκρότημα τώρα;

Πίσω στο 2016, νοιώσαμε ότι δεν ήμασταν πια στην ίδια σελίδα και έπρεπε να πάρουμε διαφορετικούς δρόμους. Αλλά μετά από μερικά χρόνια, αρχίσαμε να λείπουμε πολύ η μία στην άλλη. Όταν αποφασίσαμε να επανεκκινήσουμε τους Minuit Machine, ήταν σαν να λύσαμε όλα τα θέματα του παρελθόντος και να θέλαμε ακριβώς τα ίδια πράγματα. Τώρα είμαστε μια δυνατή ομάδα! Δουλεύουμε μαζί στο μουσικό μας project αλλά και στην εταιρεία μας, την Synth Religion.

Η ζωή μου άλλαξε και πρέπει να το επεξεργαστώ και να προσαρμοστώ

Μόλις κυκλοφόρησε το νέο σας άλμπουμ "24". Πες μας μερικά πράγματα για τη διαδικασία δημιουργίας. Σας επηρέασε ο COVID-19;

Ξεκινήσαμε να δουλεύουμε πάνω στο "24" πριν από ένα χρόνο, το φθινόπωρο του 2021. Παίζαμε ξανά ζωντανά και μας άρεσε πολύ η ενέργεια των νέων τραγουδιών από τα δύο μας Eps, το “Don't Run From The Fire” και το "Basic Needs". Έτσι, νιώσαμε την ανάγκη να φτιάξουμε ένα νέο άλμπουμ με περισσότερα τραγούδια που θα είχαν την ίδια ενέργεια ώστε να τα παίξουμε ζωντανά και να περάσουμε καλά στη σκηνή! Φυσικά ο Covid είχε αφήσει κάποια σημάδια πάνω μας. Ήταν μια πολύ δύσκολη περίοδος καθώς εγώ έπαθα επιπλοκές από αυτόν όταν τελειώναμε την παραγωγή του "24" με αποτέλεσμα να χάσω την αριστερή μου ακοή και τη λειτουργία του αριστερού εσωτερικού αυτιού. Πράγμα που σημαίνει προφανώς ότι η ζωή μου άλλαξε και πρέπει να το επεξεργαστώ και να προσαρμοστώ.

Minuit Machine

Πώς ήταν η επιστροφή στις ζωντανές συναυλίες μετά από όλο αυτό;

Για μένα, είναι, ακόμη, μια πρόκληση αφού δεν είμαι η ίδια σωματικά. Αλλά δεν θα αισθανόμουν πλήρης αν δεν έπαιζα τα τραγούδια ζωντανά. Κάναμε ένα livestream "Sainte Rave" κατά τη διάρκεια του lockdown και σίγουρα, συναισθηματικά, δεν ήταν το ίδιο για εμάς αφού απουσίαζε η ενέργεια του ζωντανού κοινού.

Πάντως, το "24" μοιάζει με μια ηχητική επανεφεύρεση για το συγκρότημα. Ήταν αυτό μια συνειδητή απόφαση;

Νομίζω ότι ήταν η σωστή συνέχεια μετά τα δύο Eps. Είχαμε ήδη προσθέσει κάποιες EBM επιρροές στο "Don't Run From The Fire" και μετά τα techno beats στο "Basic Needs". Το "24" αποτελεί μια μίξη όλων αυτών με μια πιο pop πινελιά.

Το να είσαι ανεξάρτητος καλλιτέχνης είναι πραγματικά δύσκολο καθώς πρέπει να δουλεύεις σε όλες τις πτυχές της παραγωγής και της προώθησης

Όπως ανέφερες, το τελευταίο σας άλμπουμ κυκλοφόρησε μέσω της Synth Religion, της εταιρείας που δημιούργησες το 2016. Πώς πάνε τα πράγματα εκεί;

Πάνε αρκετά καλά! Ακόμα κι αν τώρα είναι αποκλειστικά επικεντρωμένη στις Minuit Machine και στο σόλο project μου, την Hante. Έπρεπε να κάνουμε κάποιες επιλογές καθώς είχαμε εξαντληθεί εντελώς στην αρχή της χρονιάς. Κι έτσι, αποφασίσαμε ότι ήρθε η ώρα να επικεντρωθούμε περισσότερο στα δικά μας projects, ειδικά στις Minuit Machine, αν θέλαμε να το πάμε στο επόμενο επίπεδο. Το να είσαι ανεξάρτητος καλλιτέχνης είναι πραγματικά δύσκολο, καθώς πρέπει να δουλεύεις σε όλες τις πτυχές της παραγωγής και της προώθησης.

Η synthwave σκηνή έχει γίνει πιο δημοφιλής την τελευταία δεκαετία. Πιστεύεις πως πρόκειται για μια αναβίωση ή περισσότερο για μια εξέλιξη;

Πραγματικά το βλέπω πρώτα σαν αναβίωση, και μετά σαν επανάσταση γιατί στην αρχή υπήρχαν τόσες πολλές μπάντες που έπαιζαν ακριβώς την ίδια μουσική με τη δεκαετία του 1980. Πήγαινα σε πάρτι κι ανακάλυπτα μουσική που δεν μπορούσα καν να καταλάβω αν ήταν καινούργια ή αν είχε φτιαχτεί πριν από 30 χρόνια. Αλλά νιώθω πως τώρα, τα περισσότερα από αυτά τα συγκροτήματα έχουν εισάγει το δικό τους στυλ και σύγχρονες καινοτομίες στις δουλειές τους. Και, στη συνέχεια, προέκυψαν νέα είδη, κάτι που είναι πραγματικά συναρπαστικό να το βλέπεις να συμβαίνει μπροστά σου.

Σήμερα, έχει αυξηθεί το κοινό σε σχέση με πριν από δέκα χρόνια!

Αλήθεια, πως είναι η darkwave σκηνή στο Παρίσι;

Γίνεται όλο και καλύτερη! Κάποιες μπάντες όπως οι Boy Harsher ή οι Lebanon Hanover άνοιξαν αρκετά μυαλά. Και ακόμα κι αν η post-punk σκηνή είναι ακόμα underground, πολλοί άνθρωποι ανακάλυψαν αυτά τα είδη χάρη σε αυτούς. Και βλέπω ότι, σήμερα, έχει αυξηθεί το κοινό σε σχέση με πριν από δέκα χρόνια!

Οπότε υπάρχουν νέα σχήματα που έχεις ανακαλύψει και σε ενθουσίασαν;

Παίξαμε με την Panterah στην περιοδεία μας στην Αμερική και είναι πραγματικά καταπληκτική! Από ευρωπαϊκά σχήματα, ξεχωρίζουν οι Rue Oberkampf, SDH, Years of Denial, Echoberyl, για να αναφέρω μερικούς.

Minuit Machine

Έχετε ξαναπαίξει στην Ελλάδα. Πώς ήταν η εμπειρία σας εδώ στο παρελθόν και τι να περιμένουμε από τη συναυλία σας;

Είχαμε παίξει στην Αθήνα το 2014. Νομίζω ότι ήταν η τρίτη μας συναυλία γενικά! Φυσικά, είχαμε πάρα πολύ άγχος αλλά καταφέραμε να περάσουμε ένα ολόκληρο Σαββατοκύριακο στην πόλη και την γυρίσουμε. Ερωτευτήκαμε την ατμόσφαιρά και την ομορφιά της! Ανυπομονούμε πολύ να επιστρέψουμε.   

  • SHARE
  • TWEET